Kontakt: Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, tel. +48 18 443 53 08, +48 18 44 86 500

Sobota, 04 października 2025 r.    Imieniny obchodzą: Rozalia, Franciszek, Konrad

Projekty uchwał Rady Miasta Nowego Sącza V kadencji

Projekt uchwały Rady Miasta
Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB
Data złożenia projektu: 2010-08-27
Data wydania decyzji: 2010-09-07
Status projektu: Projekt podjęty
Komisje opiniujące:
- Komisja Oświaty, Kultury i Sztuki
- Komisja Infrastruktury Komunalnej
- Komisja Ochrony Środowiska
- Komisja Budżetowo-Gospodarcza
- Komisja Zdrowia i Opieki Społecznej
- Komisja Sportu i Turystyki

Projekt - druk nr 565

 

Uchwała Nr ... ... ...

Rady Miasta Nowego Sącza

z dnia ... ... ...

 

w sprawie: zmian uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2010.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r., o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240) - na wniosek Prezydenta Miasta, Rada Miasta Nowego Sącza uchwala co następuje:

 

§ 1. 1. Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.

2. Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.

 

§ 2. W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2010 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika nr 1, nr 2, nr 3, nr 4 i nr 5 do uchwały niniejszej.

 

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.

 

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.

 

Przewodniczący Rady Miasta

(-) Artur Czernecki

 

Załącznik Nr 1

Załącznik Nr 2

Załącznik Nr 3

Załącznik Nr 4

Załącznik Nr 5

 

 

Uzasadnienie do projektu Uchwały w sprawie zmian

Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2010 rok.

 

I. Zmiany w budżecie po stronie planowanych dochodów

Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa”                                                               (+) 1 882,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w w/w dziale, w rozdz. 70005 „Gospodarka gruntami i nieruchomościami” o kwotę 1 882,- zł w związku z otrzymaniem od firmy ubezpieczeniowej odszkodowania za zaistniałą szkodą w budynku Urzędu Miasta Nowego Sącza położonym przy Placu Dąbrowskiego 2.

Dział 758 „Różne rozliczenia”                                                                           (-) 198 964,- zł

Zmniejsza się planowane dochody tego działu o kwotę 198 964,- zł w związku z otrzymaną decyzją Ministra Finansów znak: ST5/0341/81c/KBM/10/2706 z dnia 16 sierpnia 2010 r. zmniejszającą w części gminnej, część oświatową subwencji ogólnej dla Miasta Nowego Sącza.

Dział 801 „Oświata i wychowanie”                                                                (-) 302 604,- zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych dochodów w w/w dziale ogółem o kwotę 302 604,- zł, w tym:

- kwotę 431 126,- zł przenosi się do działu 853 – „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej” rozdz. 85395 – „Pozostała działalność” w związku z tym, iż środki te stanowią dotację z Urzędu Marszałkowskiego na realizację zadania pn. „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce” i zostaną przyznane Miastu w tej właśnie klasyfikacji budżetowej, a nie jak pierwotnie planowano w dziale 801 – „Oświata i wychowanie”,

- zwiększa się planowane dochody bieżące o kwotę 128 522,- zł. Środki powyższe stanowią dochody pozyskane przez placówki oświatowe i dotyczą przede wszystkim wpływów z tytułu otrzymanego odszkodowania za szkody powstałe w wyniku powodzi oraz z tytułu wynajmu pomieszczeń. Ponadto zgodnie z umową zawartą z Okręgową Komisją Egzaminacyjną otrzymano środki na organizację etapu praktycznego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w Zespole Szkół Budowlanych,

- dokonuje się przesunięcia pomiędzy paragrafami klasyfikacji budżetowej środków w wysokości 311 631,- zł, (w tym środki w wysokości 311 320,- zł dotyczą projektu pn. „Specjalizacja w zawodzie gastronomicznym szansą na sukces na rynku”, natomiast kwota 311,- zł stanowi refundację wydatków poniesionych na realizację projektu pn. „Razem zasmakujmy Europy”). Ponieważ projekty finansowane są ze środków bezzwrotnych pochodzących z Unii Europejskiej, właściwą czwartą cyfrą dla paragrafu jest cyfra „1” a nie jak pierwotnie planowano cyfra „7”.

Dział 852 „Pomoc społeczna”                                                                             (+) 18 159,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w w/w dziale w rozdziale 85226 - „Ośrodki adopcyjno – opiekuńcze” o kwotę 18 159,- zł. Powyższe środki stanowią dotację planowaną do pozyskania w związku porozumieniami zawartymi pomiędzy Miastem Nowy Sącz a Powiatem Gorlickim w sprawie realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej.

Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej”                       (+) 431 126,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w w/w dziale w rozdz. 85395 – „Pozostała działalność” o kwotę ogółem 431 126,- zł, w związku z otrzymaną dotacją z Urzędu Marszałkowskiego. Powyższe środki dotyczące realizacji projektu pn. „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce” – współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego - pierwotnie zaplanowane były w dziale 801 – „Oświata i wychowanie”, rozdz. 80130 – „Szkoły zawodowe”.

Dział 926 „Kultura fizyczna i sport”                                                               (+) 238 394,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w w/w dziale w rozdz. 92605 – „Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu” ogółem o 238 394,- zł w związku z pozyskaniem ponadplanowych dochodów przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Nowym Sączu – kwota 50 000,- zł, oraz związku z otrzymaniem od firmy ubezpieczeniowej odszkodowania za szkody powstałe w wyniku powodzi – kwota 188 394,- zł.

Zwiększa się planowane dochody ogółem o 187 993,00 zł

 

II. Zmiany w budżecie po stronie planowanych wydatków

Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa”                                                               (+) 1 882,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w w/w dziale, w rozdz. 70005 „Gospodarka gruntami i nieruchomościami” o kwotę 1 882,- zł z przeznaczeniem na przeprowadzenie robót remontowych w budynku Urzędu Miasta Nowego Sącza położonym przy Placu Dąbrowskiego 2.

Dział 801 „Oświata i wychowanie”                                                                   (-) 593 070,- zł

Proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków w w/w dziale ogółem o 593 070,- zł, w tym:

- zmniejsza się planowane wydatki bieżące o kwotę 693 092,- zł, w tym wydatki na wynagrodzenia dla nauczycieli o 198 964,- zł, w związku z otrzymaną decyzją Ministra Finansów zmniejszającą w części gminnej, część oświatową subwencji ogólnej dla Miasta Nowego Sącza, natomiast środki w wysokości 494 128,- zł dotyczące realizacji projektu pn. „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce” – współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego zaplanowane pierwotnie w rozdziale 80130 – „Szkoły zawodowe” przenosi się do działu 853 – „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej” zgodnie z otrzymaną dotacją z Urzędu Marszałkowskiego na ten cel,

- zmniejsza się planowane wydatki majątkowe w rozdz. 80110 – „Gimnazja” o kwotę 28 500,- zł, w związku z oszczędnościami jakie pojawiły się po przeprowadzonych postępowaniach przetargowych na zadaniu inwestycyjnym pn. „Termomodernizacja budynku Gimnazjum Nr 2 Nowy Sącz, ul. Szkolna 7”. Powyższe środki proponuje się przesunąć na inne zadania, w tym: 11 000,- zł na zadanie inwestycyjne pn. „Zagospodarowanie Lasku Schwerteńskiego – alejka wzdłuż brzegu rzeki Kamienica Nawojowska – dokończenie”, natomiast 17 500,- zł na zadanie pn. „Zaprojektowanie i wykonanie Tablic Katyńskich”.

- ponadto zwiększa się planowane wydatki bieżące w placówkach oświatowych ogółem o kwotę 128 522,- zł, którą proponuje się przeznaczyć na zakupy nowego sprzętu, remonty pomieszczeń zniszczonych na skutek powodzi, pokrycie kosztów zużycia energii elektrycznej w związku z osuszaniem pomieszczeń, oraz na refundację wydatków za media, w związku z wynajmem sal lekcyjnych. Zwiększenia wydatków dokonuje się zgodnie z pozyskanymi przez te placówki dochodami.

Dział 851 „Ochrona zdrowia”                                                                                    -----------

Proponuje się dokonanie zmiany w w/w dziale w rozdz. 85154 – „Przeciwdziałanie alkoholizmowi” polegającej na przeniesieniu środków w wysokości 15 650,- zł z pozostałych wydatków bieżących na zwiększenie wynagrodzeń wraz z pochodnymi w związku z zatrudnieniem osoby w charakterze pomocy administracyjnej przy realizacji zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Konieczność zatrudnienia dodatkowej osoby wynika z potrzeby pełnienia zastępstw za osoby przebywające m. in. na urlopach macierzyńskich.

Dział 852 „Pomoc społeczna”                                                                            (+) 18 159,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących w w/w dziale ogółem o 18 159,- zł. Na powyższą kwotę wpływ mają następujące zmiany:

- w rozdziale 85201 – „Placówki opiekuńczo – wychowawcze” zwiększa się planowane wydatki o kwotę 3 159,- zł z przeznaczeniem na zakupy usług pozostałych w ramach planu finansowego Zespołu Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych, w związku z przewidywanym uroczystym otwarciem nowej placówki przy ul. Nawojowskiej.

Ponadto w tym samym rozdziale zmniejsza się planowane wydatki o kwotę 320,- zł, którą przenosi się do rozdziału 85295 – „Pozostała działalność” z przeznaczeniem na pokrycie kosztów wynagrodzenia pracownika merytorycznego, który będzie pomagał przy zakupach związanych z doposażeniem Rodzinnego Domu Dziecka Nr 3. Powyższej zmiany dokonuje się w związku z przyznaniem dofinansowania ze środków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej na realizację zadania pn. „Mój Prawdziwy Dom”. Całkowite wynagrodzenie pracownika zatrudnionego w oparciu o umowę zlecenie, wynosi 1 600,- zł brutto, z czego 1 280,- zł jest sfinansowane z przyznanej dotacji,

- w rozdziale 85202 – „Domy pomocy społecznej” zwiększa się planowane wydatki o kwotę 15 000,- zł z przeznaczeniem na pokrycie wzrostu wydatków na składki na Fundusz Emerytur Pomostowych w Domu Pomocy Społecznej ul. Nawojowska 159.

Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej”                     (+) 494 128,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących w w/w dziale w rozdz. 85395 – „Pozostała działalność” ogółem o kwotę 494 128,- zł. Powyższe środki dotyczące realizacji projektu pn. „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce” – współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego - pierwotnie zaplanowane były w dziale 801 – „Oświata i wychowanie”, rozdz. 80130 – „Szkoły zawodowe”, ale w związku z otrzymaną dotacją z Urzędu Marszałkowskiego nastąpiła konieczność zmiany klasyfikacji zadania.

Ponadto proponuje się przesunięcie środków w wysokości 4 065,38 zł z wydatków zaplanowanych pierwotnie na wynagrodzenia na zwiększenie pochodnych od wynagrodzeń. Powyższa zmiana dotyczy projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pn. „Rozwiń skrzydła po sądecku” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. W związku z wypłatą wynagrodzeń dla zatrudnionych osób zachodzi konieczność uwzględnienia wyższych składek na ubezpieczenia społeczne.

900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”                                   (+) 51 000,- zł        

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w w/w dziale ogółem o 51 000,- zł, w tym:

- w rozdziale 90004 – „Utrzymanie zieleni w miastach i gminach” wydatki majątkowe
o kwotę 11 000,- zł z przeznaczeniem na zwiększenie limitu wydatków zaplanowanych na zadaniu inwestycyjnym pn. „Zagospodarowanie Lasku Schwerteńskiego – alejka wzdłuż brzegu rzeki Kamienica Nawojowska – dokończenie”,

- w rozdziale 90095 – „Pozostała działalność” wydatki bieżące o kwotę 40 000,- zł z przeznaczeniem na utrzymanie szaletu miejskiego w okresie od 01 września do 31 grudnia br.

921 „Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego”                                          (+) 17 500,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków majątkowych w w/w dziale w rozdz. 92195 – „Pozostała działalność” o kwotę 17 500,- zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Zaprojektowanie i wykonanie Tablic Katyńskich”. Powyższe zadanie obejmuje zaprojektowanie i wykonanie Tablic Katyńskich oraz ażurowych cyfr zamykających wnękę do urny. Istniejące tablice zostaną uzupełnione w taki sposób, aby dodane poniżej nowe tablice, wykonane z tego samego materiału, były kontynuacją istniejących i aby zachowały pierwotną zasadę kompozycyjną, z przenikającą układ całości formą krzyża i z zachowaniem wnęki na urny.

Dział 926 „Kultura fizyczna i sport”                                                                (+) 198 394,- zł

Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w w/w dziale w rozdz. 92605 – „Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu” ogółem o 198 394,- zł w ramach planu finansowego Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, w tym:

- zwiększa się planowane wydatki bieżące o kwotę 188 394,- zł zgodnie z otrzymanym odszkodowaniem na pokrycie wynagrodzeń wraz z pochodnymi pracownikom z tytułu pracy w godzinach nadliczbowych, przeprowadzenie robót remontowych zalanych nawierzchni trawiastych na boiskach MOSIR, oraz remont zalanych podczas powodzi instalacji CO w obiektach MOSIR, jak również na pozostałe zakupy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania jednostki,

- zwiększa się planowane wydatki majątkowe o kwotę 50 000,- zł z przeznaczeniem na zadnie inwestycyjne pn. „Zakup nowego pieca CO i wykładziny do obiektu MOSIR – Zawada” – zniszczonych w wyniku powodzi,

- zmniejsza się planowane wydatki bieżące o kwotę 40 000,- zł w związku z oszczędnościami uzyskanymi na zadaniu pn. „Hala sportowa w Zawadzie – wykonanie regeneracji parkietów”. Powyższe środki w wysokości 40 000,- zł proponuje się przesunąć na wydatki bieżące do działu 900 – „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”.

Zwiększa się planowane wydatki ogółem o 187 993,00 zł 

 

Ponadto dokonuje się zmian w załączniku Nr 5 do Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2010 rok „Plan dochodów własnych jednostek budżetowych i wydatków nimi finansowanych na 2010 rok".

Dom Pomocy Społecznej ul. Emilii Plater 20 otrzymał środki z tytułu odszkodowania w związku z uszkodzeniem rury wodno – kanalizacyjnej w budynku DPS. Otrzymane środki w wysokości 1 300,- zł planuje się wykorzystać do końca roku na remont zalanego pomieszczenia. Ponadto w/w placówka otrzymała środki z tytułu darowizny w wysokości 2 500,- zł na organizację festynu. Środki powyższe jednostka planuje wykorzystać do końca bieżącego roku zgodnie z celem wskazanym przez darczyńcę.

 

UWAGI:
Powrót do listy projektów uchwał

Warto zobaczyć:

Centrum Informacji Turystycznej Budżet obywatelski Nowego Sącza dotacje-ochrona-srodowiska Zwiazek Powiatów Polskich Programy realizowane ze środków z budżetu państwa e-PUAP Nowosądeckie Forum Seniorów Nowosądecka Karta Rodziny Interwencja w sprawach nieporządku na terenach miejskich Stowarzyszenie Sądecki Obszar Funkcjonalny Punkt konsultacyjno-informacyjny programu Czyste Powietrze Realizujemy zadanie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Młodzieżowa Rada Miasta Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Copyright © 2002-2025 Urząd Miasta Nowego Sącza WCAG 2.0 (Level AAA) W3C

Polityka Prywatności i Cookies