Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB Data złożenia projektu: 2013-10-18 Data wydania decyzji: 2013-10-18 Status projektu: Projekt podjęty Komisje opiniujące: - Komisja Finansów Publicznych - Komisja Infrastruktury i Środowiska - Komisja Edukacji, Kultury i Sportu - Komisja Polityki Społecznej |
---|
Projekt - druk nr 553
Uchwała Nr .... .... ... Rady Miasta Nowego Sącza z dnia ... ... ...
w sprawie: zmian uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2013.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 594 z późn. zm.) oraz art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r., o finansach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.) - na wniosek Prezydenta Miasta, Rada Miasta Nowego Sącza uchwala co następuje:
§ 1. 1. Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały. 2. Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 2. W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2013 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika Nr 1, Nr 2, Nr 3, Nr 4 i Nr 5 do uchwały niniejszej.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Przewodniczący Rady Miasta (-) Jerzy Wituszyński Uzasadnienie do projektu Uchwały w sprawie: zmian Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2013 rok.
I. Zmiany w budżecie po stronie planowanych dochodów Dział 801 „Oświata i wychowanie” (+) 41 643,- zł Zwiększa się planowane dochody w ww. dziale ogółem o 41 643, - zł. Na powyższą kwotę wpływają następujące propozycje zmian:
Dział 852 „Pomoc społeczna” (+) 204 998,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę ogółem ·204 998, - zł, w tym:
Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej” (-) 349 849,- zł Zmniejsza się o kwotę 349 849, - zł., wysokość dofinansowania pochodzącego ze środków europejskich na projekcie pn. „Twoja aktywność szansą na sukces”, w związku ze zmniejszeniem wartości projektu. Dział 921 „Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego” (+) 10 291,- zł Zwiększa się planowane dochody w ww. dziale o kwotę 10 291, - zł. Powyższe środki wpłynęły na rachunek dochodów z tytułu rękojmi w związku z usterkami, jakie wystąpiły Zmniejsza się planowane dochody ogółem o 92 917, - zł.
II. Zmiany w budżecie po stronie planowanych wydatków Dział 600 „Transport i łączność” ---------------- W rozdziale 60078 - „Usuwanie skutków klęsk żywiołowych” dokonuje się zmiany w planowanych wydatkach majątkowych, polegającej na zmianie dotychczasowej nazwy zadania „Odbudowa mostu w ciągu drogi gminnej ul. Beskidzkiej nr 293034K w Nowym Sączu oraz odbudowa przepustu w ciągu drogi gminnej ul. Starodworskiej nr 293325K w Nowym Sączu” z limitem wydatków 790 000, - zł., na „Odbudowa mostu w ciągu drogi gminnej ul. Beskidzkiej nr 293034K w m. Nowy Sącz w km 0+114 w formie przepustu oraz odbudowa przepustu w ciągu drogi gminnej ul. Starodworskiej nr 293325K w m. Nowy Sącz w km 0+102”. Ww. nazwa zadania jest zgodna z otrzymaną promesą przyznającą dofinansowanie w 2013 r. na usuwanie skutków klęsk żywiołowych. Dział 754 „Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa” ------------------ Proponuje się dokonanie zmiany w ww. dziale w rozdziale 75416 - „Straż gminna (miejska)” polegającej na przesunięciu środków w wysokości 60 000,- zł., z wydatków zaplanowanych na wynagrodzenia do pochodnych od wynagrodzeń pracowników Komendy Straży Miejskiej, w celu pokrycia składek na ubezpieczenia społeczne. Dział 801 „Oświata i wychowanie” (-) 177 737,- zł Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków w ww. dziale ogółem o 177 737, - zł. Na Powyższą kwotę wpływają następujące propozycje zmian: - zmniejszenie ogółem o kwotę 660 000, - zł., planu dotacji w poszczególnych rozdziałach klasyfikacji budżetowej dla placówek niepublicznych związane jest ze zmianą liczby uczniów, - zwiększenie wydatków o kwotę 482 263, - zł, w tym:
Ponadto dokonuje się przesunięcia środków w łącznej wysokości 81 215, - zł., z planowanych wydatków bieżących na wydatki majątkowe, w tym 27 060, - zł., proponuje się przeznaczyć na modernizację instalacji elektrycznej w budynku Gimnazjum Nr 3 przy ul. Królowej Jadwigi 29 w Nowym Sączu - rozdział 80110 „Gimnazja”, 29 655, - zł., na modernizację instalacji elektrycznej oraz zaprojektowanie i wykonanie remontu ogrodzenia w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 2 przy ul. Żeromskiego 16 w Nowym Sączu - rozdział 80120 „Licea ogólnokształcące”, natomiast 24 500, - zł., na modernizację instalacji elektrycznej w budynku Zespołu Szkół Nr 1 przy ul. Jagiellońskiej 84 - rozdział 80130 „Szkoły zawodowe”. Powyższe kwoty zostały pierwotnie zaplanowane w wydatkach bieżących w ramach planu prac remontowych. Mając na uwadze zakres i charakter prac konieczne jest dokonanie ww. zmiany. Dział 851 „Ochrona zdrowia” ------------- Proponuje się dokonanie zmiany w ww. dziale w rozdziale 85154 - „Przeciwdziałanie alkoholizmowi” polegającej na przesunięciu środków w wysokości 2 500, - zł., z wydatków zaplanowanych na wynagrodzenia osobowe pracowników Zespołu Świetlic Środowiskowych w związku z koniecznością zatrudnienia na umowę zlecenia wychowawców na zastępstwo, z racji urlopów macierzyńskich pracowników. Dział 852 „Pomoc społeczna” (+) 154 698,- zł Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale ogółem o kwotę 154 698, - zł., w tym 50 000, - zł., proponuje się przeznaczyć na zakup podstawowych materiałów i usług oraz pokrycie opłat dotyczących energii. Zmiana ta zapewni prawidłowe funkcjonowanie Centrum Administracyjnego Placówek Opiekuńczo - Wychowawczych. Środki w wysokości 79 000, - zł., przeznacza się na wydatki bieżące związane z funkcjonowaniem Domu Pomocy Społecznej ul. Nawojowska 159, w tym m.in. na zakup leków, środków czystości, odzieży zimowej i pościeli dla mieszkańców oraz pokrycie zwiększonych opłat za energię elektryczną, gaz i wodę. Pozostałe środki w wysokości 25 698, - zł., proponuje się przeznaczyć na wydatki związane z bieżącym funkcjonowaniem Sądeckiego Ośrodka Interwencji Kryzysowej, w tym 25 000, - zł., proponuje się przeznaczyć na wykonanie usług remontowych, zakup niezbędnych materiałów oraz opłatę energii, w związku z faktem przyjęcia dodatkowych nieruchomości w celu utrzymania statutowej działalności ośrodka. Natomiast środki w wysokości 698, - zł proponuje się przeznaczyć na odtworzenie uszkodzonego mienia w ww. jednostce zgodnie z przyznanym odszkodowaniem. Powyższej zmiany dokonuje się w rozdziale 85220 - „Jednostki specjalistycznego poradnictwa, mieszkania chronione i ośrodki interwencji kryzysowej”. Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej” (-) 349 849,- zł Z związku ze zmniejszeniem dofinansowania projektu pn. „Twoja aktywność szansą na sukces”, zachodzi konieczność zmniejszenia się o kwotę 349 849, - zł., limitu planowanych wydatków na tym projekcie. Dział 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza” (+) 279 971,- zł Proponuje się zwiększyć planowane wydatki bieżące w ww. dziale ogółem o kwotę 279 971, - zł., w tym 232 971, - zł., proponuje się przeznaczyć na wynagrodzenia natomiast 47 000, - zł., na dotacje dla placówek niepublicznych. Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” ------------------ Proponuje się dokonanie zmiany w planowanych wydatkach bieżących w ww. dziale polegającej na przesunięciu środków w wysokości 16 000, - zł., zaplanowanych w rozdziale 90003 - „Oczyszczanie miast i wsi” do rozdziału 90080 - „Działalność badawczo - rozwojowa” w związku z koniecznością dostawy i kolportażu „Kalendarza Komunalnego - 2014 rok” do mieszkańców Nowego Sącza. Kalendarz będzie zawierał m. in. informacje o terminach odbierania odpadów komunalnych w 2014 r. Zmniejsza się planowane wydatki ogółem o 92 917, - zł. Dokonuje się zmian w Tabeli Nr 6 „Dochody z tytułu opłat i kar pieniężnych za korzystanie ze środowiska oraz wydatki na finansowanie zadań Miasta Nowego Sącza w zakresie ochrony środowiska w roku 2013” polegających na zwiększeniu o kwotę 16 000, - zł limitu planowanych wydatków na zadaniu pn. „Wydatki bieżące na edukację ekologiczną. W ramach kampanii przewiduje się wykonanie i druk materiałów poligraficznych (banery, plakaty, ulotki, broszury), reklamy w mediach, kalendarz komunalny, imprezy plenerowe, kampanie edukacyjno - informacyjne, prowadzenie akcji edukacyjnych w szkołach na terenie miasta, współudział w konkursach ekologicznych itp.” |
UWAGI: |
![]() |