Kontakt: Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, tel. +48 18 443 53 08, +48 18 44 86 500

Poniedziałek, 06 października 2025 r.    Imieniny obchodzą: Artur, Brunon

Projekty uchwał Rady Miasta Nowego Sącza VI kadencji

 

Projekt uchwały Rady Miasta
Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB
Data złożenia projektu: 2012-11-19
Data wydania decyzji: 2012-11-27
Status projektu: Projekt podjęty
Komisje opiniujące:
- Komisja Finansów Publicznych
- Komisja Infrastruktury i Środowiska
- Komisja Porządku Publicznego
- Komisja Edukacji, Kultury i Sportu
- Komisja Polityki Społecznej

Projekt - druk nr 407

 

Uchwała Nr ... ... ...
Rady Miasta Nowego Sącza
z dnia ... ... ...

 

w sprawie: zmian uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2012.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r., o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) - na wniosek Prezydenta Miasta, Rada Miasta Nowego Sącza uchwala co następuje:

 

§ 1. 1. Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały.

2. Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.

 

§ 2. W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2012 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika Nr 1, Nr 2, Nr 3, Nr 4 i Nr 5 do uchwały niniejszej.

 

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.

 

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.

 

Przewodniczący Rady Miasta

(-) Jerzy Wituszyński

Załącznik Nr 1

Załącznik Nr 2

Załącznik Nr 3

Załącznik Nr 4

Załącznik Nr 5 

Uzasadnienie do projektu Uchwały w sprawie zmian

Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2012 rok.

 

I. Zmiany w budżecie po stronie planowanych dochodów

Dział 010 „Rolnictwo i łowiectwo”                                                                               (+) 149,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę 149,- zł z tytułu wpływu czynszu za dzierżawę obwodów łowieckich.

Dział 600 „Transport i łączność”                                                                              (+) 12 400,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów bieżących w ww. dziale o kwotę ogółem 12 400,- zł, w tym 900,- zł w związku z wypracowaniem ponadplanowych dochodów z dzierżawy parkingu dla PPHU CENTRUM, natomiast 11 500,- dotyczy odszkodowania za uszkodzenie sygnalizacji świetlnej.

Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa”                                                                    (+) 357 067,- zł

Zwiększa się planowane dochody w ww. dziale w rozdziale 70005 - „Gospodarka gruntami i nieruchomościami” ogółem o kwotę 357 067,- zł, w tym:

  • zwiększenie o kwotę 27 300,- zł wpływów z tytułu odsetek od nieterminowych wpłat za przekształcenie prawa wieczystego użytkowania,
  • zwiększenie o kwotę 767,- zł pozostałych dochodów w związku z otrzymaniem od firmy ubezpieczeniowej odszkodowania za szkody powstałe w budynku przy ul. Jana Pawła w Nowym Sączu,
  • zwiększenie o kwotę 329 000,- zł - wymieniona kwota stanowi ponadplanowe dochody Miasta wypracowane w związku z realizacją zadań z zakresu gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Skarbu Państwa.

Dział 750 „Administracja publiczna”                                                                         (+) 14 120,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów bieżących w ww. dziale o kwotę ogółem 14 120,- zł, w tym zwiększenie o 4 060,- zł w związku z pozyskaniem nieplanowanych wpływów z tytułu grzywien nałożonych przez Wydział Komunikacji i Transportu na osoby fizyczne za nieprzestrzeganie przepisów ustawy o transporcie drogowym w zakresie terminowego zwrotu dokumentów (licencji, zezwoleń), natomiast zwiększenie o kwotę 10 060,- zł wpływów z różnych dochodów w tym m.in. z tytułu opłat egzekucyjnych, sądowych, zwrotu kosztów za energię oraz za rozmowy telefoniczne.

Dział 754 „Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa”                             (+) 12 900,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów bieżących w ww. dziale o kwotę ogółem 12 900,- zł, w tym kwota 5 000,- zł dotyczy pozyskanych nieplanowanych wpływów z tytułu grzywien nałożonych przez Straż Miejską na osoby fizyczne, natomiast pozostałą kwotę w wysokości 7 900- zł pozyskała Straż Miejska głównie ze sprzedaży złomu.

Dział 756 „Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem                                       (+) 847 797,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale ogółem o 847 797,- zł, w tym z tytułu:

  • podatku od nieruchomości - 150 000,- zł,
  • podatku rolnego - 190 000,- zł,
  • podatku leśnego - 2 560,- zł,
  • podatku od środków transportowych - 361 600,- zł,
  • podatku od czynności cywilnoprawnych - 100 000,- zł,
  • zaległości z tytułu podatków i opłat zniesionych - 1 038,- zł,
  • odsetek od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat - 37 630,- zł,
  • różnych pozostałych wpływów - 4 969,- zł.

Analiza dochodów za 3 kwartały br. wykazała, iż zostaną one wykonane w wyższej niż pierwotnie planowano wysokości.

Dział 801 „Oświata i wychowanie”                                                                           (+) 80 799,- zł

Zwiększa się planowane dochody w ww. dziale ogółem o 80 799,- zł. Na powyższą kwotę mają wpływ następujące propozycje zmian:

  • zwiększenie o kwotę 8 363,- zł wpływów z różnych opłat, związanych ze wzrostem zadeklarowanych godzin pobytu dziecka w przedszkolach oraz zwiększeniem liczby wydawanych duplikatów świadectw i legitymacji szkolnych w gimnazjach,
  • zwiększenie o kwotę 605,- zł w związku z wypracowaniem ponadplanowych dochodów z wynajmu pomieszczeń szkolnych i sal lekcyjnych w szkołach podstawowych i gimnazjach,
  • zwiększenie o kwotę 14 115,- zł planowanych wpływów z usług m.in. w związku z podpisaniem nowych umów dotyczących świadczenia usług budowlanych przez uczniów w Zespole Szkół Budowlanych, oraz z wpływów z tytułu wyżywienia dzieci w Miejskim Przedszkolu nr 3,
  • zwiększenie o kwotę 794,- zł która stanowi odsetki od dotacji pobranych w nadmiernej wysokości, przez niepubliczne licea i szkoły zawodowe w roku ubiegłym,
  • zwiększenie o kwotę 9 280,- zł planowanych dochodów, w związku z otrzymaną darowizną z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z przeznaczeniem na zorganizowanie imprez z edukacji ponadprogramowej w Zespole Szkół Nr 5 - Specjalnych,
  • zwiększenie ogółem o kwotę 42 902,- zł planowanych wpływów z różnych dochodów, w tym zwiększenie o kwotę 37 952,- zł związane z otrzymaniem nagród Małopolskiego Kuratora Oświaty za szczególne osiągnięcia w pracy dydaktycznej dla nauczycieli sądeckich szkół, zwiększenie o 3 130,- zł dotyczy pozyskanego odszkodowania od ubezpieczyciela za szkody powstałe w wyniku awarii instalacji wodnej w Zespole Szkół Nr 1, natomiast 1 820,- zł pozyskano przez Szkołę Podstawową Nr 20 ze sprzedaży złomu. Ponadto zmniejsza się o kwotę 2 500,- zł planowane wpływy z różnych dochodów w Miejskim Przedszkolu Nr 3,
  • zwiększenie o kwotę 7 240,- zł wpływów ze zwrotów dotacji z roku ubiegłego pobranych w nadmiernej wysokości przez niepubliczne licea i szkoły zawodowe znajdujące się na terenie Miasta Nowego Sącza.

Dział 852 „Pomoc społeczna”                                                                                   (+) 74 811,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale ogółem o kwotę 74 811,- zł, w tym:

  • zwiększenie o kwotę 19,- zł która stanowi odsetki od dotacji pobranych w nadmiernej wysokości, w roku ubiegłym przez organizacje pożytku publicznego,
  • zwiększenie o kwotę 539,- zł z tytułu odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym Ośrodka Wsparcia i Terapii Rodzin,
  • zwiększenie o kwotę 4 826,- zł wpływów z różnych dochodów pozyskane przez Ośrodek Wsparcia i Terapii Rodzin oraz Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej,
  • zwiększenie o kwotę 74,- zł dotyczy dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami realizowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowym Sączu,
  • zwiększenie o 68 306,- zł, w związku z przewidywanymi wyższymi wpływami z tytułu opłat za pobyt dzieci z innych gmin w placówkach i rodzinach zastępczych w Nowym Sączu,
  • zwiększenie o kwotę 1 047,- zł wpływów ze zwrotów dotacji z roku ubiegłego pobranych
    w nadmiernej wysokości przez organizacje pożytku publicznego.

Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej”                                      (+) 3 778,- zł 

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę 3 778,- zł, w tym zwiększenie o 1 244,- zł dotyczy środków planowanych do pozyskania na realizację projektu pn. „Sądeczanin bez granic - staże zawodowe w Niemczech dla osób bezrobotnych”, który będzie realizowany przez Sądecki Urząd Pracy w okresie od 01.12.2012 r. do 30.11.2013 r. Projekt będzie w całości finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu „Uczenie się przez całe życie” - Leonardo da Vinci. Powyższa kwota w wysokości 1 244,- zł dotyczy środków planowanych do pozyskania w roku bieżącym. Natomiast pozostała kwota w wysokości 2 534,- zł dotyczy odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym. Środki te stanowią dochód własny miasta.  

Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”                                           (+) 55 375,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów bieżących w ww. dziale o kwotę 55 375,- zł, w tym 55 000,- zł dotyczy odszkodowania za uszkodzenie słupów oświetlenia ulicznego, oraz zwrotu nadpłaconych faktur wynikających z rozliczenia za energię, pozostała kwota 375,- zł dotyczy zwrotu nadpłaconej opłaty za ścieki za I półrocze 2011 r., oraz odszkodowania za uszkodzenie koszy na śmieci i klombu.

Dział 926 „Kultura fizyczna”                                                                                    (+) 42 000,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale, w rozdziale 92605 -  „Zadania w zakresie kultury fizycznej” o kwotę 42 000,- zł w związku z pozyskaniem ponadplanowych dochodów przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Nowym Sączu. Powyższe środki dotyczą planowanych wpływów z tytułu najmu i dzierżawy składników majątkowych, w związku z wynajmem pomieszczeń w obiektach Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji.

Zwiększa się planowane dochody ogółem o 1 501 196,- zł.

 

II. Zmiany w budżecie po stronie planowanych wydatków

Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa”                                                                          (+) 767,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale, w rozdziale 70005 -„Gospodarka gruntami i nieruchomościami” o kwotę 767,- zł z przeznaczeniem na przeprowadzenie prac remontowych w budynku położonym przy ul. Jana Pawła w Nowym Sączu.

Dział 757 „Obsługa długu publicznego”                                                                    (-) 800 000,- zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków w ww. dziale w rozdziale „Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego” o kwotę 800 000,- zł. Po analizie dotychczasowych wydatków związanych ze spłatą odsetek od zaciągniętych przez Miasto kredytów i pożyczek istnieje możliwość zmniejszenia limitu planowanych wydatków na obsługę długu.

Dział 801 „Oświata i wychowanie”                                                                      (+) 2 684 778,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale ogółem o 2 684 778,- zł, w tym:

  • środki w wysokości 2 108 202,- zł proponuje się przeznaczyć na wynagrodzenia,
  • kwotę 526 214,- zł proponuje się przeznaczyć na dotacje dla przedszkoli niepublicznych,
  • kwotę 37 952,- zł na wypłatę nagród przyznanych przez Małopolskiego Kuratora Oświaty za szczególne osiągnięcia w pracy dla nauczycieli w Zespole Szkół Nr 2, Nr 3, Gimnazjum Nr 3, Szkole Podstawowej Nr 8 oraz w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 2,
  • kwotę 3 130,- zł na pokrycie szkód powstałych na skutek awarii instalacji wodnej w Zespole Szkół Nr 1 zgodnie z otrzymanym odszkodowaniem,
  • kwotę 9 280,- zł na organizację imprez dla dzieci tj. Andrzejki, Mikołajki, w Zespole Szkół Nr 5 - Specjalnych zgodnie z tytułem darowizny.

Dział 852 „Pomoc społeczna”                                                                                   (-) 40 593,- zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków w ww. dziale ogółem o kwotę 40 593,- zł. Na powyższą kwotę wpływają następujące propozycje zmian:

  • w rozdziale 85201 - „Placówki opiekuńczo - wychowawcze” proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w Zespole Placówek Opiekuńczo - Wychowawczych o 55 507,- zł, w tym środki w wysokości 44 507,- zł proponuje się przeznaczyć na opłatę składek na ubezpieczenia rentowe, natomiast pozostałe środki w wysokości 11 000 zł proponuje się przeznaczyć na zakup materiałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania jednostki,
  • w rozdziale 85202 - „Domy pomocy społecznej” zmniejsza się planowane wydatki o kwotę 122 000,- zł. W związku z otrzymaną dotacją od Wojewody Małopolskiego istnieje możliwość przesunięcia środków własnych na inny cel,
  • w rozdziale 85203 - „Ośrodki wsparcia” zmniejsza się planowane wydatki bieżące o kwotę 23 100,- zł. W związku z otrzymaną dotacją od Wojewody Małopolskiego na działalność Środowiskowego Domu Samopomocy istnieje możliwość przesunięcia środków własnych na inny cel. Natomiast zwiększa się planowane wydatki majątkowe o kwotę 18 000,- zł z przeznaczeniem na likwidację barier architektonicznych w Środowiskowym Domu Samopomocy,
  • w rozdziale 85220 - „Jednostki specjalistycznego poradnictwa, mieszkania chronione i ośrodki interwencji kryzysowej” zwiększa się planowane wydatki o kwotę 31 000,- zł, którą proponuje się przeznaczyć m.in. na opłatę składki na ubezpieczenia rentowe, pokrycie opłat za energię oraz pozostałe wydatki związane z bieżącym funkcjonowaniem Sądeckiego Ośrodka Interwencji Kryzysowej,
  • w rozdziale 85295 - „Pozostała działalność” zmniejsza się o kwotę 32 000,- zł wydatki zaplanowane na realizację programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” z uwagi na otrzymane dofinansowanie zadania ze środków pochodzących z dotacji celowej z budżetu państwa. Powyższe środki proponuje się przesunąć do rozdziału 85228 - „Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze”. Zwiększenie konieczne jest ze względu na większą liczbą osób wymagających objęcia usługami opiekuńczymi realizowanymi przez Parafię Św. Kazimierza oraz PCK.

Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej”                                      (-) 55 756,- zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków w ww. dziale o kwotę ogółem 55 756,- zł, w tym zmniejsza się wydatki zaplanowane na dotacje podmiotową dla jednostek niezaliczanych do sektora finansów publicznych w rozdziale 85305 - „Żłobki” o kwotę 29 000,- zł oraz w rozdziale 85306 - „Kluby dziecięce” o kwotę 10 000,- zł. W związku z otrzymaną dotacją od wojewody małopolskiego istnieje możliwość przesunięcia ww. środków na inne zadania. Ponadto zmniejsza się o kwotę 18 000,- zł środki zaplanowane na wynagrodzenia wraz z pochodnymi w rozdziale 85307 - „Dzienni opiekunowie”. Z uwagi na brak zainteresowania tą formą opieki zaistniała możliwość zmiany przeznaczenia ww. środków.

Natomiast zwiększa się o kwotę 1 244,- zł wydatki w rozdziale 85333 - „Powiatowe urzędy pracy”, z przeznaczeniem na realizację projektu pn. „Sądeczanin bez granic - staże zawodowe w Niemczech dla osób bezrobotnych”. Z uwagi na fakt, iż projekt rozpoczyna się w grudniu br., wydatki będą związane z wykonaniem wstępnych czynności związanych z realizacją projektu i jego zarządzaniem.

Dział 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza”                                                           (+) 20 000,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale w rozdziale 85407 - „Placówki wychowania pozaszkolnego” o kwotę 20 000,- zł którą proponuje się przeznaczyć na wynagrodzenia dla nauczycieli.

Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”                                          (-) 350 000,- zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków w ww. dziale o kwotę ogółem 350 000,- zł, w tym w rozdziale 90001 - „Gospodarka ściekowa i ochrona wód” o kwotę 300 000,- zł. Zmniejszenie dotyczy wydatków związanych z zakupem i montażem przydomowych oczyszczalni ścieków oraz likwidacją zbiorników wybieralnych, gdyż zadanie to przechodzi do realizacji na rok następny. Natomiast w rozdziale 90015 - „Oświetlenie ulic, placów i dróg” zmniejsza się wydatki bieżące o kwotę 50 000,- zł w związku z oszczędnościami jakie pojawiły się na ww. zadaniu.

Dział 926 „Kultura fizyczna”                                                                                    (+) 42 000,- zł

Proponuje się zmiany w ramach planu finansowego Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji powodujące zwiększenie planowanych wydatków ogółem o kwotę 42 000,- zł, w tym w ramach wydatków bieżących zwiększa się wydatki na opłatę energii (kwota 79 440,- zł), oraz usług pozostałych (kwota 17 028,- zł) natomiast zmniejsza się o 40 000,- zł wydatki na zakupy materiałów i wyposażenia, oraz wydatki na wynagrodzenia wraz z pochodnymi o kwotę 30 228,- zł. Oszczędności powstały m.in. w związku z ograniczeniem wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego dla pracowników przebywających na zwolnieniach chorobowych oraz korzystających z urlopów wychowawczych.

W ramach wydatków majątkowych proponuje się 17 000,- zł przeznaczyć na nowe zadanie inwestycyjne pn. „Zakup nagrzewnicy na Krytej Pływalni”, natomiast zmniejsza się o kwotę 1 240,- zł limit wydatków zaplanowanych na zadaniu inwestycyjnym pn. „Wykonanie projektu zadaszenia trybun na Stadionie Miejskim”.

Zwiększa się planowane wydatki ogółem o 1 501 196,- zł.

 

Dokonuje się zmian w Tabeli Nr 6 „Dochody z tytułu opłat i kar pieniężnych za korzystanie ze środowiska oraz wydatki na finansowanie zadań Miasta Nowego Sącza w zakresie ochrony środowiska w roku 2012” polegających na zmniejszeniu o kwotę 300 000,- zł limitu wydatków na zadaniu pn. „Wydatki bieżące na wsparcie dla os. fiz. na zakup i montaż przydomowych oczyszczalni ścieków oraz likwidację zbiornika wybieralnego lub wpięcia ścieków sanit. do kan. opadowej i wykonanie przyłącza do istniejącej sieci kan. sanitarnej itp.”

Zadanie przewidziane jest do realizacji w roku 2013, gdyż z przyczyn niezależnych od miasta nie doszło do jego realizacji w roku bieżącym.

 

UWAGI:
Powrót do listy projektów uchwał

Warto zobaczyć:

Centrum Informacji Turystycznej Budżet obywatelski Nowego Sącza dotacje-ochrona-srodowiska Zwiazek Powiatów Polskich Programy realizowane ze środków z budżetu państwa e-PUAP Nowosądeckie Forum Seniorów Nowosądecka Karta Rodziny Interwencja w sprawach nieporządku na terenach miejskich Stowarzyszenie Sądecki Obszar Funkcjonalny Punkt konsultacyjno-informacyjny programu Czyste Powietrze Realizujemy zadanie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Młodzieżowa Rada Miasta Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Copyright © 2002-2025 Urząd Miasta Nowego Sącza WCAG 2.0 (Level AAA) W3C

Polityka Prywatności i Cookies