Wnioskodawca: Komisja Rewizyjna Data złożenia projektu: 2012-10-18 Data wydania decyzji: 2012-10-30 Status projektu: Projekt zdjęty z porządku obrad Komisje opiniujące: - Komisja Statutowo-Prawna |
---|
Projekt - druk nr 376
Uchwała Nr ... ... ... Rady Miasta Nowego Sącza z dnia ... ... ...
w sprawie: rozpatrzenia skargi.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) i art. 229 pkt. 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.), na wniosek Komisji Rewizyjnej, Rada Miasta Nowego Sącza uchwala co następuje:
§ 1. Po rozpatrzeniu skargi na bezczynność Miejskiego Zarządu Dróg w Nowym Sączu w zakresie egzekucji nakazów zawartych w stosownych decyzjach administracyjnych, złożonej przez Pana Mariusza Korcyla i po zapoznaniu się ze stanowiskiem Komisji Rewizyjnej w sprawie zarzutów postawionych w skardze, Rada Miasta Nowego Sącza postanawia skargę uznać za bezzasadną z przyczyn określonych w uzasadnieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wnioski zawarte w piśmie Pana Mariusza Korcyla z dnia 30 września 2012 r., a skierowane do Miejskiego Zarządu Dróg postanawia się przekazać do Prezydenta Miasta Nowego Sącza.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Miasta Nowego Sącza.
§ 4.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej (-) Krzysztof Żyłka Przewodniczący Rady Miasta (-) Jerzy Wituszyński
Załącznik do Uchwały Nr ... ... ... Rady Miasta Nowego Sącza z dnia ... ... ... Uzasadnienie
Pismem z dnia 30.09.2012 r., - data wpływu do UMNS: 05.10.2012 r., Pan Mariusz Korcyl złożył skargę na Miejski Zarząd Dróg w Nowym Sączu, której przedmiotem była cyt. „bezczynność w zakresie egzekucji nakazów zawartych w stosownych decyzjach administracyjnych”. Komisja Rewizyjna RM Nowego Sącza na posiedzeniu w dniu 15 października 2012 r., dokonała analizy przedmiotowej sprawy na podstawie przedstawionych pism oraz wyjaśnień dyrektora MZD w Nowym Sączu, ustalając co następuje. Właściciel budynku przy ul. Podhalańskiej 18 otrzymał w dniu 17 maja 2005 r., decyzję Prezydenta Miasta Nowego Sącza Nr 200/05 znak WAP.7553/A/171/05, zatwierdzającą m.in.: projekt budowlany Budowy zjazdu publicznego ulicy Podhalańskiej do działki nr 29 obręb 89 w Nowym Sączu oraz miejsc postojowych. Inwestor uzyskał również decyzję Miejskiego Zarządu Dróg w Nowym Sączu z dnia 01 marca 2005 r., Nr 10/GM/ZJ/2005, znak: GM/860/05, którą uzgodniono projekt budowlany zjazdu z ul. Podhalańskiej. Właściciel budynku przy ul. Podhalańskiej 18, w toku postępowania prowadzonego przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, uzyskał 16 sierpnia 2012 r., znak: PINB.7355/24/09 decyzję stwierdzającą wykonanie obowiązku wynikającego z decyzji z 24 stycznia 2012 r., znak: PINB.7355/24/09 nakazującej inwestorom wykonanie czynności w celu doprowadzenia wykonanych miejsc postojowych na terenie działki nr 29 w obrębie 89 i działki 160/1 w obrębie 89 w Nowym Sączu przy ul. Podhalańskiej do stanu zgodnego z prawem, poprzez zamontowanie na całej długości miejsc postojowych słupków blokujących U-12c oraz znaku T-30 informującego o równoległym sposobie parkowania. Odbiór tych robót miał miejsce 27 czerwca br., przy udziale przedstawicieli Miejskiego Zarządu Dróg w Nowym Sączu. Dodać należy, że pismem z dnia 28 sierpnia 2012 r., znak: DN.422.13/12 Miejski Zarząd Dróg w Nowym Sączu wezwał właścicieli posesji z ul. Podhalańskiej 18 do przywrócenia stanu organizacji ruchu w rejonie w/w posesji do zgodnego z decyzjami PINB oraz Miejskiego Zarządu Dróg w Nowym Sączu. Zgodnie z oświadczeniem dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg, przedstawionym podczas posiedzenia Komisji Rewizyjnej powyższe w zakresie drogi publicznej zostało wykonane. Należy również zauważyć, iż Wydział Infrastruktury Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, sprawując nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach, zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r., - Prawo o ruchu drogowym (jednolity tekst: Dz. U. z 2005 r., Nr 108, poz. 908 z późn. zm.), przedstawiając swoje stanowisko w piśmie z dnia 25 września 2012 r., znak: WI-V.8170.9.2012, nie znalazł podstaw do stwierdzenia, iż w przedmiotowym miejscu doszło do naruszenia prawa. Ponadto w swoim piśmie Pan Mariusz Korcyl zawarł wnioski dotyczące podjęcia określonych działań przez Miejski Zarząd Dróg w Nowym Sączu. Mając na uwadze, iż Miejski Zarząd Dróg w Nowym Sączu jest miejską jednostką organizacyjną nad którą nadzór sprawuje Prezydent Miasta, Komisja uznała, iż wnioski zawarte w piśmie powinny zostać przekazane do sprawującego nadzór nad jednostką. Komisja Rewizyjna po dokonaniu postępowania wyjaśniającego dotyczącego w/w sprawy uznała, iż w związku z przedstawionymi faktami nie zaistniała bezczynność MZD w Nowym Sączu i tym samym uznaje się skargę za bezzasadną i takie stanowisko przedkłada Wysokiej Radzie a Rada Miasta Nowego Sącza przyjmuje stanowisko Komisji Rewizyjnej i uznaje skargę za bezzasadną.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej (-) Krzysztof Żyłka
|
UWAGI: |
![]() |