Kontakt: Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, tel. +48 18 443 53 08, +48 18 44 86 500

Poniedziałek, 06 października 2025 r.    Imieniny obchodzą: Artur, Brunon

Dzisiaj 6 października 2025 (poniedziałek) od 14.00 nastąpi przerwa w działaniu telefonii stacjonarnej dla całego urzędu.
W tym czasie kontakt telefoniczny z urzędem będzie niemożliwy zarówno dla petentów, jak i urzędników.

Projekty uchwał Rady Miasta Nowego Sącza V kadencji

Projekt uchwały Rady Miasta
Wnioskodawca: Komisja Rewizyjna
Data złożenia projektu: 2008-04-08
Data wydania decyzji: 2008-04-28
Status projektu: Projekt podjęty
Komisje opiniujące:
- Komisja Rewizyjna
 
PROJEKT- Nr -159
Uchwała Nr ………………
Rady Miasta Nowego Sącza
z dnia …………………
 
 
 

w sprawie udzielenia absolutorium Prezydentowi Miasta Nowego Sącza za rok 2007.

 
 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (j. t. Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z 2001r. z późn. zm.) oraz art. 199 ust 3 ustawy o finansach publicznych z dnia 30 czerwca 2005 r. (Dz. U. 2005 Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) Rada Miasta Nowego Sącza, na wniosek Komisji Rewizyjnej uchwala, co następuje:

 
 
§ 1
 

Po rozpatrzeniu sprawozdania z wykonania budżetu miasta Nowego Sącza za rok 2007 oraz po zapoznaniu się z wnioskiem Komisji Rewizyjnej dotyczącym udzielenia absolutorium Prezydentowi, opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Prezydenta sprawozdaniu z wykonania budżetu Miasta za 2007 rok oraz opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej o udzieleniu absolutorium, udziela się absolutorium Prezydentowi Miasta Nowego Sącza  za 2007 rok.

 
§ 2
 

Uzasadnienie do niniejszej uchwały zostało zamieszczone w załączniku.

 
§ 3
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
 

Wiceprzewodniczący Komisji Rewizyjnej 

 
               Józef Kaczmarczyk
 
 
Przewodniczący Rady Miasta
 

         Artur Czernecki

 
 

                                                                                                

Załącznik do Uchwały

Rady Miasta Nr……./2008 

z dnia ……. kwietnia 2008 r.

 
Uzasadnienie
 

wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miasta o przyjęciu sprawozdania z wykonania budżetu miasta Nowego Sącza za 2007 rok oraz udzielenia absolutorium organowi wykonawczemu.

 

            Prezydent Miasta przedstawił w dniu 20 marca 2008r Radzie Miasta Nowego Sącza do rozpatrzenia „Sprawozdanie z wykonania budżetu miasta Nowego Sącza za 2007 rok” zgodnie z art.199, ust.1 pkt. 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249 z 2005 r. poz. 2104).

 

           Budżet miasta na 2007 rok został uchwalony Uchwałą Budżetową Nr VII/78/2007 Rady Miasta Nowego Sącza z dnia 20 marca 2007 roku, według której planowane dochody
i wydatki budżetu miasta, jak również planowane przychody i rozchody w ujęciu ogólnym przedstawiały się w następujący sposób:

 
1. Planowane dochody ogółem                                 267 688 273 ,-
2. Planowane wydatki ogółem                                  287 489 939 ,-
3. Wynik (1-2) nadwyżka (+);deficyt (-)                (-) 19 801 666 ,-
4.Planowane przychody stanowiące

     źródło pokrycia deficytu                                    (+) 34 339 832 ,-

5. Planowane rozchody ( spłaty pożyczek

                            i kredytów długoterminowych )                         (-)   14 538 166 ,-     

         W ciągu roku budżetowego w planie budżetu miasta zostały wprowadzone zmiany
na podstawie Uchwał Rady Miasta oraz Zarządzeń Prezydenta Miasta wydanych na podstawie uprawnień wynikających z art.188, ust 1, pkt 1 i pkt 3 oraz art. 2 ust.2 ustawy
z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych, (D.U. Nr 249 poz. 2104 z późn. zm.) powodujące zmiany zwiększające lub zmniejszające ogólną kwotę budżetu w następujący sposób:

 
 

1.     Zmiany zwiększające lub zmniejszające ogólną kwotę budżetu:

 

a)     Plan wg Uchwały Budżetowej Nr VII/78/2007 Rady Miasta Nowego Sącza z dnia
20 marca 2007 r.  

                        Dochody –   267 688 273, - zł.          Wydatki – 287 489 939,- zł.
                        Przychody -     34 339 832, - zł.             Rozchody – 14 538 166 ,- zł.
                       Budżet ogółem:    302 028 105 ,- zł.                                          302 028 105 ,- zł.

 
 

     b) zmiany zwiększające (+) zmniejszające budżet (-)     
       wprowadzone przez Radę Miasta w trakcie roku budżetowego:   

                            dochody      (+) 14 454 446,- zł.                        wydatki (+) 13 898 659,- zł.

                            przychody   (-)     2 887 191,-zł.                       rozchody (-)           ------

    Kwota zmian ogółem     (+) 11 567 255,-zł.                          (+) 13 898 659,- zł.          

c)     Zmiany zwiększające (+)  zmniejszające budżet (-)

            wprowadzone na podstawie art.188 ust.1 pkt. 1 ustawy o finansach publicznych

                               dochody (+)   2 134 417,71 zł.       wydatki (+) 2 134 417,71 zł.

d)     Zmiany zwiększające (+) zmniejszające budżet (-)

            wprowadzone na podstawie Art.188 ust.1 pkt. 3,ustawy o finansach publicznych                       

                                dochody (+) 2 331 404,- zł                wydatki -------- zł.

e)     Budżet po zmianach wykazanych w punktach b,c,d.
     Dochody: 286 608 540,71zł.                 Wydatki: 303 523 015,71 zł.            
                                        Przychody:   31 452 641,-zł.                   Rozchody:     14 538 166,-zł.
 
Budżet ogółem

na 31.12.2007 r.               318 061 181,71 zł.                   318 061 181,71 zł.

            W ciągu okresu sprawozdawczego podjęto ogółem 23 Uchwały Rady Miasta
w sprawie zmian do Uchwały Budżetowej Nr VII/78/2007 Rady Miasta Nowego Sącza z dnia 20 marca 2007 r., oraz podjęto 1 uchwałę Nr XX/256/2007 Rady Miasta z dnia 28 grudnia 2007 r. w sprawie ustalenia wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego.

            W ciągu roku sprawozdawczegoPrezydent Miasta 40 zarządzeniami wydanymi
na podst. art. 186, ust. 1, pkt. 1 oraz art. 188 ust.1 pkt 1 i 3 ustawy o finansach publicznych
z dnia 30 czerwca 2005 r. wprowadził zmiany w planie dochodów i wydatków budżetu miasta na 2007 rok związane z wprowadzeniem w trakcie 2007 roku zmian kwot dotacji celowych przekazywanych z budżetu państwa oraz z budżetów innych jednostek samorządu terytorialnego, a także uzyskanych zmian kwot subwencji w wyniku podziału rezerw.

 Ponadto Zarządzeniem Prezydenta Miasta Nr 305/2007 z dnia 31.08.2007 r. stosownie do uprawnień wynikających z art.188 ust. 3 ustawy o finansach publicznych (D.U. z 2005 r.
Nr 249 poz.2104 z późn.zm.), dokonano zmiany przeznaczenia rezerwy celowej w kwocie ogółem 1 241 275 zł po wcześniejszym uzyskaniu pozytywnej opinii Komisji Budżetowo-Gospodarczej Rady Miasta z przeznaczeniem na zwiększenie planowanych wydatków w kwocie ogółem 1 241 275 zł, w tym na realizację zadań z przeznaczeniem na kontynuację termomodernizacji Szkoły Podstawowej nr 18, Zespołu Szkół Podstawowo- Gimnazjalnych nr 1 i nr 2 oraz na termomodernizację Szkoły Podstawowej nr 7. Zwiększenie środków nastąpiło w dziale 801- „Oświata i wychowanie”. Zarządzeniem Prezydenta nr 340/2007
z dnia 26.09.2007r. dokonano zmiany przeznaczenia rezerwy celowej w kwocie 220 000 zł po wcześniejszym uzyskaniu pozytywnej opinii Komisji Budżetowo- Gospodarczej, przeznaczając ją na wydatki majątkowe związane z kontynuacją budowy Trasy nad Łubinką – kwota 200 000 zł i budową chodnika w ulicy Jaśminowej – kwota 20 000 zł. Zmian dokonano w dziale 600- „Transport i łączność”. Zarządzeniem Prezydenta nr 127/2007 z dnia 23.04.2007r. stosownie do uprawnień wynikających z art. 188, ust. 1, pkt. 2 ustawy
o finansach publicznych dokonano przeniesienia wydatków z rezerwy celowej zgodnie
z planowanym jej przeznaczeniem do działu 926- „Kultura fizyczna i sport” w wysokości 24 400 zł w celu dofinansowania ze środków własnych realizacji budowy wielofunkcyjnych boisk sportowych ogólnie dostępnych dla dzieci i młodzieży – planowanych przy Zespole Placówek Oświatowo- Wychowawczych. Z kolei Zarządzeniem Prezydenta nr 207/2007
z dnia 29.06.2007r. dokonano przeniesienia środków z rezerwy celowej zgodnie
z planowanym jej przeznaczeniem do działu 900- „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” w kwocie 360 000 zł w związku z koniecznością uzupełnienia udziału środków własnych w sfinansowaniu realizacji robót zabezpieczających mur oporowy na rzece Kamienica wzdłuż Bulwaru Narwiku w Nowym Sączu. Podobnej zmiany dokonano przenosząc kwotę 22 223 zł do działu 854- „Edukacyjna opieka wychowawcza” Zarządzeniem Prezydenta nr 252/2007 z dnia 31.07.2007r. w celu zabezpieczenia udziału środków własnych miasta w kosztach realizacji likwidacji barier architektonicznych
w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym poprzez dostosowanie budynku internatu do potrzeb niepełnosprawnych wychowanków. Niezbędny udział środków własnych wyniósł 10% ogólnej wartości zadania, na które miasto uzyskało dotację w wysokości 200 000 zł
z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Natomiast Zarządzeniem Prezydenta Miasta nr 443/2007 z dnia 12.12.2007r. dokonano przeniesienia z rezerw celowych zgodnie z ich przeznaczeniem do działu 801- „Oświata i wychowanie” kwoty 86 153 zł oraz do działu 854- „Edukacyjna opieka wychowawcza” kwoty 6 919 zł jako wymagany udział środków własnych miasta w wysokości 50% ogólnej wartości zadania, na które uzyskano dotację celową, a dotyczącego instalacji monitoringu wizyjnego w szkołach
i placówkach oświatowych.

          Znaczne zmiany (w ujęciu wartościowym) do Uchwały Budżetowej na 2007 rok zostały wprowadzone w miesiącu kwietniu Uchwałą Rady Miasta Nr VIII/85/2007 z 24.04.2007 r., którą zwiększono budżet po stronie planowanych dochodów o kwotę 550 429 zł, planowanych przychodów o kwotę 108 719 zł oraz planowanych wydatków o kwotę 659 148 zł. Zmian po stronie planowanych wydatków w budżecie miasta dokonano zwiększając planowane wydatki w dziale 600- „Transport i łączność”, w dziale 851- „Ochrona zdrowia” oraz w dziale 900-„Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”.
W miesiącu czerwcu podjęto 7 uchwał Rady Miasta w sprawie zmian Uchwały Budżetowej na 2007 rok, z których najbardziej znaczącą pod względem wartościowym była zmiana wprowadzona Uchwałą nr XI/132/2007 Rady Miasta z dnia 12.06.2007r., którą zwiększono planowane dochody o kwotę 15 900 zł, planowane przychody o 2 233 176 zł oraz planowane wydatki o 2 249 076 zł. Po stronie planowanych przychodów została przyjęta pożyczka preferencyjna, którą Miasto uzyskało z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na realizację zadań związanych z termomodernizacją budynków oświatowych (Zespołu Szkół Podstawowo- Gimnazjalnych Nr 1 – kwota 471 071 zł, Zespołu Szkół Podstawowo- Gimnazjalnych Nr 2 – kwota 381 652 zł, Szkoły Podstawowej Nr 7 – kwota 541 563 zł, Szkoły Podstawowej Nr 18 – kwota 838 890 zł). Ponadto na tej samej Sesji Rady Miasta Uchwałą Nr XI/133/2007 zwiększono planowane dochody jak również wydatki o kwotę 210 300 zł. Zmiana ta dotyczyła działu 900- „Gospodarka komunalna
i ochrona środowiska” a w/w środki pochodziły z „wydatków niewygasających”, których termin realizacji uległ zmianie i w związku z tym powstała konieczność wprowadzenia ich do budżetu miasta na 2007 rok. W ramach tej kwoty zaplanowano wykonanie oświetlenia
w obrębie ulic Gajowej – Leszczynowej, Podbielowskiej oraz Zdrojowej. Uchwałą  
Nr XII/160/2007 Rady Miasta z dnia 28.06.2007 r. wprowadzono do budżetu po stronie planowanych wydatków w dziale 600- „Transport i łączność” kwotę 2 000 000 zł
z przeznaczeniem na modernizację ul. Prażmowskiego. Decyzją Ministra Finansów pismo   znak ST4-4824/430/2007 z dnia 28.05.2007 r. zwiększono o w/w kwotę subwencję ogólną. Kwota subwencji została wcześniej przyjęta do budżetu miasta po stronie planowanych dochodów Zarządzeniem Nr 202/2007 z 28.06.2007 r. Prezydenta Miasta (stosownie do uprawnień wynikających z art. 188 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 30.06.2005 r. o finansach publicznych).

W miesiącu lipcu Uchwałą Rady Miasta nr XIII/179/2007 zwiększono planowane dochody
i wydatki ogółem budżetu miasta o kwotę 1 377 592 zł w związku z niemożnością dotrzymania terminów realizacji remontów obiektów szkolnych wymienionych w Uchwale Nr IV/48/2006 Rady Miasta z dnia 29.12.2006r. w sprawie ustalenia wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2006, jak również niewykorzystania w pełni środków przeznaczonych na „Program rewitalizacji dla Miasta Nowego Sącza” wystąpiła konieczność zwiększenia planowanych dochodów i wydatków w budżecie miasta na 2007 rok w dziale 801- „Oświata i wychowanie” o kwotę 1 177 592 zł, a w dziale 710- „Działalność usługowa” o kwotę 200 000 zł. Podobnie Uchwałą Rady Miasta nr XVIII/232/2007 z dnia 27.11.2007r. zwiększono planowane dochody miasta na 2007 rok o 756 307 zł oraz planowane wydatki
o 1 087 711 zł. Różnica w kwocie 331 404 zł stanowi wcześniej przyjętą kwotę do budżetu miasta po stronie planowanych dochodów Zarządzeniem nr 350/A/2007 z dnia 28.09.2007r. oraz Zarządzeniem nr 398/2007 z dnia 31.10.2007r. stosownie do art. 188, ust. 1, pkt. 3 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. z 2005r. nr 249, poz. 2104 z późn. zm.). Zmiany wprowadzone w/w uchwałą po stronie planowanych wydatków dotyczyły przede wszystkim zwiększenia planowanych wydatków w dziale 801- „Oświata i wychowanie” – kwota 943 269 zł oraz w dziale 854- „Edukacyjna opieka wychowawcza” – kwota 104 442 zł.

Uchwałą nr XIX/245/2007 Rady Miasta Nowego Sącza z dnia 17.12.2007r. wprowadzono zmiany w Uchwale Budżetowej na 2007 rok zwiększając planowane dochody o kwotę 5 425 354 zł, planowane wydatki o kwotę 141 354 zł z równoczesnym zmniejszeniem planowanego deficytu budżetu na 2007 rok o kwotę 5 284 000 zł zmniejszając równocześnie o w/w kwotę wysokość planowanego do zaciągnięcia kredytu.

 

             Prezydent Miasta działając w oparciu o upoważnienie Rady Miasta, wynikające
z § 10, pkt 4 Uchwały Budżetowej Nr VII/78/2007 z dnia 20 marca 2007 r., wprowadził na przestrzeni roku 2007 zmiany w budżecie miasta poprzez przeniesienia planowanych wydatków budżetowych pomiędzy podziałkami klasyfikacji budżetowej (tj. między rozdziałami i paragrafami) w ramach planowanych wydatków wewnątrz działów – za wyjątkiem zmian kwot zaplanowanych na wydatki majątkowe, który to wyjątek nie dotyczy wydatków majątkowych pochodzących z dotacji celowych, jak również zmian kwot wydatków zaplanowanych na wynagrodzenia działu 801- „Oświata i wychowanie”, działu 854- ”Edukacyjna opieka wychowawcza” oraz wydatków na wynagrodzenia pochodzących
z dotacji celowych. W powyższym zakresie zostało podjętych 76 Zarządzeń Prezydenta Miasta, przy czym aż w 37 wprowadzono zmiany w planowanych wydatkach w dziale 801- „Oświata i wychowanie”, a w 38 w dziale 854-„Edukacyjna opieka wychowawcza” oraz
w 29 zarządzeniach wprowadzono zmiany do działu 852-„Pomoc społeczna”.

           
 
 
 
 

            W ujęciu wartościowym największą pozycję, (zwiększenie i zmniejszenie planowanych wydatków) w ogólnej wartości 19 387 227,13 zł stanowiły zmiany wprowadzone w działach: 801- „Oświata i wychowanie” na kwotę 7 820 169 zł, 600- „Transport i łączność” na kwotę 3 900 313 zł, 854 - „Edukacyjna opieka wychowawcza”
na kwotę 2 344 461,90 zł, 852- „ Pomoc społeczna” na kwotę 2 342 012 zł.

 
 

Wprowadzone zmiany w planie budżetu miasta zarządzeniami Prezydenta Miasta na podstawie upoważnienia Rady Miasta wynikającego z § 10 pkt 4 Uchwały Budżetowej Nr VII/78/2007 z dnia 20 marca 2007 r. w ujęciu działowym przedstawiają się następująco:

 
DZIAŁ
WYSZCZEGÓLNIENIE
PLAN WYDATKÓW
Zwiększenia
Zmniejszenia
010
Rolnictwo i łowiectwo
4 400,00
4 400,00
020
Leśnictwo
220,00
220,00
150
Przetwórstwo przemysłowe
40 003,20
40 003,20
600
Transport i Łączność
3 900 313,00
3 900 313,00
630
Turystyka
3 000,00
3 000,00
700
Gospodarka mieszkaniowa
258 819,33
258 819,33
710
Działalność usługowa
229 472,00
229 472,00
750
Administracja publiczna
334 171,76
334 171,76
751

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

8 069,55
8 069,55
752
Obrona narodowa
 800,00
 800,00
754
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
837 483,00
837 483,00
756

Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jedn. nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

10 000,00
10 000,00
801
Oświata i wychowanie
7 820 169,00
7 820 169,00
851
Ochrona zdrowia
97 045,00
97 045,00
852
Pomoc społeczna
2 342 012,00
2 342 012,00
853
Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej
327 790,00
327 790,00
854
Edukacyjna opieka wychowawcza
2 344 461,90
2 344 461,90
900
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
 600 600,00
 600 600,00
921
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
35 547,19
35 547,19
926
Kultura fizyczna i sport
192 850,20
192 850,20
 
Razem wydatki
19 387 227,13
19 387 227,13
 

Ogółem wykonanie budżetu miasta za 2007 r. w ujęciu statystycznym
w porównaniu do planu przedstawia się następująco :

 
Wykonanie dochodów budżetu miasta.
(w zł)
                                                                       Plan                  wykonanie           % wykon
 
I. Dochody ogółem (1+2+3)           286 608 540,71        290 430 352,86                       101,3
 

Dochody budżetu miasta za rok 2007 zrealizowano ogółem w wysokości:        290 430 352,86 zł co stanowi 101,3% założeń planowych  w tym dochody własne w wysokości 104,3 % tj. o 4,3 % powyżej wielkości ustalonych w planie budżetu Miasta, na co miało w głównej mierze wpływ pozyskanie powyżej założeń planowych dochodów z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych i prawnych ( plan 58 766 405 zł – wykonanie 62 785 934,29 zł – ponadplanowe dochody kwota 4 019 529,29 zł ).

Wpływy z subwencji, dotacji oraz pozostałych źródeł zrealizowano w wysokości 99,0 % tj. 1,0 % poniżej założeń planowych.

Dochody własne stanowiące w strukturze planowanych dochodów budżetu miasta 44,0 % w ujęciu ogólnym, w porównaniu do założeń planowych, zostały wykonane następująco:

-        wpływy z podatków i opłat lokalnych w wysokości - 102,0 % założeń planowych,                 

-        udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa – 106,8 % planu,

-        dochody z majątku gminy w wysokości – 102,2 % planu,

-        pozostałe dochody w wysokości – 102,0 % planu.

 
Wykonanie wydatków budżetu miasta
(w zł)
                                                                       Plan                  wykonanie           % wykon
 
   II. Wydatki ogółem                       303 523 015,71        292 436 816,13                      96,3 %
            

1. Wydatki majątkowe                        33 799 352,00         30 304 454,15                      89,7 %

    w tym:

-        inwestycyjne                            33 634 352,00          30 139 454,15                      89,6 %

2. Wydatki bieżące                            269 723 663,71        262 132 361,98                     97,2 %

     w tym:

-        wynagrodzenia                      108 831 781,25       108 091 876,47                     99,3 %

-        pochodne od wynagrodzeń      20 715 774,21          20 452 255,37                     98,7 %

-        pozostałe wydatki                  117 502 984,25        111 672 984,01                     95,0 %

-        dotacje                                     19 990 800,00          19 839 674,84                      99,2 %

-        wydatki na obsługę długu          2 682 324,00           2 075 571,29                      77,4 %

Wydatki ogółem budżetu miasta za 2007 r. zrealizowano w wysokości 292 436 816,13 zł, co stanowi 96,3% planu rocznego, tj. o 3,7% poniżej założeń planowych.

Na sytuację powyższą ma wpływ niższa realizacja wydatków bieżących (wykonanie 97,2% założeń planowych), jak również wydatków majątkowych (wykonanie 89,7% założeń planowych). Na wykonanie planu wydatków bieżących za okres sprawozdawczy poniżej założeń planowych, w większym zakresie, miała między innymi niższa realizacja wydatków zaplanowanych w budżecie miasta na obsługę długu publicznego (kwota 606 752,71zł), jak również nie rozdysponowanie do końca okresu sprawozdawczego kwoty 858 278 zł zabezpieczonej w planie budżetu miasta na rezerwę ogólną, oraz rezerwę celową. Na niższą realizację limitu wydatków zabezpieczonych na obsługę długu w porównaniu do założeń planowych miały wpływ: brak korzystania w ciągu roku z kredytu udzielanego przez bank obsługujący Miasto w ciężar rachunku bieżącego, w porównaniu do potrzeb zakładanych
w planie budżetu Miasta na 2007 rok, jak również w ostateczności zaciągnięcie w niższej wysokości kredytu długoterminowego niż pierwotnie zakładano.

 
(w zł)
                                                                       Plan                  wykonanie           % wykon
III. Wynik ( I – II )    deficyt      (-)   16 914 475,-         (-) 2 006 463,27                      11,9 %

Budżet Miasta za okres sprawozdawczy został zamknięty deficytem w kwocie                2 006 463,27 zł, w tym: na zasobach krajowych - deficyt kwota 2 199 970,45 zł,
na funduszach pomocowych – nadwyżka kwota 193 307,18 zł. Narastająco uwzględniając okresy ubiegłe, budżet Miasta na dzień 31 grudnia 2007 r. wykazuje deficyt w kwocie            43 588 902,52 zł.

W okresie sprawozdawczym z uzyskanych dochodów spłacono długoterminowe kredyty zgodnie z zawartymi umowami w kwocie 13 996 919,63 zł. oraz pożyczki w kwocie 541 246 zł.

Wykazany na koniec okresu sprawozdawczego niższy deficyt niż założono w planie budżetu miasta został spowodowany przede wszystkim wpływem środków dotyczących okresu sprawozdawczego na rachunek budżetu miasta w styczniu 2008 roku , jak również częściowo realizacją wydatków poniżej założeń planowych oraz wypracowaniem wyższych niż planowano dochodów.

W okresie od 2 do 30 stycznia 2008r. na rachunek bankowy budżetu miasta wpłynęły środki ogółem w wysokości 6 516 088,82 zł, stanowiące dochody miasta zaliczone do okresu sprawozdawczego. Powyższe wpływy dotyczyły przede wszystkim środków uzyskanych
z Min. Finansów z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych – kwota              6 232 468 zł oraz pozostałych podatków z tytułu rozliczenia z różnymi Urzędami Skarbowymi.

          

Uwzględniając fakt, że dochody budżetu miasta za rok 2007 zrealizowano ogółem
w wysokości:    290 430 352,86 zł co stanowi 101,3% założeń planowych, a wydatki budżetowe nie zostały przekroczone Komisja Rewizyjna Rady Miasta opiniuje pozytywnie „Sprawozdanie z wykonania budżetu miasta Nowego Sącza za 2007 rok”
i przedstawia wniosek o udzielenie absolutorium organowi wykonawczemu.

Wynik głosowania Komisji: 2 „za”; 1 „przeciw; 1 „wstrzymujący się”.

                                                                                  

 
 
UWAGI:
Powrót do listy projektów uchwał

Warto zobaczyć:

Centrum Informacji Turystycznej Budżet obywatelski Nowego Sącza dotacje-ochrona-srodowiska Zwiazek Powiatów Polskich Programy realizowane ze środków z budżetu państwa e-PUAP Nowosądeckie Forum Seniorów Nowosądecka Karta Rodziny Interwencja w sprawach nieporządku na terenach miejskich Stowarzyszenie Sądecki Obszar Funkcjonalny Punkt konsultacyjno-informacyjny programu Czyste Powietrze Realizujemy zadanie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Młodzieżowa Rada Miasta Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Copyright © 2002-2025 Urząd Miasta Nowego Sącza WCAG 2.0 (Level AAA) W3C

Polityka Prywatności i Cookies