Kontakt: Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, tel. +48 18 443 53 08, +48 18 44 86 500

Poniedziałek, 06 października 2025 r.    Imieniny obchodzą: Artur, Brunon

Dzisiaj 6 października 2025 (poniedziałek) od 14.00 nastąpi przerwa w działaniu telefonii stacjonarnej dla całego urzędu.
W tym czasie kontakt telefoniczny z urzędem będzie niemożliwy zarówno dla petentów, jak i urzędników.

Projekty uchwał Rady Miasta Nowego Sącza VI kadencji

 

Projekt uchwały Rady Miasta
Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB
Data złożenia projektu: 2012-05-18
Data wydania decyzji: 2012-05-29
Status projektu: Projekt podjęty
Komisje opiniujące:
- Komisja Finansów Publicznych
- Komisja Infrastruktury i Środowiska
- Komisja Edukacji, Kultury i Sportu
- Komisja Polityki Społecznej

Projekt - druk nr 291

 

Uchwała Nr ... ... ...

Rady Miasta Nowego Sącza

z dnia ... ... ...

 

w sprawie: zmian uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2012.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r., o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) - na wniosek Prezydenta Miasta, Rada Miasta Nowego Sącza uchwala co następuje:

 

§ 1. 1. Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały.

2. Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.

 

§ 2. W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2012 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika Nr 1, Nr 2, Nr 3 i Nr 4 do uchwały niniejszej.

 

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.

 

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.

 

Przewodniczący Rady Miasta

(-) Jerzy Wituszyński

Załącznik Nr 1

Załącznik Nr 2

Załącznik Nr 3

Załącznik Nr 4 

Uzasadnienie do projektu Uchwały w sprawie:
zmian Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2012 rok.

 

I. Zmiany w budżecie po stronie planowanych dochodów

 Dział 600 „Transport i łączność”                                                                            (+) 320 000,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę 320 000,- zł, w związku z planowanym pozyskaniem opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych przez przewoźników na terenie Miasta Nowego Sącza. Ww. opłaty zostały ustalone Uchwałą Rady Miasta Nr XVI/151/2011 z dnia 25 października 2011 r., w sprawie: ustalenia przystanków komunikacyjnych dla przewoźników oraz zasad korzystania i stawek opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych i nie zostały ujęte w planie budżetu Miasta na 2012 r.

Wpływy z opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych winny być zaplanowane w ww. dziale w rozdziale 60004 - „Lokalny transport zbiorowy”.

Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa”                                                                 (+) 2 441 189,- zł

Zwiększa się planowane dochody w ww. dziale ogółem o kwotę 2 441 189,- zł.

Na powyższą wartość wpływają następujące zmiany:

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów ze sprzedaży majątku miasta o kwotę 4 573 521,- zł w związku z planowanym zbyciem nieruchomości stanowiącej własność Miasta Nowego Sącza, położonej w podstrefie specjalnej strefy ekonomicznej „Krakowski Park Technologiczny” przy ul. Tarnowskiej. (Równocześnie w ramach pozyskanych środków planuje się nabycie w drodze zamiany innej nieruchomości przy ul. Mała Poręba której wartość oszacowana została na kwotę 2 441 189,- zł. O powyższą kwotę zwiększa się planowane wydatki).

Natomiast zmniejsza się planowane dochody ze sprzedaży majątku o kwotę 2 132 332,- zł (która stanowi różnicę przedstawionej powyższej zmiany) w związku z tym, że w wyniku rozstrzygnięcia przetargów na planowaną sprzedaż działek przy ul. Wiklinowej, Rzemieślniczej i Tarnowskiej uzyskano niższe ceny niż pierwotnie planowano. Ponadto w chwili obecnej nie ma zainteresowania zakupem niektórych nieruchomości stanowiących własność Miasta przeznaczonych do sprzedaży. Natomiast w innych przypadkach procedura sprzedaży może przesunąć się na kolejny rok w związku z potrzebą regulacji stanu prawnego nieruchomości.

Dział 801 „Oświata i wychowanie”                                                                           (+) 19 731,- zł

Zwiększa się planowane dochody ogółem o kwotę 19 731,- zł. Na powyższą kwotę wpływają następujące propozycje zmian:

  • przesunięcie między § 0830 - „Wpływy z usług” a § 0690 - „Wpływy z różnych opłat”, wynika głównie z konieczności wykazywania dochodów z tytułu czesnego za pobyt dzieci w przedszkolach miejskich w § 0690 a nie jak pierwotnie planowano w § 0830,
  • zwiększenie o kwotę 7 748,- zł w związku z wypracowaniem ponadplanowych dochodów z wynajmu pomieszczeń szkolnych i sal lekcyjnych w szkołach średnich i podstawowych,
  • zmniejszenie o kwotę 3 500,- zł wpływów ze sprzedaży wyrobów w Zespole Placówek Kształcenia Zawodowego, z uwagi na to, że dochody ze sprzedaży złomu winny być zaplanowane w § 0970 - „Wpływy z różnych dochodów” a nie w § 0840 - „Wpływy ze sprzedaży wyrobów”,
  • zwiększenie ogółem o kwotę 18 631,- zł planowanych wpływów z różnych dochodów, w tym kwota 4 502,- zł dotyczy pozyskanego odszkodowania od ubezpieczyciela za uszkodzony monitoring w Zespole Szkół Nr 1, kwota 4 200,- zł dochodów ze sprzedaży złomu, pozostałe środki dotyczą zwrotu z ZUS nadpłaconych składek z lat ubiegłych,
  • zwiększenie dochodów majątkowych o kwotę 2 200,- zł z tytułu sprzedaży zbędnych składników majątkowych, w tym m. in. ze sprzedaży maszyn przez Zespół Placówek Kształcenia Zawodowego.

Dział 852 „Pomoc społeczna”                                                                                    (+) 4 704,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę ogółem 4 704,- zł, w tym:

  • w rozdziale 85202 - „Domy pomocy społecznej” o kwotę 110,- zł w związku z otrzymaniem darowizny pieniężnej przez Dom Pomocy Społecznej ul. Nawojowska 159, z przeznaczeniem na zakup leków i wyrobów medycznych dla mieszkańców placówki,
  • natomiast w rozdziale 85204 - „Rodziny zastępcze” o kwotę 4 594,- zł, która została pozyskana z tytułu odszkodowania od ubezpieczyciela za szkody powstałe w związku z zalaniem lokalu użytkowego z którego korzysta Ośrodek Wsparcia i Terapii Rodzin na podstawie umowy użyczenia.

Zwiększa się planowane dochody ogółem o 2 785 624,- zł

 

II. Zmiany w budżecie po stronie planowanych wydatków

Dział 600 „Transport i łączność”                                                                             (+) 352 500,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale o kwotę ogółem 352 500,- zł. Na powyższą kwotę wpływ mają następujące zmiany:

  • w rozdziale 60004 - „Lokalny transport zbiorowy” zwiększa się planowane wydatki o kwotę 347 000,- zł, w tym środki w wysokości 320 000,- zł na utrzymanie przystanków, oraz remonty chodników na przystankach i wokół nich a także na remonty i montaż wiat przystankowych. Powyższej zmiany dokonuje się na wniosek Miejskiego Zarządu Dróg. Natomiast środki w wysokości 27 000,- zł proponuje się przeznaczyć na inne zadania wynikające z organizacji publicznego transportu zbiorowego,
  • w rozdziale 60095 - „Pozostała działalność” proponuje się zwiększenie planowanych wydatków o kwotę 5 500,- zł z przeznaczeniem na zwiększenie limitu wydatków zaplanowanych na opłatę polis ubezpieczeniowych w związku z koniecznością ubezpieczenia majątku Miasta Nowego Sącza.

Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa”                                                                 (+) 2 457 189,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale ogółem o kwotę 2 457 189,- zł, w tym w rozdziale 70005 - „Gospodarka gruntami i nieruchomościami” zwiększa się planowane wydatki majątkowe o kwotę 2 441 189,- zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Zakup nieruchomości przy ul. Mała Poręba”. Ww. nieruchomość planuje się nabyć w drodze zamiany z nieruchomością znajdującą się przy ul. Tarnowskiej, której wartość została określona przez rzeczoznawcę majątkowego na kwotę 4 573 521,- zł. Zamiana ww. nieruchomości dokonana zostanie w formie jednego aktu notarialnego.

Natomiast w rozdziale 70095 - „Pozostała działalność” zwiększa się planowane wydatki bieżące o kwotę 16 000,- zł z przeznaczeniem na opłatę polis ubezpieczeniowych w związku z koniecznością ubezpieczenia majątku Miasta Nowego Sącza.

Dział 750 „Administracja publiczna”                                                                          (-) 48 500,- zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków w ww. dziale o kwotę ogółem 48 500,- zł, w tym kwotę 32 500,- zł proponuje się przesunąć do działu 600 - „Transport i łączność”, (kwotę 5 500,- zł na zapłatę polis ubezpieczeniowych a 27 000,- zł na wydatki związane z organizacją transportu publicznego). Natomiast kwotę 16 000,- zł przesuwa się do działu 700 - „Gospodarka mieszkaniowa” na opłatę polis ubezpieczeniowych.

Ponadto dokonuje się przesunięcia środków w wysokości 40 000,- zł z planowanych wydatków bieżących na wydatki majątkowe z przeznaczeniem przeprowadzenie modernizacji fortepianu będącego na stanie Urzędu Miasta Nowego Sącza. Fortepian zakupiono w roku 2000 od Sądeckiego Towarzystwa Muzycznego. Od czasu zakupu nie przeprowadzano żadnych napraw ani remontów instrumentu. Z uwagi na upływ czasu wymaga on obecnie gruntownej naprawy.

Dział 801 „Oświata i wychowanie”                                                                           (+) 19 731,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale o kwotę ogółem 19 731,- zł, w tym środki w wysokości 15 229,- zł proponuje się przeznaczyć na zwiększenie wydatków na wynagrodzenie dla nauczycieli, natomiast środki w wysokości 4 502,- zł proponuje się przeznaczyć na odtworzenie uszkodzonego monitoringu w Zespole Szkół Nr 1 zgodnie z otrzymanym odszkodowaniem.

Dział 851 „Ochrona zdrowia”                                                                                     (-) 3 000,- zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale o kwotę ogółem 3 000,- zł.

W związku z pozyskaniem dotacji celowej z budżetu państwa na zatrudnienie pielęgniarki w ramach „Rządowego Programu na Rzecz Społeczności Romskiej” istnieje możliwość zwolnienia środków własnych miasta zabezpieczonych na to zadanie w wysokości 38 000,- zł. W ramach tych środków kwotę 35 000,- zł pozostawia się w ww. dziale z przeznaczeniem na dotacje dla stowarzyszeń - na zakup urządzenia do wytwarzania tlenu dla stowarzyszenia „Sądeckie Hospicjum”, a pozostałą kwotę w wysokości 3 000,- zł przesuwa się do działu 852 - „Pomoc społeczna” na dożywianie.

Dział 852 „Pomoc społeczna”                                                                                   (+) 39 704,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale ogółem o 39 704,- zł. Na powyższą kwotę wpływ mają następujące zmiany:

  • w rozdziale 85202 - „Domy pomocy społecznej” zwiększa się planowane wydatki o kwotę 110,- zł na wniosek Domu Pomocy Społecznej ul. Nawojowska 159. Powyższą kwotę proponuje się przeznaczyć na zakup leków i wyrobów medycznych dla mieszkańców placówki, którzy nie posiadają żadnego źródła dochodów, zgodnie z tytułem darowizny,
  • w rozdziale 85204 - „Rodziny zastępcze” zwiększa się planowane wydatki o kwotę 4 594,- zł, którą proponuje się przeznaczyć na odnowienie zalanych pomieszczeń zgodnie z tytułem odszkodowania. Ponadto dokonuje się przesunięcia środków w wysokości 6 500,- zł z wydatków zaplanowanych pierwotnie na wynagrodzenia na pozostałe wydatki bieżące, w tym m.in. na zakup paczek dla rodzin zastępczych w związku z organizacją Dnia Rodzicielstwa Zastępczego. Ww. zmiany dokonuje się na wniosek Ośrodka Wsparcia i Terapii Rodzin,
  • w rozdziale 85295 - „Pozostała działalność” zwiększa się planowane wydatki bieżące o kwotę 35 000,- zł, którą proponuje się przeznaczyć na dofinansowanie rządowego programu dożywiania realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.

Dział 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza”                                                            (-) 32 000,- zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków bieżących na prowadzenie świetlic w ramach „Rządowego Programu na Rzecz Społeczności Romskiej” w rozdziale 85421 - „Młodzieżowe ośrodki socjoterapii” o kwotę 32 000,- zł. W związku z uzyskaniem dotacji celowej z budżetu państwa na ten cel istnieje możliwość zwolnienia środków własnych miasta zabezpieczonych na to zadanie.

Zwiększa się planowane wydatki ogółem o 2 785 624,- zł

 

UWAGI:
Powrót do listy projektów uchwał

Warto zobaczyć:

Centrum Informacji Turystycznej Budżet obywatelski Nowego Sącza dotacje-ochrona-srodowiska Zwiazek Powiatów Polskich Programy realizowane ze środków z budżetu państwa e-PUAP Nowosądeckie Forum Seniorów Nowosądecka Karta Rodziny Interwencja w sprawach nieporządku na terenach miejskich Stowarzyszenie Sądecki Obszar Funkcjonalny Punkt konsultacyjno-informacyjny programu Czyste Powietrze Realizujemy zadanie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Młodzieżowa Rada Miasta Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Copyright © 2002-2025 Urząd Miasta Nowego Sącza WCAG 2.0 (Level AAA) W3C

Polityka Prywatności i Cookies