Urząd Miasta Nowego Sącza

Kontakt: Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, tel. +48 18 443 53 08, +48 18 44 86 500

Poniedziałek, 29 września 2025 r.    Imieniny obchodzą: Michał, Gabriel, Michalina, Rafał

29 września 2025 (poniedziałek) od 14.00, telefony stacjonarne Urzędu Miasta będą nieczynne.
W tym czasie kontakt telefoniczny z urzędem będzie niemożliwy zarówno dla petentów, jak i urzędników.

Wydział Zarządzania Kryzysowego



Rynek 21,
33-300 Nowy Sącz
I piętro (wejście po naciśnięciu domofonu)

Dyrektor Wydziału:

Krzysztof Setlak - tel. 18 448 66 80

Referat Spraw Obronnych, Ochrony Ludności i Porządku Publicznego:

Pracownicy:
  • Mateusz Migacz - tel. 18 448 66 87
  • Przemysław Gargas - tel. 18 448 66 83
  • Roman Volos - tel. 18 448 66 81
Godziny przyjęć:

poniedziałek: 9:00 – 17:00
wtorek - piątek: 7:30-15:30



Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego i Monitoringu:

Służba dyżurno-operacyjna Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego i Monitoringu pracuje w systemie całodobowym (24h/7dni).

tel. 18 448 66 81, (czynny całą dobę)

tel. 18 443 57 02, (czynny całą dobę)

tel. 698 679 580, (czynny całą dobę)

fax 18 443 50 10, (czynny całą dobę)

e-mail. czk@nowysacz.pl (czynny całą dobę)

 
Pracownicy:
  • Joanna Legutko
  • Dorota Rozum
  • Jan Pancerz
  • Zbigniew Filip
  • Piotr Wilczewski
  • Szymon Oracz
  • Alicja Serafin
  • Sylwia Kulig
  • Łukasz Łaś
  • Zdzisław Turski
  •  Adrian Haslik
  • Karol Witowski

 

Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego i Monitoringu
Służba dyżurno-operacyjna pracuje w systemie całodobowym (24h/7dni).

Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego i Monitoringu Urzędu Miasta Nowego Sącza przyjmuje zgłoszenia dotyczące wszelkich nieprawidłowości funkcjonowania elementów infrastruktury miasta i przekazuje dyspozycje odpowiednim służbom.

Za pośrednictwem MCZKiM można zgłaszać problemy wymagające interwencji służb, takie jak:

  • awarie oświetlenia ulicznego;
  • awarie sygnalizacji świetlnej;
  • uszkodzone nawierzchnie (dziury w jezdni, chodnikach);
  • uszkodzone znaki drogowe;
  • zła organizacja ruchu;
  • zanieczyszczenie ulic z budowy;
  • niedziałające parkomaty;
  • uszkodzone przystanki autobusowe;
  • nieodśnieżone ulice i chodniki;
  • zwisające sople;
  • dzikie wysypiska;
  • zaśmiecony chodnik, trawnik;
  • nieskoszona trawa (zieleń miejska);
  • przepełnione kosze uliczne;
  • uszkodzone place zabaw, siłownie;
  • uszkodzone ławki kosze na śmieci;
  • uszkodzone studzienki burzowe, telekomunikacyjne;
  • zatkane studzienki;
  • awarie sieci wodnych, gazowych, prądowych, telekomunikacyjnych;
  • zwierzęta chore i bezpańskie;
  • martwe zwierzęta;
  • osoby bezdomne;
  • drzewa zagrażające bezpieczeństwu (powalone drzewa);
  • uszkodzone budynki;
  • zalane ulice;
  • podtopienia, osuwiska;
  • inne nietypowe sprawy.

 


 

Kompetencje, zakres działania:

Głównym celem działania jest realizacja kompleksu przedsięwzięć planistycznych mających za zadanie zapewnienie wysokiego stopnia poczucia bezpieczeństwa wśród mieszkańców, minimalizacja zagrożeń, tworzenie i utrzymywanie rezerw sprzętu przeciwpowodziowego i obrony cywilnej, wspieranie sił zapobiegawczo-ratowniczych działających w ramach Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego, ochrony ludności oraz zapewnienie mieszkańcom miasta warunków do przeżycia w sytuacjach kryzysowych i nadzwyczajnych zdarzeń.
Do zadań Wydziału Zarządzania Kryzysowego należą sprawy związane z wykonywaniem przez Prezydenta Miasta funkcji Szefa Obrony Cywilnej, a także dotyczące ochrony ludności, zarządzania kryzysowego i spraw obronnych.

Wydział realizuje zadania:

• własne (jako gmina, powiat):

całość zagadnień związanych z funkcjonowaniem systemu zarządzania kryzysowego miasta w tym Miejskiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, zabezpieczenie środków finansowych na utrzymanie, wyposażenie i zapewnienie gotowości bojowej Ochotniczych Straży Pożarnych, wyposażenie i utrzymanie miejskiego magazynu przeciwpowodziowego, realizacja zadań z zakresu monitoringu miejskiego oraz porządku publicznego (Wspólna Komisja Bezpieczeństwa i Porządku dla Miasta Nowego Sącza i Powiatu Nowosądeckiego).

• zlecone (z zakresu administracji rządowej nałożone przez ustawy):

planowanie działalności oraz realizacja zadań wynikających ze szczegółowego zakresu działania Szefa Obrony Cywilnej Miasta – ochrony ludności;
planowanie i koordynowanie przygotowań, a także realizacja przedsięwzięć z zakresu spraw obronnych.


W skład struktury organizacyjnej Wydziału Zarządzania Kryzysowego wchodzi Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego i Monitoringu (MCZKiM) oraz Referat Spraw Obronnych, Ochrony Ludności i Porządku Publicznego. Centrum jest elementem systemu zarządzania kryzysowego i stanowi zaplecze techniczno-operacyjne oraz organizacyjne dla Miejskiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego. Służba dyżurno-operacyjna MCZKiM pracuje w systemie całodobowym (24/7).

 

Do zadań Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego i Monitoringu należy w szczególności:
  • Pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby systemu zarządzania kryzysowego.
  • Przyjmowanie i ewidencjonowanie informacji o stanie bezpieczeństwa i wszelkich zdarzeniach na terenie miasta, dokonywanie analizy zagrożeń i podejmowanie działań zgodnie z posiadanymi uprawnieniami i procedurami w celu minimalizacji i likwidacji zagrożeń.
  • Wysyłanie (do służb, inspekcji, straży oraz środków masowego przekazu) komunikatów, ostrzeżeń o możliwości wystąpienia różnych zagrożeń.
  • Zapewnienie współdziałania wszystkich jednostek organizacyjnych uczestniczących w procesie zapobiegania zagrożeniom.
  • Współdziałanie z organami i instytucjami powołanymi do prowadzenia, a także organizowania akcji ratowniczych i działań zapobiegawczych oraz koordynacja tych zadań i przedsięwzięć.
  • Utrzymywanie ciągłej łączności oraz współpracy i współdziałania z wojewódzkim i sąsiednimi centrami zarządzania kryzysowego oraz innymi jednostkami w zakresie przekazywania informacji o występowaniu nadzwyczajnych zagrożeń oraz o zaistniałych sytuacjach i zdarzeniach kryzysowych.
  • Gromadzenie i aktualizowanie baz danych zawierających informacje o istotnych zagrożeniach oraz o środkach i siłach przeznaczonych do zapobiegania i przeciwdziałania sytuacjom kryzysowym.
  • Przyjmowanie zawiadomień o zamiarze zorganizowania na terenie miasta Nowego Sącza zgromadzeń publicznych w trybie uproszczonym, jak również wydawanie przez upoważnionych pracowników wydziału decyzji dotyczących ich ewentualnego rozwiązania.
  • Obserwacja przy pomocy systemu kamer miejsc szczególnego zagrożenia objętego monitoringiem.
  •  Dokumentowanie zdarzeń i archiwizowanie danych, zapisywanie na prośbę uprawnionych organów, udostępnianie tych danych na żądanie uprawnionych organów w formie elektronicznej;

 

Warto zobaczyć:

Centrum Informacji Turystycznej Budżet obywatelski Nowego Sącza dotacje-ochrona-srodowiska Zwiazek Powiatów Polskich Programy realizowane ze środków z budżetu państwa e-PUAP Nowosądeckie Forum Seniorów Nowosądecka Karta Rodziny Interwencja w sprawach nieporządku na terenach miejskich Stowarzyszenie Sądecki Obszar Funkcjonalny Punkt konsultacyjno-informacyjny programu Czyste Powietrze Realizujemy zadanie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Młodzieżowa Rada Miasta Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Copyright © 2002-2025 Urząd Miasta Nowego Sącza WCAG 2.0 (Level AAA) W3C

Polityka Prywatności i Cookies