Kontakt: Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, tel. +48 18 443 53 08, +48 18 44 86 500

Wtorek, 07 października 2025 r.    Imieniny obchodzą: Maria, Marek

Dzisiaj 6 października 2025 (poniedziałek) od 14.00 nastąpi przerwa w działaniu telefonii stacjonarnej dla całego urzędu.
W tym czasie kontakt telefoniczny z urzędem będzie niemożliwy zarówno dla petentów, jak i urzędników.

Projekty uchwał Rady Miasta Nowego Sącza V kadencji

Projekt uchwały Rady Miasta
Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB
Data złożenia projektu: 2007-08-13
Data wydania decyzji: 2007-08-16
Status projektu: Projekt podjęty
Komisje opiniujące:
- Komisja Oświaty, Kultury i Sztuki
- Komisja Ochrony Środowiska
- Komisja Budżetowo-Gospodarcza
- Komisja Zdrowia i Opieki Społecznej
- Komisja Sportu i Turystyki
                                                                                              Druk 4
Uchwała Nr ......... / 2007
Rady Miasta Nowego Sącza
z dnia ............................... 2007 r.
 
wsprawie: zmian uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2007
 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r., Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) – na wniosek Prezydenta Miasta Rada Miasta Nowego Sącza uchwala co następuje: 
 
 
§ 1
 
1.      Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały.
2.      Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.
 
 
§ 2
 
W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2007 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika Nr 1, Nr 2 i Nr 3 do uchwały niniejszej. 
 
 
§ 3
 
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
 
 
§ 4
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.
 
 
 
                                                                                  Przewodniczący Rady Miasta
 
                                                                                               Artur Czernecki
 
Załącznik nr 1
 
Zmiany w budżecie po stronie dochodów
(w zł.)
Dział Rozdz. § Treść Zwiększenie Zmniejszenie
150     Przetwórstwo przemysłowe 373  
  15011   Rozwój przedsiębiorczości 373  
    0900 Odsetki od dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości 14  
    2910 Wpływy ze zwrotów dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości  359  
630     Turystyka 87  
  63003   Zadania w zakresie upowszechniania turystyki 87  
    0900 Odsetki od dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości 1  
    2910 Wpływy ze zwrotów dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości  86  
700     Gospodarka mieszkaniowa 6 000  
  70005   Gospodarka gruntami i nieruchomościami 6 000  
    0920 Pozostałe odsetki 6 000  
750     Administracja publiczna 115 187 817
  75023   Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) 112 105 817
    0570 Grzywny, mandaty i inne kary pieniężne od osób fizycznych 300  
    0580 Grzywny i inne kary pieniężne od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych 500  
    0690 Wpływy z różnych opłat   817
    0870 Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych 68  
    0920 Pozostałe odsetki 90 000  
    0960 Otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej 21 237  
  75095   Pozostała działalność  3 082  
    0970 Wpływy z różnych dochodów 3 082  
756     Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem 2 000  
  75616   Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych 2 000  
    0560 Zaległości z podatków zniesionych 2 000  
803     Szkolnictwo wyższe 5  
  80309   Pomoc materialna dla studentów i doktorantów 5  
    0920 Pozostałe odsetki 5  
852     Pomoc społeczna 14 150  
  85201   Placówki opiekuńczo - wychowawcze 10 000  
    0920 Pozostałe odsetki 10 000  
  85220   Jednostki specjalistycznego poradnictwa, mieszkania chronione i ośrodki interwencji kryzysowej 4 000  
    0970 Wpływy z różnych dochodów 4 000  
  85226   Ośrodki adopcyjno - opiekuńcze 150  
    0970 Wpływy z różnych dochodów 150  
900     Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 7 000  
  90095   Pozostała działalność  7 000  
    0970 Wpływy z różnych dochodów 7 000  
921     Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 60 000  
  92105   Pozostałe zadania w zakresie kultury 60 000  
    0970 Wpływy z różnych dochodów 60 000  
926     Kultura fizyczna i sport 203 925  
  92605   Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu 203 925  
    0900 Odsetki od dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości 2 848  
    0920 Pozostałe odsetki 900  
    0970 Wpływy z różnych dochodów 3 048  
    2708 Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł 36 962  
    2910 Wpływy ze zwrotów dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości  160 167  
      Razem: 408 727 817
      Ogółem zwiększenie dochodów: 407 910 x

 

Załącznik nr 2

Zmiany w budżecie po stronie wydatków
(w zł.)
Dział Rozdz. Treść  Zwiększenie Zmniejszenie
750   Administracja publiczna 200 000  
  75023 Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) 150 000  
    wydatki bieżące 150 000  
  75075 Promocja jednostek samorządu terytorialnego 50 000  
    wydatki bieżące 50 000  
756   Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem 20 000  
  75647 Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych 20 000  
    wydatki bieżące 20 000  
801   Oświata i wychowanie 3 000  
  80195 Pozostała działalność  3 000  
    wydatki bieżące 3 000  
852   Pomoc społeczna 107 910 33 000
  85201 Placówki opiekuńczo - wychowawcze 8 000  
    wydatki bieżące 8 000  
  85202 Domy pomocy społecznej 30 000 30 000
    wydatki biężące   30 000
    wydatki majątkowe 30 000  
  85214 Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe   3 000
    wydatki bieżące   3 000
  85220 Jednostki specjalistycznego poradnictwa, mieszkania chronione i ośrodki interwencji kryzysowej 64 850  
    wydatki bieżące  64 850  
  85226 Ośrodki adopcyjno-opiekuńcze 5 060  
    wydatki bieżące, w tym: 5 060  
    wynagrodzenia 4 200  
    pochodne od wynagrodzeń 860  
921   Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 110 000  
  92105 Pozostałe zadania w zakresie kultury 110 000  
    wydatki bieżące 110 000  
    Razem: 440 910 33 000
    Ogółem zwiększenie wydatków: 407 910 x

 

Załącznik nr 3

Zmiany w Załączniku Nr 8 do Uchwały Budżetowej
"Wydatki majątkowe budżetu miasta Nowego Sącza w 2007 roku"
(w zł.)
Lp. Nazwa Zwiększenie
  852-Pomoc społeczna 30 000
  85202-Domy pomocy społecznej 30 000
2. Zakup 2 pralnico – wirówek przemysłowych oraz lampy „BIOPTRON”, dla Domu Pomocy Społecznej ul. Emilii Plater 20 30 000
  Razem: 30 000

 

Uzasadnienie do projektu Uchwały Rady Miasta Nowego Sącza
nr ...................... z dnia ..................... w sprawie zmian Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2007 rok.
 
I.    Zmiany w budżecie po stronie planowanych dochodów
 
Po przeanalizowaniu realizacji planu dochodów budżetu miasta za I półrocze br. proponuje się wprowadzenie następujących zmian:
 
 
Dział 150 „Przetwórstwo przemysłowe”                                                                 (+) 373,- zł
 
            W w/w dziale w rozdziale 15011 – „Rozwój przedsiębiorczości”, zwiększa się planowane dochody o łączną kwotę 373,- zł. Środki w kwocie 359,- zł stanowią zwrot „Dotacji na zadania zlecone podmiotom nie należącym do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku, prowadzącym działalność pożytku publicznego w 2006 roku” przekazaną do budżetu miasta przez Stowarzyszenie na Rzecz Wspierania Inicjatyw Lokalnych „STOPIL”.  
Natomiast pozostała kwota w wysokości 14 zł stanowi odsetki od nieterminowego zwrotu w/w dotacji przez Stowarzyszenie na Rzecz Wspierania Inicjatyw Lokalnych „STOPIL”.   
 
 
Dział 630 „Turystyka”                                                                                                (+) 87,- zł
 
            Zwiększa się planowane dochody tego działu w rozdziale 63003 – „Zadania
w zakresie upowszechniania turystyki”, o łączną kwotę 87,- zł. Środki w wysokości 86,- zł stanowią zwrot „Dotacji na zadania zlecone podmiotom nie należącym do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku, prowadzącym działalność pożytku publicznego w 2006 roku” zwróconą do budżetu miasta przez Sądecki Uniwersytet III Wieku.
            Natomiast pozostała kwota w wysokości 1,- zł stanowi odsetki od nieterminowego zwrotu w/w dotacji przez Sądecki Uniwersytet III Wieku.
 
 
Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa”                                                               (+) 6 000,- zł
 
            Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę 6 000,- zł, która stanowi odsetki uzyskane od nieterminowo zapłaconych zobowiązań m. in. z tyt. użytkowania wieczystego
i dzierżawy.
 
 
Dział 750 „Administracja publiczna”                                                              (+) 114 370,- zł
 
Zwiększa się planowane dochody w tym dziale na kwotę ogółem
114 370,- zł.
            W rozdziale 75023 – „Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)”, zwiększa się planowane dochody o kwotę ogółem 111 288,- zł, w tym:
-         środki w wysokości 300,- zł – stanowią karę pieniężną nałożoną na osobę fizyczną za nie zgłoszenie się w wyznaczonym terminie w Wydziale Komunikacji i Transportu Urzędu Miasta celem zwrotu tablic rejestracyjnych oraz dowodu osobistego w związku z wydaną decyzją o wyrejestrowaniu samochodu,
-         kwota 500,- zł – stanowiąca karę pieniężną z tytułu wykonywania transportu drogowego osób z naruszeniem warunków określonych w zezwoleniu dotyczącym godzin odjazdu
i przyjazdu,
-         środki w wysokości 68,- zł – stanowią wpłatę od Przedsiębiorstwa Handlowego „AGMET” za oddany złom metalowy,
-         środki w wysokości 90 000,- zł dotyczą zwiększenia planowanych do pozyskania dochodów z tyt. oprocentowania środków na rachunku bankowym,
-         pozostałe środki w wysokości 21 237,- zł stanowią dochody z tytułu uzyskanego spadku po zmarłych osobach fizycznych, będących mieszkańcami miasta,
            Ponadto zmniejsza się dochody zaplanowane do pozyskania z tytułu różnych opłat
o kwotę 817,- zł. Analiza dochodów za I półrocze wskazuje, że nie zostaną one zrealizowane w pierwotnie planowanej wysokości.
      Dokonuje się również zwiększenia planowanych dochodów w rozdziale 75095 – „Pozostała działalność”, o kwotę 3 082,- zł. Kwota ta została przekazana przez Urząd Miasta Kiskunhalas na Węgrzech i stanowi zwrot kosztów z tytułu transportu poniesionych przez miasto Nowy Sącz w związku z uczestnictwem w uroczystościach „Święta Winobrania” we wspomnianym mieście partnerskim.
 
 
Dział 756 „Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem”                                                                                                                (+) 2 000,- zł
 
              Dokonuje się zwiększenia planowanych dochodów w w/w dziale w rozdziale
76516 – „Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych”, o kwotę 2 000,- zł. Kwota ta pochodzi z uiszczonych zaległości z tyt. podatków zniesionych – wyegzekwowana przez komorników.
 
 
Dział 803 „Szkolnictwo wyższe”                                                                                  (+) 5,- zł
 
              Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę 5,- zł stanowiącą oprocentowanie od środków na wydzielonym rachunku bankowym, po zakończeniu
i rozliczeniu projektu realizowanego przy udziale środków unijnych.
 
 
Dział 852 „Pomoc społeczna”                                                                              (+) 14 150,- zł
 
              Dokonuje się zwiększenia dochodów tego działu o kwotę ogółem
14 150,- zł.
              W rozdziale 85201 – „Placówki opiekuńczo – wychowawcze”, zwiększa się planowane dochody o kwotę 10 000,- zł w ramach planu finansowego Zespołu Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych, z tyt. oprocentowania wolnych środków na rachunku bankowym.
              W rozdziale 85220 – „Jednostki specjalistycznego poradnictwa, mieszkania chronione i ośrodki interwencji kryzysowej” zwiększa się dochody o kwotę 4 000,- zł. Powyższa kwota stanowi wpływy z różnych dochodów pozyskane przez Sądecki Ośrodek Interwencji Kryzysowej – jednostkę budżetową miasta.
              Ponadto zwiększa się dochody w rozdziale 85226 – „Ośrodki adopcyjno – opiekuńcze” o kwotę 150,- zł, pozyskaną przez Ośrodek Adopcyjno – Opiekuńczy w Nowym Sączu – jednostkę budżetową miasta.
 
 
Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”                              (+) 7 000,- zł
 
              Zwiększa się dochody tego działu w rozdziale 90095 – „Pozostał działalność”
o kwotę ogółem 7 000,- zł. Kwota w wysokości 4 000,- zł stanowi karę umowną nałożoną przez Wydział Inwestycji i Remontów na wykonawcę, za nieterminowe wykonanie umowy dotyczącej zadania pn. „Roboty zabezpieczające mur oporowy na rzece Kamienica wzdłuż Bulwaru Narwiku w Nowym Sączu”. Pozostała kwota pochodzi m. in. z opłat za miejsca przeznaczone pod reklamę. Środki te pozyskane są przez zarządcę nieruchomości miasta – „Posesję” Spółkę z o o.              
 
 
Dział 921 „Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego”                                 (+) 60 000,- zł
 
            Zwiększa się dochody tego działu w rozdziale 92105 – „ Pozostałe zadania w zakresie kultury” o kwotę ogółem 60 000,- zł.
Kwota w wysokości 21 956,- zł stanowi karę umowną nałożoną przez Wydział Inwestycji i Remontów na wykonawcę, za nieterminową realizację zadania pn.: „Wykonanie adaptacji budynku żłobka Nr 2 w Nowym Sączu dla potrzeb Nowosądeckiej Małej Galerii przy ul. Jagiellońskiej 35 – etap III roboty wykończeniowe i zewnętrzne”.
Pozostała kwota pochodzi m. in. z tytułu wpłaty kary umownej za zwłokę w oddaniu przedmiotu umowy. W/w kara nałożona została przez Wydział Inwestycji i Remontów na wykonawcę zadania pn. „Modernizacja budynku MOK w Nowym Sączu, Al. Wolności 23”.
 
 
Dział 926 „Kultura fizyczna i sport”                                                               (+) 203 925,- zł
 
              Zwiększa się dochody tego działu o kwotę ogółem 203 925,- zł, w rozdziale 92605 – „Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu”, w tym:
-         środki w kwocie 160 167,- zł stanowią zwrot „Dotacji na zadania zlecone podmiotom nie należącym do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku, prowadzącym działalność pożytku publicznego w 2006 roku” zwróconą do budżetu miasta przez Miejski Klub Sportowy „SANDECJA”,
-         kwota 2 848,- zł stanowi odsetki od nieterminowego zwrotu w/w dotacji przez Miejski Klub Sportowy „SANDECJA”,
-         środki w wysokości 36 962,- zł, są to środki zrefundowane Miastu przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego - dotyczące zrealizowanego w 2006 r. mikroprojektu pt. „Polsko – Słowacki Turniej przyjaźni”,
-         środki w wysokości 3 048,- zł, są to nieplanowane wpływy pozyskane z różnych dochodów przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji – jednostkę budżetową miasta,
-         pozostała kwota w wysokości 900,- zł stanowi dochody pozyskane z oprocentowania środków na rachunku bankowym Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji – jednostkę budżetową miasta.
 
 
 
Zwiększa się planowane dochody ogółem o kwotę 407 910,- zł
 
 
II.   Zmiany w budżecie po stronie planowanych wydatków
 
 
Dział 750 „Administracja publiczna”                                                              (+) 200 000,- zł
 
            Zwiększa się wydatki tego działu o kwotę ogółem 200 000,- zł. W tym w rozdziale 75023 – „Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)” zwiększa się wydatki o kwotę 150 000,- zł z przeznaczeniem na pokrycie kosztów w zakresie wydawania praw jazdy, tablic rejestracyjnych i rejestracji pojazdów. W/w wydatki są spowodowane nieprzewidywalnym wzrostem ilości sprzedaży tablic rejestracyjnych i dowodów rejestracyjnych w roku 2007
w porównaniu do roku 2006.
W rozdziale 75075 – „Promocja jednostek samorządu terytorialnego” zwiększa się wydatki o kwotę 50 000,- zł. Powyższą kwotę proponuje się przeznaczyć na działalność związaną z promocją miasta Nowego Sącza, w tym m. in. na zakup publikacji traktujących
o Nowym Sączu, na wykonanie zestawu gadżetów promujących miasto, realizację standów
i banerów, niezbędnych do wystawiania przy każdym przedsięwzięciu z udziałem Urzędu Miasta. W br. planuje się ponadto cykl imprez związanych z promocją miasta.
 
 
Dział 756 „Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich
poborem”                                                                                                              (+) 20 000,- zł 
 
            Zwiększa się planowane wydatki tego działu w rozdziale 75647 – „Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych” o kwotę 20 000,- zł z przeznaczeniem na pokrycie kosztów związanych z poborem podatków i opłat. Wzrost kosztów komorniczych związany jest z ilością podjętych skutecznie egzekucji przez Urząd Skarbowy.
 
        
Dział 801 „Oświata i wychowanie”                                                                       (+) 3 000,- zł
 
            Zwiększa się planowane wydatki tego działu w rozdziale 80195 – „Pozostała działalność” o kwotę 3 000,- zł na wniosek Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, w celu zapewnienia udziału własnego w sfinansowaniu zadania pn. „Wyprawki szkolne dla dzieci
z rodzin romskich”. Dotacja na ten cel z Ministerstwa Edukacji Narodowej wynosi
10 000,- zł, a całkowity koszt zadania wyniesie 13 000,- zł.
          
 
 
Dział 852 „Pomoc społeczna”                                                                              (+) 74 910,- zł
 
              Proponuje się zwiększyć planowane wydatki tego działu o kwotę ogółem 74 910,- zł w następujących rozdziałach:
·        w rozdziale 85201 – „Placówki opiekuńczo – wychowawcze” zwiększa się planowane wydatki o kwotę ogółem 8 000,- zł, w tym środki w wysokości 4 000,- zł przeznacza się na pokrycie opłat bankowych z tyt. dokonywanych transakcji, pozostałe środki
w wysokości 4 000,- zł planuje się przeznaczyć na zakup wyposażenia dla placówki,
·        w rozdziale 85202 – „Domy pomocy społecznej” proponuje się przesunięcie środków w wysokości 30 000,- zł z wydatków bieżących na wydatki majątkowe,
z przeznaczeniem na zakup 2 pralnico – wirówek przemysłowych oraz lampy „BIOPTRON”. Użytkowane obecnie przez Dom Pomocy Społecznej przy ul. Emilii Plater 20 pralnice i wirówka są zużyte i umorzone w 100%. Zakup nowoczesnych urządzeń pralniczych jest niezbędny do prawidłowej i bezpiecznej pracy pralni. Natomiast zakup lampy „BIOPTRON” poprawi jakość usług medycznych świadczonych w w/w placówce. Całkowity koszt zakupu wynosi 60 000,- zł. Połowę kwoty przeznaczonej na zakupy inwestycyjne stanowią środki własne, drugą połowę stanowią środki z dotacji celowej uzyskanej z Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego na realizację poprawy standardów w Domu Pomocy Społecznej.
·        w rozdziale 85214 – „Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe” proponuje się przesunięcie środków w wysokości 3 000,- zł do działu 801 – „Oświata i wychowanie”. Powyższa zmian spowodowana jest koniecznością zapewnienia udziału własnego w sfinansowaniu wyprawek szkolnych dla dzieci z rodzin romskich.
·        w rozdziale 85220 – „Jednostki specjalistycznego poradnictwa, mieszkania chronione i ośrodki interwencji kryzysowej” zwiększa się planowane wydatki o kwotę
64 850,- zł na sfinansowanie przejętych zobowiązań pozostałych po zlikwidowanym gospodarstwie pomocniczym funkcjonującym do 31 stycznia 2007 roku przy Sądeckim Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Nowym Sączu.
·        w rozdziale 85226 – „Ośrodki adopcyjno – opiekuńcze” zwiększa się planowane wydatki o kwotę 5 060,- zł. Środki te zamierza się przeznaczyć na wypłatę wynagrodzeń wraz z pochodnymi od wynagrodzeń dla nauczycieli.
 
 
Dział 921 „Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego”                              (+) 110 000,- zł
 
              Proponuje się zwiększenie środków w w/w dziale w rozdziale 92105 – „Pozostałe zadania w zakresie kultury” o kwotę 110 000,- zł na realizację zadań z zakresu upowszechniania kultury – z przeznaczeniem na dofinansowanie imprez dla mieszkańców Nowego Sącza. Dotyczy to imprez planowanych w drugim półroczu br.:
-         Koncert artystyczny na zakończenie: „Tygodnia Kultury Chrześcijańskiej”
-         Koncert z okazji 715 rocznicy lokacji miasta Nowego Sącza, w wykonaniu Filharmonii Śląskiej,
-         XI Jesienny Festiwal Teatralny,
-         Organizacja koncertu jubileuszowego w ramach obchodów 85 – lecia Teatru Robotniczego im. Bolesława Barbackiego.
Powyższe zmiany są spowodowane przede wszystkim chęcią urozmaicenia i wzbogacenia oferty kulturalnej dla mieszkańców Nowego Sącza oraz turystów odwiedzających nasze miasto, a także znacznym wzrostem cen za usługi artystyczne, a zwłaszcza za spektakle teatralne i koncerty.
 
 
 
 
 
Zwiększa się planowane wydatki ogółem o kwotę 407 910,- zł
 
Nowy Sącz, dnia 23 sierpnia 2007 r.
 
Autopoprawka do projektu druk nr 4 do Uchwały Rady Miasta Nr ........... z dnia .................. w sprawie zmian do Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2007.
 
 
 
 
Wnoszę o przyjęcie autopoprawki do projektu uchwały Rady Miasta w sprawie zmian do Uchwały Budżetowej poprzez zmianę brzmienia treści Uchwały Budżetowej oraz zmiany   w załącznikach nr 1, nr 2 i nr 3 .
 
Zmiany w treści Uchwały Budżetowej do projektu do Uchwały Budżetowej
 w paragrafach 1 i 2:
 
I.                 Dotychczasowy § 1 do projektu do Uchwały Rady Miasta w sprawie zmian uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2007 otrzymuje następujące brzmienie:
      „1.Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 1 cz. I do
           niniejszej uchwały.
        2.Dokonuje się zmian w przychodach budżetu miasta, jak załączniku Nr 1 cz. II do
          niniejszej uchwały.
 3. Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku Nr 2 do niniejszej
      uchwały”.
 
II.               § 2 do projektu do Uchwały Rady Miasta w sprawie zmian do uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2007 otrzymuje brzmienie: „Zwiększa się deficyt budżetowy o kwotę 121 000 zł., który zostanie pokryty zwiększonymi przychodami pochodzącymi z pożyczek.”
 
III.             § 3 do projektu do Uchwały Rady Miasta w sprawie zmian do uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2007 otrzymuje brzmienie: „Zwiększa się roczne limity dla zobowiązań z tytułu nowych kredytów i pożyczek zaciąganych na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu o kwotę 121 000 zł.”
IV.            Dotychczasowe pozostałe paragrafy o numerach 2, 3 i 4 otrzymują kolejno numery 4, 5 i 6.

 
I.                 Zmiany w budżecie po stronie dochodów do załącznika Nr 1 cz. I.
 
Dział
Rozdz.
§
Treść
Zwiększenie
Zmniejszenie
754
 
 
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
18 939
 
 
75495
 
Pozostała działalność
18 939
 
 
 
0970
Wpływy z różnych dochodów
18 939
 
853
 
 
Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej
 
271 700
 
85333
 
Powiatowe urzędy pracy
 
271 700
 
 
2690
Środki z Funduszu Pracy otrzymane przez powiat z przeznaczeniem na finansowanie kosztów wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne pracowników powiatowego urzędu pracy
 
271 700
 
 
 
Razem:
18 939
271 700
 
 
 
Ogółem wartość:
x
252 761
 
 
II.               Zmiany w budżecie po stronie przychodów do Załącznika Nr 1 cz.II.
 
§
Treść
Zwiększenie
952
Przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym
121 000
 
RAZEM:
121 000
 
III.             Zmiany w budżecie po stronie wydatków do Załącznika Nr 2
 
Dział
Rozdz.
Treść
Zwiększenie
Zmniejszenie
710
 
Działalność usługowa
7 350
7 350
 
71004
Plany zagospodarowania przestrzennego
7 350
 7 350
 
 
Wydatki bieżące, w tym:
 
7 350
 
 
Wynagrodzenia
5 650
 
 
 
Pochodne od wynagrodzeń
1 700
 
754
 
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
18 939
 
 
75495
Pozostała działalność
18 939
 
 
 
Wydatki majątkowe
18 939
 
801
 
Oświata i wychowanie
211 000
90 000
 
80101
Szkoły podstawowe
90 000
 
 
 
Wydatki bieżące
90 000
 
 
80104
Przedszkola
121 000
90 000
 
 
Wydatki majątkowe
121 000
90 000
853
 
Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej
 
271 700
 
85333
Powiatowe urzędy pracy
 
271 700
 
 
Wydatki bieżące
 
271 700
 
 
Razem:
237 289
369 050
 
 
Ogółem wartość:
x
131 761
 
 
IV.            Zmiany do załącznika Nr 3 : Zmiany w załączniku Nr 8 do Uchwały Budżetowej –„Wydatki majątkowe budżetu miasta Nowego Sącza w 2007 roku”
 
Lp.
Nazwa
Zwiększenie
Zmniejszenie
 
754- Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
18 939
 
 
75495 – Pozostała działalność
18 939
 
1.
Monitoring miasta Nowego Sącza
18 939
 
 
801-Oświata i wychowanie
121 000
90 000
 
80104-Przedszkola
121 000
90 000
1.
Modernizacja kotłowni gazowej i wymiana instalacji c.o. w Katolickim Przedszkolu Niepublicznym przy ul.Nadbrzeżnej 12 w Nowym Sączu
121 000
90 000
 
Razem:
139 939
90 000
 
Ogółem wartość:
49 939
x
 
Uzasadnienie:
 
            W związku z otrzymaniempisma Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia                     1 sierpnia br. znak: DF.I.-4021-01-AK/07 dokonuje się zmniejszenia planu dochodów               z tytułu środków Funduszu Pracy dla Sądeckiego Urzędu Pracy – jednostki budżetowej miasta o kwotę 271 700 zł. z równoczesnym zmniejszeniem planu wydatków tej jednostki. 
            W dziale 710-„Działalność usługowa” w rozdziale 71004 – „Plany zagospodarowania przestrzennego” proponuje się przeniesienie środków w ramach planu wydatków bieżących - kwota 7 350 zł. z przeznaczeniem na wynagrodzenia i pochodne dla członków Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej. W związku z przewidywaną większą liczba posiedzeń tej komisji zaplanowane pierwotnie na ten cel środki mogą okazać się niewystarczające.
W dziale 754 - „Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa”
w rozdziale 75495- „Pozostała działalność” proponuje się zwiększenie planowanych dochodów o kwotę 18 939 zł pochodzącą z wydatków niewygasających z 2006 roku uchwalonych Uchwałą Nr IV/49/2006 Rady Miasta Nowego Sącza z dnia 29.12.2006 r. w sprawie ustalenia wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego,– z przeznaczeniem na monitoring miasta Nowego Sącza. Ponieważ termin realizacji zadania minął 30.06.2007r proponuje się wprowadzenie niewykorzystanej kwoty do budżetu 2007 roku z przeznaczeniem na to samo zadanie, co pozwoli na jego dalszą kontynuację i pełne wykorzystanie zaplanowanych na ten cel środków.
Ponadto w dziale 801- „Oświata i wychowanie” w rozdziale 80104- „Przedszkola” zwiększa się plan wydatków o kwotę 121 000 zł., która będzie pochodzić
 z pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
 z przeznaczeniem na realizację zadania inwestycyjnego pn.” Modernizacja kotłowni gazowej i wymiana instalacji c.o. w Katolickim Przedszkolu Niepublicznym przy ul. Nadbrzeżnej 12 w Nowym Sączu” . Realizacja w/w zadania ma na celu wymianę kotłów wodnych na gazowe kondensacyjne co pozwoli na zmniejszenie emisji zanieczyszczeń oraz zredukuje znacznie koszty ogrzewania, równocześnie środki własne zabezpieczone pierwotnie na tym zadaniu           ( kwota 90 000 zł ) przesuwa się do działu 801 „Oświata i wychowanie rozdz. 80101 „Szkoły Podstawowe” z przeznaczeniem na remonty placówek oświatowych.
UWAGI:
Powrót do listy projektów uchwał

Warto zobaczyć:

Centrum Informacji Turystycznej Budżet obywatelski Nowego Sącza dotacje-ochrona-srodowiska Zwiazek Powiatów Polskich Programy realizowane ze środków z budżetu państwa e-PUAP Nowosądeckie Forum Seniorów Nowosądecka Karta Rodziny Interwencja w sprawach nieporządku na terenach miejskich Stowarzyszenie Sądecki Obszar Funkcjonalny Punkt konsultacyjno-informacyjny programu Czyste Powietrze Realizujemy zadanie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Młodzieżowa Rada Miasta Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Copyright © 2002-2025 Urząd Miasta Nowego Sącza WCAG 2.0 (Level AAA) W3C

Polityka Prywatności i Cookies