Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB Data złożenia projektu: 2013-05-17 Data wydania decyzji: 2013-05-28 Status projektu: Projekt podjęty Komisje opiniujące: - Komisja Finansów Publicznych - Komisja Infrastruktury i Środowiska - Komisja Porządku Publicznego - Komisja Edukacji, Kultury i Sportu - Komisja Polityki Społecznej |
---|
Projekt - druk nr 490
Uchwała Nr ... ... ... Rady Miasta Nowego Sącza z dnia ... ... ...
w sprawie: zmian uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2013.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r., Nr 142 poz. 1591 z póżn. zm.) oraz art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r., o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) - na wniosek Prezydenta Miasta, Rada Miasta Nowego Sącza uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały. 2. Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 2. W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2013 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika Nr 1, Nr 2, Nr 3, Nr 4 i Nr 5 do uchwały niniejszej.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.
Przewodniczący Rady Miasta (-) Jerzy Wituszyński Uzasadnienie do projektu Uchwały w sprawie: zmian Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2013 rok.
I. Zmiany w budżecie po stronie planowanych dochodów Dział 801 „Oświata i wychowanie” (+) 18 665,- zł Zwiększa się planowane dochody w ww. dziale ogółem o 18 665,- zł, w tym kwotę 1 236,- zł pozyskał Zespół Szkół Nr 1 tytułem odszkodowania od ubezpieczyciela za uszkodzone mienie (zalanie pomieszczeń), kwota 1 500,- zł pochodzi ze sprzedaży złomu w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 2, natomiast 15 929,- zł dotyczy zwrotu z ZUS nadpłaconych składek z lat ubiegłych w Szkole Podstawowej Nr 6. Ponadto dokonuje się przesunięcia środków w wysokości 401 000,- zł zaplanowanych pierwotnie w rozdziale 80195 – „Pozostała działalność” do rozdziału 80101 – „Szkoły podstawowe” – kwota 373 000,- zł, oraz 80110 – „Gimnazja” – kwota 28 000,- zł. Środki te, stanowią refundację wydatków poniesionych w związku z realizacją projektu pn. „Szkoła – Środowisko – Energia – Termomodernizacja obiektów szkolnych w Nowym Sączu” i wpłynęły na rachunek Miasta w powyższej klasyfikacji. Dział 852 „Pomoc społeczna” (+) 500,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów o kwotę 500,- zł, którą pozyskał Sądecki Ośrodek Interwencji Kryzysowej tytułem zapłaty za rozbicie szyby. Ponadto dokonuje się przesunięcia środków w łącznej wysokości 1 451 107,- zł zaplanowanych pierwotnie w rozdziale 85202 – „Domy pomocy społecznej” do rozdziału 85295 – „Pozostała działalność”. Powyższa kwota dotyczy środków planowanych do pozyskania na realizację projektu pn. „Modernizacja i rozwój oferty dla Domu Pomocy Społecznej przy ul. Nawojowskiej 159 w Nowym Sączu”. W związku z informacjami dotyczącymi klasyfikacji budżetowej uzyskanymi na spotkaniu operacyjnym związanym z wdrażaniem projektów dofinansowanych ze środków Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy, zachodzi konieczność dokonania powyższej zmiany. Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej” (-) 1 644,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę 1 644,- zł w związku z podpisaniem aneksu do porozumienia zawartego pomiędzy Miastem Nowy Sącz a Powiatem Nowosądeckim w sprawie zasad pokrywania kosztów rehabilitacji uczestników Warsztatów Terapii Zajęciowej działających na terenie Powiatu Nowosądeckiego oraz Miasta Nowy Sącz, zmniejszającego kwotę dotacji dla Miasta Nowy Sącz. Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” (-) 100 000,- zł Proponuje się zmniejszenie o kwotę 100 000,- zł planowanych dochodów z tytułu opłat i kar pieniężnych za korzystanie ze środowiska. W związku ze zmianą ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo Ochrony Środowiska wprowadzono przepisy stanowiące, iż podmioty korzystające ze środowiska będą wnosiły opłatę za dany roku kalendarzowy tylko raz w roku. Oznacza to, iż podmioty te wniosą opłatę tylko za drugie półrocze 2012 r. (do dnia 31 stycznia 2013 r.). Następną opłatę tylko za drugie półrocze 2013 r. wniosą dopiero do końca marca 2014 r., w związku z tym wpływy br. uległy znacznemu obniżeniu. Zmniejsza się planowane dochody ogółem o 82 479,- zł
II. Zmiany w budżecie po stronie planowanych wydatków Dział 600 „Transport i łączność” (-) 45 000,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale w rozdziale 60015 – „Drogi publiczne w miastach na prawach powiatu” o kwotę 45 000,- zł, w związku z przewidywanymi oszczędnościami na planowanych wydatkach związanych z zakupem energii do sygnalizacji świetlnej. Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa” (+) 45 000,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale, w rozdziale 70005 - „Gospodarka gruntami i nieruchomościami” o kwotę 45 000,- zł z przeznaczeniem na wypłatę odszkodowań za nieruchomości przejęte pod przebudowę dróg gminnych i powiatowych. Dział 754 „Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa” ------------------- Proponuje się dokonanie zmiany w planowanych wydatkach w ww. dziale w rozdziale 75412 – „Ochotnicze straże pożarne” polegającej na przesunięciu kwoty 15 000,- zł z wydatków bieżących na wydatki majątkowe z przeznaczeniem na „Zakup zestawu hydraulicznego tnąco – rozpierającego dla Ochotniczej Straży Pożarnej „Biegonice”. Posiadanie ww. urządzenia jest wymagane dla jednostek włączonych do Krajowego Systemu Ratowniczo Gaśniczego, a takie kryterium spełnia OSP „Biegonice”. Dział 801 „Oświata i wychowanie” (+) 18 665,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale ogółem o 18 665,- zł, w tym kwotę 17 429,- zł proponuje się przeznaczyć na zwiększenie limitu wynagrodzeń dla nauczycieli, natomiast 1 236,- zł przeznacza się na naprawę poniesionej szkody w Zespole Szkół Nr 1 zgodnie z otrzymanym odszkodowaniem. Ponadto proponuje się dokonanie zmiany w planowanych wydatkach w rozdziale 80101 – „Szkoły podstawowe” polegającej na przesunięciu środków w wysokości 4 406,- zł z planowanych wydatków bieżących na wydatki majątkowe z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Dostawa i montaż gazowego podgrzewacza wody użytkowej w budynku Szkoły Podstawowej Nr 11 przy ul. Długoszowskiego 126”. Powyższa kwota została pierwotnie zaplanowana w wydatkach bieżących w ramach planu prac remontowych. Z uwagi na zakres i charakter prac konieczne jest dokonanie ww. zmiany w budżecie Miasta. Dział 851 „Ochrona zdrowia” (-) 5 000,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków bieżących o kwotę 5 000,- zł, którą proponuje się przesunąć do działu 853 – „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej” z przeznaczeniem na organizacje przedsięwzięcia pn. „Festiwal Osób Niepełnosprawnych w Nowym Sączu”. Dział 852 „Pomoc społeczna” (+) 9 620,- zł Zwiększa się planowane wydatki o kwotę ogółem 9 620,- zł, w tym:
Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej” (+) 3 356,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących w rozdziale 85311 – „Rehabilitacja zawodowa i społeczna osób niepełnosprawnych” ogółem o 3 356,- zł, w tym:
Dział 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza” (-) 9 120,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków bieżących na prowadzenie świetlic w ramach „Rządowego Programu na Rzecz Społeczności Romskiej” w rozdziale 85495 – „Pozostała działalność” o kwotę 9 120,- zł. W związku z uzyskaniem dotacji celowej z budżetu państwa na ten cel istnieje możliwość zwolnienia środków własnych miasta zabezpieczonych na to zadanie. Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” (-) 100 000,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków w ww. dziale w rozdziale 90005 – „Ochrona powietrza atmosferycznego i klimatu” o kwotę 100 000,- zł, w związku z niższymi niż planowano dochodami z opłat i kar za korzystanie ze środowiska w 2013 roku. Ponadto w rozdziale 90095 – „Pozostała działalność” dokonuje się zmiany w planowanych wydatkach majątkowych, polegającej na zmianie dotychczasowej nazwy zadania „Doposażenie placów zabaw” z limitem wydatków 50 000,- zł na „Doposażenie placów zabaw i boisk ogólnodostępnych”. Powyższa zmiana umożliwi sfinansowanie w ramach ww. kwoty pilnych potrzeb dotyczących doposażenia boisk, elementów urządzeń a także ogrodzeń, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa korzystających z nich osób. Dział 926 „Kultura fizyczna” ------------------- Proponuje się dokonanie zmiany w rozdziale 92605 – „Zadania w zakresie kultury fizycznej” polegającej na przesunięciu środków w wysokości 29 557,- zł z wynagrodzeń do pozostałych wydatków bieżących z przeznaczeniem na pokrycie zwiększonych opłat związanych z funkcjonowaniem Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Zmniejsza się planowane wydatki ogółem o 82 479,- zł
Dokonuje się zmian w Tabeli Nr 6 „Dochody z tytułu opłat i kar pieniężnych za korzystanie ze środowiska oraz wydatki na finansowanie zadań Miasta Nowego Sącza w zakresie ochrony środowiska w roku 2013” polegających na zmniejszeniu o kwotę 100 000,- zł dochodów z tytułu opłat i kar pieniężnych za korzystanie ze środowiska, oraz limitu wydatków na zadaniu pn. „Wydatki bieżące na wsparcie dla os. fiz. na zakup i montaż instalacji kolektorów słonecznych.”
|
UWAGI: |
![]() |