Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB Data złożenia projektu: 2012-11-19 Data wydania decyzji: 2012-11-27 Status projektu: Projekt podjęty Komisje opiniujące: - Komisja Finansów Publicznych - Komisja Infrastruktury i Środowiska - Komisja Porządku Publicznego - Komisja Edukacji, Kultury i Sportu - Komisja Polityki Społecznej |
---|
Projekt - druk nr 407
Uchwała Nr ... ... ...
w sprawie: zmian uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2012.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r., o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) - na wniosek Prezydenta Miasta, Rada Miasta Nowego Sącza uchwala co następuje:
§ 1. 1. Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały. 2. Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 2. W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2012 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika Nr 1, Nr 2, Nr 3, Nr 4 i Nr 5 do uchwały niniejszej.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.
Przewodniczący Rady Miasta (-) Jerzy Wituszyński Uzasadnienie do projektu Uchwały w sprawie zmian Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2012 rok.
I. Zmiany w budżecie po stronie planowanych dochodów Dział 010 „Rolnictwo i łowiectwo” (+) 149,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę 149,- zł z tytułu wpływu czynszu za dzierżawę obwodów łowieckich. Dział 600 „Transport i łączność” (+) 12 400,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów bieżących w ww. dziale o kwotę ogółem 12 400,- zł, w tym 900,- zł w związku z wypracowaniem ponadplanowych dochodów z dzierżawy parkingu dla PPHU CENTRUM, natomiast 11 500,- dotyczy odszkodowania za uszkodzenie sygnalizacji świetlnej. Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa” (+) 357 067,- zł Zwiększa się planowane dochody w ww. dziale w rozdziale 70005 - „Gospodarka gruntami i nieruchomościami” ogółem o kwotę 357 067,- zł, w tym:
Dział 750 „Administracja publiczna” (+) 14 120,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów bieżących w ww. dziale o kwotę ogółem 14 120,- zł, w tym zwiększenie o 4 060,- zł w związku z pozyskaniem nieplanowanych wpływów z tytułu grzywien nałożonych przez Wydział Komunikacji i Transportu na osoby fizyczne za nieprzestrzeganie przepisów ustawy o transporcie drogowym w zakresie terminowego zwrotu dokumentów (licencji, zezwoleń), natomiast zwiększenie o kwotę 10 060,- zł wpływów z różnych dochodów w tym m.in. z tytułu opłat egzekucyjnych, sądowych, zwrotu kosztów za energię oraz za rozmowy telefoniczne. Dział 754 „Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa” (+) 12 900,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów bieżących w ww. dziale o kwotę ogółem 12 900,- zł, w tym kwota 5 000,- zł dotyczy pozyskanych nieplanowanych wpływów z tytułu grzywien nałożonych przez Straż Miejską na osoby fizyczne, natomiast pozostałą kwotę w wysokości 7 900- zł pozyskała Straż Miejska głównie ze sprzedaży złomu. Dział 756 „Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem (+) 847 797,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale ogółem o 847 797,- zł, w tym z tytułu:
Analiza dochodów za 3 kwartały br. wykazała, iż zostaną one wykonane w wyższej niż pierwotnie planowano wysokości. Dział 801 „Oświata i wychowanie” (+) 80 799,- zł Zwiększa się planowane dochody w ww. dziale ogółem o 80 799,- zł. Na powyższą kwotę mają wpływ następujące propozycje zmian:
Dział 852 „Pomoc społeczna” (+) 74 811,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale ogółem o kwotę 74 811,- zł, w tym:
Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej” (+) 3 778,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę 3 778,- zł, w tym zwiększenie o 1 244,- zł dotyczy środków planowanych do pozyskania na realizację projektu pn. „Sądeczanin bez granic - staże zawodowe w Niemczech dla osób bezrobotnych”, który będzie realizowany przez Sądecki Urząd Pracy w okresie od 01.12.2012 r. do 30.11.2013 r. Projekt będzie w całości finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu „Uczenie się przez całe życie” - Leonardo da Vinci. Powyższa kwota w wysokości 1 244,- zł dotyczy środków planowanych do pozyskania w roku bieżącym. Natomiast pozostała kwota w wysokości 2 534,- zł dotyczy odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym. Środki te stanowią dochód własny miasta. Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” (+) 55 375,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów bieżących w ww. dziale o kwotę 55 375,- zł, w tym 55 000,- zł dotyczy odszkodowania za uszkodzenie słupów oświetlenia ulicznego, oraz zwrotu nadpłaconych faktur wynikających z rozliczenia za energię, pozostała kwota 375,- zł dotyczy zwrotu nadpłaconej opłaty za ścieki za I półrocze 2011 r., oraz odszkodowania za uszkodzenie koszy na śmieci i klombu. Dział 926 „Kultura fizyczna” (+) 42 000,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale, w rozdziale 92605 - „Zadania w zakresie kultury fizycznej” o kwotę 42 000,- zł w związku z pozyskaniem ponadplanowych dochodów przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Nowym Sączu. Powyższe środki dotyczą planowanych wpływów z tytułu najmu i dzierżawy składników majątkowych, w związku z wynajmem pomieszczeń w obiektach Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Zwiększa się planowane dochody ogółem o 1 501 196,- zł.
II. Zmiany w budżecie po stronie planowanych wydatków Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa” (+) 767,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale, w rozdziale 70005 -„Gospodarka gruntami i nieruchomościami” o kwotę 767,- zł z przeznaczeniem na przeprowadzenie prac remontowych w budynku położonym przy ul. Jana Pawła w Nowym Sączu. Dział 757 „Obsługa długu publicznego” (-) 800 000,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków w ww. dziale w rozdziale „Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego” o kwotę 800 000,- zł. Po analizie dotychczasowych wydatków związanych ze spłatą odsetek od zaciągniętych przez Miasto kredytów i pożyczek istnieje możliwość zmniejszenia limitu planowanych wydatków na obsługę długu. Dział 801 „Oświata i wychowanie” (+) 2 684 778,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale ogółem o 2 684 778,- zł, w tym:
Dział 852 „Pomoc społeczna” (-) 40 593,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków w ww. dziale ogółem o kwotę 40 593,- zł. Na powyższą kwotę wpływają następujące propozycje zmian:
Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej” (-) 55 756,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków w ww. dziale o kwotę ogółem 55 756,- zł, w tym zmniejsza się wydatki zaplanowane na dotacje podmiotową dla jednostek niezaliczanych do sektora finansów publicznych w rozdziale 85305 - „Żłobki” o kwotę 29 000,- zł oraz w rozdziale 85306 - „Kluby dziecięce” o kwotę 10 000,- zł. W związku z otrzymaną dotacją od wojewody małopolskiego istnieje możliwość przesunięcia ww. środków na inne zadania. Ponadto zmniejsza się o kwotę 18 000,- zł środki zaplanowane na wynagrodzenia wraz z pochodnymi w rozdziale 85307 - „Dzienni opiekunowie”. Z uwagi na brak zainteresowania tą formą opieki zaistniała możliwość zmiany przeznaczenia ww. środków. Natomiast zwiększa się o kwotę 1 244,- zł wydatki w rozdziale 85333 - „Powiatowe urzędy pracy”, z przeznaczeniem na realizację projektu pn. „Sądeczanin bez granic - staże zawodowe w Niemczech dla osób bezrobotnych”. Z uwagi na fakt, iż projekt rozpoczyna się w grudniu br., wydatki będą związane z wykonaniem wstępnych czynności związanych z realizacją projektu i jego zarządzaniem. Dział 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza” (+) 20 000,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale w rozdziale 85407 - „Placówki wychowania pozaszkolnego” o kwotę 20 000,- zł którą proponuje się przeznaczyć na wynagrodzenia dla nauczycieli. Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” (-) 350 000,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków w ww. dziale o kwotę ogółem 350 000,- zł, w tym w rozdziale 90001 - „Gospodarka ściekowa i ochrona wód” o kwotę 300 000,- zł. Zmniejszenie dotyczy wydatków związanych z zakupem i montażem przydomowych oczyszczalni ścieków oraz likwidacją zbiorników wybieralnych, gdyż zadanie to przechodzi do realizacji na rok następny. Natomiast w rozdziale 90015 - „Oświetlenie ulic, placów i dróg” zmniejsza się wydatki bieżące o kwotę 50 000,- zł w związku z oszczędnościami jakie pojawiły się na ww. zadaniu. Dział 926 „Kultura fizyczna” (+) 42 000,- zł Proponuje się zmiany w ramach planu finansowego Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji powodujące zwiększenie planowanych wydatków ogółem o kwotę 42 000,- zł, w tym w ramach wydatków bieżących zwiększa się wydatki na opłatę energii (kwota 79 440,- zł), oraz usług pozostałych (kwota 17 028,- zł) natomiast zmniejsza się o 40 000,- zł wydatki na zakupy materiałów i wyposażenia, oraz wydatki na wynagrodzenia wraz z pochodnymi o kwotę 30 228,- zł. Oszczędności powstały m.in. w związku z ograniczeniem wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego dla pracowników przebywających na zwolnieniach chorobowych oraz korzystających z urlopów wychowawczych. W ramach wydatków majątkowych proponuje się 17 000,- zł przeznaczyć na nowe zadanie inwestycyjne pn. „Zakup nagrzewnicy na Krytej Pływalni”, natomiast zmniejsza się o kwotę 1 240,- zł limit wydatków zaplanowanych na zadaniu inwestycyjnym pn. „Wykonanie projektu zadaszenia trybun na Stadionie Miejskim”. Zwiększa się planowane wydatki ogółem o 1 501 196,- zł.
Dokonuje się zmian w Tabeli Nr 6 „Dochody z tytułu opłat i kar pieniężnych za korzystanie ze środowiska oraz wydatki na finansowanie zadań Miasta Nowego Sącza w zakresie ochrony środowiska w roku 2012” polegających na zmniejszeniu o kwotę 300 000,- zł limitu wydatków na zadaniu pn. „Wydatki bieżące na wsparcie dla os. fiz. na zakup i montaż przydomowych oczyszczalni ścieków oraz likwidację zbiornika wybieralnego lub wpięcia ścieków sanit. do kan. opadowej i wykonanie przyłącza do istniejącej sieci kan. sanitarnej itp.” Zadanie przewidziane jest do realizacji w roku 2013, gdyż z przyczyn niezależnych od miasta nie doszło do jego realizacji w roku bieżącym.
|
UWAGI: |
![]() |