Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB Data złożenia projektu: 2013-02-15 Data wydania decyzji: 2013-02-26 Status projektu: Projekt podjęty Komisje opiniujące: - Komisja Finansów Publicznych - Komisja Infrastruktury i Środowiska - Komisja Porządku Publicznego - Komisja Edukacji, Kultury i Sportu - Komisja Polityki Społecznej |
---|
Projekt - druk nr 442
Uchwała Nr ... ... ... Rady Miasta Nowego Sącza z dnia ... ... ...
w sprawie: zmian uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2013.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r., o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) - na wniosek Prezydenta Miasta, Rada Miasta Nowego Sącza uchwala co następuje:
§ 1. 1. Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 1 część I do niniejszej uchwały. 2. Dokonuje się zmian w przychodach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 1 część II do niniejszej uchwały. 3. Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 2. Zmniejsza się nadwyżkę budżetową o kwotę 314 711,- zł.
§ 3. W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2013 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika Nr 1, Nr 2, Nr 3, Nr 4 i Nr 5 do uchwały niniejszej.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.
Przewodniczący Rady Miasta (-) Jerzy Wituszyński Uzasadnienie do projektu Uchwały w sprawie: zmian Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2013 rok.
I. Zmiany w budżecie po stronie planowanych dochodów Dział 150 „Przetwórstwo przemysłowe” (+) 2 500,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w dziale 150 - „Przetwórstwo przemysłowe” o 2 500,- zł. Powyższa kwota dotyczy odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym w związku z realizowanym przez Sądecki Urząd Pracy projektem pn. „Nowy Sącz - Nowa Firma”. Środki te stanowiące dochód własny miasta, zaplanowane zostały pierwotnie w dziale 85333 - „Powiatowe urzędy pracy”, natomiast powinny być zaplanowane w dziale i rozdziale dla którego prowadzony jest rachunek bankowy. Dział 801 „Oświata i wychowanie” (+) 35 482,- zł Zwiększa się planowane dochody w ww. dziale ogółem o 35 482,- zł z tytułu wpływów uzyskanych ze zwrotów niewykorzystanych dotacji pobranych przez Szkoły Zawodowe Niepubliczne znajdujące się na terenie Miasta Nowego Sącza. Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej” (-) 327 642, zł Proponuje się zmniejszenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę 327 642,- zł. Na powyższą kwotę wpływają następujące propozycje zmian:
Zmniejsza się planowane dochody ogółem o 289 660,- zł.
II. Zmiany w budżecie po stronie planowanych przychodów Zwiększa się planowane przychody o kwotę 314 711,- zł, stanowiącą pozostałość niewykorzystanych środków z ubiegłego roku, z realizacji projektu pn. „Sądeczanin bez granic - staże zawodowe w Niemczech dla osób bezrobotnych”, - Leonardo da Vinci, będącego elementem Programu „Uczenie się przez całe życie”. Zwiększa się planowane przychody ogółem o 314 711,- zł.
III. Zmiany w budżecie po stronie planowanych wydatków Dział 600 „Transport i łączność” (+) 500 000,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków majątkowych w ww. dziale o kwotę ogółem 500 000,- zł. Na powyższą kwotę wpływają następujące propozycje zmian:
Powyższa zmiana umożliwi wypłatę kolejnych odszkodowań za nieruchomości gruntowe zajęte w związku z przebudową ulic na terenie Miasta Nowego Sącza. Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa” (-) 500 000,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale, w rozdziale 70005 - „Gospodarka gruntami i nieruchomościami” o kwotę 500 000,- zł. Powyższe środki proponuje się przesunąć do działu 600 - „Transport i łączność” z przeznaczeniem na wykup nieruchomości pod projektowane drogi oraz wypłatę odszkodowań za nieruchomości przejęte pod przebudowę dróg gminnych i powiatowych. Dział 750 „Administracja publiczna” (-) 535 000,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale w rozdziale 75023 - „Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) o kwotę 535 000,- zł, którą przenosi się do działu 900 - „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”. Kwota ta przeznaczona była na obsługę administracyjną systemu gospodarowania odpadami komunalnymi i zgodnie z otrzymaną interpretacją Ministra Finansów musi zostać przesunięta do właściwego rozdziału 90002 - „Gospodarka odpadami” z którego winny być ponoszone wszystkie wydatki związane z gospodarowaniem odpadami. Dział 754 „Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa” ------------------- Proponuje się dokonanie zmiany w planowanych wydatkach w ww. dziale w rozdziale 75416 - „Straż gminna (miejska)” polegającej na przesunięciu środków w wysokości 4 500,- zł, w wydatków bieżących na wydatki majątkowe z przeznaczeniem na „Zakup programu komputerowego do ewidencjonowania mandatów”. Program posłuży do ewidencjonowania wszystkich rodzajów mandatów, rejestrowania procesu ich przekazywania do urzędu oraz policji a także ułatwi i usprawni wykonywanie zadań związanych ze sprawozdawczością, do wykonywania których Straż Miejska jest ustawowo zobowiązana. Dział 801 „Oświata i wychowanie” (+) 34 282,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale ogółem o 34 282,- zł, w tym w rozdziale 80130 - „Szkoły zawodowe” zwiększa się planowane wydatki o kwotę 35 482,- zł, którą proponuje się przeznaczyć na zwiększenie limitu wynagrodzeń dla nauczycieli, natomiast zmniejsza się planowane wydatki w rozdziale 80120 - Licea ogólnokształcące” o kwotę 1 200,- zł, którą proponuje się przesunąć do działu 854 - „Edukacyjna opieka wychowawcza”, z przeznaczeniem na przeprowadzenie prac remontowych w Internacie Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Nowym Sączu. Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej” (-) 10 431,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków w ww. dziale o kwotę ogółem 10 431,- zł, w tym w rozdziale 85333 - „Powiatowe urzędy pracy” zmniejsza się planowane wydatki o kwotę 31 135,- zł na realizację projektu pn. „Sądeczanin bez granic - staże zawodowe w Niemczech dla osób bezrobotnych” wynikającą z różnic kursowych. Natomiast zwiększa się o kwotę 20 704,- zł wydatki w rozdziale 85395 - „Pozostała działalność”, z przeznaczeniem na realizację nowego projektu pn. „Express do zatrudnienia - innowacyjny model aktywizacji osób bezrobotnych”. W ramach projektu będzie wypracowany i przetestowany model zlecania przez publiczne służby zatrudnienia zadań związanych z aktywizacją zawodową osób bezrobotnych podmiotom niepublicznym. Dział 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza” (+) 1 200,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale w rozdziale 85410 - „Internaty i bursy szkolne” o kwotę 1 200,- zł, którą proponuje się przeznaczyć na przeprowadzenie prac remontowych związanych z zabezpieczeniem dachu na budynku Internatu Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Nowym Sączu. Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” (+) 535 000,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale w rozdziale 90002 - „Gospodarka odpadami” o kwotę ogółem 535 000,- zł, związaną z obsługą administracyjną systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. Powyższe środki pierwotnie zaplanowane były w dziale 750 - „Administracja publiczna”, jednak rozdział 90002 - „Gospodarka odpadami” jest właściwym dla tego rodzaju wydatków, stąd konieczność dokonania powyższej zmiany. Ponadto proponuje się dokonanie zmiany polegającej na przeniesieniu środków w wysokości 250 000,- zł, z wydatków bieżących na wydatki majątkowe z przeznaczeniem na „Zakup oprogramowania i sprzętu komputerowego oraz materiałów eksploatacyjnych do obsługi systemu gospodarowania odpadami komunalnymi”. W ramach ww. środków planuje się zakupić m. in. niezbędne licencje, komputery wraz z oprogramowaniem, specjalistyczne drukarki (m.in. do druku naklejek z kodami kreskowymi). Zwiększa się planowane wydatki ogółem o 25 051,- zł.
Dokonuje się zmian w Tabeli Nr 6 „Dochody z tytułu opłat i kar pieniężnych za korzystanie ze środowiska oraz wydatki na finansowanie zadań Miasta Nowego Sącza w zakresie ochrony środowiska w roku 2013” polegających na zmniejszeniu o kwotę 80 000,- zł, limitu wydatków na zadaniu pn. „Wydatki bieżące na zbiórkę odpadów wielkogabarytowych tzw. „wystawka”, odbieranie przeterminowanych leków z wyznaczonych aptek na terenie miasta itp.” W ramach tej kwoty planowano wydatkować na zbiórkę odpadów wielkogabarytowych 65 000,- zł, oraz na likwidację azbestu 15 000,- zł. Zbiórka odpadów wielkogabarytowych będzie realizowana z tzw. „opłat śmieciowych”, natomiast w ramach planu ochrony środowiska pozostanie kwota 15 000,- zł na azbest. W związku z tym zachodzi konieczność zmiany nazwy zadania na „Wydatki bieżące związane z gospodarką odpadami - azbest”.
|
UWAGI: |
![]() |