Kontakt: Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, tel. +48 18 443 53 08, +48 18 44 86 500

Poniedziałek, 06 października 2025 r.    Imieniny obchodzą: Artur, Brunon

Projekty uchwał Rady Miasta Nowego Sącza VI kadencji

 

Projekt uchwały Rady Miasta
Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB
Data złożenia projektu: 2012-10-19
Data wydania decyzji: 2012-10-30
Status projektu: Projekt podjęty
Komisje opiniujące:
- Komisja Finansów Publicznych
- Komisja Edukacji, Kultury i Sportu
- Komisja Polityki Społecznej

Projekt - druk nr 390

 

Uchwała Nr ... ... ...

Rady Miasta Nowego Sącza

z dnia ... ... ...

 

w sprawie: zmian uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2012.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r., o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) - na wniosek Prezydenta Miasta, Rada Miasta Nowego Sącza uchwala co następuje:

 

§ 1. 1. Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały.

2. Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.

 

§ 2. W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2012 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika Nr 1, Nr 2, Nr 3, Nr 4 i Nr 5 do uchwały niniejszej.

 

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.

 

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.

Przewodniczący Rady Miasta

(-) Jerzy Wituszyński

Załącznik Nr 1

Załącznik Nr 2

Załącznik Nr 3

Załącznik Nr 4

Załącznik Nr 5

Uzasadnienie do projektu Uchwały w sprawie:
zmian Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2012 rok.

 

I. Zmiany w budżecie po stronie planowanych dochodów

Dział 710 „Działalność usługowa”                                                                               (+) 3 500,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale w rozdziale 71015 - „Nadzór budowlany” o kwotę 3 500 zł. Kwota powyższa stanowi dochody uzyskane przez Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego z tytułu upomnień oraz opłat egzekucyjnych w związku z prowadzonymi postępowaniami administracyjnymi.

Dział 801 „Oświata i wychowanie”                                                                           (+) 63 547,- zł

Zwiększa się planowane dochody w ww. dziale ogółem o 63 547,- zł. Na powyższą kwotę mają wpływ następujące propozycje zmian:

  • zwiększenie o kwotę 12 500,- zł., wpływów z różnych opłat, związanych ze wzrostem zadeklarowanych godzin pobytu dziecka w przedszkolu,
  • zwiększenie o kwotę 34 441,- zł., w związku z wypracowaniem ponadplanowych dochodów z wynajmu pomieszczeń szkolnych i sal lekcyjnych w szkołach średnich i podstawowych,
  • zwiększenie o kwotę 15 106,- zł., planowanych wpływów z usług, m.in. w związku z wyższymi opłatami za obsługę placówek przez Zespół Scentralizowanej Obsługi Finansowo - Księgowej,
  • zwiększenie o kwotę 500,- zł., planowanych dochodów, w związku z otrzymaną darowizną z PZU SA z przeznaczeniem na poprawę bezpieczeństwa w Miejskim Przedszkolu Nr 14,
  • zwiększenie o kwotę 1 000,- zł., planowanych wpływów z różnych dochodów, pozyskanych przez Zespół Szkół Nr 5 - Specjalnych ze sprzedaży złomu.

Dział 851 „Ochrona zdrowia”                                                                                   (+) 11 500,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów bieżących w ww. dziale o kwotę ogółem 11 500,- zł., w tym w rozdziale 85154 - „Przeciwdziałanie alkoholizmowi” o kwotę 3 500,- zł., z tytułu odsetek od wolnych środków zgromadzonych na rachunku bankowym Zespołu Świetlic Środowiskowych, natomiast w rozdziale 85156 - „Składki na ubezpieczenie zdrowotne oraz świadczenia dla osób nieobjętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego” zwiększa się planowane dochody o kwotę 8 000 zł. Kwota powyższa stanowi dochody uzyskane przez Sądecki Urząd Pracy z tytułu upomnień oraz innych kosztów prowadzonych postępowań administracyjnych w zakresie utraty statusu osoby bezrobotnej.

Dział 852 „Pomoc społeczna”                                                                                   (-) 81 070,- zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę ogółem 81 070,- zł., na powyższą kwotę wpływają następujące propozycje zmian:

  • zmniejszenie o kwotę 3 500,- zł., planowanych wpływów z tytułu odpłatności za pobyt w placówkach i rodzinach zastępczych w związku z mniejszą liczbą dzieci niż pierwotnie planowano,
  • zwiększenie o kwotę 228 430,- zł., wynika z przewidywanych wyższych wpływów z tytułu odpłatności za pobyt pensjonariuszy w związku z waloryzacją rent i emerytur. Powyższej zmiany dokonuje się w ramach planu finansowego Domu Pomocy Społecznej ul. Nawojowska 155 - kwota 3 000,- zł., Domu Pomocy Społecznej ul. Emilii Plater 20 - kwota 95 000,- zł., oraz Domu Pomocy Społecznej ul. Nawojowska 159 - kwota 130 430,- zł.,
  • zmniejszenie o kwotę 10 400,- zł., w związku z niższymi niż planowano odsetkami od nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych,
  • zwiększenie o kwotę 2 100,- zł., dotyczy dochodów pozyskanych z tytułu darowizny otrzymanej w Domu Pomocy Społecznej ul. Nawojowska 159,
  • zmniejszenie o kwotę 82 700,- zł., planowanych wpływów z różnych dochodów, w tym z tytułu odpłatności za pobyt w domach pomocy społecznej poza terenem Nowego Sącza w związku ze zgonem pensjonariuszy, za których wnoszona była odpłatność - kwota 22 700,- zł, natomiast z planowanych do pozyskania zwrotów nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych – kwota 60 000,- zł.,
  • zmniejszenie o kwotę 265 000,- zł., planowanych wpłat od dłużników alimentacyjnych,
  • zwiększenie o kwotę 50 000,- zł., dochodów z tytułu refundacji kosztów pobytu dzieci umieszczonych w rodzinach zastępczych na terenie miasta, pochodzących z innych powiatów.

Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej”                                       ------------------

Proponuje się dokonanie zmiany w planowanych dochodach w ww. dziale polegającej na zmniejszeniu o 2 000,- zł., planowanych wpływów z różnych dochodów, a zwiększeniu o kwotę 2 000,- zł., planowanych wpływów z tytułu odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym. Zmiana wynika z przeprowadzonej analizy dochodów na dzień 30 września br. Powyższej zmiany dokonuje się w ramach planu finansowego Sądeckiego Urzędu Pracy.  

Dział 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza”                                                             (+) 7 450,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów bieżących w ww. dziale o kwotę 7 450,- zł., w tym:

  • zwiększenie o kwotę 4 500,- zł., planowanych wpływów z usług, w związku ze wzrostem liczby uczniów korzystających ze stołówki w Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym,
  • zwiększenie o kwotę 2 950,- zł., planowanych wpływów z różnych dochodów, w tym kwotę 950,- zł., pozyskano z tytułu zwrotu z ZUS nadpłaconych składek z lat ubiegłych w Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym, natomiast kwotę 2 000,- zł., pozyskano z tytułu rozliczenia należnego podatku VAT przy sprzedaży usług w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym.

Zwiększa się planowane dochody ogółem o 4 927,- zł.

 

II. Zmiany w budżecie po stronie planowanych wydatków

Dział 700 „Działalność usługowa”                                                                               (+) 3 500,- zł

Zwiększa się planowane wydatki bieżące w ww. dziale w rozdziale 71015 - „Nadzór budowlany” o kwotę 3 500 zł. Kwota powyższa stanowi zwrot do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego kosztów, jakie poniósł Skarb Państwa w związku z prowadzonymi postępowaniami administracyjnymi.

Dział 750 „Administracja publiczna”                                                                            -----------------

Proponuje się dokonanie zmiany w planowanych wydatkach bieżących w ww. dziale w rozdziale 75023 - „Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)” polegającej na przeniesieniu środków w wysokości 100 000,- zł., z wydatków zaplanowanych na wynagrodzenia na pochodne od wynagrodzeń w celu pokrycia zwiększonych składek na ubezpieczenia społeczne. Zwiększenie wydatków na ubezpieczenia społeczne związane jest z podwyższeniem od lutego br. wysokości składki rentowej o 2%.

Dział 801 „Oświata i wychowanie”                                                                          (+) 34 547 ,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale ogółem o 34 547,- zł., pochodzącą z wypracowanych ponadplanowych dochodów w poszczególnych jednostkach oświatowych, którą proponuje się przeznaczyć na wydatki bieżące związane z funkcjonowaniem placówek oświatowych, w tym m. in. pokrycie zwiększonych opłat za energię elektryczną, gaz i wodę, niezbędne zakupy i naprawy, dotacje dla jednostek niepublicznych oraz na wydatki majątkowe z przeznaczeniem na zakup programu komputerowego w Zespole Scentralizowanej Obsługi Finansowo - Księgowej (kwota 9 000,- zł). Pozostała kwota w wysokości 750 353,- zł., dotyczy przesunięć pomiędzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej w celu zabezpieczenia środków na wynagrodzenia dla nauczycieli oraz na ww. wydatki.

Ponadto zmniejsza się o kwotę 26 000,- zł., limit wydatków zaplanowanych pierwotnie w rozdziale 80101 - „Szkoły podstawowe” na zadaniu pn. „Usunięcie nieprawidłowości w przewodach kominowych w Szkole Podstawowej Nr 7 wynikających z dokonanych przeglądów kominiarskich” - w związku z oszczędnościami jakie pojawiły się po przeprowadzonym postępowaniu przetargowym. Ww. środki proponuje się przeznaczyć na inne zadania, w tym kwotę 20 000,- zł., proponuje się przeznaczyć na przeprowadzenie prac remontowych w przedszkolach, natomiast 6 000,- zł., na zadanie pn. „Usunięcie nieprawidłowości w przewodach kominowych w Szkole Podstawowej Nr 2 wynikających z dokonanych przeglądów kominiarskich”.

Dział 851 „Ochrona zdrowia”                                                                                   (+) 11 500,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale o kwotę ogółem 11 500,- zł, w tym:

  • w rozdziale 85154 - „Przeciwdziałanie alkoholizmowi” o kwotę 3 500,- zł., z przeznaczeniem na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii. Ww. środki proponuje się przeznaczyć na wydatki związane z bieżącym funkcjonowaniem Zespołu Świetlic Środowiskowych,
  • w rozdziale 85156 - „Składki na ubezpieczenie zdrowotne oraz świadczenia dla osób nieobjętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego” o kwotę 8 000 zł. Kwota powyższa stanowi zwrot do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego kosztów, w związku z prowadzonymi postępowaniami administracyjnymi.

Dział 852 „Pomoc społeczna”                                                                                  (-) 112 060,- zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków w ww. dziale ogółem o kwotę 112 060,- zł. Na powyższą kwotę wpływają następujące propozycje zmian:

  • w rozdziale 85201 - „Placówki opiekuńczo - wychowawcze” proponuje się dokonanie zmiany polegającej na przesunięciu środków w wysokości 120 000,- zł., z wydatków zaplanowanych na wynagrodzenia na pochodne od wynagrodzeń w celu pokrycia zwiększonych składek na ubezpieczenia społeczne,
  • w rozdziale 85202 - „Domy pomocy społecznej” zwiększa się planowane wydatki o kwotę 187 530,- zł., w tym środki w wysokości 95 000,- zł., proponuje się przeznaczyć na wydatki bieżące związane z funkcjonowaniem Domu Pomocy Społecznej ul. Emilii Plater 20, natomiast 92 530,- zł., na wydatki związane z funkcjonowaniem Domu Pomocy Społecznej ul. Nawojowska 159. Powyższe środki przeznacza się m. in. na zakup leków, środków żywności, odzieży ochronnej dla pracowników, pokrycie zwiększonych opłat za energię elektryczną, gaz i wodę, przeprowadzenie prac remontowych związku z awarią instalacji elektrycznej, ubezpieczenie mienia oraz opłatę składek na ubezpieczenia rentowe,
  • w rozdziale 85295 - „Pozostała działalność” zmniejsza się o kwotę 311 600,- zł., wydatki zaplanowane na realizację programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” z uwagi na otrzymane dofinansowanie zadania ze środków pochodzących z dotacji celowej z budżetu państwa. W tym samym rozdziale zwiększa się o kwotę 3 000,- zł., wydatki na pokrycie kosztów postępowania egzekucyjnego od dłużników alimentacyjnych w związku ze wzrostem liczby takich postępowań.
  • pozostałe zmiany dotyczą zwiększenia składek na ubezpieczenia społeczne o planowaną kwotę 51 130,- zł., w związku ze wzrostem składki rentowej.

Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej”                                        (-) 9 010,- zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków w ww. dziale o kwotę ogółem 9 010,- zł., którą proponuje się przesunąć do rozdziału 85295 - „Pozostała działalność” na pokrycie zwiększonych składek na ubezpieczenia społeczne. Ponadto dokonuje się przesunięcia kwoty 18 300,- zł., z planowanych wydatków bieżących na wydatki majątkowe z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Modernizacja budynku przy ul. Węgierskiej 146 - siedziby Sądeckiego Urzędu Pracy”. Przeniesienie planowanych wydatków pozwoli na wymianę drzwi wewnętrznych w części pomieszczeń na III piętrze w budynku Sądeckiego Urzędu Pracy. Wymiana tych drzwi jest niezbędna z uwagi na fakt, iż nie spełniają one wymagań i norm obecnie obowiązujących.

Dział 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza”                                                           (+) 76 450,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale o kwotę ogółem 76 450,- zł., w tym zwiększa się o kwotę 346 450,- zł., limit wydatków zaplanowanych na wynagrodzenia oraz pozostałe wydatki związane z bieżącym funkcjonowaniem placówek oświatowych, natomiast zmniejsza się o kwotę 270 000,- zł., dotacje dla jednostek niepublicznych, w związku ze zmniejszeniem liczby uczniów uczęszczających do placówek objętych dofinansowaniem.

Zwiększa się planowane wydatki ogółem o 4 927,- zł

 

UWAGI:
Powrót do listy projektów uchwał

Warto zobaczyć:

Centrum Informacji Turystycznej Budżet obywatelski Nowego Sącza dotacje-ochrona-srodowiska Zwiazek Powiatów Polskich Programy realizowane ze środków z budżetu państwa e-PUAP Nowosądeckie Forum Seniorów Nowosądecka Karta Rodziny Interwencja w sprawach nieporządku na terenach miejskich Stowarzyszenie Sądecki Obszar Funkcjonalny Punkt konsultacyjno-informacyjny programu Czyste Powietrze Realizujemy zadanie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Młodzieżowa Rada Miasta Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Copyright © 2002-2025 Urząd Miasta Nowego Sącza WCAG 2.0 (Level AAA) W3C

Polityka Prywatności i Cookies