Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB Data złożenia projektu: 2011-06-17 Data wydania decyzji: 2011-06-28 Status projektu: Projekt podjęty Komisje opiniujące: - Komisja Finansów Publicznych - Komisja Infrastruktury i Środowiska - Komisja Edukacji, Kultury i Sportu - Komisja Polityki Społecznej |
---|
Projekt - druk nr 118
Uchwała Nr ... ... ... Rady Miasta Nowego Sącza z dnia ... ... ...
w sprawie: zmian uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2011.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r., o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) - na wniosek Prezydenta Miasta, Rada Miasta Nowego Sącza uchwala co następuje:
§ 1. 1. Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały. 2. Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 2 cz. 1 do niniejszej uchwały. 3. Dokonuje się zmian w rozchodach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 2 cz. 2 do niniejszej uchwały.
§ 2. Zwiększa się deficyt budżetowy o kwotę 116 680 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z kredytu.
§ 3. W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2011 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika Nr 1, Nr 2, Nr 3, Nr 4 i Nr 5 do uchwały niniejszej.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.
Przewodniczący Rady Miasta (-) Jerzy Wituszyński
Uzasadnienie do projektu Uchwały w sprawie zmian Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2011 rok.
I. Zmiany w budżecie po stronie planowanych dochodów Dział 150 „Przetwórstwo przemysłowe” (-) 3 147 158,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę 3 147 158,- zł. Zmniejszenie dotyczy środków planowanych do pozyskania z Unii Europejskiej na realizację projektu pn. „Kapitał na dobry początek”, którego realizacja nie doszła do skutku. Dział 600 „Transport i łączność” (+) 1 698 850,- zł Przyjmuje się po stronie planowanych dochodów w ww. dziale kwotę 1 698 850,- zł z uwagi na brak możliwości wykorzystania środków do 30.06.2011 r. stosownie do Uchwały Rady Miasta Nr IV/29/2010 w sprawie wydatków niewygasających. Środki te były przeznaczone na realizację zadania pn. „Przebudowa ul. Grottgera wraz z kanałem opadowym” i zostaną wykorzystane w II półroczu na realizację tego zadania. Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa” (+) 4 384,- zł Zwiększa się planowane dochody w rozdziale 70005 - „Gospodarka gruntami i nieruchomościami” o kwotę 4 384,- zł w związku z otrzymaniem od firmy ubezpieczeniowej odszkodowania za zaistniałe szkody w budynkach Miasta przy ul. Zawiszy Czarnego 55B/2 oraz Kusocińskiego 5. Dział 710 „Działalność usługowa” (+) 14 834,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę 14 834,- zł w związku z wpływem środków z opłat za prace geodezyjne. Dział 750 „Administracja publiczna” (-) 308 499,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę 308 499,- zł. Zmniejszenie dotyczy środków planowanych do pozyskania na realizację projektu pn. „W cieniu metropolii – wykorzystanie szans rozwoju przez mniejsze miasta w nowym okresie programowania”. Miasto nie uzyskało dofinansowania na realizację ww. projektu w związku z tym zachodzi konieczność zmniejszenia planowanych dochodów, jak również limitu planowanych wydatków na tym projekcie. Dział 758 „Różne rozliczenia” (+) 2 600 000,- zł Zwiększa się planowane dochody w ww. dziale o kwotę 2 600 000,- zł w związku z przyznaniem dla Miasta Nowego Sącza środków z rezerwy subwencji ogólnej zgodnie z pismem znak: ST4-4824/336/2011 z dnia 20 maja 2011 r., z przeznaczeniem na dofinansowanie zadania pn. „Remont ul. Nawojowskiej w Nowym Sączu na odcinku od granicy Miasta Nowy Sącz do ul. Krętej”. Dział 801 „Oświata i wychowanie” (+) 767 079,- zł Zwiększa się planowane dochody w ww. dziale o kwotę ogółem 767 079,- zł. Na powyższą kwotę mają wpływ następujące zmiany:
Dział 851 „Ochrona zdrowia” (+) 1 371,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę 1 371,- zł, w tym kwota 1 331,- zł stanowi zwrot częściowo niewykorzystanej dotacji przez Poradnię Profilaktyki i Terapii Uzależnień MONAR, w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Natomiast kwota 40,- zł stanowi zwrot opłaty sądowej za skierowanie na leczenie. Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej” (+) 45 721,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale ogółem o kwotę 45 721,- zł, w tym kwota 663,- zł dotyczy odsetek od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych, natomiast kwota 45 058,- zł dotyczy planowanych do pozyskania środków na realizację nowego projektu pn. „Poszerzamy nasze horyzonty – wymiana doświadczeń w zakresie kształcenia zawodowego dorosłych”. Projekt ma być realizowany w okresie od 01.09.2011 r. do 30.06.2012 r. i finansowany w całości ze środków otrzymanych z Narodowej Agencji w ramach programu „Uczenie się przez całe życie – Leonardo da Vinci VETPRO”. W roku 2011 Miasto otrzyma zaliczkę w wysokości 80% kwoty dofinansowania na realizację projektu natomiast pozostałą część po złożeniu i zatwierdzeniu sprawozdania końcowego w 2012 roku. Dział 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza” (+) 1 833,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów bieżących w ww. dziale o kwotę 1 833,- zł. Ponadplanowe dochody pochodzą z korekty składek ZUS z lat ubiegłych oraz wpłat zobowiązań wynikających z wyroku sądowego. Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” (+) 161 395,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę ogółem 161 395,- zł, w tym dochody bieżące o kwotę 32 900,- zł która stanowi odszkodowanie za uszkodzenie słupów oświetlenia ulicznego, natomiast dochody majątkowe o kwotę 128 495,- zł. Powyższa kwota dotyczy zwrotu do budżetu środków z wydatków niewygasających z upływem 2010 roku na zadaniu pn. „Dobudowa i rozbudowa oświetlenia ulicznego oraz opracowanie dokumentacji oświetlenia”. Zwiększa się planowane dochody ogółem o 1 839 810,- zł
II. Zmiany w budżecie po stronie planowanych wydatków Dział 150 „Przetwórstwo przemysłowe” (-) 3 147 158,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale w rozdziale 15011 – „Rozwój przedsiębiorczości” o kwotę 3 147 158,- zł, zaplanowaną na realizację projektu pn. „Kapitał na dobry początek”, który nie będzie realizowany. Dział 600 „Transport i łączność” (+) 4 298 850,- zł Zwiększa się planowane wydatki w ww. dziale ogółem o kwotę 4 298 850,- zł w tym:
Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa” (+) 4 384,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale, w rozdziale 70005 -„Gospodarka gruntami i nieruchomościami” o kwotę 4 384,- zł z przeznaczeniem na przeprowadzenie robót remontowych w budynkach położonych przy ul. Kusocińskiego 5 oraz przy ul. Zawiszy Czarnego 55B/2. Ponadto dokonuje się przesunięcia środków w wysokości 254 200,- zł z planowanych wydatków bieżących na wydatki majątkowe z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Modernizacja lokali stanowiących własność Miasta przy ul. Rynek 3”. Powyższa kwota została błędnie zaplanowana w wydatkach bieżących w ramach planu prac remontowych. Dział 710 „Działalność usługowa” (+) 14 834,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale w rozdziale 71013 – „Prace geodezyjne i kartograficzne (nieinwestycyjne)” o kwotę 14 834,- zł pochodzącą z opłat geodezyjnych, którą przeznacza się na wydatki bieżące związane z opracowaniami geodezyjnymi. Dział 750 „Administracja publiczna” (-) 362 940,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków w ww. dziale o kwotę ogółem 362 940,- zł, w związku z rezygnacją z realizacji projektu pn. „W cieniu metropolii – wykorzystanie szans rozwoju przez mniejsze miasta w nowym okresie programowania”, z uwagi na fakt, iż Miasto nie uzyskało dofinansowania na realizację ww. projektu. Ponadto dokonuje się przesunięcia środków w wysokości 6 500,- zł zaplanowanych na zadania zlecone do realizacji organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego, z rozdziału 75095 – „Pozostała działalność” do rozdziału 75075 – „Promocja jednostek samorządu terytorialnego” z przeznaczeniem na zadanie pn. „Realizacja zadań promujących Miasto Nowy Sącz za granicą”. Dział 801 „Oświata i wychowanie” (+) 222 763,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale o kwotę ogółem 222 763,- zł. Na powyższą kwotę wpływ mają następujące zmiany:
Dział 851 „Ochrona zdrowia” (+) 1 371,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale o kwotę 1 371,- zł. Powyższe środki proponuje się przeznaczyć na realizację zadań o charakterze profilaktyczno- terapeutycznym i wychowawczym na rzecz dzieci i młodzieży zagrożonej oraz przeciwdziałanie narkomanii w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Ponadto dokonuje się przesunięcia kwoty 10 000,- zł z § 2820 – „Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom” do § 2360 – „Dotacje celowe z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, udzielane w trybie art. 221 ustawy, na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego” w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej” (+) 45 058,- zł Zwiększa się planowane wydatki bieżące w ww. dziale o kwotę 45 058,- zł, w ramach planu finansowego Sądeckiego Urzędu Pracy, w związku z planowanym przystąpieniem do realizacji projektu pn. „Poszerzamy nasze horyzonty – wymiana doświadczeń w zakresie kształcenia zawodowego dorosłych”. Dział 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza” (+) 833,- zł Zwiększa się planowane wydatki bieżące na wynagrodzenia w rozdziale 85403 – „Specjalne ośrodki szkolno – wychowawcze” o kwotę 833,- zł, Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” (+) 878 495,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale ogółem o kwotę 878 495,- zł, w tym:
Zwiększa się planowane wydatki ogółem o 1 956 490,- zł
III. Zmiany w budżecie po stronie planowanych rozchodów Zmniejsza się planowane rozchody o kwotę 116 680 zł, z uwagi na zaciągnięcie przez Miasto Nowy Sącz końcem 2010 roku kredytu niższego o 700 000,- zł niż zakładano pierwotnie.
|
UWAGI: |
![]() |