Kontakt: Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, tel. +48 18 443 53 08, +48 18 44 86 500

Niedziela, 05 października 2025 r.    Imieniny obchodzą: Igor, Apolinary, Placyd, Rajmund

Projekty uchwał Rady Miasta Nowego Sącza VI kadencji

 

Projekt uchwały Rady Miasta
Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB
Data złożenia projektu: 2013-12-04
Data wydania decyzji: 2013-12-10
Status projektu: Projekt podjęty
Komisje opiniujące:
- Komisja Finansów Publicznych
- Komisja Infrastruktury i Środowiska
- Komisja Edukacji, Kultury i Sportu
- Komisja Polityki Społecznej

Projekt - druk nr 565

 

Uchwała Nr ... ... ...

Rady Miasta Nowego Sącza

z dnia ... ... ...

 

w sprawie: zmian uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2013.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 594 z późn. zm.) oraz art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r., o finansach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.) - na wniosek Prezydenta Miasta, Rada Miasta Nowego Sącza uchwala, co następuje:

 

§ 1. 1. Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały.

2. Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.

 

§ 2. W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2013 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika Nr 1, Nr 2, Nr 3, Nr 4 i Nr 5 do uchwały niniejszej.

 

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.

 

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.

 

Przewodniczący Rady Miasta

(-) Jerzy Wituszyński

Załącznik Nr 1

Załącznik Nr 2

Załącznik Nr 3

Załącznik Nr 4

Załącznik Nr 5

Uzasadnienie do projektu Uchwały w sprawie:

 zmian Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2013 rok.

I. Zmiany w budżecie po stronie planowanych dochodów

Dział 020 „Leśnictwo”                                                                                             (-) 20 000,- zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych wpływów ze sprzedaży drewna w ww. dziale w rozdziale 02001 - „Gospodarka leśna” o kwotę 20 000,- zł. Analiza budżetu za III kwartały wskazuje, że ww. dochody nie zostaną zrealizowane w planowanej pierwotnie wysokości.

Dział 150 „Przetwórstwo przemysłowe”                                                                   (+) 13 000,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę 13 000, - zł. Powyższe środki pozyskał w bieżącym roku Nowosądecki Inkubator Przedsiębiorczości od firmy wynajmującej lokale w związku ze zwrotem kosztów zużycia energii elektrycznej.

Dział 600 „Transport i łączność”                                                                                (+) 7 000,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów bieżących w ww. dziale o kwotę ogółem 7 000, - zł, w związku z wypracowaniem ponadplanowych dochodów przez Miejski Zarząd Dróg.

Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa”                                                                 (+) 3 500 000,- zł

Zwiększa się planowane dochody majątkowe w ww. dziale o kwotę 3 500 000, - zł w związku z pozyskaniem wyższych niż pierwotnie planowano wpływów z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności. Zrealizowanie dochodów w wyższej wysokości spowodowane jest większą niż zakładano liczbą wniosków o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, w szczególności od osób prawnych prowadzących działalność gospodarczą (z uwagi na duże powierzchnie działek objętych przekształceniem opłaty są dużo wyższe).

Dział 750 „Administracja publiczna”                                                                           (+) 9 000,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale w rozdziale 75023 - „Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)” ogółem o kwotę 9 000,- zł, w związku z pozyskaniem nieplanowanych wpływów z tytułu kar i grzywien nałożonych przez Wydział Komunikacji i Transportu na osoby fizyczne - kwota 4 000,- zł oraz na osoby prawne - kwota 1 000,- zł za nieprzestrzeganie przepisów ustawy o transporcie drogowym w zakresie terminowego zwrotu dokumentów (licencji, zezwoleń), uzupełnienia danych do licencji, natomiast zwiększenie o kwotę 4 000,- zł dotyczy wpływów z różnych opłat, w tym m. in. z tytułu opłat za odpisy dokumentów, usługi kserograficzne.

Dział 756 „Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem”                                   (-) 1 016 000,- zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych dochodów tego działu o kwotę ogółem 1 016 000,- zł, w tym zmniejsza się o kwotę 1 246 000,- zł wpływy z następujących źródeł:

  • podatek dochodowy od osób prawnych - 446 000, - zł,
  • wpływy z opłaty skarbowej - 100 000, - zł
  • w pływy z opłaty komunikacyjnej - 150 000, - zł,
  • podatek od czynności cywilnoprawnych - 550 000, - zł.

Analiza budżetu za III kwartały wskazuje, że ww. dochody nie zostaną zrealizowane w planowanej pierwotnie wysokości.

Natomiast zwiększa się ogółem o kwotę 230 000, - zł dochody uzyskane z wyższych niż pierwotnie planowano wpływów, w tym z podatku rolnego - 10 000, - zł, z podatku od środków transportowych - 100 000, - zł oraz z odsetek od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat - 120 000, - zł.

Dział 758 „Różne rozliczenia”                                                                                (+) 123 980,- zł

Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę 123 980, - zł przyznaną miastu ze środków rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej z przeznaczeniem na dofinansowanie wyposażenia w sprzęt szkolny i pomoce dydaktyczne szkół i placówek oświatowych. W tym kwota 30 000, - zł zgodnie z pismem Ministra Finansów znak: ST5/4822/24g/BKU/13/RWPD-115469 z dnia 14.11.2013 r., dotyczy części gminnej, natomiast kwota 93 980, - zł zgodnie z pismem Ministra Finansów znak: ST5/4822/24p/BKU/13/RWPD-115469 z dnia 14.11.2013 r. dotyczy części powiatowej.

Dział 801 „Oświata i wychowanie”                                                                       (-) 2 790 000,- zł

Zmniejsza się o kwotę 2 790 000, - zł dochody bieżące planowane do pozyskania w rozdziale 80195 - „Pozostała działalność” na termomodernizacje placówek oświatowych. Kwota pierwotnie planowana do pozyskania w 2013 r., wpłynęła na rachunek Miasta 19 grudnia roku ubiegłego, w związku z tym zachodzi konieczność skorygowania planu. 

Dział 852 „Pomoc społeczna”                                                                                 (+) 290 000,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę ogółem 290 000,- zł, w tym:

  • w rozdziale 85201 - „Placówki opiekuńczo - wychowawcze” kwota 250 000, - zł., stanowi przewidywane do pozyskania przez Centrum Administracyjne Placówek Opiekuńczo - Wychowawczych wyższe wpływy od pierwotnie planowanych w budżecie miasta na rok bieżący z tytułu opłat za pobyt w placówkach opiekuńczo - wychowawczych na terenie Nowego Sącza dzieci pochodzących z innych gmin,
  • w rozdziale 85202 - „Domy pomocy społecznej” zwiększenie o kwotę 15 000, - zł planowanych dochodów wynika z przewidywanych wyższych wpływów z tytułu odpłatności za pobyt pensjonariuszy w Domu Pomocy Społecznej ul. Emilii Plater 20, oraz w związku z waloryzacją rent i emerytur,
  • zwiększenie dochodów w rozdziale 85220 - „Jednostki specjalistycznego poradnictwa, mieszkania chronione i ośrodki interwencji kryzysowej” o kwotę 25 000, - zł w związku z pozyskaniem dodatkowych wpływów z tytułu opłat za pobyt osób nietrzeźwych w Sądeckim Ośrodku Interwencji Kryzysowej.

Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”                                          (-) 913 000,- zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych dochodów bieżących w ww. dziale o kwotę ogółem 913 000, - zł. Na powyższa kwotę wpływają następujące propozycje zmian:

  • zmniejszenie o 1 000 000, - zł w rozdziale 90002 - „Gospodarka odpadami” planowanych dochodów z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  • zwiększenie o kwotę 51 000, - zł dotyczy odszkodowania za uszkodzenie słupów oświetlenia ulicznego, oraz zwrotu nadpłaconych faktur wynikających z rozliczenia za energię,
  • zwiększenie o kwotę 36 000, - zł w związku z podpisaniem umowy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska na dofinansowanie w formie dotacji, w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji.

Dział 926 „Kultura fizyczna”                                                                                    (+) 50 000,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w ww. dziale o kwotę 50 000, - zł w związku z planowanym uzyskaniem dodatkowych dochodów z tytułu zwrotu podatku VAT przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Nowym Sączu.

Zmniejsza się planowane dochody ogółem o 746 020, - zł

 

II. Zmiany w budżecie po stronie planowanych wydatków

Dział 754 „Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa”                                 ----------------

Proponuje się dokonanie zmiany w planowanych wydatkach w ww. dziale w rozdziale 75414 - „Obrona cywilna” polegającej na przesunięciu kwoty 17 000, - zł z wydatków bieżących na wydatki majątkowe z przeznaczeniem na zadanie pn. „Modernizacja systemu sterowania syrenami alarmowymi Miasta Nowego Sącza”. Dotychczasowy system sterowania syrenami alarmowymi, który funkcjonuje na terenie Miasta Nowego Sącza jest wykonany w starej technologii i nie spełnia wymaganego poziomu nadawania sygnałów alarmowych.

Dział 801 „Oświata i wychowanie”                                                                           (+) 50 000,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale o kwotę 50 000,- zł w związku z otrzymaną decyzją Ministra Finansów zwiększającą część oświatową subwencji ogólnej dla Miasta Nowego Sącza.

Dział 851 „Ochrona zdrowia”                                                                                    (-) 16 500,- zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków bieżących w ww. dziale o kwotę 16 500, - zł, w tym zmniejsza się o kwotę 19 500, - zł wydatki zaplanowane na wynagrodzenie pielęgniarki dla społeczności romskiej. W związku z otrzymaną dotacją od Wojewody, istnieje możliwość przesunięcia ww. środków na inny cel. Natomiast zwiększa się planowane wydatki o kwotę 3 000, - zł z przeznaczeniem na zakup usług związanych z profilaktyką zdrowia.

Dział 852 „Pomoc społeczna”                                                                                 (+) 169 686,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w ww. dziale ogółem o kwotę 169 686, - zł. Na powyższą kwotę wpływają następujące propozycje zmian:

  • w rozdziale 85201 - „Placówki opiekuńczo - wychowawcze” zwiększa się o kwotę 40 000, - zł planowane wydatki bieżące, z przeznaczeniem na zakup podstawowych materiałów, odzieży oraz żywności. Zmiana ta zapewni prawidłowe funkcjonowanie placówek opiekuńczo - wychowawczych,
  • w rozdziale 85202 - „Domy pomocy społecznej” w ramach planu finansowego Domu Pomocy Społecznej ul. Emilii Plater 20 zwiększa się planowane wydatki bieżące o kwotę 15 000, - zł którą przeznacza się na zakup materiałów i wyposażenia w tym m. in. 2 łóżek ortopedycznych, środków dezynfekujących, łóżek z materacami oraz wózków inwalidzkich. Ponadto dokonuje się przesunięcia kwoty 14 600, - zł z wydatków bieżących na wydatki majątkowe z przeznaczeniem na zakup wózka transportowo - kąpielowego w pozycji leżącej dla osób obłożnie chorych oraz wózka bemarowego do przewożenia posiłków. Natomiast w Domu Pomocy Społecznej ul. Nawojowska 159 dokonuje się przesunięcia kwoty 23 500, - zł z wydatków bieżących na wydatki majątkowe z przeznaczeniem na zakup dwóch chłodziarek oraz na wykonanie zadaszenia nad śmietnikiem,
  • w rozdziale 85204 - „Rodziny zastępcze” dokonuje się przesunięcia środków w wysokości 2 500, - zł z wynagrodzeń osobowych na wynagrodzenia bezosobowe w związku z konicznością zatrudnienia pracownika na umowę zlecenie do wykonania prac remontowych w Ośrodku Wsparcia i Terapii Rodzin,
  • w rozdziale 85214 -„Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe” zwiększa się planowane wydatki bieżące o kwotę 74 386, - zł, natomiast w rozdziale 85216 - „Zasiłki stałe” zwiększa się planowane wydatki bieżące o kwotę 3 800, - zł - w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na wypłatę zasiłków celowych. Zmiany dokonuje się w ramach planu finansowego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej,
  • w rozdziale 85220 - „Jednostki specjalistycznego poradnictwa, mieszkania chronione i ośrodki interwencji kryzysowej” zwiększa się wydatki bieżące o kwotę 25 000, - zł, którą proponuje się przeznaczyć na przeprowadzenie prac remontowych i wyposażenie pomieszczeń w budynku przy ul. Tarnowskiej 28, gdzie prowadzona jest terapia dla sprawców przemocy,
  • w rozdziale 85295 - „Pozostała działalność” zwiększa się planowane wydatki o kwotę 11 500,- zł, w tym 6 500,- zł proponuje się przeznaczyć na organizację wigilii dla osób potrzebujących pomocy społecznej, natomiast 5 000,- zł na pokrycie kosztów postępowania egzekucyjnego od dłużników alimentacyjnych w związku ze wzrostem liczby postępowań.

Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej”                                      (-) 50 186,- zł

Zmniejsza się planowane wydatki w ww. dziale ogółem o kwotę 50 186, - zł, w tym w rozdziale 85305 - „Żłobki” zmniejsza się o kwotę 33 386, - zł planowane wydatki bieżące na wsparcie działań gmin w zakresie opieki nad dziećmi w wieku do lat 3. W związku z otrzymaną dotacją celową od Wojewody, istnieje możliwość przesunięcia ww. środków na inny cel. Natomiast w rozdziale 85321 - „Zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności” zmniejsza się planowane wydatki bieżące o kwotę 16 800, - zł, którą przesuwa się do działu 852 - „Pomoc społeczna” w celu zabezpieczenia środków na wypłatę zasiłków celowych.

Dział 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza”                                                           (+) 50 980,- zł

Zwiększa się planowane wydatki bieżące w ww. dziale ogółem o 50 980, - zł, w tym w rozdziale 85410 - „Internaty i bursy szkolne” zwiększa się o kwotę 73 980, - zł plan dotacji dla placówek niepublicznych w związku z otrzymaną decyzją Ministra Finansów zwiększającą część oświatową subwencji ogólnej dla Miasta Nowego Sącza, natomiast w rozdziale 85495 - „Pozostała działalność” zmniejsza się o kwotę 23 000, - zł wydatki związane z działalnością świetlic romskich. W związku z otrzymaną dotacją celową od Wojewody, istnieje możliwość zwolnienia środków własnych Miasta i przesunięcia ich na inny cel. 

Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”                                       (-) 1 000 000,- zł

W ww. dziale w rozdziale 90002 - „Gospodarka odpadami” zmniejsza się o kwotę 1 000 000,- zł planowane wydatki bieżące związane z gospodarowaniem odpadami komunalnymi. W wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego uzyskano niższą kwotę na odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych, w związku z powyższym konieczne jest skorygowanie planu dochodów i wydatków.

Ponadto w rozdziale 90095 - „Pozostała działalność” dokonuje się przesunięć na łączną kwotę 3 970, - zł w planowanych wydatkach bieżących w związku z koniecznością wypłaty zasiłków chorobowych ZUS, zakupu niezbędnych środków czystości do utrzymania higieny w szalecie miejskim oraz pokrycia zwiększonych opłat dotyczących zużycia energii elektrycznej. Powyższej zmiany dokonuje się na wniosek Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji.

Dział 926 „Kultura fizyczna”                                                                                    (+) 50 000,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków majątkowych w ww. dziale o kwotę 50 000, - zł, którą proponuje się przeznaczyć na zakup samochodu ciężarowo - dostawczego w Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji. Samochód jest niezbędny do przewożenia materiałów remontowo - konserwacyjnych, oraz do przewozu pracowników, którzy wykonują pracę w obiektach MOSiR.

Zmniejsza się planowane wydatki ogółem o 746 020,- zł

 

Dokonuje się zmian w Tabeli Nr 10 „Dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wydatki na finansowanie zadań Miasta Nowego Sącza w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi w roku 2013” polegających na zmniejszeniu o kwotę 1 000 000, - zł dochodów oraz limitu wydatków na zadaniu pn. „Gospodarowanie odpadami komunalnymi”. W wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego w czerwcu br. uzyskano niższą kwotę na odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych, w związku z powyższym konieczne jest skorygowanie planu dochodów i wydatków.

UWAGI:
Powrót do listy projektów uchwał

Warto zobaczyć:

Centrum Informacji Turystycznej Budżet obywatelski Nowego Sącza dotacje-ochrona-srodowiska Zwiazek Powiatów Polskich Programy realizowane ze środków z budżetu państwa e-PUAP Nowosądeckie Forum Seniorów Nowosądecka Karta Rodziny Interwencja w sprawach nieporządku na terenach miejskich Stowarzyszenie Sądecki Obszar Funkcjonalny Punkt konsultacyjno-informacyjny programu Czyste Powietrze Realizujemy zadanie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Młodzieżowa Rada Miasta Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Copyright © 2002-2025 Urząd Miasta Nowego Sącza WCAG 2.0 (Level AAA) W3C

Polityka Prywatności i Cookies