Kontakt: Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, tel. +48 18 443 53 08, +48 18 44 86 500

Wtorek, 07 października 2025 r.    Imieniny obchodzą: Maria, Marek

Projekty uchwał Rady Miasta Nowego Sącza VI kadencji

 

Projekt uchwały Rady Miasta
Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB
Data złożenia projektu: 2011-08-26
Data wydania decyzji: 2011-09-06
Status projektu: Projekt podjęty
Komisje opiniujące:
- Komisja Finansów Publicznych
- Komisja Infrastruktury i Środowiska
- Komisja Edukacji, Kultury i Sportu
- Komisja Polityki Społecznej

Projekt - druk nr 137

 

Uchwała Nr ... ... ...

Rady Miasta Nowego Sącza

z dnia ... ... ...

 

w sprawie: zmian uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2011.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r., o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) - na wniosek Prezydenta Miasta, Rada Miasta Nowego Sącza uchwala co następuje:

 

§ 1. 1. Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały.

2. Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.

 

§ 2. W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2011 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika Nr 1, Nr 2, Nr 3 i Nr 4 do uchwały niniejszej.

 

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.

 

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.

 

Przewodniczący Rady Miasta

(-) Jerzy Wituszyński

 

Załącznik Nr 1

Załącznik Nr 2

Załącznik Nr 3

Załącznik Nr 4

                                                                                           

Uzasadnienie do projektu Uchwały w sprawie zmian

Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2011 rok.

 

I. Zmiany w budżecie po stronie planowanych dochodów

Dział 020 „Leśnictwo”                                                                                         (+) 10 000,- zł

Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę 10 000,- zł pochodzącą ze sprzedaży drewna w związku z pozyskaniem wyższych niż pierwotnie planowano wpływów z tego tytułu.

Dział 750 „Administracja publiczna”                                                                        (+) 4 480,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale w rozdziale 75023 – „Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)” ogółem o kwotę 4 480,- zł, w związku z pozyskaniem nieplanowanych wpływów z tytułu grzywien nałożonych przez Wydział Komunikacji i Transportu na osoby fizyczne – kwota 3 980,- zł oraz na osoby prawne – kwota 500,- zł za nieprzestrzeganie przepisów ustawy o transporcie drogowym w zakresie terminowego zwrotu dokumentów (licencji, zezwoleń).

Dział 756Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem”                                  (+) 315 408,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów tego działu o kwotę ogółem 315 408,- zł, w tym:-

  • zwiększa się o kwotę 426 000,- zł dochody uzyskane z wyższych niż pierwotnie planowano wpływów z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw. Środki pozyskano z opłat za zajęcie pasa drogowego pobieranych przez Miejski Zarząd Dróg – jednostkę budżetową Miasta. Wysokie wpływy pozyskano w związku z realizacją w pasie drogowym prac inwestycyjnych w zakresie inwestycji kanalizacyjnych zleconych przez Sądeckie Wodociągi,
  • natomiast zmniejsza się o kwotę 110 592,- zł dochody zaplanowane do pozyskania z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób prawnych. Analiza budżetu za I półrocze wskazuje, że ww. dochody nie zostaną zrealizowane w planowanej pierwotnie wysokości. 

Dział 801 „Oświata i wychowanie”                                                            (+) 2 000,- zł           Zwiększa się planowane dochody w ww. dziale w rozdziale 80101 – „Szkoły podstawowe” o kwotę 2 000,- zł, w związku z dofinansowaniem otrzymanym z PZU SA. PZU SA zobowiązało się dofinansować zadanie prewencyjne polegające na rozbudowie monitoringu w Szkole Podstawowej Nr 21.  

Dział 852 „Pomoc społeczna”                                                                          (+) 112,- zł              Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów majątkowych w ww. dziale o kwotę 112,- zł, pochodzącą ze zbycia zbędnych ruchomych składników wyposażenia w Zespole Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych w Nowym Sączu. 

Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej”               (-) 90 000,- zł                       

Proponuje się zmniejszenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę 90 000,- zł w ramach planu finansowego Sądeckiego Urzędu Pracy, w związku z niewypracowaniem w planowanej wysokości wpływów z różnych dochodów. 

Zwiększa się planowane dochody ogółem o 242 000,- zł 

 

II. Zmiany w budżecie po stronie planowanych wydatków 

Dział 600 „Transport i łączność”                                                                   (+) 5 000,- zł              Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków majątkowych w ww. dziale w rozdziale 60016 – „Drogi publiczne gminne” o kwotę 5 000,- zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Wykup gruntów pod planowane inwestycje drogowe”. Powyższa zmiana umożliwi wypłatę kolejnych odszkodowań za nieruchomości gruntowe przejęte na własność miasta w związku z przebudową ulic na terenie Miasta Nowy Sącz.  

Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa”                                                           (-) 45 000,- zł  

Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale o kwotę 45 000,- zł, w tym środki w wysokości 5 000,- zł proponuje się przesunąć do działu 600 – „Transport i łączność” z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Wykup gruntów pod planowane inwestycje drogowe” - zaplanowane pierwotnie na ten cel w wydatkach bieżących tego działu. Natomiast środki w wysokości 40 000,- zł proponuje się przesunąć do działu 900 – „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” z przeznaczeniem na pielęgnację drzewostanu na terenie Miasta. 

Dział 710 „Działalność usługowa”                                                                  (-) 68 400,- zł            

Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków majątkowych w ww. dziale w rozdziale 71035 – „Cmentarze” ogółem o kwotę 68 400,- zł, w tym zmniejsza się limit planowanych wydatków na zadaniu inwestycyjny pn. „Przebudowa katakumb na kolumbarium na cmentarzu komunalnym Gołąbkowice - (etap I)” o kwotę 98 400,- zł, gdyż w ogłoszonym przetargu wpłynęła jedna oferta, której cena przewyższała kwotę zaplanowaną w budżecie na realizację tego zadania. Przetarg unieważniono. Natomiast zwiększa się planowane wydatki o kwotę 30 000,- zł z przeznaczeniem na nowe zadanie inwestycyjne pn. „Przygotowanie terenów cmentarza komunalnego w Gołąbkowicach pod organizację nowych miejsc pochówku”. Ze względu na niewielką ilość wolnych miejsc na cmentarzu zachodzi konieczność realizacji ww. zadania.  

Dział 750 „Administracja publiczna”                                                              (+) 119 500,- zł  

Zwiększa się planowane wydatki majątkowe o kwotę 119 500,- zł w ww. dziale, w rozdziale 75023 – „Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)” z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Modernizacja lokali stanowiących własność Miasta przy ul. Rynek 19”. Wydatki związane z remontem ww. lokali obejmą adaptację pomieszczeń na potrzeby Urzędu Miasta – pomieszczenia biurowe. Powyższe zadanie realizuje się celem zmniejszenia kosztów związanych z wynajmem lokali.  

Dział 757 „Obsługa długu publicznego”                                                           (+) 200 000,- zł  

Zwiększa się limit planowanych wydatków w ww. dziale w rozdz. 75702 – „Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego” o kwotę ogółem 200 000,- zł z przeznaczeniem na spłatę odsetek od zaciągniętych przez Miasto kredytów i pożyczek. Wszystkie kredyty zaciągnięte przez Miasto oprocentowane są wg zmiennej stawki WIBOR 1M, która w momencie opracowywania projektu budżetu na rok bieżący wynosiła 3,61%, a w chwili obecnej osiągnęła poziom 4,62%. Tak duży wzrost wpłynął w sposób znaczący na koszty obsługi długu, czego nie można było przewidzieć na etapie projektowania budżetu. Ponadto w roku bieżącym Miasto często korzysta z kredytu w rachunku bieżącym. Z uwagi na powyższe zachodzi konieczność zapewnienia wyższego limitu planowanych wydatków na obsługę długu. 

Dział 801 „Oświata i wychowanie”                                                             (-) 119 000,- zł             Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków w ww. dziale o kwotę ogółem 119 000,- zł. Na powyższą kwotę wpływają następujące zmiany:

  • w rozdziale 80101 – „Szkoły podstawowe” zwiększa się planowane wydatki majątkowe o kwotę ogółem 238 900,- zł, w tym środki w wysokości 179 900,- zł przeznacza się na zadanie inwestycyjne pn. „Renowacja konserwatorska budynków Szkoły Podstawowej Nr 8 przy ul. Al. Batorego", środki w wysokości 57 000,- zł przeznacza się na zwiększenie limitu wydatków zaplanowanych na zadaniu inwestycyjnym pn. „Odwodnienie budynku Szkoły Podstawowej Nr 14 przy ul. Towarowej wraz z wymianą płytek na podwórku szkolnym i wykonaniem parkingu przy szkole”, natomiast kwotę 2 000,- zł przeznacza się na zadanie pn. „Rozbudowa i modernizacja systemu monitoringu w Szkole Podstawowej Nr 21” – zgodnie z przyznanym dofinansowaniem z PZU SA na ten cel,
  • w rozdziale 80104 – „Przedszkola” zmniejsza się planowane wydatki majątkowe o kwotę 1 500,- zł, w związku z oszczędnościami, jakie pojawiły się po przeprowadzonym postępowaniu przetargowym na zadaniu inwestycyjnym pn. „Wymiana okien w budynku Zespołu Przedszkoli ul. Paderewskiego 19 w N. Sączu” Uzyskane oszczędności proponuje się przesunąć do rozdziału 90078 – „Usuwanie skutków klęsk żywiołowych” z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Wykonanie dokumentacji na roboty związane z udrożnieniem koryta potoku Łubinka w Nowym Sączu”,
  • w rozdziale 80120 – „Licea ogólnokształcące” zmniejsza się o kwotę 179 900,- zł wydatki zaplanowane na zadaniu inwestycyjnym pn. „Adaptacja poddasza Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 2, ul. Żeromskiego 16 na cele dydaktyczne”. Powyższe środki przesuwa się do rozdziału 80101 – „Szkoły podstawowe” na zadanie pn. „Renowacja konserwatorska budynków Szkoły Podstawowej Nr 8 przy ul. Al. Batorego”. Na podstawie posiadanych dokumentów oraz po przeprowadzonym postępowaniu przetargowym okazało się, iż na realizację ww. zadań zaplanowano w budżecie miasta na rok 2011 niewystarczającą ilość środków. W związku z powyższym oraz ze względu na procesy technologiczne proponuje się dokonać ww. zmiany, zwiększając limit wydatków na zadaniu pn. „Renowacja konserwatorska budynków Szkoły Podstawowej Nr 8 przy ul. Al. Batorego”, natomiast roboty adaptacyjne w II Liceum ewentualnie wykonać w przyszłym roku budżetowym,
  • w rozdziale 80130 – „Szkoły zawodowe” zmniejsza się o kwotę 176 500,- zł środki zaplanowane na zadaniu inwestycyjnym pn. „Wzmocnienie fundamentów wraz z ścianą szczytową hali gimnastycznej Zespołu Szkół Budowlanych ul. Szwedzka 17 w N. Sączu”, w związku z rezygnacją z realizacji tego zadania w roku bieżącym.   

Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej”                        (+) 40 000,- zł              Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków majątkowych w ww. dziale w rozdziale 85333 – „Powiatowe urzędy pracy” o kwotę 40 000,- zł w ramach planu finansowego Sądeckiego Urzędu Pracy. Powyższe środki proponuje się przeznaczyć na zwiększenie limitu wydatków zaplanowanych na zadaniu inwestycyjnym pn.„Modernizacja budynku przy ul. Węgierskiej 146 - utworzenie Centrum Aktywizacji Zawodowej w Sądeckim Urzędzie Pracy”           

Kwota realizacji inwestycji wynikająca z kosztorysu inwestorskiego przekracza środki zabezpieczone w planie finansowym, brakująca kwota potrzebna do zrealizowania całości przedsięwzięcia wnosi 80 158,- zł. Sądecki Urząd Pracy planuje pozyskać na ten cel środki w wysokości 40 157,- zł z Funduszu Pracy. Zabezpieczenie w budżecie Miasta brakujących środków w wysokości 40 000,- zł pozwoli na wykonanie całego zakresu prac (w tym wymagany wkład własny do pozyskania z Funduszu Pracy 8 032,- zł). 

Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”                                      (+) 109 900,- zł   

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale ogółem o 109 900,- zł. Na powyższą kwotę wpływ mają następujące zmiany:

  • w rozdziale 90001 – „Gospodarka ściekowa i ochrona wód” zmniejsza się planowane wydatki o kwotę 30 000,- zł, w tym wydatki bieżące o kwotę 10 000,- zł natomiast wydatki majątkowe o kwotę 20 000,- zł. Środki w wysokości 20 000,- zł dotyczą oszczędności jakie powstały po przeprowadzonym postępowaniu przetargowym na zadaniu inwestycyjnym pn. „Wykonanie odwodnienia terenów przy ul. Nawojowskiej w N. Sączu (na odcinku od ul. B. Komorowskiego do granic miasta)”. Ww. środki proponuje się przesunąć do rozdziału 71035 – „Cmentarze” z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Przygotowanie terenów cmentarza komunalnego w Gołąbkowicach pod organizację nowych miejsc pochówku”,
  • w rozdziale 90004 – „Utrzymanie zieleni w miastach i gminach” zwiększa się o kwotę 40 000,- zł wydatki bieżące związane z pielęgnacją drzewostanu na terenie Miasta,
  • w rozdziale 90078 – „Usuwanie skutków klęsk żywiołowych” zwiększa się planowane wydatki majątkowe o kwotę 1 500,- zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Wykonanie dokumentacji na roboty związane z udrożnieniem koryta potoku Łubinka w Nowym Sączu”. Wnioskowana kwota pozwoli na uzupełnienie dokumentów niezbędnych do wyłonienia wykonawcy zadania,
  • w rozdziale 90095 – „Pozostała działalność” zwiększa się planowane wydatki majątkowe o kwotę 98 400,- zł, którą proponuje się przeznaczyć na zadanie inwestycyjne pn. „Urządzenie kompleksów rekreacyjnych (boiska plażowe itp.) na terenach miejskich”. Prace związane z realizacją ww. zadania obejmą rekultywację terenów i uporządkowanie zieleni. Po zakończeniu robót niektóre tereny będą pełnić funkcje rekreacyjne dla mieszkańców miasta.  

Dział 926 „Kultura fizyczna”                                                                           -------------------

Proponuje się dokonanie zmiany w ww. dziale w rozdziale 92605 – „Zadania w zakresie kultury fizycznej” polegającej na przesunięciu środków w wysokości 125 000,- zł z wydatków zaplanowanych pierwotnie na zadaniu inwestycyjnym pn. „MOSiR, w Nowym Sączu ul. Kilińskiego 47 zakup sprzętu niezbędnego do utrzymania obiektów sportowych” na zadanie pn. „Roboty budowlano - modernizacyjne na Krytej Pływalni (niecka basenu sportowego i rekreacyjnego) wraz z robotami towarzyszącymi” w związku z niewystarczającą ilością środków zaplanowanych na tym zadaniu w budżecie Miasta na 2011 r. 

Zwiększa się planowane wydatki ogółem o 242 000,- zł           

 

Dokonuje się zmian w Tabeli Nr 6 „Dochody z tytułu opłat i kar pieniężnych za korzystanie ze środowiska oraz wydatki na finansowanie zadań Miasta Nowego Sącza w zakresie ochrony środowiska w roku 2011” polegających na przesunięciu kwoty 45 000,- zł z zadania pn. „Dostawy sadzonek drzew, krzewów, roślin ozdobnych do nasadzeń na terenie miasta” na wydatki z zakresu utrzymania zieleni. Dodatkowo zwiększa się o kwotę 40 000,- zł wydatki związane z utrzymaniem zieleni. Powyższe środki przeznacza się na pielęgnację drzewostanu na terenie Miasta.

Ponadto zmniejsza się limit planowanych wydatków na zadaniu inwestycyjnym pn. „Wykonanie odwodnienia terenów przy ul. Nawojowskiej w N. Sączu (na odcinku od ul. B. Komorowskiego do granic miasta)” o kwotę 20 000,- zł. 

 

UWAGI:
Powrót do listy projektów uchwał

Warto zobaczyć:

Centrum Informacji Turystycznej Budżet obywatelski Nowego Sącza dotacje-ochrona-srodowiska Zwiazek Powiatów Polskich Programy realizowane ze środków z budżetu państwa e-PUAP Nowosądeckie Forum Seniorów Nowosądecka Karta Rodziny Interwencja w sprawach nieporządku na terenach miejskich Stowarzyszenie Sądecki Obszar Funkcjonalny Punkt konsultacyjno-informacyjny programu Czyste Powietrze Realizujemy zadanie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Młodzieżowa Rada Miasta Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Copyright © 2002-2025 Urząd Miasta Nowego Sącza WCAG 2.0 (Level AAA) W3C

Polityka Prywatności i Cookies