Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB Data złożenia projektu: 2012-04-13 Data wydania decyzji: 2012-04-24 Status projektu: Projekt podjęty Komisje opiniujące: - Komisja Finansów Publicznych - Komisja Infrastruktury i Środowiska - Komisja Edukacji, Kultury i Sportu - Komisja Polityki Społecznej |
---|
Projekt - druk nr 273
Uchwała Nr ... ... ... Rady Miasta Nowego Sącza z dnia ... ... ...
w sprawie: zmian uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2012.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r., o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) - na wniosek Prezydenta Miasta, Rada Miasta Nowego Sącza uchwala co następuje:
§ 1. 1. Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały. 2. Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 2. W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2012 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika Nr 1, Nr 2, Nr 3, Nr 4 i Nr 5 do uchwały niniejszej.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.
Przewodniczący Rady Miasta (-) Jerzy Wituszyński Uzasadnienie do projektu Uchwały w sprawie zmian Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2012 rok.
I. Zmiany w budżecie po stronie planowanych dochodów Dział 758 „Różne rozliczenia” (-) 4 178 796,- zł Zmniejsza się planowane dochody tego działu ogółem o kwotę 4 178 796,- zł, w tym zmniejsza się o kwotę 4 178 798,- zł środki z części oświatowej subwencji ogólnej, natomiast zwiększa o 2,- zł część równoważącą subwencji ogólnej w związku z pismami Ministra Finansów znak: ST3/4820/2/2012/459 i ST4/4820/233/2012/460 z dnia 23 marca 2012 r., które wpłynęły do Urzędu Miasta dnia 2 kwietnia br. Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej” (+) 5 640,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów bieżących w ww. dziale o kwotę ogółem 5 640,- zł w ramach planu finansowego Miejskiego Żłobka. Równocześnie proponuje się przesunięcie kwoty w wysokości 270 400,- zł z § 0830 – „Wpływy z usług” do § 0690 – „Wpływy z różnych opłat”, który jest właściwym dla wykazywania dochodów z tytułu czesnego za pobyt dzieci w żłobku. Zwiększa się o kwotę 5 400,- zł planowane wpływy z tytułu odpłatności rodziców oraz o kwotę 240,- zł wpływy z tytułu różnych dochodów w związku z otrzymanym odszkodowaniem od firmy ubezpieczeniowej za uszkodzenia elewacji budynku. Zmniejsza się planowane dochody ogółem o 4 173 156,- zł
II. Zmiany w budżecie po stronie planowanych wydatków Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa” (-) 74 000,- zł Proponuje się zmniejszenie o kwotę 74 000,- zł wydatki bieżące zaplanowane pierwotnie na usługi remontowe, w tym kwotę 4 000,- zł proponuje się przesunąć do działu 854 – „Edukacyjna opieka wychowawcza” z przeznaczeniem na przeprowadzenie niezbędnych prac remontowych w budynku Pałacu Młodzieży wynikających z decyzji Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Natomiast kwotę 70 000,- zł proponuje się przesunąć do działu 750 – „Administracja publiczna” na wydatki majątkowe z przeznaczeniem na przeprowadzenie robót remontowo - budowlanych w budynku przy ul. Narutowicza 6. Dział 750 „Administracja publiczna” (+) 70 000,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale o kwotę ogółem 70 000,- zł, w tym dokonuje się przesunięcia środków w wysokości 20 000,- zł z wydatków bieżących na wydatki majątkowe z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Adaptacja pomieszczeń w budynku przy ulicy Narutowicza 6 na pomieszczenia biurowe”, równocześnie zwiększając limit planowanych wydatków na tym zadaniu o kwotę 70 000,- zł, która będzie pochodzić z przeniesienia ww. kwoty z działu 700 – „Gospodarka mieszkaniowa”. Mając na uwadze pochłanianie coraz to większych środków finansowych na opłaty związane z wynajmowaniem pomieszczeń dla pracowników administracyjnych, zasadnym jest wyremontowanie pomieszczeń w ww. budynku na pomieszczenia biurowe celem zmniejszenia kosztów związanych z wynajmem lokali. Zakres prac obejmować będzie m. in. modernizację wewnętrznej instalacji elektrycznej oraz wymianę stolarki drzwiowej wewnętrznej. Dział 801 „Oświata i wychowanie” (-) 3 843 796,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale o kwotę 3 828 796,- zł w związku z otrzymaną decyzją Ministra Finansów zmniejszającą część oświatową subwencji ogólnej dla Miasta Nowego Sącza. Jak również proponuje się przesunąć kwotę 15 000,- zł z wydatków zaplanowanych na wykonanie prac remontowych w budynkach oświatowych do działu 854 – „Edukacyjna opieka wychowawcza” z przeznaczeniem na wymianę instalacji elektrycznej w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym. Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej” (+) 5 640,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale o kwotę 5 640,- zł, z przeznaczeniem na bieżącą działalność Miejskiego Żłobka w Nowym Sączu, w tym na pokrycie zwiększonych opłat dotyczących zużycia energii elektrycznej oraz na zakup żaluzji okiennych. Dział 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza” (-) 331 000,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków w ww. dziale o kwotę ogółem 331 000,- zł, w tym zmniejsza się o kwotę 350 000,- zł wydatki bieżące zaplanowane na dotacje dla szkół i placówek niepublicznych, natomiast zwiększa się o kwotę 15 000,- zł wydatki majątkowe z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Wymiana instalacji elektrycznej w Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym w Nowym Sączu”. Powyższe środki proponuje się przeznaczyć na opracowanie dokumentacji na wymianę instalacji elektrycznej wraz z naprawą instalacji odgromowej. Zwiększa się również planowane wydatki bieżące o kwotę 4 000,- zł, którą proponuje się przeznaczyć na przeprowadzenie prac remontowych w budynku przy ul. Rynek 14 – Pałac Młodzieży zgodnie z decyzją Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Zmniejsza się planowane wydatki ogółem o 4 173 156,- zł
Ponadto dokonuje się zmian w Tabeli Nr 7 „Plan dochodów budżetu państwa związanych z realizacją zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego na rok 2012” w części 2, w związku z otrzymaną decyzją Wojewody Małopolskiego znak: WF-I.3111.1.8.2012 z dnia 28 marca 2012 r. zmniejszającą kwotę planowanych dochodów budżetu państwa związanych z realizacją zadań zlecanych gminom w dziale 852 – „Pomoc społeczna” o 11 987,- zł. |
UWAGI: |
![]() |