WYDZIAŁ TRANSPORTU I KOMUNIKACJI
ul. Wyspiańskiego 22
telefon: 18 47 37 150 (RRP), 18 47 37 160 (RUN), 18 47 37 155 (ZTS)
adres e-mail: wtk@nowysacz.pl
Godziny przyjęć:
poniedziałek: 09:15-16:45
wtorek-piątek: 07:45-15:15
Godziny przyjęć w sprawie skarg i wniosków: poniedziałek od godz. 14:00-15:00.
Dyrektor Wydziału: Stanisław Bębenek
Sekretariat Wydziału: Anna Wójciak - tel. 18 47 37 150
Katalog usług
W ramach wydziału działają poniższe referaty:
Referat Rejestracji Pojazdów (RRP)
Referatu Uprawnień i Nadzoru (RUN)
Referat ds. Transportu Drogowego i Stacji Kontroli Pojazdów (ZTS)
Organizator Publicznego Transportu Zbiorowego
Przejdź do wykazu załatwianych spraw
Zakres działania Referatu Rejestracji Pojazdów (RRP)
- Czasowa rejestracja pojazdów z urzędu po złożeniu wniosku o rejestrację przez właściciela pojazdu poprzez wydanie pozwolenia czasowego i tablic rejestracyjnych. Rejestracja pojazdu po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego poprzez wydanie dowodu rejestracyjnego.
- Czasowa rejestracja pojazdów poprzez wydanie pozwolenia czasowego i tymczasowych tablic rejestracyjnych (na wniosek właściciela).
- Czasowa rejestracja pojazdów poprzez wydanie pozwolenia czasowego badawczego i tablic tymczasowych badawczych (na wniosek jednostki upoważnionej do przeprowadzania badań homologacyjnych lub jednostki badawczej producenta pojazdu).
- Przyjmowanie zawiadomień o nabyciu lub zbyciu pojazdu, zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
- Dokonywanie wpisów w kartach pojazdów dotyczących nabycia lub zbycia pojazdu oraz zmiany stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
- Przyjmowanie zawiadomień o wprowadzeniu w pojazdach zarejestrowanych zmian konstrukcyjnych.
- Wyrejestrowanie pojazdu na wniosek właściciela.
- Wyrejestrowanie pojazdu z urzędu.
- Czasowego wycofania pojazdu z ruchu i przywracania do ruchu pojazdu czasowo wycofanego.
- Zwracanie zatrzymanych przez Policję dowodów rejestracyjnych lub odpowiadających im dokumentów po ustaniu przyczyn ich zatrzymania.
- Wpisywanie do dowodu rejestracyjnego pojazdu rejestrowanego po raz pierwszy terminu badania technicznego.
- Wydawanie wtórnika dowodu rejestracyjnego.
- Wydawanie wtórnika znaków legalizacyjnych.
- Wydawanie wtórnika tablic rejestracyjnych.
- Wydawanie nalepki kontrolnej i wtórnika nalepki kontrolnej.
- Wydawanie decyzji administracyjnej na nabicie numerów podwozia, nadwozia lub ramy oraz wykonania tabliczki znamionowej.
- Wydawanie karty pojazdu dla pojazdu sprowadzonego z zagranicy.
- Wpisywanie w dowodzie rejestracyjnym pojazdu adnotacji.
- Wpisywanie do dowodu rejestracyjnego pojazdu zastawu rejestrowego.
- Kierowanie pojazdu na wykonanie dodatkowych badań technicznych.
- Wydawanie zaświadczeń na żądanie strony z akt prowadzonych w sprawach rejestracji pojazdów.
- Wystawianie tytułów wykonawczych oraz wydawanie postanowień w postępowaniu egzekucyjnym prowadzonym w razie nie zgłoszenia się na wezwanie w sprawach związanych z rejestracją pojazdów.
- Kontrola spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
- Potwierdzanie zgodności danych na żądanie innych organów rejestrujących pojazdy oraz skreślanie pojazdów z ewidencji.
- Współdziałanie z innymi organami i instytucjami (Policją, Sądem, Prokuraturą) w zakresie rejestracji pojazdów.
- Wprowadzanie i przetwarzanie danych w podsystemie "POJAZD".
- Przyjmowanie zawiadomień o zmianie adresu (siedziby) właścicieli pojazdów.
- Rejestracja pojazdu powierzonego przez zagraniczną osobę fizyczną lub prawną podmiotom polskim.
- Sporządzanie raportów związanych z prowadzoną ewidencją pojazdów.
Pracownicy zatrudnieni w referacie:
Kierownik Referatu - Lidia Burnagiel - tel. 18 47 37 151,
Główny Specjalista - Monika Borowiec - tel. 18 47 37 154,
Inspektor - Genowefa Oleksy - tel. 18 47 37 150,
Podinspektor - Jadwiga Wątorska - tel. 18 47 37 153,
Inspektor - Beata Pawlik-Saczka - tel. 18 47 37 152,
Główny Specjalista - Beata Chojnowska,
Pomoc Administracyjna - Ewelina Pietrzak - tel. 18 47 37 166,
Zakres działania Referatu Uprawnień i Nadzoru (RUN)
- Wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami.
- Wydawanie międzynarodowych praw jazdy.
- Przyjmowanie od kierowców zawiadomień o utracie lub zniszczeniu dokumentów uprawniających do kierowania pojazdami oraz o zmianie danych i wydawanie wtórników tych dokumentów.
- Wydawanie decyzji o skierowaniu na badania lekarskie kierujących pojazdami w przypadku:
- zastrzeżeń co do stanu zdrowia,
- osób niepełnosprawnych, na podstawie zawiadomienia powiatowego lub wojewódzkiego zespołu do spraw orzekania o stopniu niepełnosprawności,
- sprzecznych orzeczeń lekarskich.
- Wymiana praw jazdy.
- Wydawanie decyzji o skierowaniu kierowców na kontrolny egzamin sprawdzający kwalifikacje:
- w razie uzasadnionych zastrzeżeń co do kwalifikacji kierowców,
- na wniosek komendanta wojewódzkiego Policji w razie przekroczenia 24 punktów
- Wydawanie decyzji o odmowie wydania prawa jazdy w przypadku negatywnej weryfikacji.
- Wydawanie zaświadczeń umożliwiających przystąpienie do egzaminu w razie:
- ubiegania się o przywrócenie uprawnienia cofniętego na okres przekraczający 1 rok lub w związku z utratą kwalifikacji,
- ubiegania się o zwrot zatrzymanego prawa jazdy lub pozwolenia do kierowania tramwajem, którego kierowca pozbawiony był na okres przekraczający 1 rok
- Wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy w przypadkach fizycznego zatrzymania przez policjanta prawa jazdy i pozwolenia do kierowania tramwajem:
- gdy upłynął termin ważności prawa jazdy,
- w razie przekroczenia przez kierującego liczby 24 punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego,
- Wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdem silnikowym i pozwolenia do kierowania tramwajem w razie:
- stwierdzenia na podstawie orzeczenia lekarskiego istnienia przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami,
- stwierdzenia na podstawie orzeczenia psychologicznego wydanego po przeprowadzeniu badania psychologicznego, braku predyspozycji psychicznych do kierowania pojazdem,
- utraty przez kierowcę kwalifikacji, stwierdzonej negatywnym wynikiem egzaminu,
- przekroczenia, w okresie 1 roku od dnia wydania po raz pierwszy prawa jazdy, liczby 20 punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego,
- nie poddania się kontrolnemu sprawdzeniu kwalifikacji,
- nie poddania się badaniom lekarskim,
- nie poddania się badaniom psychologicznym.
- Wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdem silnikowym i pozwoleń do kierowania tramwajem w wykonaniu orzeczenia sądowego zawierającego zakaz prowadzenia pojazdów.
- Przyjmowanie do przechowania praw jazdy i pozwoleń do kierowania tramwajem w przypadku:
- orzeczenia przez Sądy środka karnego w postaci zakazu kierowania pojazdami,
- wydania decyzji o zatrzymaniu uprawnień,
- wydania decyzji o cofnięciu uprawnień.
- Wykonywanie postanowień Prokuratora w przedmiocie zatrzymania uprawnień, a następnie realizacja wyroków lub orzeczeń w tym zakresie.
- Wydawanie decyzji o przywracaniu kierowcy prawa jazdy i pozwolenia do kierowania tramwajem po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego cofnięcie lub zatrzymanie.
- Wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy dłużnikowi alimentacyjnemu.
- Wydawanie decyzji i zwrocie prawa jazdy dłużnikowi alimentacyjnemu po stwierdzeniu ustania przyczyny zatrzymania.
- Wydawanie zaświadczeń na żądanie stron w sprawach należących do kompetencji Referatu.
- Prowadzenie bazy danych w zakresie zatrzymywania i cofania uprawnień do kierowania pojazdami silnikowymi i pozwoleń do kierowania tramwajem.
- Zawiadamianie organów orzekających środek karny w postaci zakazu prowadzenia pojazdów o ich wykonaniu.
- Wprowadzanie i przetwarzanie danych w systemie "KIEROWCA".
- Sprawy związane z prowadzeniem Ośrodków Szkolenia Kierowców.
Pracownicy zatrudnieni w referacie:
Kierownik Referatu - Marek Rafałowicz - tel. 18 47 37 161
Inspektor - Ewa Gargas - tel. 18 47 37 164
Inspektor - Joanna Trzeszczoń - tel. 18 47 37 163
Podinspektor - Kinga Gorczowska - tel. 18 47 37 160
Podinspektor - Marzena Szot-Cisoń
Główny Specjalista - Małgorzata Grybel - tel. 18 47 37 162
Inspektor - Magdalena Mąka - tel. 18 47 37 164
Główny Specjalista - Jacek Krzak - tel. 18 47 37 165
Zakres działania Referatu ds. Transportu Drogowego i Stacji Kontroli Pojazdów (ZTS)
- Realizacja zadań organizatora publicznego transportu zbiorowego w imieniu Prezydenta Miasta Nowego Sącza - zobacz więcej
- Udzielenia, odmowy udzielenia, zmiany, cofania i stwierdzania wygaśnięcia licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką.
- Przeprowadzania kontroli przedsiębiorców w zakresie spełniania wymogów będących podstawą wydania licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką.
- Udzielenia, odmowy udzielenia, zmiany, cofania i stwierdzania wygaśnięcia licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy i osób.
- Wydawania zaświadczeń potwierdzających zgłoszenie przez przedsiębiorcę wykonywania przewozów drogowych na potrzeby własne.
- Przeprowadzania kontroli przedsiębiorców w zakresie spełniania wymogów będących podstawą wydania licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy i osób lub zaświadczenia o wykonywaniu przewozów na potrzeby własne.
- Opracowywania projektów uchwał Rady Miasta Nowego Sącza w sprawach:
- przepisów porządkowych związanych z przewozem osób i bagażu taksówkami osobowymi oraz oznaczeń i dodatkowego wyposażenia technicznego taksówek osobowych na terenie działania Urzędu,
- ustalenia cen urzędowych i określenia stawek taryfowych za przewozy taksówkami,
- określenia liczby nowych licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką, przeznaczonych do wydania w danym roku kalendarzowym,
- Dokonywania, zmiany i wykreślania wpisu z rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów.
- Sprawowania nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów, a w szczególności:
- co najmniej raz w roku przeprowadzanie kontroli stacji kontroli pojazdów,
- wydawanie zaleceń pokontrolnych i wyznaczanie terminu usunięcia naruszeń warunków wykonywanej działalności w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów,
- wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę stacji kontroli pojazdów.
- Wydawania i cofania diagnoście uprawnienia do wykonywania badań technicznych.
- Wydawania zaświadczenia o dokonaniu wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów i odmawiania wpisu do rejestru.
- Wydawania zaświadczeń wymagających urzędowego potwierdzenia określonych faktów albo stanu prawnego, wynikających z prowadzonych ewidencji, rejestrów bądź z innych danych znajdujących się w jego posiadaniu.
- Prowadzenia czynności wyjaśniających i występowania do sądów grodzkich z wnioskami o ukaranie w sprawach dot. wykroczeń ujawnionych w zakresie działania.
- Współpracy z organami wymiaru sprawiedliwości, ścigania, kontrolnymi, skarbowymi oraz związkami zawodowymi, organizacjami zrzeszającymi krakowskich taksówkarzy i organizacjami, których statutowym celem jest ochrona praw konsumenta.
- Prowadzenia ewidencji licencji, zaświadczeń o wykonywaniu przewozów na potrzeby własne, diagnostów oraz rejestrów działalności regulowanej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów.
- Realizacja zadań związanych z przejmowaniem pojazdów na własność Miasta Nowego Sącza na podstawie art. 50a oraz 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Pracownicy zatrudnieni w referacie:
Kierownik Referatu - Janusz Górka - tel. 18 47 37 157
Główny Specjalista - Janusz Blachura - tel. 18 47 37 168
Główny Specjalista - Robert Jopek - tel. 18 47 37 155
Główny Specjalista - Dorota Goławska - tel. 18 47 37 169
Inspektor - Wiesław Turek - tel. 18 47 37 156