Kontakt: Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, tel. +48 18 443 53 08, +48 18 44 86 500

Wtorek, 07 października 2025 r.    Imieniny obchodzą: Maria, Marek

Projekty uchwał Rady Miasta Nowego Sącza VI kadencji

 

Projekt uchwały Rady Miasta
Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB
Data złożenia projektu: 2011-06-17
Data wydania decyzji: 2011-06-28
Status projektu: Projekt podjęty
Komisje opiniujące:
- Komisja Finansów Publicznych
- Komisja Infrastruktury i Środowiska
- Komisja Edukacji, Kultury i Sportu
- Komisja Polityki Społecznej

Projekt - druk nr 118

 

Uchwała Nr ... ... ...

Rady Miasta Nowego Sącza

z dnia ... ... ...

 

w sprawie: zmian uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2011.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r., o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) - na wniosek Prezydenta Miasta, Rada Miasta Nowego Sącza uchwala co następuje:

 

§ 1. 1. Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały.

2. Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 2 cz. 1 do niniejszej uchwały.

3. Dokonuje się zmian w rozchodach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 2 cz. 2 do niniejszej uchwały.

 

§ 2. Zwiększa się deficyt budżetowy o kwotę 116 680 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z kredytu.

 

§ 3. W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2011 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika Nr 1, Nr 2, Nr 3, Nr 4 i Nr 5 do uchwały niniejszej.

 

§ 4.  Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.

 

§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.

 

Przewodniczący Rady Miasta

(-) Jerzy Wituszyński 

Załącznik Nr 1

Załącznik Nr 2

Załącznik Nr 3

Załącznik Nr 4

Załącznik Nr 5

 

Uzasadnienie do projektu Uchwały w sprawie zmian

Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2011 rok.

 

I. Zmiany w budżecie po stronie planowanych dochodów

Dział 150 „Przetwórstwo przemysłowe”                                                             (-) 3 147 158,- zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę 3 147 158,- zł. Zmniejszenie dotyczy środków planowanych do pozyskania z Unii Europejskiej na realizację projektu pn. „Kapitał na dobry początek”, którego realizacja nie doszła do skutku.  

Dział 600 „Transport i łączność”                                                                       (+) 1 698 850,- zł

Przyjmuje się po stronie planowanych dochodów w ww. dziale kwotę 1 698 850,- zł z uwagi na brak możliwości wykorzystania środków do 30.06.2011 r. stosownie do Uchwały Rady Miasta Nr IV/29/2010 w sprawie wydatków niewygasających. Środki te były przeznaczone na realizację zadania pn. „Przebudowa ul. Grottgera wraz z kanałem opadowym” i zostaną wykorzystane w II półroczu na realizację tego zadania.

Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa”                                                                  (+) 4 384,- zł

Zwiększa się planowane dochody w rozdziale 70005 - „Gospodarka gruntami i nieruchomościami” o kwotę 4 384,- zł w związku z otrzymaniem od firmy ubezpieczeniowej odszkodowania za zaistniałe szkody w budynkach Miasta przy ul. Zawiszy Czarnego 55B/2 oraz Kusocińskiego 5.

Dział 710 „Działalność usługowa”                                                                          (+) 14 834,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę 14 834,- zł w związku z wpływem środków z opłat za prace geodezyjne.

Dział 750 „Administracja publiczna”                                                                  (-) 308 499,- zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę 308 499,- zł. Zmniejszenie dotyczy środków planowanych do pozyskania na realizację projektu pn. „W cieniu metropolii – wykorzystanie szans rozwoju przez mniejsze miasta w nowym okresie programowania”. Miasto nie uzyskało dofinansowania na realizację ww. projektu w związku z tym zachodzi konieczność zmniejszenia planowanych dochodów, jak również limitu planowanych wydatków na tym projekcie.

Dział 758 „Różne rozliczenia”                                                                           (+) 2 600 000,- zł

Zwiększa się planowane dochody w ww. dziale o kwotę 2 600 000,- zł w związku z przyznaniem dla Miasta Nowego Sącza środków z rezerwy subwencji ogólnej zgodnie z pismem znak: ST4-4824/336/2011 z dnia 20 maja 2011 r., z przeznaczeniem na dofinansowanie zadania pn. „Remont ul. Nawojowskiej w Nowym Sączu na odcinku od granicy Miasta Nowy Sącz do ul. Krętej”.

Dział 801 „Oświata i wychowanie”                                                                      (+) 767 079,- zł

Zwiększa się planowane dochody w ww. dziale o kwotę ogółem 767 079,- zł. Na powyższą kwotę mają wpływ następujące zmiany:

  • przesunięcie kwoty 54 369,- zł zaplanowanej pierwotnie w § 0570 – „Grzywny, mandaty i inne kary pieniężne od osób fizycznych” do § 0970 – „Wpływy z różnych dochodów”,
  • zwiększenie o kwotę 246,- zł wpływów z różnych opłat, którą pozyskano za wydawanie duplikatów świadectw i legitymacji szkolnych,
  • zwiększenie o kwotę 116 065,- zł w związku z wypracowaniem ponadplanowych dochodów z wynajmu pomieszczeń szkolnych i sal lekcyjnych, z równoczesnym zmniejszeniem o kwotę 96 065,- zł wpływów z usług,
  • zwiększenie o kwotę 735,- zł wpływów z tytułu odsetek od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych szkół,
  • zwiększenie o kwotę 2 300,- zł planowanych dochodów w związku z otrzymaniem darowizny od sponsora przez Zespół Szkół Nr 5 – Specjalnych w Nowym Sączu z przeznaczeniem na zorganizowanie w szkole balu integracyjnego – kwota 1 300,- zł. Natomiast darowiznę w wysokości 1 000,- zł pozyskała Szkoła Podstawowa Nr 17 z przeznaczeniem na zakup i montaż urządzeń do monitorowania budynków szkolnych oraz placu przyszkolnego,
  • zwiększenie o kwotę 141 698,- zł planowanych wpływów z różnych dochodów, pozyskanych z odszkodowań za uszkodzony sprzęt w Szkole Podstawowej Nr 14, jak również zwrotów wydatków z lat ubiegłych, naliczonych kar umownych za nieterminowe wykonanie robót związanych z termomodernizacją obiektów oświatowych (kwota 77 250,- zł), oraz kary za odstąpienie od umowy na utworzenie szkolnego placu zabaw przy Szkole Podstawowej Nr 16 w ramach rządowego programu pt. „Radosna Szkoła” (kwota 21 500,- zł),
  • zwiększenie o kwotę 16 491,- zł wpływów uzyskanych ze zwrotów dotacji z roku ubiegłego,
  • zwiększenie o kwotę 578,- zł planowanych wpływów ze sprzedaży składników majątkowych. Powyższe środki uzyskano ze sprzedaży złomu po kasacji zużytych narzędzi i maszyn,
  • zwiększenie ogółem o kwotę 639 400,- zł dochodów majątkowych z tytułu uzyskanej refundacji wydatków poniesionych w roku ubiegłym na realizację projektu pn. „Szkoła – Środowisko – Energia - Termomodernizacja obiektów szkolnych w Nowym Sączu” oraz projektu pn. „Przebudowa i modernizacja historycznych placówek oświatowych na Starym Mieście w Nowym Sączu jako spójna oferta edukacyjna dla dzieci i młodzieży”.

Dział 851 „Ochrona zdrowia”                                                                                  (+) 1 371,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę 1 371,- zł, w tym kwota 1 331,- zł stanowi zwrot częściowo niewykorzystanej dotacji przez Poradnię Profilaktyki i Terapii Uzależnień MONAR, w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Natomiast kwota 40,- zł stanowi zwrot opłaty sądowej za skierowanie na leczenie.

Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej”                            (+) 45 721,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale ogółem o kwotę 45 721,- zł, w tym kwota 663,- zł dotyczy odsetek od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych, natomiast kwota 45 058,- zł dotyczy planowanych do pozyskania środków na realizację nowego projektu pn. „Poszerzamy nasze horyzonty – wymiana doświadczeń w zakresie kształcenia zawodowego dorosłych”. Projekt ma być realizowany w okresie od 01.09.2011 r. do 30.06.2012 r. i finansowany w całości ze środków otrzymanych z Narodowej Agencji w ramach programu „Uczenie się przez całe życie – Leonardo da Vinci VETPRO”. W roku 2011 Miasto otrzyma zaliczkę w wysokości 80% kwoty dofinansowania na realizację projektu natomiast pozostałą część po złożeniu i zatwierdzeniu sprawozdania końcowego w 2012 roku.

Dział 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza”                                                 (+) 1 833,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów bieżących w ww. dziale o kwotę 1 833,- zł. Ponadplanowe dochody pochodzą z korekty składek ZUS z lat ubiegłych oraz wpłat zobowiązań wynikających z wyroku sądowego.

Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”                         (+) 161 395,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę ogółem 161 395,- zł, w tym dochody bieżące o kwotę 32 900,- zł która stanowi odszkodowanie za uszkodzenie słupów oświetlenia ulicznego, natomiast dochody majątkowe o kwotę 128 495,- zł. Powyższa kwota dotyczy zwrotu do budżetu środków z wydatków niewygasających z upływem 2010 roku na zadaniu pn. „Dobudowa i rozbudowa oświetlenia ulicznego oraz opracowanie dokumentacji oświetlenia”.

Zwiększa się planowane dochody ogółem o 1 839 810,- zł

 

II. Zmiany w budżecie po stronie planowanych wydatków

Dział 150 „Przetwórstwo przemysłowe”                                                        (-) 3 147 158,- zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale w rozdziale 15011 – „Rozwój przedsiębiorczości” o kwotę 3 147 158,- zł, zaplanowaną na realizację projektu pn. „Kapitał na dobry początek”, który nie będzie realizowany.

Dział 600 „Transport i łączność”                                                                   (+) 4 298 850,- zł

Zwiększa się planowane wydatki w ww. dziale ogółem o kwotę 4 298 850,- zł w tym:

  • w rozdziale 60015 - „Drogi publiczne w miastach na prawach powiatu” zwiększa się planowane wydatki bieżące o kwotę 2 600 000,- zł, z przeznaczeniem na zadanie pn. „Remont ul. Nawojowskiej w Nowym Sączu na odcinku od granicy Miasta Nowy Sącz do ul. Krętej”, stosownie do otrzymanego dofinansowania z rezerwy subwencji ogólnej,
  • w rozdziale 60016 – „Drogi publiczne gminne” zwiększa się planowane wydatki majątkowe o kwotę 1 698 850,- zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Przebudowa ul. Grottgera wraz z kanałem opadowym”, w związku z przekazaniem środków na ten cel z wydatków niewygasających z upływem 2010 roku.

Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa”                                                               (+) 4 384,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale, w rozdziale 70005 -„Gospodarka gruntami i nieruchomościami” o kwotę 4 384,- zł z przeznaczeniem na przeprowadzenie robót remontowych w budynkach położonych przy ul. Kusocińskiego 5 oraz przy ul. Zawiszy Czarnego 55B/2.

Ponadto dokonuje się przesunięcia środków w wysokości 254 200,- zł z planowanych wydatków bieżących na wydatki majątkowe z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Modernizacja lokali stanowiących własność Miasta przy ul. Rynek 3”. Powyższa kwota została błędnie zaplanowana w wydatkach bieżących w ramach planu prac remontowych.
Z uwagi na modernizacyjny charakter robót remontowych zachodzi konieczność dokonania powyższej zmiany.

Dział 710 „Działalność usługowa”                                                                      (+) 14 834,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale w rozdziale 71013 – „Prace geodezyjne i kartograficzne (nieinwestycyjne)” o kwotę 14 834,- zł pochodzącą z opłat geodezyjnych, którą przeznacza się na wydatki bieżące związane z opracowaniami geodezyjnymi.

Dział 750 „Administracja publiczna”                                                               (-) 362 940,- zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków w ww. dziale o kwotę ogółem 362 940,- zł, w związku z rezygnacją z realizacji projektu pn. „W cieniu metropolii – wykorzystanie szans rozwoju przez mniejsze miasta w nowym okresie programowania”, z uwagi na fakt, iż Miasto nie uzyskało dofinansowania na realizację ww. projektu.

Ponadto dokonuje się przesunięcia środków w wysokości 6 500,- zł zaplanowanych na zadania zlecone do realizacji organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego, z rozdziału 75095 – „Pozostała działalność” do rozdziału 75075 – „Promocja jednostek samorządu terytorialnego” z przeznaczeniem na zadanie pn. „Realizacja zadań promujących Miasto Nowy Sącz za granicą”.

Dział 801 „Oświata i wychowanie”                                                                  (+) 222 763,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale o kwotę ogółem 222 763,- zł. Na powyższą kwotę wpływ mają następujące zmiany:

  • zwiększa się wydatki bieżące o kwotę ogółem 217 763,- zł, w tym środki w wysokości 196 303,- zł proponuje się przeznaczyć na zwiększenie planowanego limitu wydatków na wynagrodzenia dla nauczycieli, natomiast pozostałe środki w wysokości 21 460,- zł proponuje się przeznaczyć m. in. na przeprowadzenie egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, naprawę uszkodzonego sprzętu elektronicznego oraz prace remontowe w Zespole Szkół Nr 4 (15 000,- zł),
  • zwiększa się wydatki majątkowe o kwotę 5 000,- zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Zakup i montaż urządzeń służących do monitorowania placu przyszkolnego i budynków Szkoły Podstawowej Nr 17”.

Dział 851 „Ochrona zdrowia”                                                                              (+) 1 371,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale o kwotę 1 371,- zł. Powyższe środki proponuje się przeznaczyć na realizację zadań o charakterze profilaktyczno- terapeutycznym i wychowawczym na rzecz dzieci i młodzieży zagrożonej oraz przeciwdziałanie narkomanii w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Ponadto dokonuje się przesunięcia kwoty 10 000,- zł z § 2820 – „Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom” do § 2360 – „Dotacje celowe z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, udzielane w trybie art. 221 ustawy, na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego” w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej”                       (+) 45 058,- zł

Zwiększa się planowane wydatki bieżące w ww. dziale o kwotę 45 058,- zł, w ramach planu finansowego Sądeckiego Urzędu Pracy, w związku z planowanym przystąpieniem do realizacji projektu pn. „Poszerzamy nasze horyzonty – wymiana doświadczeń w zakresie kształcenia zawodowego dorosłych”.

Dział 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza”                                                    (+) 833,- zł

Zwiększa się planowane wydatki bieżące na wynagrodzenia w rozdziale 85403 – „Specjalne ośrodki szkolno – wychowawcze” o kwotę 833,- zł,

Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”                          (+) 878 495,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale ogółem o kwotę 878 495,- zł, w tym:

  • w rozdziale 90015 – „Oświetlenie ulic, placów i dróg” zwiększa się planowane wydatki majątkowe o kwotę 128 495,- zł na zadanie pn. „Dobudowa i rozbudowa oświetlenia ulicznego oraz opracowanie dokumentacji oświetlenia”. Powyższa kwota pierwotnie była ujęta w wydatkach niewygasających z upływem roku 2010 z terminem realizacji 31 maja br. Zadanie zrealizowano w terminie, natomiast faktura została przedłożona do zapłaty 2 czerwca br. w związku z tym nie było możliwe zapłacenie z wydatków niewygasających,
  • w rozdziale 90078 – „Usuwanie skutków klęsk żywiołowych” zwiększa się planowane wydatki majątkowe o kwotę 750 000,- zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Odbudowa ujęcia powierzchniowego wody wraz z zabezpieczeniem brzegów oraz międzywala rzeki Dunajec w km 110+540:870 w m. Nowy Sącz – Świniarsko”. Konieczność odbudowy ujęcia powierzchniowego wody wraz z zabezpieczeniem brzegów oraz międzywala rzeki Dunajec wynika z powstałych zniszczeń wskutek długotrwałych opadów atmosferycznych oraz powodzi w roku 2010. Szacunkowy koszt realizacji ww. inwestycji wynosi 1 250 000,- zł w tym udział środków własnych 750 000,- zł. Pozostałe środki w wysokości 500 000,- zł pochodzić będą z dotacji Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji na usuwanie skutków klęsk żywiołowych. Na powyższą kwotę dotacji w dniu 03.02.2011 r. Miasto otrzymało stosowną promesę,
  • w rozdziale 90095 – „Pozostała działalność” proponuje się przesunięcie środków w wysokości 42 400,- zł z planowanych wydatków bieżących na wydatki majątkowe na zadaniu pn. „Wymiana ogrodzenia boiska sportowego przy ul. Gorzkowskiej”. Zakres rzeczowy robót związany jest z demontażem istniejącego ogrodzenia i wykonaniem nowego (fundament, konstrukcja, siatka) i stanowi wydatek majątkowy.

Zwiększa się planowane wydatki ogółem o 1 956 490,- zł

 

III. Zmiany w budżecie po stronie planowanych rozchodów

Zmniejsza się planowane rozchody o kwotę 116 680 zł, z uwagi na zaciągnięcie przez Miasto Nowy Sącz końcem 2010 roku kredytu niższego o 700 000,- zł niż zakładano pierwotnie.

 

UWAGI:
Powrót do listy projektów uchwał

Warto zobaczyć:

Centrum Informacji Turystycznej Budżet obywatelski Nowego Sącza dotacje-ochrona-srodowiska Zwiazek Powiatów Polskich Programy realizowane ze środków z budżetu państwa e-PUAP Nowosądeckie Forum Seniorów Nowosądecka Karta Rodziny Interwencja w sprawach nieporządku na terenach miejskich Stowarzyszenie Sądecki Obszar Funkcjonalny Punkt konsultacyjno-informacyjny programu Czyste Powietrze Realizujemy zadanie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Młodzieżowa Rada Miasta Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Copyright © 2002-2025 Urząd Miasta Nowego Sącza WCAG 2.0 (Level AAA) W3C

Polityka Prywatności i Cookies