Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB Data złożenia projektu: 2012-10-19 Data wydania decyzji: 2012-10-30 Status projektu: Projekt podjęty Komisje opiniujące: - Komisja Finansów Publicznych - Komisja Edukacji, Kultury i Sportu - Komisja Polityki Społecznej |
---|
Projekt - druk nr 390
Uchwała Nr ... ... ... Rady Miasta Nowego Sącza z dnia ... ... ...
w sprawie: zmian uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2012.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r., o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) - na wniosek Prezydenta Miasta, Rada Miasta Nowego Sącza uchwala co następuje:
§ 1. 1. Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały. 2. Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 2. W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2012 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika Nr 1, Nr 2, Nr 3, Nr 4 i Nr 5 do uchwały niniejszej.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta. Przewodniczący Rady Miasta (-) Jerzy Wituszyński Uzasadnienie do projektu Uchwały w sprawie:
I. Zmiany w budżecie po stronie planowanych dochodów Dział 710 „Działalność usługowa” (+) 3 500,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale w rozdziale 71015 - „Nadzór budowlany” o kwotę 3 500 zł. Kwota powyższa stanowi dochody uzyskane przez Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego z tytułu upomnień oraz opłat egzekucyjnych w związku z prowadzonymi postępowaniami administracyjnymi. Dział 801 „Oświata i wychowanie” (+) 63 547,- zł Zwiększa się planowane dochody w ww. dziale ogółem o 63 547,- zł. Na powyższą kwotę mają wpływ następujące propozycje zmian:
Dział 851 „Ochrona zdrowia” (+) 11 500,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów bieżących w ww. dziale o kwotę ogółem 11 500,- zł., w tym w rozdziale 85154 - „Przeciwdziałanie alkoholizmowi” o kwotę 3 500,- zł., z tytułu odsetek od wolnych środków zgromadzonych na rachunku bankowym Zespołu Świetlic Środowiskowych, natomiast w rozdziale 85156 - „Składki na ubezpieczenie zdrowotne oraz świadczenia dla osób nieobjętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego” zwiększa się planowane dochody o kwotę 8 000 zł. Kwota powyższa stanowi dochody uzyskane przez Sądecki Urząd Pracy z tytułu upomnień oraz innych kosztów prowadzonych postępowań administracyjnych w zakresie utraty statusu osoby bezrobotnej. Dział 852 „Pomoc społeczna” (-) 81 070,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę ogółem 81 070,- zł., na powyższą kwotę wpływają następujące propozycje zmian:
Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej” ------------------ Proponuje się dokonanie zmiany w planowanych dochodach w ww. dziale polegającej na zmniejszeniu o 2 000,- zł., planowanych wpływów z różnych dochodów, a zwiększeniu o kwotę 2 000,- zł., planowanych wpływów z tytułu odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym. Zmiana wynika z przeprowadzonej analizy dochodów na dzień 30 września br. Powyższej zmiany dokonuje się w ramach planu finansowego Sądeckiego Urzędu Pracy. Dział 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza” (+) 7 450,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów bieżących w ww. dziale o kwotę 7 450,- zł., w tym:
Zwiększa się planowane dochody ogółem o 4 927,- zł.
II. Zmiany w budżecie po stronie planowanych wydatków Dział 700 „Działalność usługowa” (+) 3 500,- zł Zwiększa się planowane wydatki bieżące w ww. dziale w rozdziale 71015 - „Nadzór budowlany” o kwotę 3 500 zł. Kwota powyższa stanowi zwrot do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego kosztów, jakie poniósł Skarb Państwa w związku z prowadzonymi postępowaniami administracyjnymi. Dział 750 „Administracja publiczna” ----------------- Proponuje się dokonanie zmiany w planowanych wydatkach bieżących w ww. dziale w rozdziale 75023 - „Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)” polegającej na przeniesieniu środków w wysokości 100 000,- zł., z wydatków zaplanowanych na wynagrodzenia na pochodne od wynagrodzeń w celu pokrycia zwiększonych składek na ubezpieczenia społeczne. Zwiększenie wydatków na ubezpieczenia społeczne związane jest z podwyższeniem od lutego br. wysokości składki rentowej o 2%. Dział 801 „Oświata i wychowanie” (+) 34 547 ,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale ogółem o 34 547,- zł., pochodzącą z wypracowanych ponadplanowych dochodów w poszczególnych jednostkach oświatowych, którą proponuje się przeznaczyć na wydatki bieżące związane z funkcjonowaniem placówek oświatowych, w tym m. in. pokrycie zwiększonych opłat za energię elektryczną, gaz i wodę, niezbędne zakupy i naprawy, dotacje dla jednostek niepublicznych oraz na wydatki majątkowe z przeznaczeniem na zakup programu komputerowego w Zespole Scentralizowanej Obsługi Finansowo - Księgowej (kwota 9 000,- zł). Pozostała kwota w wysokości 750 353,- zł., dotyczy przesunięć pomiędzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej w celu zabezpieczenia środków na wynagrodzenia dla nauczycieli oraz na ww. wydatki. Ponadto zmniejsza się o kwotę 26 000,- zł., limit wydatków zaplanowanych pierwotnie w rozdziale 80101 - „Szkoły podstawowe” na zadaniu pn. „Usunięcie nieprawidłowości w przewodach kominowych w Szkole Podstawowej Nr 7 wynikających z dokonanych przeglądów kominiarskich” - w związku z oszczędnościami jakie pojawiły się po przeprowadzonym postępowaniu przetargowym. Ww. środki proponuje się przeznaczyć na inne zadania, w tym kwotę 20 000,- zł., proponuje się przeznaczyć na przeprowadzenie prac remontowych w przedszkolach, natomiast 6 000,- zł., na zadanie pn. „Usunięcie nieprawidłowości w przewodach kominowych w Szkole Podstawowej Nr 2 wynikających z dokonanych przeglądów kominiarskich”. Dział 851 „Ochrona zdrowia” (+) 11 500,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale o kwotę ogółem 11 500,- zł, w tym:
Dział 852 „Pomoc społeczna” (-) 112 060,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków w ww. dziale ogółem o kwotę 112 060,- zł. Na powyższą kwotę wpływają następujące propozycje zmian:
Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej” (-) 9 010,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków w ww. dziale o kwotę ogółem 9 010,- zł., którą proponuje się przesunąć do rozdziału 85295 - „Pozostała działalność” na pokrycie zwiększonych składek na ubezpieczenia społeczne. Ponadto dokonuje się przesunięcia kwoty 18 300,- zł., z planowanych wydatków bieżących na wydatki majątkowe z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Modernizacja budynku przy ul. Węgierskiej 146 - siedziby Sądeckiego Urzędu Pracy”. Przeniesienie planowanych wydatków pozwoli na wymianę drzwi wewnętrznych w części pomieszczeń na III piętrze w budynku Sądeckiego Urzędu Pracy. Wymiana tych drzwi jest niezbędna z uwagi na fakt, iż nie spełniają one wymagań i norm obecnie obowiązujących. Dział 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza” (+) 76 450,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale o kwotę ogółem 76 450,- zł., w tym zwiększa się o kwotę 346 450,- zł., limit wydatków zaplanowanych na wynagrodzenia oraz pozostałe wydatki związane z bieżącym funkcjonowaniem placówek oświatowych, natomiast zmniejsza się o kwotę 270 000,- zł., dotacje dla jednostek niepublicznych, w związku ze zmniejszeniem liczby uczniów uczęszczających do placówek objętych dofinansowaniem. Zwiększa się planowane wydatki ogółem o 4 927,- zł
|
UWAGI: |
![]() |