Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB Data złożenia projektu: 2011-08-26 Data wydania decyzji: 2011-09-06 Status projektu: Projekt podjęty Komisje opiniujące: - Komisja Finansów Publicznych - Komisja Infrastruktury i Środowiska - Komisja Edukacji, Kultury i Sportu - Komisja Polityki Społecznej |
---|
Projekt - druk nr 137
Uchwała Nr ... ... ... Rady Miasta Nowego Sącza z dnia ... ... ...
w sprawie: zmian uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2011.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r., o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) - na wniosek Prezydenta Miasta, Rada Miasta Nowego Sącza uchwala co następuje:
§ 1. 1. Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały. 2. Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 2. W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2011 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika Nr 1, Nr 2, Nr 3 i Nr 4 do uchwały niniejszej.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.
Przewodniczący Rady Miasta (-) Jerzy Wituszyński
Uzasadnienie do projektu Uchwały w sprawie zmian Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2011 rok.
I. Zmiany w budżecie po stronie planowanych dochodów Dział 020 „Leśnictwo” (+) 10 000,- zł Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę 10 000,- zł pochodzącą ze sprzedaży drewna w związku z pozyskaniem wyższych niż pierwotnie planowano wpływów z tego tytułu. Dział 750 „Administracja publiczna” (+) 4 480,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale w rozdziale 75023 – „Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)” ogółem o kwotę 4 480,- zł, w związku z pozyskaniem nieplanowanych wpływów z tytułu grzywien nałożonych przez Wydział Komunikacji i Transportu na osoby fizyczne – kwota 3 980,- zł oraz na osoby prawne – kwota 500,- zł za nieprzestrzeganie przepisów ustawy o transporcie drogowym w zakresie terminowego zwrotu dokumentów (licencji, zezwoleń). Dział 756 „Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem” (+) 315 408,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów tego działu o kwotę ogółem 315 408,- zł, w tym:-
Dział 801 „Oświata i wychowanie” (+) 2 000,- zł Zwiększa się planowane dochody w ww. dziale w rozdziale 80101 – „Szkoły podstawowe” o kwotę 2 000,- zł, w związku z dofinansowaniem otrzymanym z PZU SA. PZU SA zobowiązało się dofinansować zadanie prewencyjne polegające na rozbudowie monitoringu w Szkole Podstawowej Nr 21. Dział 852 „Pomoc społeczna” (+) 112,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów majątkowych w ww. dziale o kwotę 112,- zł, pochodzącą ze zbycia zbędnych ruchomych składników wyposażenia w Zespole Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych w Nowym Sączu. Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej” (-) 90 000,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę 90 000,- zł w ramach planu finansowego Sądeckiego Urzędu Pracy, w związku z niewypracowaniem w planowanej wysokości wpływów z różnych dochodów. Zwiększa się planowane dochody ogółem o 242 000,- zł
II. Zmiany w budżecie po stronie planowanych wydatków Dział 600 „Transport i łączność” (+) 5 000,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków majątkowych w ww. dziale w rozdziale 60016 – „Drogi publiczne gminne” o kwotę 5 000,- zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Wykup gruntów pod planowane inwestycje drogowe”. Powyższa zmiana umożliwi wypłatę kolejnych odszkodowań za nieruchomości gruntowe przejęte na własność miasta w związku z przebudową ulic na terenie Miasta Nowy Sącz. Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa” (-) 45 000,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale o kwotę 45 000,- zł, w tym środki w wysokości 5 000,- zł proponuje się przesunąć do działu 600 – „Transport i łączność” z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Wykup gruntów pod planowane inwestycje drogowe” - zaplanowane pierwotnie na ten cel w wydatkach bieżących tego działu. Natomiast środki w wysokości 40 000,- zł proponuje się przesunąć do działu 900 – „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” z przeznaczeniem na pielęgnację drzewostanu na terenie Miasta. Dział 710 „Działalność usługowa” (-) 68 400,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków majątkowych w ww. dziale w rozdziale 71035 – „Cmentarze” ogółem o kwotę 68 400,- zł, w tym zmniejsza się limit planowanych wydatków na zadaniu inwestycyjny pn. „Przebudowa katakumb na kolumbarium na cmentarzu komunalnym Gołąbkowice - (etap I)” o kwotę 98 400,- zł, gdyż w ogłoszonym przetargu wpłynęła jedna oferta, której cena przewyższała kwotę zaplanowaną w budżecie na realizację tego zadania. Przetarg unieważniono. Natomiast zwiększa się planowane wydatki o kwotę 30 000,- zł z przeznaczeniem na nowe zadanie inwestycyjne pn. „Przygotowanie terenów cmentarza komunalnego w Gołąbkowicach pod organizację nowych miejsc pochówku”. Ze względu na niewielką ilość wolnych miejsc na cmentarzu zachodzi konieczność realizacji ww. zadania. Dział 750 „Administracja publiczna” (+) 119 500,- zł Zwiększa się planowane wydatki majątkowe o kwotę 119 500,- zł w ww. dziale, w rozdziale 75023 – „Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)” z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Modernizacja lokali stanowiących własność Miasta przy ul. Rynek 19”. Wydatki związane z remontem ww. lokali obejmą adaptację pomieszczeń na potrzeby Urzędu Miasta – pomieszczenia biurowe. Powyższe zadanie realizuje się celem zmniejszenia kosztów związanych z wynajmem lokali. Dział 757 „Obsługa długu publicznego” (+) 200 000,- zł Zwiększa się limit planowanych wydatków w ww. dziale w rozdz. 75702 – „Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego” o kwotę ogółem 200 000,- zł z przeznaczeniem na spłatę odsetek od zaciągniętych przez Miasto kredytów i pożyczek. Wszystkie kredyty zaciągnięte przez Miasto oprocentowane są wg zmiennej stawki WIBOR 1M, która w momencie opracowywania projektu budżetu na rok bieżący wynosiła 3,61%, a w chwili obecnej osiągnęła poziom 4,62%. Tak duży wzrost wpłynął w sposób znaczący na koszty obsługi długu, czego nie można było przewidzieć na etapie projektowania budżetu. Ponadto w roku bieżącym Miasto często korzysta z kredytu w rachunku bieżącym. Z uwagi na powyższe zachodzi konieczność zapewnienia wyższego limitu planowanych wydatków na obsługę długu. Dział 801 „Oświata i wychowanie” (-) 119 000,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków w ww. dziale o kwotę ogółem 119 000,- zł. Na powyższą kwotę wpływają następujące zmiany:
Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej” (+) 40 000,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków majątkowych w ww. dziale w rozdziale 85333 – „Powiatowe urzędy pracy” o kwotę 40 000,- zł w ramach planu finansowego Sądeckiego Urzędu Pracy. Powyższe środki proponuje się przeznaczyć na zwiększenie limitu wydatków zaplanowanych na zadaniu inwestycyjnym pn.„Modernizacja budynku przy ul. Węgierskiej 146 - utworzenie Centrum Aktywizacji Zawodowej w Sądeckim Urzędzie Pracy” Kwota realizacji inwestycji wynikająca z kosztorysu inwestorskiego przekracza środki zabezpieczone w planie finansowym, brakująca kwota potrzebna do zrealizowania całości przedsięwzięcia wnosi 80 158,- zł. Sądecki Urząd Pracy planuje pozyskać na ten cel środki w wysokości 40 157,- zł z Funduszu Pracy. Zabezpieczenie w budżecie Miasta brakujących środków w wysokości 40 000,- zł pozwoli na wykonanie całego zakresu prac (w tym wymagany wkład własny do pozyskania z Funduszu Pracy 8 032,- zł). Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” (+) 109 900,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale ogółem o 109 900,- zł. Na powyższą kwotę wpływ mają następujące zmiany:
Dział 926 „Kultura fizyczna” ------------------- Proponuje się dokonanie zmiany w ww. dziale w rozdziale 92605 – „Zadania w zakresie kultury fizycznej” polegającej na przesunięciu środków w wysokości 125 000,- zł z wydatków zaplanowanych pierwotnie na zadaniu inwestycyjnym pn. „MOSiR, w Nowym Sączu ul. Kilińskiego 47 zakup sprzętu niezbędnego do utrzymania obiektów sportowych” na zadanie pn. „Roboty budowlano - modernizacyjne na Krytej Pływalni (niecka basenu sportowego i rekreacyjnego) wraz z robotami towarzyszącymi” w związku z niewystarczającą ilością środków zaplanowanych na tym zadaniu w budżecie Miasta na 2011 r. Zwiększa się planowane wydatki ogółem o 242 000,- zł
Dokonuje się zmian w Tabeli Nr 6 „Dochody z tytułu opłat i kar pieniężnych za korzystanie ze środowiska oraz wydatki na finansowanie zadań Miasta Nowego Sącza w zakresie ochrony środowiska w roku 2011” polegających na przesunięciu kwoty 45 000,- zł z zadania pn. „Dostawy sadzonek drzew, krzewów, roślin ozdobnych do nasadzeń na terenie miasta” na wydatki z zakresu utrzymania zieleni. Dodatkowo zwiększa się o kwotę 40 000,- zł wydatki związane z utrzymaniem zieleni. Powyższe środki przeznacza się na pielęgnację drzewostanu na terenie Miasta. Ponadto zmniejsza się limit planowanych wydatków na zadaniu inwestycyjnym pn. „Wykonanie odwodnienia terenów przy ul. Nawojowskiej w N. Sączu (na odcinku od ul. B. Komorowskiego do granic miasta)” o kwotę 20 000,- zł.
|
UWAGI: |
![]() |