Kontakt: Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, tel. +48 18 443 53 08, +48 18 44 86 500

Poniedziałek, 06 października 2025 r.    Imieniny obchodzą: Artur, Brunon

Dzisiaj 6 października 2025 (poniedziałek) od 14.00 nastąpi przerwa w działaniu telefonii stacjonarnej dla całego urzędu.
W tym czasie kontakt telefoniczny z urzędem będzie niemożliwy zarówno dla petentów, jak i urzędników.

Projekty uchwał Rady Miasta Nowego Sącza V kadencji

Projekt uchwały Rady Miasta
Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB
Data złożenia projektu: 2007-12-03
Data wydania decyzji: 2007-12-07
Status projektu: Projekt podjęty
Komisje opiniujące:
- Komisja Oświaty, Kultury i Sztuki
- Komisja Infrastruktury Komunalnej
- Komisja Budżetowo-Gospodarcza
- Komisja Zdrowia i Opieki Społecznej
- Komisja Sportu i Turystyki
Projekt druk nr 68
Uchwała Nr
Rady Miasta Nowego Sącza
z dnia
 
w sprawie: zmian uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2007
 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) – na wniosek Prezydenta Miasta Rada Miasta Nowego Sącza uchwala co następuje:
 
§1
 
1.     Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku nr 1, cz. I do niniejszej uchwały
2.     Dokonuje się zmian w przychodach budżetu miasta, jak w załączniku nr 1, część II do niniejszej uchwały
3.     Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały
§ 2
 
Zmniejsza się deficyt budżetowy o kwotę 5 284 000 zł, poprzez zmniejszenie przychodów pochodzących z kredytu.
 
§ 3
 
Zmniejsza się roczne limity dla zobowiązań z tytułu nowych kredytów i pożyczek zaciąganych na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu o kwotę 5 284 000 zł.
 
§4
 
W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2007 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika nr 1, nr 2, nr 3, nr 4 i nr 5 do uchwały niniejszej.
 
§5
 
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
 
§6
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.
 
                                                                                              Przewodniczący Rady Miasta
 
                                                                                                          Artur Czernecki
 
 
 
 
Załącznik nr 1
 
 
 
 
do Uchwały Rady Miasta
 
 
 
 
nr……………z dnia……..
 
 
 
 
 
 
I. Zmiany w budżecie po stronie dochodów
 
 
 
 
 
 
 
 
Dział
Rozdział
§
Treść
Zwiększenia
Zmniejszenia
020
 
 
Leśnictwo
10
 
 
02001
 
Gospodarka leśna
10
 
 
 
0920
Pozostałe odsetki
10
 
600
 
 
Transport i łączność
29 485
 
 
60016
 
Drogi publiczne gminne
20 485
 
 
 
0570
Grzywny, mandaty i inne kary pien. od osób fiz.
5 000
 
 
 
0920
Pozostałe odsetki
14 385
 
 
 
0970
Wpływy z różnych dochodów
1 100
 
 
60078
 
Usuwanie skutków klęsk żywiołowych
9 000
 
 
 
0970
Wpływy z różnych dochodów
9 000
 
700
 
 
Gospodarka mieszkaniowa
2 006 000
380 000
 
70005
 
Gospodarka gruntami i nieruchomościami
2 006 000
380 000
 
 
0470
Wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości
2 000 000
 
 
 
0760
Wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności
 
130 000
 
 
0770
Wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własn. oraz prawa użytkowania wieczystego nieruch.
 
250 000
 
 
0920
Pozostałe odsetki
6 000
 
710
 
 
Działalność usługowa
80 125
 
 
71014
 
Opracowania geodezyjne i kartograficzne
125
 
 
 
0970
Wpływy z różnych dochodów
125
 
 
71035
 
Cmentarze
80 000
 
 
 
0690
Wpływy z różnych opłat
80 000
 
750
 
 
Administracja publiczna
201 090
5 000
 
75023
 
Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)
200 800
5 000
 
 
0570
Grzywny, mandaty i inne kary pien. od osób fiz.
800
 
 
 
0690
Wpływy z różnych opłat
 
5 000
 
 
0920
Pozostałe odsetki
200 000
 
 
75060
 
Pomoc zagraniczna
290
 
 
 
0920
Pozostałe odsetki
290
 
756
 
 
Dochody od os. prawnych, od os. fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem
3 477 440
216 000
 
75601
 
Wpływy z podatku dochodowego od osób fiz.
500
 
 
 
0910
Odsetki od nieterm. wpłat z tytułu podatków i opłat
500
 
 
75615
 
Wpływy z podatku roln., podatku leśn., podatku od czynności cywilnopr., podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organ.
321 650
15 000
 
 
0320
Podatek rolny
1 500
 
 
 
0330
Podatek leśny
150
 
 
 
0340
Podatek od środków transportowych
170 000
 
 
 
0500
Podatek od czynności cywilnoprawnych
150 000
 
 
 
2680
Rekompensaty utraconych dochodów w podatkach i opłatach lokalnych
 
15 000
 
75616
 
Wpływy z podatku roln., podatku leśn., podatku od spadków i darowizn, podatku od czynn. cywilnopr. oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizyczn.
1 631 000
 
 
 
0320
Podatek rolny
34 000
 
 
 
0340
Podatek od środków transportowych
27 000
 
 
 
0360
Podatek od spadków i darowizn
300 000
 
 
 
0500
Podatek od czynności cywilnoprawnych
1 270 000
 
 
75618
 
Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jedn. samorządu terytorialnego na podstawie ustaw
94 290
181 000
 
 
0460
Wpływy z opłaty eksploatacyjnej
6 000
 
 
 
0490
Wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw
88 000
178 000
 
 
0910
Odsetki od nieterm. wpłat z tytułu podatków i opłat
 
3 000
 
 
0920
Pozostałe odsetki
290
 
 
75621
 
Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa
1 200 000
 
 
 
0020
Podatek dochodowy od osób prawnych
1 200 000
 
 
75622
 
Udziały powiatów w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa
230 000
 
 
 
0020
Podatek dochodowy od osób prawnych
230 000
 
 
75647
 
Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych
 
20 000
 
 
0690
Wpływy z różnych opłat
 
20 000
801
 
 
Oświata i wychowanie
3 000
 
 
80195
 
Pozostała działalność
3 000
 
 
 
0750
Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jedn. samorządu teryt. lub innych jedn. zal. do sektora finansów publ. oraz innych umów o podobnym charakterze
3 000
 
851
 
 
Ochrona zdrowia
200
 
 
85156
 
Składki na ubezpieczenie zdrowotne oraz świadczenia dla osób nieobjętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego
200
 
 
 
0970
Wpływy z różnych dochodów
200
 
853
 
 
Pozostałe zadania w zakresie polityki społ.
13 000
 
 
85324
 
Państwowy Fund. Rehabilitacji Osób Niepełnospr.
13 000
 
 
 
0970
Wpływy z różnych dochodów
13 000
 
854
 
 
Edukacyjna opieka wychowawcza
9 800
 
 
85407
 
Placówki wychowania pozaszkolnego
5 800
 
 
 
0970
Wpływy z różnych dochodów
5 800
 
 
85415
 
Pomoc materialna dla uczniów
4 000
 
 
 
0920
Pozostałe odsetki
4 000
 
900
 
 
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
5 000
 
 
90095
 
Pozostała działalność
5 000
 
 
 
0970
Wpływy z różnych dochodów
5 000
 
921
 
 
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
50
 
 
92195
 
Pozostała działalność
50
 
 
 
0840
Wpływy ze sprzedaży wyrobów
50
 
926
 
 
Kultura fizyczna i sport
200 000
 
 
92605
 
Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu
200 000
 
 
 
6260
Dotacje otrzymane z funduszy celowych na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek sektora finansów publicznych
200 000
 
 
 
 
Razem:
6 025 200
601 000
 
 
 
Ogółem zwiększenie dochodów
5 424 200
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
II. Zmiany po stronie planowanych przychodów
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
§
Treść
Zmniejszenie
 
 
952
Przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym
5 284 000
 
 
 
Razem:
5 284 000
Przewodniczący Rady Miasta
Artur Czernecki

 

 
 
 
 
Załącznik nr 2
 
 
 
 
do Uchwały Rady Miasta
 
 
 
 
nr……………z dnia……..
 
 
 
 
 
 
Zmiany w budżecie po stronie wydatków
 
 
 
 
 
 
 
 
Dział
Rozdział
§
Treść
Zwiększenia
Zmniejszenia
020
 
 
Leśnictwo
 
6 000
 
02002
 
Nadzór nad gospodarką leśną
 
6 000
 
 
 
wydatki bieżące
 
6 000
 
 
 
w tym:
 
 
 
 
 
wynagrodzenia
 
6 000
600
 
 
Transport i łączność
200 000
 
 
60004
 
Lokalny transport zbiorowy
200 000
 
 
 
 
wydatki bieżące
200 000
 
750
 
 
Administracja publiczna
6 000
 
 
75023
 
Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)
6 000
 
 
 
 
wydatki bieżące
6 000
 
 
 
 
w tym:
 
 
 
 
 
wynagrodzenia
6 000
 
851
 
 
Ochrona zdrowia
5 200
7 500
 
85156
 
Składki na ubezpieczenie zdrowotne oraz świadczenia dla osób nieobjętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego
200
 
 
 
 
wydatki bieżące
200
 
 
 
 
w tym:
 
 
 
 
2910
Zwrot dotacji wykorzystanych niezgodnie z przezn. lub pobranych w nadmiernej wysokości
200
 
 
85195
 
Pozostała działalność
5 000
7 500
 
 
 
wydatki bieżące
5 000
7 500
 
 
 
w tym:
 
 
 
 
 
wynagrodzenia
 
7 500
852
 
 
Pomoc społeczna
2 500
 
 
85203
 
Ośrodki wsparcia
2 500
 
 
 
 
wydatki bieżące
2 500
 
853
 
 
Pozostałe zadania w zakresie polityki społ.
 
115 000
 
85333
 
Poiatowe urzędy pracy
 
115 000
 
 
 
wydatki bieżące
 
115 000
921
 
 
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
30 000
 
 
92109
 
Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby
30 000
 
 
 
 
wydatki bieżące
30 000
 
 
 
 
w tym:
 
 
 
 
2480
Dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury
30 000
 
926
 
 
Kultura fizyczna i sport
200 000
175 000
 
92605
 
Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu
200 000
175 000
 
 
 
wydatki majątkowe
200 000
175 000
 
 
 
Razem:
443 700
303 500
 
 
 
Ogółem zwiększenie wydatków
140 200
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Przewodniczący Rady Miasta
Artur Czernecki

 

 
 
Załącznik nr 3
 
 
do Uchwały Rady Miasta
 
 
nr……………z dnia……..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zmiany w Załączniku nr 8 do Uchwały Budżetowej
 
 
 
"Wydatki majątkowe budżetu miasta Nowego Sącza w roku 2007"
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lp.
Nazwa
Zwiększenie
Zmniejszenie
 
926- Kultura fizyczna i sport
200 000
175 000
 
92605- Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu
200 000
175 000
1.
Otwarte strefy rekreacji dziecięcej przy Zespole Szkół Ogólnokształcących w N. Sączu ul. Żeromskiego 16
200 000
175 000
 
Razem:
200 000
175 000
 
Ogółem zwiększenie wydatków:
25 000
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Przewodniczący Rady Miasta
 
 
 
 
 
 
 
Artur Czernecki
 

 

 
 
 
 
 
 
Załącznik Nr 4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
do Uchwały Rady Miasta
 
 
 
 
 
 
 
Nr …………………………
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
z dnia …………………….
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zmiany w Załączniku Nr 17 do Uchwały Budżetowej
"Plan dochodów własnych jednostek budżetowych i wydatków nimi finansowanych na 2007 rok"
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nazwa jednostki budżetowej
Klasyfikacja budżetowa
Ogółem
Stan środków pieniężnych na początek roku
Dochody własne
Ogółem
Wydatki
Stan środków pieniężnych na koniec roku
Dział
Rozdział
Dom Pomocy Społecznej                              ul. Nawojowska 155
852
85202
2 500,00
0,00
2 500,00
2 500,00
2 500,00
0,00
Szkoła Podstawowa Nr 9
801
80101
0,01
0,01
0,00
0,01
0,01
0,00
Przewodniczący Rady Miasta
Artur Czernecki
 

 

 
 
Załącznik nr 5
 
 
do Uchwały Rady Miasta
 
 
nr……………z dnia……..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zmiany w Załączniku nr 9 do Uchwały Budżetowej
 
 
 
"Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne
 
 
 
miasta Nowy Sącz na lata 2007-2009"
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Planowane wydatki inwestycyjne 2007
Lp.
Nazwa
Zwiększenie
Zmniejszenie
 
926- Kultura fizyczna i sport
200 000
175 000
 
92605- Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu
200 000
175 000
1.
Otwarte strefy rekreacji dziecięcej przy Zespole Szkół Ogólnokształcących w N. Sączu ul. Żeromskiego 16
200 000
175 000
 
Razem:
200 000
175 000
 
Ogółem zwiększenie wydatków:
25 000
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Przewodniczący Rady Miasta
 
 
 
 
 
 
 
Artur Czernecki
 

                                                                                              Nowy Sącz, 30 listopada 2007r.
 
 
 
Uzasadnienie do projektu Uchwały w sprawie zmian
Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2007 rok
 
 
 
I.                 Zmiany po stronie dochodów
 
Dział 020- Leśnictwo                                                                       (+)  10 zł
 
Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę 10 zł, która wpłynęła na dochody budżetu miasta z tytułu odsetek od nieterminowych realizacji należności z tytułu sprzedaży drewna.
 
Dział 600- Transport i łączność                                                      (+) 29 485 zł
 
            Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę ogółem 29 485 zł w związku z uzyskaniem dodatkowych nieplanowanych dochodów. W tym kwota 5 000 zł dotyczy wpływów z tytułu kar umownych od niesolidnych wykonawców umów o wykonanie projektów na przebudowę i budowę dróg. Kwota 14 385 zł dotyczy oprocentowania wolnych środków na rachunku bankowym MZD - jednostki budżetowej miasta. Natomiast kwota 1 100 zł dotyczy wpłat z tytułu odszkodowania za uszkodzenie znaków drogowych oraz urządzeń sygnalizacji świetlnej. Kwota 9 000 zł dotyczy zwrotu na rachunek dochodów miasta niewykorzystanych środków przeznaczonych na wydatki niewygasające z upływem roku 2006 na zadanie pn. „Przepust w ul. Mickiewicza”
 
Dział 700- Gospodarka mieszkaniowa                                           (+) 1 626 000 zł
 
Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę ogółem 1 626 000 zł w związku z analizą wykonania dochodów za 2007 rok. W tym zwiększa się wpływy z opłat za wieczyste użytkowanie nieruchomości o kwotę 2 000 000 zł w związku z pozyskaniem wpłaty od fabryki okien „Dako” z tytułu pierwszej opłaty za wieczyste użytkowanie. Ponadplanowe wpływy osiągnięto w związku z pobraniem odsetek od nieterminowo zapłaconych zobowiązań m. in. z tytułu użytkowania wieczystego i dzierżawy o kwotę 6 000 zł. Natomiast zmniejsza się planowane wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności o kwotę 130 000 zł. Analiza wykonanych wpływów z tego tytułu wskazuje, że nie zostaną one wykonane w pierwotnie zaplanowanej wysokości. Zmniejsza się również planowane wpływy z tytułu sprzedaży nieruchomości o kwotę 250 000 zł w związku z niższymi niż pierwotnie planowano wpływami z tego tytułu.
 
Dział 710- Działalność usługowa                                                    (+) 80 125 zł
 
            Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę ogółem 80 125 zł w związku z uzyskaniem ponadplanowych dochodów. W tym kwota 125 zł wpłynęła na dochody miasta z tytułu kary umownej od UPG-P GEOPLAN. Natomiast kwota 80 000 zł dotyczy większych niż planowano wpływów z tytułu opłat za administrowanie cmentarzami.
 
Dział 750- Administracja publiczna                                                (+) 196 090 zł
 
            Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę ogółem 196 090 zł w związku z uzyskaniem wyższych niż pierwotnie planowano wpływów. W tym kwota 800 zł stanowi kary pieniężne nałożone na osoby fizyczne za niezgłoszenie się w wyznaczonym terminie w Wydziale Komunikacji i Transportu Urzędu Miasta celem zwrotu tablic rejestracyjnych oraz dowodu rejestracyjnego w związku z wydaną decyzją o wyrejestrowaniu samochodu. Kwota 200 000 zł dotyczy zwiększenia planowanych dochodów z tytułu oprocentowania środków na rachunku bankowym w związku z uzyskaniem wyższych wpływów z tego tytułu. Ponadto zwiększa się planowane dochody o kwotę 290 zł z tytułu uzyskanych odsetek od środków pomocowych na wyodrębnionym rachunku bankowym dochodów.
Natomiast zmniejsza się planowane dochody zaplanowane do pozyskania z tytułu różnych opłat o kwotę 5 000 zł. Analiza wykonania tych dochodów wskazuje że nie zostaną one zrealizowane w pierwotnie planowanej wysokości.
 
 
 
 
 
 
Dział 756- Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych
jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane
z ich poborem                                                                                                          (+) 3 261 440 zł
 
            Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę ogółem 3 261 440 zł w związku z uzyskaniem wyższych niż pierwotnie planowano wpływów. W tym:
- rozdział 75601- „Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych”
Kwota 500 zł dotyczy odsetek od nieterminowych wpłat z tytułu karty podatkowej.
- rozdział 75615- „Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych”
Kwota 1 500 zł dotyczy wyższych niż pierwotnie planowano wpływów z podatku rolnego. Kwota 150 zł dotyczy wyższych niż pierwotnie planowano wpływów z podatku leśnego. Kwota 170 000 zł dotyczy wyższych niż pierwotnie planowano wpływów z podatku od środków transportowych. Kwota 150 000 zł dotyczy uzyskanych wyższych niż pierwotnie planowano wpływów z podatku od czynności cywilnoprawnych. Natomiast zmniejsza się wpływy z tytułu rekompensaty utraconych dochodów w podatkach i opłatach lokalnych o kwotę 15 000 zł w związku z pozyskaniem niższych niż pierwotnie planowano wpływów.
- rozdział 75616- „Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych”
Kwota 34 000 zł dotyczy uzyskanych wyższych niż pierwotnie planowano wpływów z podatku rolnego. Kwota 27 000 zł dotyczy wyższych niż pierwotnie planowano wpływów z podatku od środków transportowych. Kwota 300 000 zł dotyczy pozyskanych wyższych niż pierwotnie planowano wpływów z podatku od spadków i darowizn. Kwota 1 270 000 zł dotyczy wyższych niż pierwotnie planowano wpływów z podatku od czynności cywilnoprawnych (od osób fizycznych).
- rozdział 75618- „Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw”
Kwota 6 000 zł dotyczy pozyskanych wyższych niż pierwotnie planowano wpływów z opłaty eksploatacyjnej. Kwota 88 000 zł dotyczy pozyskanych wpływów z opłat pobieranych za ewidencję działalności gospodarczej. Kwota 290 zł dotyczy pozyskanych wpływów z odsetek od wzrostu wartości nieruchomości.
Natomiast zmniejsza się planowane wpływy o kwotę 3 000 zł w związku z nie uzyskaniem planowanych wpływów z odsetek od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat. Ponadto zmniejsza się planowane wpływy z tytułu opłat za zajęcie pasa drogowego o kwotę 178 000 zł. W związku z rozpoczęciem sezonu zimowego i zakończeniem prac budowlanych opłaty te nie będą do końca br. uiszczane.
- rozdział 75621- „Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa”
Zwiększa się wpływy z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych o kwotę 1 200 000 zł w związku z uzyskaniem wyższych niż pierwotnie planowano wpływów z tego tytułu.
- rozdział 75622- „Udziały powiatów w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa”
Zwiększa się wpływy z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych o kwotę 230 000 zł w związku z uzyskaniem wyższych niż pierwotnie planowano wpływów z tego tytułu.
- rozdział 75647- „Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych”
Zmniejsza się planowane wpływy z tego tytułu o kwotę 20 000 zł w związku z uzyskaniem niższych wpływów niż pierwotnie zaplanowano.
 
Dział 801- Oświata i wychowanie                                                              (+) 3 000 zł
 
            Zwiększa się planowane dochody  o kwotę 3 000 zł dotyczącą pozyskanych  wyższych niż pierwotnie planowano wpływów z tytułu najmu części pomieszczeń będących własnością miasta         ( należność za IV kwartał br. ) nieruchomości położonej przy ul. Jagiellońskiej 63.
 
Dział 851- Ochrona zdrowia                                                                                   (+) 200 zł
 
            Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę 200 zł w związku z uzyskaniem wyższych niż pierwotnie planowano wpływów z tytułu korekt składek na ubezpieczenie zdrowotne bezrobotnych bez prawa do zasiłku za lata ubiegłe.
 
Dział 853- Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej                              (+) 13 000 zł
 
            Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę 13 000 zł w związku z uzyskaniem wyższych niż pierwotnie planowano należnych miastu wpływów z tytułu kosztów obsługi Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
 
 
 
 
 
Dział 854- Edukacyjna opieka wychowawcza                                                      (+) 9 800 zł
 
            Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę ogółem 9 800 zł. W tym kwota 5 800 zł stanowi wpłatę do budżetu miasta z tytułu zasądzonych kwot na rzecz miasta. Natomiast kwota 4 000 zł stanowi oprocentowanie środków na wyodrębnionym rachunku środków pomocowych.
 
Dział 900- Gospodarka komunalna i ochrona środowiska                                               (+) 5 000 zł
 
            Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę 5 000 zł w związku z uzyskaniem wyższych niż pierwotnie planowano wpływów z tytułu różnych dochodów, w tym m. in. kary, przymusowe hipoteki, reklamy itp.
 
Dział 921- Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego                                                    (+) 50 zł
 
            Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę 50 zł w związku z uzyskaniem wyższych niż pierwotnie planowano wpływów z tytułu sprzedaży wydawnictw Kolejowego Stowarzyszenia Animatorów Kultury.
 
Dział 926- Kultura fizyczna i sport                                                                        (+) 200 000 zł
 
            Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę 200 000 zł w związku z zawarciem umowy nr B/274/07/688 z dnia 28.11.2007r. o dofinansowanie przedsięwzięcia inwestycyjnego ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej. Umowa dotyczy budowy boiska wielofunkcyjnego w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Otwarte strefy rekreacji dziecięcej przy Zespole Szkół Ogólnokształcących”
 
Zwiększa się planowane dochody o kwotę ogółem 5 424 200 zł
 
II.               Zmiany po stronie wydatków
 
Dział 020- Leśnictwo                                                                                              (-) 6 000 zł
 
            Zmniejsza się planowane wydatki bieżące tego działu o kwotę 6 000 zł, przeznaczoną pierwotnie na zadania z zakresu nadzoru nad gospodarka leśną, które miały być wykonane w ramach umów zlecenia. Z uwagi na fakt, iż zadanie to jest realizowane przez pracowników Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska zgodnie z zakresami czynności kwotę powyższą proponuje się przesunąć do działu 750- „Administracja publiczna”.
 
Dział 600- Transport i łączność                                                                  (+) 200 000 zł
 
            Zwiększa się planowane wydatki bieżące tego działu o kwotę 200 000 zł z przeznaczeniem na dopłatę dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego sp. z o.o. w formie częściowego pokrycia straty spółki z lat ubiegłych stosownie do art. 177 ustawy – kodeks spółek handlowych.
 
Dział 750- Administracja publiczna                                                           (+) 6 000 zł
 
            Zwiększa się planowane wydatki bieżące tego działu o kwotę 6 000 zł z przeznaczeniem na wynagrodzenia osobowe pracowników Urzędu Miasta realizujących zadania z zakresu nadzoru nad gospodarką leśną.
 
Dział 851- Ochrona zdrowia                                                                                  (-) 2 300 zł
 
            Zmniejsza się planowane wydatki bieżące ogółem tego działu o kwotę 2 300 zł. W tym kwota 200 zł dotyczy zwrotu dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości z tytułu składek na ubezpieczenie zdrowotne bezrobotnych bez prawa do zasiłku. Kwotę 5 000 zł planuje się przeznaczyć na dofinansowanie imprez mikołajkowych dla dzieci niepełnosprawnych oraz na spotkania wigilijne organizacji pozarządowych działających na rzecz osób samotnych i starszych.
Zmniejsza się planowane wydatki na zatrudnienie pielęgniarki środowiskowej dla społeczności romskiej o kwotę 7 500 zł w związku z uzyskaniem dotacji celowej od Wojewody Małopolskiego na ten cel i możliwością zwolnienia środków własnych zabezpieczonych na to zadanie.
 
Dział 852- Pomoc społeczna                                                                                   (+) 2 500 zł
 
Zwiększa się planowane wydatki bieżące tego działu o kwotę 2 500 zł z przeznaczeniem dla Środowiskowego Domu Samopomocy jako uzupełnienie brakujących środków na dokończenie prac remontowych, w tym montaż płytek podłogowych.
 
Dział 853- Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej                              (-) 115 000 zł
 
            Zmniejsza się planowane wydatki bieżące tego działu o kwotę 115 000 zł, przeznaczoną w budżecie miasta na wydatki Sądeckiego Urzędu Pracy. Po przeanalizowaniu wydatków SUP w 2007 roku powstały oszczędności w w/w kwocie. Powstały one w związku z zabezpieczeniem w planie wydatków środków na wyposażenie nowej siedziby SUP przy ul. Wyspiańskiego oraz na koszty najmu obecnie zajmowanego budynku przy ul. Węgierskiej.
 
Dział 921- Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego                                        (+) 30 000 zł
 
Zwiększa się planowane wydatki bieżące tego działu o kwotę 30 000 zł z przeznaczeniem na zwiększenie dotacji podmiotowej na działalność podstawową  Miejskiego Ośrodka Kultury w Nowym Sączu w związku ze wzrostem kosztów utrzymania obiektu, znacznym poszerzeniem działalności merytorycznej oraz wzbogaceniem oferty kulturalnej dla mieszkańców.
 
Dział 926- Kultura fizyczna i sport                                                                        (+) 25 000 zł
 
            Zwiększa się planowane wydatki majątkowe tego działu o kwotę 200 000 zł w związku z zawarciem umowy nr B/274/07/688 z dnia 28.11.2007r. o dofinansowanie przedsięwzięcia inwestycyjnego ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej. Umowa dotyczy budowy boiska wielofunkcyjnego w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Otwarte strefy rekreacji dziecięcej przy Zespole Szkół Ogólnokształcących”
            W związku z uzyskaniem w/w dotacji istnieje możliwość zwolnienia środków własnych zabezpieczonych na to zadanie w wysokości 175 000 zł. Różnica 25 000 zł będzie przeznaczona na pokrycie kosztów wycinki drzew związanych z  realizowaną inwestycją.
 
Zwiększa się planowane wydatki ogółem o kwotę 140 200 zł
 
 
III.             Zmiany w budżecie po stronie planowanych przychodów
 
W związku z uzyskaniem wyższych niż pierwotnie planowano dochodów budżetu miasta proponuje się zmniejszenie wielkości kredytu zaciąganego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu o kwotę 5 284 000 zł
 
 
 
IV.            Zmiany w Załączniku nr 17 do Uchwały Budżetowej „Plan dochodów własnych jednostek budżetowych i wydatków nimi finansowanych na 2007 rok”
 
Zwiększa się plan dochodów własnych Domu Pomocy Społecznej ul. Nawojowska 155 o kwotę 2 500 zł z tytułu darowizn pieniężnych na rzecz jednostki z przeznaczeniem na cele wskazane przez darczyńców, tj. podniesienie standardu usług dla mieszkanek, zakup materiałów na terapię zajęciową oraz zorganizowanie jubileuszu 10- lecia jednostki.
Zwiększa się plan dochodów własnych Szkoły Podstawowej nr 9 o kwotę 0,01 zł z tytułu odsetek od środków z darowizn na zlikwidowanym rachunku dochodów własnych.
 
UWAGI:
Powrót do listy projektów uchwał

Warto zobaczyć:

Centrum Informacji Turystycznej Budżet obywatelski Nowego Sącza dotacje-ochrona-srodowiska Zwiazek Powiatów Polskich Programy realizowane ze środków z budżetu państwa e-PUAP Nowosądeckie Forum Seniorów Nowosądecka Karta Rodziny Interwencja w sprawach nieporządku na terenach miejskich Stowarzyszenie Sądecki Obszar Funkcjonalny Punkt konsultacyjno-informacyjny programu Czyste Powietrze Realizujemy zadanie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Młodzieżowa Rada Miasta Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Copyright © 2002-2025 Urząd Miasta Nowego Sącza WCAG 2.0 (Level AAA) W3C

Polityka Prywatności i Cookies