Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB Data złożenia projektu: 2007-12-14 Data wydania decyzji: 2007-12-20 Status projektu: Projekt podjęty Komisje opiniujące: - Komisja Infrastruktury Komunalnej - Komisja Budżetowo-Gospodarcza - Komisja Zdrowia i Opieki Społecznej |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Projekt druk nr - 79
Uchwała Nr
Rady Miasta Nowego Sącza
z dnia
w sprawie: ustalenia wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego
Na podstawie art. 191, ust. 2 i 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005r. nr 249, poz. 2104 z późniejszymi zmianami) Rada Miasta Nowego Sącza na wniosek Prezydenta Miasta
uchwala
§ 1
Z upływem roku budżetowego 2007 nie wygasają nie zrealizowane kwoty wydatków zamieszczone w budżecie miasta zgodnie z załącznikami nr 1 i nr 2 do niniejszej uchwały
§ 2
Szczegółowy plan wydatków, o których mowa w § 1 oraz ostateczne terminy ich realizacji określa załącznik nr 1 do niniejszej uchwały
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.
Przewodniczący Rady Miasta
Artur Czernecki
Załącznik Nr 1
do Uchwały Rady Miasta
Nr
z dnia
Wykaz wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego
Przewodniczący Rady Miasta
Artur Czernecki
Uzasadnienie do projektu Uchwały nr .......... Rady Miasta Nowego Sącza z dnia .............. w sprawie ustalenia wydatków nie wygasających z upływem roku budżetowego
Przedstawione propozycje wymieniające wydatki nie wygasające z upływem roku 2007 dotyczą wydatków, które nie będą możliwe do wydatkowania do końca br., a niezbędne jest aby zostały wydatkowanie na cel wskazany w budżecie miasta na 2007 rok.
Kwota 1 900 000 zł dotyczy wydatków zaplanowanych na zadanie inwestycyjne pn. „Wykup gruntów pod Obwodnicę Północną”. W związku z planowaną realizacją obwodnicy północnej zachodzi konieczność nabycia od osób fizycznych nieruchomości o łącznej powierzchni 10,0243 ha. Do chwili obecnej dokonano nabycia ok. 70% powierzchni. Zgodnie z uchwałą Rady Miasta nr LXV/791/2006 z dnia 30.05.2006r. wykupy gruntów następować mają sukcesywnie w miarę posiadanych środków w budżecie miasta. Obecnie u Wojewody toczą się postępowania o wywłaszczenie 6 nieruchomości. Dodatkowo należy zabezpieczyć środki finansowe na wykup lub ewentualne wywłaszczenie nieruchomości, których stan prawny jest w trakcie regulacji w postępowaniu sądowym. W celu zabezpieczenia wykupów nieruchomości proponuje się przesunięcie w/w kwoty na wydatki niewygasające z terminem realizacji 30.09.2008r.
Kwota 95 000 zł przeznaczona była w budżecie miasta na 2007 rok na zadanie inwestycyjne pn. „Wykup gruntów pod planowane inwestycje drogowe”. Z uwagi na fakt, że wykup gruntów musi być w wielu przypadkach poprzedzony wykonaniem podziałów nieruchomości, a brak planów miejscowych w wielu przypadkach przedłuża procedury nie zrealizowano w bieżącym roku wykupu części gruntów. Wnioskowana do przesunięcia kwota jest niezbędna do zrealizowania w 2008 roku wykupu gruntów pod planowane inwestycje.
Kwota 989 459 zł dotyczy wydatków zaplanowanych w budżecie miasta na 2007 rok na zadanie inwestycyjne pn. „Dojazd, parking i most dla Miasteczka Galicyjskiego”. Aktualny stan zaawansowania robót powoduje konieczność przeniesienia powyższej kwoty na wydatki niewygasające z upływem br.
Kwota 1 000 000 zł dotyczy wydatków zaplanowanych na zadanie inwestycyjne pn. „Pozyskiwanie lokali mieszkalnych dla Miasta Nowego Sącza w celu tworzenia warunków do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych”. W bieżącym roku została wszczęta procedura o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji z ogłoszeniem na zaprojektowanie i wykonanie lokali socjalnych, która ze względów formalnych nie może być zakończona w bieżącym roku. W związku z tym konieczne jest przeniesienie w/w kwoty na wydatki niewygasające z upływem 2007 roku.
Kwota 200 000 zł przeznaczona była w budżecie 2007 roku na zadanie pn. „Program rewitalizacji dla Miasta Nowego Sącza”. Zadanie nie zostało zrealizowane z uwagi na brak wytycznych Województwa Małopolskiego dotyczących metodyki przygotowania planów rewitalizacji miast oraz ze względu na brak wytycznych do przygotowywania studiów wykonalności. W związku z powyższym proponuje się przesunięcie w/w kwoty na wydatki niewygasające z upływem br.
Kwota 1 716 000 zł dotyczy wydatków zaplanowanych na zadanie inwestycyjne pn. „Budowa nowej siedziby Zespołu Placówek Opiekuńczo- Wychowawczych”. W 2007 roku została podjęta decyzja o konieczności budowy nowego obiektu placówki interwencyjnej. Spowodowane to było brakiem możliwości osiągnięcia wymaganych standardów w warunkach aktualnie zajmowanego budynku. Do końca 2007 roku zostanie zakończona procedura związana z wykonaniem dokumentacji projektowej oraz prace przygotowujące teren działki pod zabudowę wraz z ogrodzeniem terenu. Do końca 2008 roku planuje się zamknięcie stanu surowego budynku, w związku z czym proponuje się przesunięcie środków zaplanowanych na to zadanie na wydatki niewygasające z terminem realizacji do 22.12.2008r.
Kwota 130 000 zł przeznaczona była w budżecie miasta na 2007 rok na remont Domu Pomocy Społecznej przy ul. E. Plater. Jednostka uzyskała dodatkowe środki z budżetu państwa na w/w cel w listopadzie br., w związku z czym nie ma możliwości przeprowadzenia procedury przetargowej w roku bieżącym. W ramach w/w zadania planuje się wykonanie remontu elewacji części frontowej budynku oraz dokończenie prac remontowych przy elewacji południowej. Wykonanie remontu jest niezbędne z uwagi na realizowany w placówce program naprawczy.
Kwota 265 063 zł dotyczy środków przeznaczonych na zadanie inwestycyjne pn. „Stabilizacja osuwiska w dz. Falkowa wraz z naprawą zniszczonej infrastruktury”. Aktualny stan zaawansowania robót powoduje konieczność przeniesienia powyższej kwoty na wydatki niewygasające z upływem br.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
UWAGI: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |