Kontakt: Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, tel. +48 18 443 53 08, +48 18 44 86 500

Niedziela, 05 października 2025 r.    Imieniny obchodzą: Igor, Apolinary, Placyd, Rajmund

Projekty uchwał Rady Miasta Nowego Sącza VI kadencji

 

Projekt uchwały Rady Miasta
Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB
Data złożenia projektu: 2013-07-19
Data wydania decyzji: 2013-07-30
Status projektu: Projekt podjęty
Komisje opiniujące:
- Komisja Finansów Publicznych
- Komisja Infrastruktury i Środowiska
- Komisja Edukacji, Kultury i Sportu
- Komisja Polityki Społecznej

Projekt - druk nr 521

 

Uchwała Nr ... ... ...

Rady Miasta Nowego Sącza

z dnia ... ... ...

 

w sprawie: zmian uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2013.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 594) oraz art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r., o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) - na wniosek Prezydenta Miasta, Rada Miasta Nowego Sącza uchwala co następuje:

 

§ 1. 1. Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały.

2. Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.

 

§ 2. W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2013 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika Nr 1, Nr 2, Nr 3 i Nr 4 do uchwały niniejszej.

 

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.

 

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.

 

Przewodniczący Rady Miasta

(-) Jerzy Wituszyński

Załącznik Nr 1

Załącznik Nr 2

Załącznik Nr 3

Załącznik Nr 4 

Uzasadnienie do projektu Uchwały w sprawie:
zmian Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2013 rok.

 

I. Zmiany w budżecie po stronie planowanych dochodów.

Dział 801 „Oświata i wychowanie”                                                                           (+) 39 192,- zł

Zwiększa się planowane dochody w ww. dziale ogółem o 39 192,- zł., w tym kwotę 100,- zł., pozyskał Zespół Szkół Podstawowo - Gimnazjalnych Nr 3 tytułem darowizny, kwota 92,- zł., stanowi odsetki od nieterminowego wykonania dyspozycji przelewu uzyskane od banku przez Zespół Szkół Ekonomicznych, natomiast kwota 39 000,- zł., dotyczy nowo zawartych umów wynajmu pomieszczeń w szkołach.

Dział 851 „Ochrona zdrowia”                                                                                   (+) 10 000,- zł

Zwiększa się planowane dochody w tym dziale o kwotę 10 000,- zł., która dotyczy korekt za lata ubiegłe składek na ubezpieczenie zdrowotne bezrobotnych bez prawa do zasiłku. Wykonanie dochodów z tego tytułu za I półrocze wskazuje, że będą one wyższe niż pierwotnie planowano.

Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej”                                     (+) 10 000,- zł

Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę 10 000,- zł., która stanowi refundację ze środków Funduszu Pracy dodatków do wynagrodzeń pracowników Sądeckiego Urzędu Pracy wypłacanych na podstawie ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r., o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

Dział 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza”                                                             (+) 4 800,- zł

Zwiększenie o kwotę 4 800,- zł., planowanych wpływów z różnych dochodów w ww. dziale dotyczy odszkodowania za poniesione szkody na elewacji budynku w Zespole Placówek Oświatowo - Wychowawczych.

Zwiększa się planowane dochody ogółem o 63 992,- zł.

 

II. Zmiany w budżecie po stronie planowanych wydatków

Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa”                                                                      (+) 18 000,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków majątkowych w rozdziale 70005 - „Gospodarka gruntami i nieruchomościami” o kwotę 18 000,- zł., z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn.: „Wykonanie ogrodzenia wraz z modernizacją zaplecza budynku przy ul. Wąsowiczów 5”. Realizacja w/w zadania związana jest z prowadzoną modernizacją rejonu pomiędzy budynkami przy ul. Jagiellońskiej 14 i ul. Wąsowiczów 5 oraz remontem położonych tam budynków miejskich.

Dział 801 „Oświata i wychowanie”                                                                           (+) 14 192,- zł

Zwiększa się planowane wydatki tego działu o kwotę ogółem 14 192,- zł. Na powyższą kwotę składają się następujące zmiany:

  • W rozdziale 80101 - „Szkoły podstawowe” przesuwa się środki w wysokości 117 200,- zł., z planowanych wydatków bieżących na wydatki majątkowe z przeznaczeniem na zadania inwestycyjne pn. „Wymiana pokrycia dachowego nad zapleczem sali gimnastycznej na budynku Szkoły Podstawowej Nr 21, ul. Rokitniańczyków 26 w Nowym Sączu” kwota 47 200,- zł., oraz „Usunięcie nieprawidłowości w przewodach kominowych wynikające z dokonanych przeglądów kominiarskich na budynku Szkoły Podstawowej nr 6” kwota 70 000,- zł.
  • W rozdziale 80102 - „Szkoły podstawowe specjalne” zwiększa się planowane wydatki bieżące o kwotę 100,- zł., pozyskaną z tytułu darowizny z przeznaczeniem na zakup nagród dla uczniów Zespołu Szkół Podstawowo - Gimnazjalnych nr 3.
  • W rozdziale 80110 - „Gimnazja” zmniejsza się planowane wydatki bieżące zabezpieczone pierwotnie w budżecie miasta na remonty w budynkach gimnazjów o kwotę 25 000,- zł.
    Kwotę powyższą przenosi się do działu 854 - „Edukacyjna opieka wychowawcza”.
  • W rozdziale 80120 - „Licea ogólnokształcące” zwiększa się planowane wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczane o kwotę 20 000,- zł. Ponadto przesuwa się kwotę 36 000,- zł., z planowanych wydatków bieżących na wydatki majątkowe na realizację zadania pn. „Zaprojektowanie i wykonanie remontu ogrodzenia przy Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 2”.
  • W rozdziale 80130 - „Szkoły zawodowe” zwiększa się planowane wydatki na wynagrodzenia
    i składki od nich naliczane o kwotę 19 000,- zł., oraz pozostałe wydatki bieżące o kwotę 92,- zł. Ponadto przesuwa się kwotę 9 000,- zł;, z planowanych wydatków bieżących na wydatki majątkowe na zadanie pn. „Montaż baterii kondensatorów kompensujących moc bierną w Zespole Szkół nr 1”.

Dział 851 „Ochrona zdrowia”                                                                                   (+) 10 000,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale o kwotę 10 000,- zł, która stanowi zwrot do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego korekt za lata ubiegłe składek na ubezpieczenie zdrowotne bezrobotnych.

Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej”                                     (+) 10 000,- zł

Zwiększa się planowane wydatki bieżące tego działu o kwotę 10 000,- zł., z przeznaczeniem na wypłatę dodatków do wynagrodzeń pracowników Sądeckiego Urzędu Pracy, których źródłem finansowania jest Fundusz Pracy zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r., o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

Dział 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza”                                                           (+) 29 800,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale o kwotę 4 800,- zł., którą przeznacza się na wykonanie remontu elewacji Zespołu Placówek Oświatowo- Wychowawczych zgodnie z przyznanym odszkodowaniem.

Ponadto zwiększa się planowane wydatki majątkowe o kwotę 25 000,- zł., z przeznaczeniem na zadanie pn. „Podniesienie parametrów technicznych sali gimnastycznej w budynku Zespołu Placówek Oświatowo- Wychowawczych (wymiana podłogi wraz z podbudową)”. Wymiana podłogi jest konieczna z uwagi na jej zły stan techniczny, który stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa uczniów.

Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”                                            (-) 18 000,- zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków majątkowych w ww. dziale w rozdziale 90001 - „Gospodarka ściekowa i ochrona wód” o kwotę 18 000,- zł., w związku z oszczędnościami, jakie pojawiły się na zadaniu pn. „Odbudowa kanalizacji opadowej w ulicach Grunwaldzkiej i Bohaterów Orła Białego”.

Ponadto dokonuje się przesunięcia kwoty 93 343,- zł., z wydatków bieżących Urzędu Miasta na wynagrodzenia i składki od nich naliczane. Zmiana powyższa wynika z konieczności utworzenia nowych stanowisk pracy poborców opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz zwiększenia planu wydatków na wynagrodzenia osób pracujących przy realizacji zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach a zajmujących kierownicze stanowiska w Wydziale Wymiaru i Księgowości Podatków oraz w Wydziale Gospodarki Komunalnej. Zwiększenie powyższe wynika z ujęcia tych wynagrodzeń w kosztach obsługi systemu opłat i gospodarowania odpadami komunalnymi.

Zwiększa się planowane wydatki ogółem o 63 992,- zł.

 

UWAGI:
Powrót do listy projektów uchwał

Warto zobaczyć:

Centrum Informacji Turystycznej Budżet obywatelski Nowego Sącza dotacje-ochrona-srodowiska Zwiazek Powiatów Polskich Programy realizowane ze środków z budżetu państwa e-PUAP Nowosądeckie Forum Seniorów Nowosądecka Karta Rodziny Interwencja w sprawach nieporządku na terenach miejskich Stowarzyszenie Sądecki Obszar Funkcjonalny Punkt konsultacyjno-informacyjny programu Czyste Powietrze Realizujemy zadanie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Młodzieżowa Rada Miasta Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Copyright © 2002-2025 Urząd Miasta Nowego Sącza WCAG 2.0 (Level AAA) W3C

Polityka Prywatności i Cookies