Kontakt: Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, tel. +48 18 443 53 08, +48 18 44 86 500

Niedziela, 05 października 2025 r.    Imieniny obchodzą: Igor, Apolinary, Placyd, Rajmund

Projekty uchwał Rady Miasta Nowego Sącza VI kadencji

 

Projekt uchwały Rady Miasta
Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB
Data złożenia projektu: 2013-02-15
Data wydania decyzji: 2013-02-26
Status projektu: Projekt podjęty
Komisje opiniujące:
- Komisja Finansów Publicznych
- Komisja Infrastruktury i Środowiska
- Komisja Porządku Publicznego
- Komisja Edukacji, Kultury i Sportu
- Komisja Polityki Społecznej

Projekt - druk nr 442

 

Uchwała Nr ... ... ...

Rady Miasta Nowego Sącza

z dnia ... ... ... 

 

w sprawie: zmian uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2013.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z  2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r., o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) - na wniosek Prezydenta Miasta, Rada Miasta Nowego Sącza uchwala co następuje:

 

§ 1. 1. Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 1 część I do niniejszej uchwały.

2. Dokonuje się zmian w przychodach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 1 część II do niniejszej uchwały.

3. Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.

 

§ 2. Zmniejsza się nadwyżkę budżetową o kwotę 314 711,- zł.

 

§ 3. W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2013 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika Nr 1, Nr 2, Nr 3, Nr 4 i Nr 5 do uchwały niniejszej.

 

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.

 

§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.

 

Przewodniczący Rady Miasta

(-) Jerzy Wituszyński

Załącznik Nr 1

Załącznik Nr 2

Załącznik Nr 3

Załącznik Nr 4

Załącznik Nr 5 

Uzasadnienie do projektu Uchwały w sprawie:

zmian Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2013 rok.

 

I. Zmiany w budżecie po stronie planowanych dochodów

Dział 150 „Przetwórstwo przemysłowe”                                                                     (+) 2 500,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w dziale 150 - „Przetwórstwo przemysłowe” o 2 500,- zł. Powyższa kwota dotyczy odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym w związku z realizowanym przez Sądecki Urząd Pracy projektem pn. „Nowy Sącz - Nowa Firma”. Środki te stanowiące dochód własny miasta, zaplanowane zostały pierwotnie w dziale 85333 - „Powiatowe urzędy pracy”, natomiast powinny być zaplanowane w dziale i rozdziale dla którego prowadzony jest rachunek bankowy.

Dział 801 „Oświata i wychowanie”                                                                           (+) 35 482,- zł

Zwiększa się planowane dochody w ww. dziale ogółem o 35 482,- zł z tytułu wpływów uzyskanych ze zwrotów niewykorzystanych dotacji pobranych przez Szkoły Zawodowe Niepubliczne znajdujące się na terenie Miasta Nowego Sącza.

Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej”                                     (-) 327 642, zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę 327 642,- zł. Na powyższą kwotę wpływają następujące propozycje zmian:

  • w rozdziale 85333 „Powiatowe urzędy pracy” zmniejsza się planowane dochody dotyczące projektu pn: „Sądeczanin bez granic - staże zawodowe w Niemczech dla osób bezrobotnych” w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” o kwotę 345 846 zł. Środki na realizację tego projektu wpłynęły na rachunek miasta w grudniu ubiegłego roku w kwocie 314 711 zł, natomiast pozostała kwota zmniejszenia tj. 31 135 zł wynika z różnic kursowych pomiędzy przyjętym planowanym kursem euro (4,4 PLN) a kursem zastosowanym przez Narodową Agencją (4,1436 PLN).
  • w rozdziale 85395 - „Pozostała działalność” zwiększa się planowane dochody o kwotę 20 704,- zł. Powyższa zmiana dotyczy środków planowanych do pozyskania na realizację nowego projektu pn. „Express do zatrudnienia - innowacyjny model aktywizacji osób bezrobotnych”, który będzie realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie w partnerstwie z sześcioma powiatami województwa małopolskiego, w tym Miasto Nowy Sącz. Projekt będzie współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
  • ponadto planowane do pozyskania odsetki od środków zgromadzonych na rachunku bankowym Sądeckiego Urzędu Pracy dotyczące realizacji projektów unijnych w kwocie 2 600 zł, przesuwa się do właściwych działów klasyfikacji budżetowej tj. do działu 150 „Przetwórstwo przemysłowe” kwota 2 500 zł, dotycząca projektu pn: „Nowy Sącz - Nowa Firma” oraz do rozdziału 85395 „Pozostała działalność” kwota 100 zł, dotycząca projektu „Express do zatrudnienia - innowacyjny model aktywizacji osób bezrobotnych”.

Zmniejsza się planowane dochody ogółem o 289 660,- zł.

 

II. Zmiany w budżecie po stronie planowanych przychodów

Zwiększa się planowane przychody o kwotę 314 711,- zł, stanowiącą pozostałość niewykorzystanych środków z ubiegłego roku, z realizacji projektu pn. „Sądeczanin bez granic - staże zawodowe w Niemczech dla osób bezrobotnych”, - Leonardo da Vinci, będącego elementem Programu „Uczenie się przez całe życie”.

Zwiększa się planowane przychody ogółem o 314 711,- zł.

 

III. Zmiany w budżecie po stronie planowanych wydatków

Dział 600 „Transport i łączność”                                                                             (+) 500 000,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków majątkowych w ww. dziale o kwotę ogółem 500 000,- zł. Na powyższą kwotę wpływają następujące propozycje zmian:

  • w rozdziale 60015 - „Drogi publiczne w miastach na prawach powiatu” przesuwa się kwotę 250 000,- zł, zaplanowaną na wykupy gruntów pod planowane inwestycje drogowe oraz wypłatę odszkodowań na nowe zadanie inwestycyjne pn. „Wykup nieruchomości pod projektowane drogi oraz wypłata odszkodowań za nieruchomości przejęte pod przebudowę dróg powiatowych”,
  • również w rozdziale 60016 - „Drogi publiczne gminne” przesuwa się kwotę 350 000,- zł, zaplanowaną na wykupy gruntów pod planowane inwestycje drogowe oraz wypłatę odszkodowań na nowe zadanie pn. „Wykup nieruchomości pod projektowane drogi oraz wypłata odszkodowań za nieruchomości przejęte pod przebudowę dróg gminnych i nieruchomości wydzielone pod drogi przejęte na podstawie decyzji zatwierdzającej podział”. Ponadto zwiększa się limit wydatków na tym zadaniu o 500 000,- zł.

Powyższa zmiana umożliwi wypłatę kolejnych odszkodowań za nieruchomości gruntowe zajęte w związku z przebudową ulic na terenie Miasta Nowego Sącza.

Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa”                                                                     (-) 500 000,- zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale, w rozdziale 70005 - „Gospodarka gruntami i nieruchomościami” o kwotę 500 000,- zł. Powyższe środki proponuje się przesunąć do działu 600 - „Transport i łączność” z przeznaczeniem na wykup nieruchomości pod projektowane drogi oraz wypłatę odszkodowań za nieruchomości przejęte pod przebudowę dróg gminnych i powiatowych.

Dział 750 „Administracja publiczna”                                                                        (-) 535 000,- zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale w rozdziale 75023 - „Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) o kwotę 535 000,- zł, którą przenosi się do działu 900 - „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”. Kwota ta przeznaczona była na obsługę administracyjną systemu gospodarowania odpadami komunalnymi i zgodnie z otrzymaną interpretacją Ministra Finansów musi zostać przesunięta do właściwego rozdziału 90002 - „Gospodarka odpadami” z którego winny być ponoszone wszystkie wydatki związane z gospodarowaniem odpadami.

Dział 754 „Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa”                              -------------------

Proponuje się dokonanie zmiany w planowanych wydatkach w ww. dziale w rozdziale 75416 - „Straż gminna (miejska)” polegającej na przesunięciu środków w wysokości 4 500,- zł, w wydatków bieżących na wydatki majątkowe z przeznaczeniem na „Zakup programu komputerowego do ewidencjonowania mandatów”. Program posłuży do ewidencjonowania wszystkich rodzajów mandatów, rejestrowania procesu ich przekazywania do urzędu oraz policji a także ułatwi i usprawni wykonywanie zadań związanych ze sprawozdawczością, do wykonywania których Straż Miejska jest ustawowo zobowiązana.

Dział 801 „Oświata i wychowanie”                                                                           (+) 34 282,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale ogółem o 34 282,- zł, w tym w rozdziale 80130 - „Szkoły zawodowe” zwiększa się planowane wydatki o kwotę 35 482,- zł, którą proponuje się przeznaczyć na zwiększenie limitu wynagrodzeń dla nauczycieli, natomiast zmniejsza się planowane wydatki w rozdziale 80120 - Licea ogólnokształcące” o kwotę 1 200,- zł, którą proponuje się przesunąć do działu 854 - „Edukacyjna opieka wychowawcza”, z przeznaczeniem na przeprowadzenie prac remontowych w Internacie Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Nowym Sączu.

Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej”                                      (-) 10 431,- zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków w ww. dziale o kwotę ogółem 10 431,- zł, w tym w rozdziale 85333 - „Powiatowe urzędy pracy” zmniejsza się planowane wydatki o kwotę 31 135,- zł na realizację projektu pn. „Sądeczanin bez granic - staże zawodowe w Niemczech dla osób bezrobotnych” wynikającą z różnic kursowych.

Natomiast zwiększa się o kwotę 20 704,- zł wydatki w rozdziale 85395 - „Pozostała działalność”, z przeznaczeniem na realizację nowego projektu pn. „Express do zatrudnienia - innowacyjny model aktywizacji osób bezrobotnych”. W ramach projektu będzie wypracowany i przetestowany model zlecania przez publiczne służby zatrudnienia zadań związanych z aktywizacją zawodową osób bezrobotnych podmiotom niepublicznym.  

Dział 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza”                                                             (+) 1 200,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale w rozdziale 85410 - „Internaty i bursy szkolne” o kwotę 1 200,- zł, którą proponuje się przeznaczyć na przeprowadzenie prac remontowych związanych z zabezpieczeniem dachu na budynku Internatu Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Nowym Sączu.

Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”                                         (+) 535 000,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale w rozdziale 90002 - „Gospodarka odpadami” o kwotę ogółem 535 000,- zł, związaną z obsługą administracyjną systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. Powyższe środki pierwotnie zaplanowane były w dziale 750 - „Administracja publiczna”, jednak rozdział 90002 - „Gospodarka odpadami” jest właściwym dla tego rodzaju wydatków, stąd konieczność dokonania powyższej zmiany.

Ponadto proponuje się dokonanie zmiany polegającej na przeniesieniu środków w wysokości 250 000,- zł, z wydatków bieżących na wydatki majątkowe z przeznaczeniem na „Zakup oprogramowania i sprzętu komputerowego oraz materiałów eksploatacyjnych do obsługi systemu gospodarowania odpadami komunalnymi”. W ramach ww. środków planuje się zakupić m. in. niezbędne licencje, komputery wraz z oprogramowaniem, specjalistyczne drukarki (m.in. do druku naklejek z kodami kreskowymi).

Zwiększa się planowane wydatki ogółem o 25 051,- zł.

 

Dokonuje się zmian w Tabeli Nr 6 „Dochody z tytułu opłat i kar pieniężnych za korzystanie ze środowiska oraz wydatki na finansowanie zadań Miasta Nowego Sącza w zakresie ochrony środowiska w roku 2013” polegających na zmniejszeniu o kwotę 80 000,- zł, limitu wydatków na zadaniu pn. „Wydatki bieżące na zbiórkę odpadów wielkogabarytowych tzw. „wystawka”, odbieranie przeterminowanych leków z wyznaczonych aptek na terenie miasta itp.” W ramach tej kwoty planowano wydatkować na zbiórkę odpadów wielkogabarytowych 65 000,- zł, oraz na likwidację azbestu 15 000,- zł. Zbiórka odpadów wielkogabarytowych będzie realizowana z tzw. „opłat śmieciowych”, natomiast w ramach planu ochrony środowiska pozostanie kwota 15 000,- zł na azbest. W związku z tym zachodzi konieczność zmiany nazwy zadania na „Wydatki bieżące związane z gospodarką odpadami - azbest”.

 

UWAGI:
Powrót do listy projektów uchwał

Warto zobaczyć:

Centrum Informacji Turystycznej Budżet obywatelski Nowego Sącza dotacje-ochrona-srodowiska Zwiazek Powiatów Polskich Programy realizowane ze środków z budżetu państwa e-PUAP Nowosądeckie Forum Seniorów Nowosądecka Karta Rodziny Interwencja w sprawach nieporządku na terenach miejskich Stowarzyszenie Sądecki Obszar Funkcjonalny Punkt konsultacyjno-informacyjny programu Czyste Powietrze Realizujemy zadanie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Młodzieżowa Rada Miasta Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Copyright © 2002-2025 Urząd Miasta Nowego Sącza WCAG 2.0 (Level AAA) W3C

Polityka Prywatności i Cookies