Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB Data złożenia projektu: 2014-07-09 Data wydania decyzji: 2014-07-21 Status projektu: Projekt podjęty Komisje opiniujące: - Komisja Finansów Publicznych - Komisja Infrastruktury i Środowiska - Komisja Edukacji i Kultury - Komisja Zdrowia i Polityki Społecznej |
---|
Projekt - druk nr 673 Uchwała Nr ... ... ... Rady Miasta Nowego Sącza z dnia ... ... ...
w sprawie: zmian uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2014.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 594 z późn. zm.) oraz art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r., o finansach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.) - na wniosek Prezydenta Miasta, Rada Miasta Nowego Sącza uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały. 2. Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 2. W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2014 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika Nr 1, Nr 2, Nr 3 i Nr 4 do uchwały niniejszej.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta. Przewodniczący Rady Miasta (-) Jerzy Wituszyński Uzasadnienie do projektu Uchwały w sprawie:
I. Zmiany w budżecie po stronie planowanych dochodów Dział 600 „Transport i łączność” (+) 15 000,- zł Zwiększa się planowane dochody bieżące w ww. dziale o kwotę 15 000, - zł. Powyższe środki stanowią pozyskane w br. oprocentowanie od wolnych środków na wyodrębnionym rachunku bankowym projektu pn. „Obwodnica Północna po terenie Miasta Nowego Sącza”. Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa” (+) 50 093,- zł Zwiększa się planowane dochody w ww. dziale w rozdziale 70005 - „Gospodarka gruntami i nieruchomościami” ogółem o kwotę 50 093, - zł, w tym kwota 15 623, - zł dotyczy zwrotu od Starostwa Powiatowego środków finansowych poniesionych na wykonanie operatów szacunkowych określenia wartości rynkowej nieruchomości w związku z przebudową drogi w Krynicy Zdroju, Limanowej i Lipnicy Wielkiej. Kwota w wysokości 34 470, - zł pochodzi z odszkodowania otrzymanego od firmy ubezpieczeniowej za szkody powstałe w budynku przy ul. Batalionów Chłopskich 4 - kwota 2 623, - zł, oraz w budynku przy ul. Kraszewskiego 15 - kwota 31 847, - zł. Dział 750 „Administracja publiczna” (+) 7 953,- zł Zwiększa się planowane dochody w ww. dziale w rozdziale 75023 - „Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)” o kwotę 7 953,- zł w związku z otrzymaniem odszkodowania od firmy ubezpieczeniowej za szkody powstałe po przepięciu instalacji elektrycznej w pomieszczeniach przy ul. Rynek 22 w Nowym Sączu. Dział 801 „Oświata i wychowanie” (+) 53 040,- zł Zwiększa się planowane dochody w ww. dziale ogółem o 53 040, - zł, w tym kwota 48 640, - zł dotyczy środków planowanych do pozyskania na realizację projektu „Erasmus + - Mobilność edukacyjna” w latach 2014 - 2015, kwota 3 000, - zł dotyczy nowo zawartej umowy na wynajem powierzchni w Zespole Szkół Budowlanych, natomiast kwota 1 400, - zł dotyczy otrzymanego odszkodowania od firmy ubezpieczeniowej za powstałe szkody w budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 2. Dział 852 „Pomoc społeczna” (+) 3 112,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale o 3 112, - zł. Powyższa zmiana dotyczy ponadplanowych dochodów pozyskanych przez Sądecki Ośrodek Interwencji Kryzysowej w związku z otrzymanym odszkodowaniem od ubezpieczyciela za szkody powstałe w budynku ośrodka. Dział 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza” (+) 1 880,- zł Zwiększa się planowane dochody w ww. dziale ogółem o 1 880, - zł. Kwotę tą pozyskano w Zespole Placówek Oświatowo - Wychowawczych z tytułu wynajmu pomieszczeń oraz z tytułu odszkodowania od firmy ubezpieczeniowej za poniesione w budynku szkody. Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” (+) 5 000,- zł Zwiększa się planowane dochody w ww. dziale w rozdziale 90002 - „Gospodarka odpadami” o kwotę 5 000, - zł. Powyższa kwota dotyczy odsetek od nieterminowych wpłat z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi. Zwiększa się planowane dochody ogółem o 136 078, - zł.
II. Zmiany w budżecie po stronie planowanych wydatków Dział 600 „Transport i łączność” -------------------- Proponuje się dokonanie zmiany w ww. dziale polegającej na przeniesieniu środków w wysokości 180 000, - zł pomiędzy zadaniami w ramach rozdziału 60016 - „Drogi publiczne gminne”. W wyniku rozstrzygnięcia przetargów na „Budowę drogi oraz chodników połączenie ul. Browarnej z ul. Rokitniańczyków” oraz „Budowę kanału deszczowego w ul. Mizgałów” zaoszczędzono środki w łącznej wysokości 180 000, - zł. Powyższe środki proponuje się przeznaczyć na inne zadania inwestycyjne, w tym kwotę 100 000, - zł na zadanie pn. „Przebudowa chodnika ul. I Brygady na odcinku od ul. Freislera do ronda Al. Piłsudskiego” natomiast 80 000, - zł na „Przebudowę chodnika ul. Kazimierza Wielkiego na odcinku od ul. Franciszkańskiej do Rynku”. Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa” (+) 50 093,- zł Zwiększa się planowane wydatki bieżące w rozdziale 70005 - „Gospodarka gruntami i nieruchomościami” ogółem o kwotę 50 093, - zł, w tym kwota 15 623, - zł dotyczy zwrotu do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego środków pozyskanych w roku ubiegłym na wykonanie operatów szacunkowych na terenie Starostwa Powiatowego, natomiast kwotę 34 470, - zł proponuje się przeznaczyć na usunięcie szkód powstałych w budynku przy ul. Batalionów Chłopskich 4 oraz w budynku przy ul. Kraszewskiego 15 - zgodnie z otrzymanym odszkodowaniem. Dział 750 „Administracja publiczna” (+) 7 953,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale w rozdziale 75023 - „Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)” o kwotę 7 953,- zł z przeznaczeniem na przeprowadzenie prac remontowych w budynku przy ul. Rynek 22, zgodnie z otrzymanym odszkodowaniem. Dział 801 „Oświata i wychowanie” (+) 53 040,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale ogółem o kwotę 53 040, - zł. Na powyższą kwotę wpływają następujące zmiany:
Dział 851 „Ochrona zdrowia” (+) 32 700,- zł Zwiększa się planowane wydatki w ww. dziale o kwotę 32 700 zł, w tym w rozdziale 85154 - „Przeciwdziałanie alkoholizmowi” o kwotę 20 000, - zł z przeznaczeniem na działalność Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w ramach realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii. W rozdz. 85195 „Pozostała działalność” zwiększa się o kwotę 12 700 zł wydatki na wynagrodzenia pielęgniarki romskiej zatrudnionej na czas nieokreślony przez Urząd Miasta Nowego Sącza. Dział 852 „Pomoc społeczna” (+) 3 112,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale w rozdziale 85220 - „Jednostki specjalistycznego poradnictwa, mieszkania chronione i ośrodki interwencji kryzysowej” o kwotę 3 112, - zł, którą proponuje się przeznaczyć na odtworzenie uszkodzonego mienia w Sądeckim Ośrodku Interwencji Kryzysowej zgodnie z przyznanym odszkodowaniem. Dział 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza” (-) 10 820,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków w ww. dziale o kwotę 10 820, - zł. Na powyższa kwotę składają się następujące zmiany:
Zwiększa się planowane wydatki ogółem o 136 078, - zł.
|
UWAGI: Projekt uchwały podjęty wraz z autopoprawką. |
![]() |