Kontakt: Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, tel. +48 18 443 53 08, +48 18 44 86 500

Wtorek, 07 października 2025 r.    Imieniny obchodzą: Maria, Marek

Projekty uchwał Rady Miasta Nowego Sącza V kadencji

Projekt uchwały Rady Miasta
Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB
Data złożenia projektu: 2007-11-13
Data wydania decyzji: 2007-11-14
Status projektu: Projekt podjęty
Komisje opiniujące:
- Komisja Oświaty, Kultury i Sztuki
- Komisja Infrastruktury Komunalnej
- Komisja Ochrony Środowiska
- Komisja Budżetowo-Gospodarcza
- Komisja Zdrowia i Opieki Społecznej
                                                                         projekt nr 47
Uchwała Nr ....... /......../2007
Rady Miasta Nowego Sącza
z dnia ................................ 2007 r.
 
 
w sprawie: zmian uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2007
 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz.U.
z 2005 r. Nr 249, poz. 2104,z późn.zm.) – na wniosek Prezydenta Miasta Rada Miasta Nowego Sącza uchwala co następuje:
 
§ 1
 
1.     Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku nr 1
do niniejszej uchwały.
2.     Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku nr 2
do niniejszej uchwały.
 
§ 2
 
W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2007 wprowadza się zmiany wynikające z załączników nr 1 nr 2   nr 3 i nr 4 do uchwały niniejszej.
 
§ 3
 
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
 
§ 4
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.
 
 
 
 
 
                                                                                              Przewodniczący Rady Miasta
                                                                                                   
                                                                                                       Artur Czernecki                                                                                    
 
 
 
 
 
Załącznik Nr 1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
do Uchwały Rady Miasta
 
 
 
 
 
Nr .................
 
 
 
 
 
z dnia......................
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zmiany w budżecie po stronie dochodów
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
( w zł.)
 
Dział
Rozdz.
§
Treść
Zwiększenie
 
756
 
 
Dochody od osób prawnych,od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem
97 180
 
 
75616
 
Wpływy z podatku rolnego,podatku leśnego,podatku od spadków i darowizn,podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych
27 180
 
 
 
0340
Podatek od środków transportowych
27 180
 
 
75618
 
Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw
70 000
 
 
 
0480
Wpływy z opłat za wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu
70 000
 
758
 
 
Różne rozliczenia
27 350
 
 
75802
 
Uzupełnienie subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego
27 350
 
 
 
2750
Środki na uzupełnienie dochodów gmin
27 350
 
851
 
 
Ochrona zdrowia
9 600
 
 
85156
 
Składki na ubezpieczenie zdrowotne oraz świadczenia dla osób nieobjętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego
9 600
 
 
 
0970
Wpływy z różnych dochodów
9 600
 
852
 
 
Pomoc społeczna
70 000
 
 
85202
 
Domy pomocy społecznej
70 000
 
 
 
0830
Wpływy z usług
66 000
 
 
 
0920
Pozostałe odsetki
4 000
 
853
 
 
Pozostałe zadania w zakresie w zakresie polityki społecznej
28 070
 
 
85305
 
Żłobki
2 600
 
 
 
0830
Wpływy z usług
2 000
 
 
 
0920
Pozostałe odsetki
600
 
 
85333
 
Powiatowe urzędy pracy
25 470
 
 
 
0920
Pozostałe odsetki
6 400
 
 
 
0970
Wpływy z różnych dochodów
19 070
 
 
 
 
Razem:
232 200
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Przewodniczący Rady Miasta
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Artur Czernecki
 
 
 
 
 
 
 
Załącznik Nr 2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
do Uchwały Rady Miasta
 
 
 
 
 
Nr ................z dnia ..............
 
 
 
Zmiany w budżecie po stronie wydatków
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(w zł.)
Dział
Rozdz.
§
Treść
Zwiększenie
Zmniejszenie
750
 
 
Administracja publiczna
48 100
48 100
 
75023
 
Urzędy gmin (miast i miast na pr.powiatu)
47 000
47 000
 
 
 
wydatki bieżące
 
27 000
 
 
 
wydatki majątkowe
47 000
20 000
 
75075
 
Promocja jednostek samorządu terytorialnego
 
1 100
 
 
 
wydatki bieżące
 
1 100
 
75095
 
Pozostała działalność
1 100
 
 
 
 
wydatki bieżące, w tym:
1 100
 
 
 
 
wynagrodzenia
1 100
 
851
 
 
Ochrona zdrowia
79 600
 
 
85154
 
Przeciwdziałanie alkoholizmowi
70 000
 
 
 
 
wydatki bieżące
20 000
 
 
 
 
wydatki majątkowe,w tym:
50 000
 
 
 
6230
Dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek niezaliczanych do sektora finansów publicznych.
50 000
 
 
85156
 
Składki na ubezpieczenie zdrowotne oraz świadczenia dla osób nieobjętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego
9 600
 
 
 
 
wydatki bieżące
9 600
 
852
 
 
Pomoc społeczna
89 675
19 675
 
85202
 
Domy pomocy społecznej
85 787
15 787
 
 
 
wydatki bieżące, w tym:
73 287
12 500
 
 
 
wynagrodzenia
50 000
 
 
 
 
pochodne od wynagrodzeń
8 000
 
 
 
 
wydatki majątkowe
12 500
3 287
 
85226
 
Ośrodki adopcyjno-opiekuńcze
3 888
3 888
 
 
 
wydatki bieżące, w tym:
3 888
3 888
 
 
 
wynagrodzenia
 
3 888
853
 
 
Pozostałe zadania w zakresie w zakresie polityki społecznej
2 600
 
 
85305
 
Żłobki
2 600
 
 
 
 
wydatki bieżące
2 600
 
900
 
 
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
165 000
165 000
 
90001
 
Gospodarka ściekowa i ochrona wód
165 000
165 000
 
 
 
wydatki majątkowe, w tym:
165 000
165 000
 
 
6010
Wydatki na zakup i objęcie akcji,wniesienie wkładów do spółek prawa handlowego oraz uzupełnienie funduszy statutowych banków państwowych i innych instytucji finansowych.
165 000
 
921
 
 
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
80 000
 
 
92105
 
Pozostałe zadania w zakresie kultury
80 000
 
 
 
 
wydatki bieżące
80 000
 
 
 
 
Razem:
464 975
232 775
 
 
 
Ogółem zwiększenie wydatków:
232 200
x
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Przewodniczący Rady Miasta
Artur Czernecki
 
 
 
 
 
 
 
 
Załącznik Nr 3
 
 
 
 
 
 
 
do Uchwały Rady Miasta
 
 
 
 
 
 
 
Nr ………….
 
 
 
 
 
 
 
z dnia …………...2007 r.
 
 
 
 
 
 
 
 
Zmiany w Załączniku Nr 7 do Uchwały Budżetowej
 
 
 
 
 
 
 
 
"Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii w roku 2007"
1.Dochody
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
( w zł.)
Dział
Rozdz.
Treść
Zwiększenia
756
 
Dochody od osób prawnych,od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem
70 000
 
75618
Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw
70 000
 
 
§ 0480 -Wpływy z opłat za wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu
70 000
 
 
Razem:
70 000
2. Wydatki
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(w zł.)
Dział
Rozdz.
Treść
Zwiększenia
851
 
Ochrona zdrowia
70 000
 
85154
Przeciwdziałanie alkoholizmowi
70 000
 
 
7.Realizacja zadań o charakterze profilaktyczno-terapeutycznym i wychowawczym na rzecz dzieci i młodzieży zagrożonej
20 000
 
 
9.Wsparcie zatrudnienia socjalnego osób uzależnionych od alkoholu po odbytej terapii -doposażenie Centrum Informacji Społecznej -STOPIL,( wydatki majątkowe: 50 000,-)
50 000
 
 
Razem:
70 000
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Przewodniczący Rady Miasta
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                       Artur Czernecki
 
 
 
 
 
 
 
Załącznik Nr 4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
do Uchwały Rady Miasta
 
 
 
 
 
 
Nr ...................
 
 
 
 
 
 
z dnia ........................
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zmiany w załączniku Nr 8 do Uchwały Budżetowej                        
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 " Wydatki majątkowe budżetu Miasta Nowego Sącza na 2007 rok"
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(w zł.)
Lp.
Nazwa
Zwiększenie
Zmniejszenie
 
Dz.750-"Administracja publiczna"
47 000
20 000
 
rozdz.75023-Urzędy gmin (miasta i miast na pr.powiatu)
47 000
20 000
5.
Awaryjne zasilanie energią elektryczną lokalu przy Rynek 21-Centrum Zarządzania Kryzysowego-opracowanie dokumentacji,realizacja prac wraz z zakupem agregatu prądotwórczego
 
20 000
9.
Zakup kserokopiarek
47 000
 
 
Dz.851-" Ochrona zdrowia"
50 000
 
 
rozdz.85154-Przeciwdziałanie alkoholizmowi
50 000
 
2.
Doposażenie Centrum Integracji Społecznej - STOPIL, ( wydatki majątkowe)
50 000
 
 
Dz. 852-"Pomoc społeczna"
12 500
3 287
 
rozdz.85202-Domy pomocy społecznej
12 500
3 287
2.
Zakup 2 pralnico-wirówek przemysłowych oraz lampy"BIOPTRON"
 
3 287
6.
Zakup 2 bram przesuwnych ogrodzeniowych automatycznych z furtką
12 500
 
 
Razem:
109 500
23 287
 
Ogółem zwiększenie wydatków majątkowych:
86 213
x
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Przewodniczący Rady Miasta
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Artur Czernecki
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Uzasadnienie do projektu Uchwały Rady Miasta
Nowego Sącza Nr ........... z dnia ...............2007 r.           
 
W sprawie: zmiany Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2007 rok.
 
I.               Zmiany w budżecie po stronie planowanych dochodów.
 
Dział 756 „Dochody od osób prawnych, osób fizycznych ..........”      (+)        97 180 zł.
 
Zwiększa się planowane dochody w tym dziale w rozdziale 75616-„Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych” o kwotę 27 180 zł., z tytułu uzyskania wyższych od zakładanych pierwotnie wpływów z podatku od środków transportowych, natomiast w rozdziale 75618-„Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw” zwiększa się o 70 000 zł., planowane wpływy z tytułu opłat za wydane zezwolenia na sprzedaż alkoholu.
 
Dział.758 „Różne rozliczenia”                                                                     (+)   27 350 zł.
 
Zwiększa się planowane dochody w tym dziale, w rozdziale 75802-„Uzupełnienie subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego” o kwotę 27 350 zł., w związku z uzyskaniem zwiększenia o w/w kwotę subwencji ogólnej.
 
Dział 851 „Ochrona zdrowia”                                                                        (+) 9 600 zł.                   
   
Zwiększa się plan dochodów Sądeckiego Urzędu Pracy w tym dziale ,w rozdziale 85156- „Składki na ubezpieczenie zdrowotne oraz świadczenia dla osób nieobjętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego” w kwocie 9 600 zł. W/w środki stanowią zwrot z ZUS-u składek na ubezpieczenie zdrowotne oraz świadczeń dla osób nieobjętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego.
 
Dział 852 „ Pomoc społeczna ”                                                                  (+) 70 000   zł.
 
Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w tym dziale , w Domu Pomocy Społecznej przy ul. Nawojowskiej 159 ogółem o 70 000 zł.   w związku ze zwiększeniem ilości pensjonariuszy ( o 5 osób) ,co wpłynęło na wzrost dochodów z tytułu odpłatności za pobyt mieszkańców w tej placówce, ponadto uzyskano wyższe niż planowano wpływy z tytułu oprocentowania wolnych środków zgromadzonych na rachunkach bankowych jednostki.
Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej”               (+) 28 070 zł.
 
Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w rozdziale 85305 –„Żłobki” o kwotę 2600 zł.w związku z uzyskaniem dodatkowych dochodów z uwagi na wzrost liczby dzieci uczęszczających do żłobka a także z uzyskaniem dochodów od środków zgromadzonych na rachunku bankowym. Ponadto w rozdziale 85333-„Powiatowe urzędy pracy” zwiększa się planowane dochody o kwotę 25 470 zł., w tym m.in. z uzyskanych wpływów z tyt. środków zgromadzonych na rachunkach bankowych SUP - u .
 
Ogółem dokonuje się zwiększenia planowanych dochodów o kwotę            232 200 zł.
 
 
II.            Zmiany w budżecie po stronie planowanych wydatków.
 
Dział 750 „ Administracja publiczna ”     (+)                                                     -------- zł.
 
Proponuje się wprowadzenie następujących zmian w w/w dziale, w ramach rozdziału 75023-„Urzędy gmin,(miast i miast na prawach powiatu)”, skreśla się realizację zadania inwestycyjnego p.n. ”Awaryjne zasilanie energią elektryczną lokalu przy Rynek 21-Centrum Zarządzania Kryzysowego-opracowanie dokumentacji, realizacja prac wraz z zakupem agregatu prądotwórczego” w kwocie 20 000 zł., ponadto zmniejsza się limit planowanych wydatków remontowych w kwocie 27 000 zł., z uwagi na oszczędności w tej pozycji wydatkowej. Kwotę 47 000 zł., przeznacza się na zakup kserokopiarek.
Ponadto w związku z organizowanymi obchodami 715- lecia lokacji Miasta Nowego Sącza i uczestnictwa w uroczystościach delegacji zagranicznej z miasta partnerskiego Nowego Sącza : Kiskunhalas -Węgry, istnieje potrzeba skorzystania z usług tłumacza , dlatego proponuje się przenieść kwotę 1 100 zł., z rozdziału 75075 „Promocja jednostek samorządu terytorialnego”do rozdziału 75095-„Pozostała działalność”.
 
Dział 851 „ Ochrona zdrowia ”                                                                  (+) 79 600 zł.
 
Ponadplanowe dochody z tytułu opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu w ogólnej kwocie 70 000 zł. proponuje się przeznaczyć: kwotę 20 000 zł. na realizację zadań
o charakterze profilaktyczno-terapeutycznym na rzecz dzieci i młodzieży zagrożonej, kwotę 50 000 zł. na wsparcie zatrudnienia socjalnego osób uzależnionych od alkoholu po odbytej terapii poprzez dofinansowanie Centrum Integracji Społecznej – STOPIL. Natomiast kwotę 9 600 zł. w rozdziale 85156-„Składki na ubezpieczenie zdrowotne oraz świadczenia dla osób nieobjętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego”   pochodzącą ze zwrotu środków z ZUS-u ujmuje się w pozycji planowanych wydatków jako zwrot dotacji otrzymanej z budżetu państwa.
 
Dział 852 „Pomoc społeczna”                                                                     (+) 70 000 zł.
 
Ponadplanowe dochody wypracowane przez Dom Pomocy Społecznej przy ul. Nawojowskiej 159 w kwocie 70 000 zł., zgodnie z wnioskiem jednostki proponuje się przeznaczyć na wypłatę jednorazowych nagród dla pracowników w kwocie 50 000 zł., oraz na planowane narzuty od wynagrodzeń w kwocie 8 000 zł., natomiast kwotę 12 000 zł., przeznacza się na pozostałe wydatki bieżące. W związku z propozycją Domu Pomocy Społecznej przy ul.E.Plater 20 – proponuje się przenieść kwotę 12 500 zł. z wydatków bieżących na wydatki majątkowe tj. na zadanie pn. ”Zakup bram przesuwnych, ogrodzeniowych” . Na w/w zadanie jednostka otrzymała dotację celową z budżetu państwa w kwocie 12 500 zł., stanowiącą równowartość 50% całego zadania, pozostałe 50% winna zapewnić jednostka we własnym zakresie. Ponadto z uwagi na uzyskanie oszczędności w kwocie 3 287 zł., pochodzących z zakupu 2 pralnico- wirówek i lampy „BIOPTRON” – proponuje się przesunięcie tej kwoty z wydatków majątkowych na wydatki bieżące. W rozdziale 85226 -„Ośrodki adopcyjno-opiekuńcze” w planie finansowym Ośrodka Adopcyjno-Opiekuńczego dokonuje się przeniesienia kwoty 3 888 zł.,z wynagrodzeń na pozostałe wydatki bieżące. Kwota ta stanowi oszczędność na dodatkowym wynagrodzeniu rocznym tej placówki.

 
Dział 900 – „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”               ---------      zł.
 
W tym dziale, w rozdziale 90001-„Gospodarka ściekowa i ochrona wód” dokonuje się przeniesienia pomiędzy paragrafami w grupie wydatków majątkowych na wartość ogółem
165 000 zł. w ramach zadania pn . ”Modernizacja i rozbudowa systemu gospodarki wodno-ściekowej Miasta Nowego Sącza z przyległymi terenami gmin sąsiednich-kanalizacja sanitarna na terenie Miasta Nowego Sącza” wprowadza się paragraf
6010-„Wydatki na zakup i objęcie akcji, wniesienie wkładów do spółek prawa handlowego oraz uzupełnienie funduszy statutowych banków państwowych i innych instytucji finansowych” na podwyższenie kapitału zakładowego spółki –„Sądeckie Wodociągi Sp.zo.o.”(poprzez objęcie udziałów i wniesienie wkładów na ich pokrycie
w formie gotówki, zgodnie z aktem notarialnym - Rep.”A”numer 3998/2007).
Dofinansowanie w/w zadania jako zapewnienie udziału własnego miasta będzie się odbywać poprzez podniesienie kapitału zakładowego spółki.
 
 
Dział 921 –„Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego”                  (+)      80 000 zł.
 
Zwiększa się planowane wydatki w tym dziale, w rozdziale 92105-„ Pozostałe zadania w zakresie kultury” o kwotę 80 000 zł. z przeznaczeniem na przygotowanie oraz przeprowadzenie imprezy artystyczno-plenerowej dla mieszkańców miasta Nowego Sącza.
 
 
 Ogółem dokonuje się zwiększenia planowanych wydatków o kwotę          232 200 zł.
UWAGI:
Powrót do listy projektów uchwał

Warto zobaczyć:

Centrum Informacji Turystycznej Budżet obywatelski Nowego Sącza dotacje-ochrona-srodowiska Zwiazek Powiatów Polskich Programy realizowane ze środków z budżetu państwa e-PUAP Nowosądeckie Forum Seniorów Nowosądecka Karta Rodziny Interwencja w sprawach nieporządku na terenach miejskich Stowarzyszenie Sądecki Obszar Funkcjonalny Punkt konsultacyjno-informacyjny programu Czyste Powietrze Realizujemy zadanie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Młodzieżowa Rada Miasta Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Copyright © 2002-2025 Urząd Miasta Nowego Sącza WCAG 2.0 (Level AAA) W3C

Polityka Prywatności i Cookies