Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB Data złożenia projektu: 2007-12-14 Data wydania decyzji: 2007-12-20 Status projektu: Projekt podjęty Komisje opiniujące: - Komisja Infrastruktury Komunalnej - Komisja Budżetowo-Gospodarcza - Komisja Zdrowia i Opieki Społecznej |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Projekt druk nr - 78
Uchwała Nr
Rady Miasta Nowego Sącza
z dnia
w sprawie: zmian uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2007
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) – na wniosek Prezydenta Miasta Rada Miasta Nowego Sącza uchwala co następuje:
§1
1. Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku nr 1, cz. I do niniejszej uchwały
2. Dokonuje się zmian w przychodach budżetu miasta, jak w załączniku nr 1, część II do niniejszej uchwały
3. Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały
§ 2
Zmniejsza się deficyt budżetowy o kwotę 66 086 zł.
§ 3
Zmniejsza się roczne limity dla zobowiązań z tytułu nowych kredytów i pożyczek zaciąganych na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu o kwotę 4 689 000 zł.
§4
W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2007 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika nr 1, nr 2 i nr 3 do uchwały niniejszej.
§5
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
§6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.
Przewodniczący Rady Miasta
Artur Czernecki
Nowy Sącz, 12 grudnia 2007r.
Uzasadnienie do projektu Uchwały w sprawie zmian
Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2007 rok
I. Zmiany po stronie dochodów
Dział 600- Transport i łączność (+) 1 695 000 zł
Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę ogółem 1 695 000 zł. W tym kwota 1 600 000 zł dotyczy zwrotu na rachunek dochodów miasta niewykorzystanych środków przeznaczonych na wydatki niewygasające z upływem roku 2006 na zadanie pn. „Wykup gruntów pod Obwodnicę Północną”. Natomiast kwota 95 000 zł dotyczy zwrotu na rachunek dochodów miasta niewykorzystanych środków przeznaczonych na wydatki niewygasające z upływem roku 2006 na zadanie pn. „Wykup gruntów pod planowane inwestycje drogowe”.
Dział 750- Administracja publiczna (+) 4 161 zł
Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę 4 161 zł, która stanowi refundację kosztów transportu grupy taneczno- folklorystycznej biorącej udział w Festiwalu Młodzieży Miast Partnerskich w Gabrowie w ramach programu „Europa dla obywateli”. Środki pozyskano w ostatnich dniach.
Dział 852- Pomoc społeczna (+) 61 925 zł
Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę ogółem 61 925 zł, w związku z uzyskaniem wyższych niż pierwotnie planowano dochodów z różnych tytułów przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej – jednostkę budżetową miasta. Zwiększenie planowanych dochodów w rozdziałach: 85201- „Placówki opiekuńczo- wychowawcze”, 85204- „Rodziny zastępcze”, 85212- „Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego” oraz 85295- „Pozostała działalność” spowodowane jest wyższymi niż przewidywano wpłatami z tytułu zwrotu nienależnie pobranych świadczeń oraz wpłat od dłużników alimentacyjnych. Zwiększenie dochodów w rozdziale 85219- „Ośrodki pomocy społecznej” związane jest z wyższymi niż pierwotnie planowano wpływami z tytułu odsetek od środków na rachunku bankowym jednostki. Natomiast zmniejszenie w rozdziale 85215- „Dodatki mieszkaniowe” dotyczy zwrotu od administratorów dodatków mieszkaniowych za osoby nie dopłacające do czynszu. Zmniejszenie planowanych dochodów w rozdziale 85228- „Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze” wynika z niższych wpływów z tytułu odpłatności za usługi opiekuńcze co związane jest z mniejszą ilością osób objętych tą formą pomocy.
Zwiększa się planowane dochody o kwotę ogółem 1 761 086 zł
II. Zmiany po stronie wydatków
Dział 600- Transport i łączność (+) 1 695 000 zł
Zwiększa się planowane wydatki majątkowe tego działu o kwotę ogółem 1 695 000 zł, w związku ze zwrotem do budżetu miasta niewykorzystanych środków przeznaczonych na wydatki niewygasające z upływem roku 2006. W tym kwotę 1 600 000 zł planuje się przeznaczyć nadal na wykup gruntów pod Obwodnicę Północną. Natomiast kwotę 95 000 zł proponuje się przeznaczyć na wykup gruntów pod planowane inwestycje drogowe na drogach gminnych. Powyższe zmiany związane są z przedstawianym w dalszej kolejności projektem uchwały w sprawie przeniesienia w/w zadań na wydatki niewygasające z upływem roku 2007. Ponieważ środki przeznaczone na te zadania w ramach budżetu miasta na 2008 rok są niewystarczające zabezpieczenie dodatkowych kwot w ramach wydatków niewygasających na ten cel pozwoli na sukcesywne dokonywanie wykupów w/w nieruchomości w przyszłym roku.
Dział 852- Pomoc społeczna ---
Proponuje się przesunięcie środków w wysokości 1 636 000 zł z planowanych wydatków bieżących na wydatki majątkowe w ramach planu finansowego Zespołu Placówek Opiekuńczo- Wychowawczych – jednostki budżetowej miasta. Powyższe środki planuje się przeznaczyć na zadanie inwestycyjne pn. „Budowa nowej siedziby Zespołu Placówek Opiekuńczo- Wychowawczych”. Konieczność budowy nowego obiektu placówki interwencyjnej działającej w strukturach ZPOW wynika z braku możliwości osiągnięcia wymaganych standardów w warunkach aktualnie zajmowanego budynku przy ul. Lwowskiej 59 oraz brakiem lokalizacji dla Zespołu Szkół Podstawowo- Gimnazjalnych nr 3 zajmującego pomieszczenia w tym samym budynku. Środki powyższe planuje się przesunąć z oszczędności na wydatkach bieżących, które jednostka uzyskała w związku z podpisaniem większej niż planowano liczby porozumień z powiatami w sprawie pokrywania kosztów utrzymania dzieci w placówce, jak również w związku z pozyskaniem w trakcie roku dodatkowych środków z innych źródeł, które pozwoliły na zwolnienie własnych środków miasta.
Zwiększa się planowane wydatki ogółem o kwotę 1 695 000 zł
III. Zmiany w budżecie po stronie planowanych przychodów
Zwiększa się planowane przychody z tytułu innych rozliczeń krajowych o kwotę 4 622 914 zł stanowiącą pozostałość niewykorzystanych środków z ubiegłego roku.
W związku z uzyskaniem wyższych niż pierwotnie planowano dochodów oraz przychodów budżetu miasta proponuje się zmniejszenie wielkości kredytu zaciąganego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu o kwotę 4 689 000 zł
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
UWAGI: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |