Kontakt: Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, tel. +48 18 443 53 08, +48 18 44 86 500

Poniedziałek, 06 października 2025 r.    Imieniny obchodzą: Artur, Brunon

Dzisiaj 6 października 2025 (poniedziałek) od 14.00 nastąpi przerwa w działaniu telefonii stacjonarnej dla całego urzędu.
W tym czasie kontakt telefoniczny z urzędem będzie niemożliwy zarówno dla petentów, jak i urzędników.

Projekty uchwał Rady Miasta Nowego Sącza V kadencji

Projekt uchwały Rady Miasta
Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB
Data złożenia projektu: 2008-06-10
Data wydania decyzji: 2008-06-12
Status projektu: Projekt podjęty
Komisje opiniujące:
- Komisja Oświaty, Kultury i Sztuki
- Komisja Infrastruktury Komunalnej
- Komisja Praworządności
- Komisja Ochrony Środowiska
- Komisja Budżetowo-Gospodarcza
- Komisja Zdrowia i Opieki Społecznej
- Komisja Sportu i Turystyki
                                                                                                  Projekt
Druk nr178 
Uchwała Nr ……………
Rady Miasta Nowego Sącza
z dnia …………………..
 
w sprawie: zmiany uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2008.
 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) – na wniosek Prezydenta Miasta Rada Miasta Nowego Sącza uchwala co następuje:
 
§1
 
1.     Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały
2.     Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały
 
                                                                       § 2
 
W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2008 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika nr 1, nr 2, nr 3  do uchwały niniejszej.
 
§3
 
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
 
§4
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.
 
 
 
                                                                                              Przewodniczący Rady Miasta
 
                                                                                                          Artur Czernecki

 

 
 
Załącznik Nr 1
 
 
 
do Uchwały Rady Miasta
 
 
 
Nr ………………………...
 
 
 
z dnia …………………….
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zmiany w budżecie po stronie dochodów
 
 
 
 
 
 
 
(w zł.)
 
Dział
Treść
Zwiększenie
 
150
Przetwórstwo przemysłowe
9 675
 
 
Dochody bieżące
9 675
 
 
w tym:
 
 
 
Odsetki od dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości (§ 0900)
3
 
 
Dotacja celowa otrzymana przez jednostkę samorządu terytorialnego od innej jednostki samorządu terytorialnego będącej instytucją wdrażającą na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów)(§ 2888)
7 066
 
 
Dotacja celowa otrzymana przez jednostkę samorządu terytorialnego od innej jednostki samorządu terytorialnego będącej instytucją wdrażającą na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów)(§ 2889)
2 356
 
 
Wpływy ze zwrotów dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości (§ 2910)
250
 
630
Turystyka
605
 
 
Dochody bieżące
605
 
 
w tym:
 
 
 
Odsetki od dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości (§ 0900)
5
 
 
Wpływy ze zwrotów dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości (§ 2910)
600
 
750
Administracja publiczna
239 667
 
 
Dochody bieżące
239 667
 
 
w tym:
 
 
 
Grzywny i inne kary pieniężne od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych (§ 0580)
34 618
 
 
Grzywny, mandaty i inne kary pieniężne od osób fizycznych (§ 0570)
150
 
 
Wpływy z różnych opłat (§ 0690)
10
 
 
Wpływy z różnych dochodów (§ 0970)
204 889
 
754
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
100
 
 
Dochody bieżące
100
 
 
w tym:
 
 
 
Wpływy z różnych dochodów (§ 0970)
100
 
756
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem
14 000
 
 
Dochody bieżące
14 000
 
 
w tym:
 
 
 
Zaległości z podatków zniesionych (§ 0560)
14 000
 
852
Pomoc społeczna
181 000
 
 
Dochody bieżące
181 000
 
 
w tym:
 
 
 
Wpływy z usług (§ 0830)
133 100
 
 
Pozostałe odsetki (§ 0920)
4 000
 
 
Wpływy z różnych dochodów (§ 0970)
3 900
 
 
Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami (§ 2360)
40 000
 
900
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
19 172
 
 
Dochody bieżące
19 172
 
 
w tym:
 
 
 
Wpływy z różnych dochodów (§ 0970)
19 138
 
 
Wpływy ze zwrotów dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości (§ 2910)
34
 
921
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
2 879
 
 
Dochody bieżące
2 879
 
 
w tym:
 
 
 
Wpływy ze zwrotów dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości (§ 2910)
2 879
 
926
Kultura fizyczna i sport
87 817
 
 
Dochody bieżące
87 817
 
 
w tym:
 
 
 
Wpływy z różnych dochodów (§ 0970)
87 817
 
 
Razem dochody:
554 915
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Przewodniczący Rady Miasta
 
 
 
 
 
 
 
   Artur Czernecki
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Załącznik Nr 2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
do Uchwały Rady Miasta
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nr …………………..……..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
z dnia ……………………..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zmiany w budżecie po stronie wydatków
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(w zł.)
 
Dział
Rozdz.
§
Treść
Zwiększenie
Zmniejszenie
 
600
 
 
Transport i łączność
220 000
135 402
 
 
60015
 
Drogi publiczne w miastach na prawach powiatu
 
135 402
 
 
 
 
Wydatki bieżące
 
135 402
 
 
60016
 
Drogi publiczne gminne
220 000
 
 
 
 
 
Wydatki majątkowe
220 000
 
 
750
 
 
Administracja publiczna
190 500
 
 
 
75023
 
Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)
190 500
 
 
 
 
 
Wydatki bieżące
190 500
 
 
754
 
 
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
180 000
 
 
 
75495
 
Pozostała działalność
180 000
 
 
 
 
 
Wydatki majątkowe
180 000
 
 
801
 
 
Oświata i wychowanie
4 500
530 000
 
 
80101
 
Szkoły podstawowe
 
350 000
 
 
 
 
Wydatki majątkowe
 
350 000
 
 
80110
 
Gimnazja
 
180 000
 
 
 
 
Wydatki majątkowe
 
180 000
 
 
80195
 
Pozostała działalność
4 500
 
 
 
 
 
Wydatki bieżące
4 500
 
 
852
 
 
Pomoc społeczna
181 000
4 500
 
 
85202
 
Domy pomocy społecznej
133 000
 
 
 
 
 
Wydatki bieżące
133 000
 
 
 
 
 
w tym:
 
 
 
 
 
 
Wynagrodzenia
100 000
 
 
 
85212
 
Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego
20 000
 
 
 
 
 
Wydatki bieżące
20 000
 
 
 
 
 
w tym:
 
 
 
 
 
2910
Zwrot dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości
20 000
 
 
 
85214
 
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe
28 000
4 500
 
 
 
 
Wydatki bieżące
28 000
4 500
 
900
 
 
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
11 000
 
 
 
90095
 
Pozostała działalność
11 000
 
 
 
 
 
Wyydatki bieżące
11 000
 
 
926
 
 
Kultura fizyczna i sport
437 817
 
 
 
92605
 
Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu
437 817
 
 
 
 
 
Wydatki bieżące
27 817
 
 
 
 
 
Wydatki majątkowe
410 000
 
 
 
 
 
Razem:
1 224 817
669 902
 
 
 
 
Ogółem zwiększenie wydatków:
554 915
x
 
Przewodniczący Rady Miasta
Artur Czernecki

 
 

 
 
 
 
 
 
 
Załącznik Nr 3
 
 
 
 
 
 
 
 
do Uchwały Rady Miasta
 
 
 
 
 
 
 
 
Nr …………………….…
 
 
 
 
 
 
 
 
z dnia …………………..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zmiany w Załączniku Nr 8 do Uchwały Budżetowej
 
"Wydatki majątkowe budżetu miasta Nowego Sącza w 2008 roku"
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(w zł.)
 
Lp.
Nazwa
Zwiększenie
Zmniejszenie
 
 
600-Transport i łączność
220 000
 
 
 
60016-Drogi publiczne gminne
220 000
 
 
11.
Przebudowa ulicy Ruczaj
220 000
 
 
 
754-Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
180 000
 
 
 
75495-Pozostała działalność
180 000
 
 
2.
Dokończenie adaptacji budynku przy ulicy Lwowskiej 71 w Nowym Sączu dla potrzeb Komendy Straży Miejskiej
180 000
 
 
 
801-Oświata i wychowanie
 
530 000
 
 
80101- Szkoły Podstawowe
 
350 000
 
4.
Budowa boiska wielofunkcyjnego na terenie Szkoły Podstawowej Nr 7 w N. Sączu ul. Grota Roweckiego 15
 
350 000
 
 
80110-Gimnazja
 
180 000
 
2.
Kontynuacja termomodernizacji szkół, w tym: Gimnazjum Nr 3 w Nowym Sączu ul. Kr. Jadwigi 29 - Modernizacja wraz z termomodernizacją
 
180 000
 
 
926-Kultura fizyczna i sport
410 000
 
 
 
92605-Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu
410 000
 
 
4.
Budowa wielofunkcyjnego boiska ze sztuczną nawierzchnia przy Szkole Podstawowej Nr 7 w N. Sączu ul. Grota Roweckiego 15"
350 000
 
 
5.
Naprawa ogrodzenia wraz z wymianą bramy w obiekcie stadionu "SANDECJA"
60 000
 
 
 
Razem:
810 000
530 000
 
 
Ogółem zwiększenie wydatków majątkowych:
280 000
x
 
Przewodniczący Rady Miasta
Artur Czernecki

 
Nowy Sącz,10.06.2008 r.
 
Uzasadnienie do projektu Uchwały w sprawie zmian
Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2008 rok.
 
I.                Zmiany w budżecie po stronie planowanych dochodów
 
 
Dział 150 „Przetwórstwo przemysłowe”                                                              (+) 9 675,- zł
 
            W w/w dziale w rozdziale 15011 – „Rozwój przedsiębiorczości”, zwiększa się planowane dochody o łączną kwotę 9 675,- zł. Na powyższą kwotę składają się następujące pozycje:
-     środki w wysokości 250,- zł stanowią zwrot z rozliczenia dotacji celowej z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom, zwróconą do budżetu miasta przez Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Społeczno-Gospodarczych (SWISG) „Klub Sądecki".
-     kwota w wysokości 3 zł stanowi odsetki od nieterminowego zwrotu w/w dotacji przez Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Społeczno-Gospodarczych (SWISG) „Klub Sądecki".
-     kwota 9 422,- zł pochodzi z dotacji celowej, przekazanej przez Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie na kontynuację projektu pn. „Kompetentny pracownik – rozwój osobowy i zawodowy pracowników z regionu nowosądeckiego” w ramach Priorytetu2 – Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach działania 2.1 ZPORR, współfinansowanego ze środków EFS. Projekt realizowany przez Nowosądecki Inkubator Przedsiębiorczości.
 
 
Dział 630 „Turystyka”                                                                                              (+) 605,- zł
 
            Zwiększa się planowane dochody tego działu w rozdziale 63003 – „Zadania
w zakresie upowszechniania turystyki”, o łączną kwotę 605,- zł. Środki w wysokości 600,- zł stanowią zwrot z rozliczenia dotacji celowej z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom, zwróconą do budżetu miasta przez Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych – „Spokojne Jutro”.
            Natomiast pozostała kwota w wysokości 5,- zł stanowi odsetki od nieterminowego zwrotu w/w dotacji przez Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych – „Spokojne Jutro”.
 
 
Dział 750 „Administracja publiczna”                                                              (+) 239 667,- zł
 
Zwiększa się planowane dochody w tym dziale na kwotę ogółem 239 667,- zł.
W rozdziale 75023 – „Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)”, zwiększa się planowane dochody o kwotę ogółem 236 778,- zł, w tym:
-      kwota 202 000,- zł stanowi zwrot do budżetu miasta niewykorzystanych do 25 kwietnia br. środków przeznaczonych na wydatki niewygasające z upływem roku 2007 na dokończenie prac związanych z remontem budynku Ratusza – I etap prac prowadzonych w ramach zadania pn. „Restauracja Elewacji Ratusza Miejskiego w Nowym Sączu”,
-        środki w wysokości 150,- zł – stanowią karę pieniężną nałożoną na osobę fizyczną za nie zgłoszenie się w wyznaczonym terminie w Wydziale Komunikacji i Transportu Urzędu Miasta celem odbioru tablic rejestracyjnych,
-        środki w wysokości 34 618,- zł – stanowią karę umowną nałożoną na wykonawcę w związku z opracowaniem dokumentacji projektowo - kosztorysowej dot. budynku Sądeckiego Urzędu Pracy i Nowosądeckiego Inkubatora Przedsiębiorczości.
-        środki w wysokości 10,- zł – stanowią opłatę za udostępnienie materiałów przetargowych,
 
      Dokonuje się również zwiększenia planowanych dochodów w rozdziale 75095 – „Pozostała działalność”, o kwotę 2 889,- zł. Kwota ta została przekazana przez Urząd Miasta Kiskunhalas na Węgrzech i stanowi zwrot kosztów z tytułu transportu, poniesionych przez miasto Nowy Sącz w związku z uczestnictwem w uroczystościach „Święta Winobrania” we wspomnianym mieście partnerskim.
 
 
Dział 754 „Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa”                   (+) 100,- zł
 
              Zwiększa się planowane dochody tego działu w rozdziale 75416 – „Straż Miejska”
o kwotę 100,- zł stanowiącą zwrot nadpłaty składki za ubezpieczenie pojazdu KN 27478 z lat ubiegłych przez Powszechny Zakład Ubezpieczeń S.A. Inspektorat w Nowym Sączu.
 
 
Dział 756 „Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych
i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej
 oraz wydatki związane z ich poborem”                                                            (+) 14 000,- zł
 
              Zwiększa się planowane dochody w w/w dziale o kwotę 14 000,- zł. Kwota ta pochodzi z uiszczonych zaległości z tyt. podatków zniesionych – wyegzekwowana przez komorników.
 
 
Dział 852 „Pomoc społeczna”                                                                            (+) 181 000,- zł
 
              Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę ogółem 181 000,- zł,
w tym: zwiększa się planowane dochody w rozdziale 85202 - „Domy pomocy społecznej”
o kwotę 133 000,- zł. Zwiększenie wynika z przewidywanych wyższych wpływów z tytułu odpłatności za pobyt pensjonariuszy (w § 0830 – „Wpływy z usług”). Wyższe przewidywane wykonanie dochodów związane jest z waloryzacją rent i emerytur mieszkańców.
              Dodatkowo zwiększa się planowane dochody na wniosek Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej na kwotę 48 000,- zł. Zwiększone dochody pochodzą z nieplanowanego zwrotu nienależnie pobranych świadczeń oraz z refundacji świadczeń za mieszkańców innych gmin, a także z wpłat odsetek od nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych oraz z wpłat od dłużników alimentacyjnych.
 
 
Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”                            (+) 19 172,- zł
 
              Zwiększa się planowane dochody tego działu w rozdziale 90078 – „Usuwanie skutków klęsk żywiołowych” o kwotę 19 138,- zł, która stanowi karę umowną nałożoną przez Wydział Inwestycji i Remontów na Przedsiębiorstwo Wielobranżowe EURO - DROMPEX Sp. z o.o. w związku z nieterminowym wykonaniem robót dotyczących zadania inwestycyjnego pn. „Odwodnienie ul. Podwale w dzielnicy Falkowa w Nowym Sączu.”
              Ponadto zwiększa się planowane dochody w rozdziale 90095 – „Pozostała działalność” o kwotę 34,- zł, wynikającą z nierozliczonej dotacji celowej z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom – po złożonym rozliczeniu przez Fundację Karpacką Zielone Technologie.        
 
 
Dział 921 „Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego”                                   (+) 2 879,- zł
 
            Zwiększa się dochody tego działu w rozdziale 92195 – „ Pozostała działalność”
o kwotę 2 879,- zł, która stanowi zwrot niewykorzystanej dotacji celowej otrzymanej z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom, zwróconej do budżetu przez Sądeckie Towarzystwo Muzyczne.
 
 
Dział 926 „Kultura fizyczna i sport”                                                                  (+) 87 817,- zł
 
              Zwiększa się dochody tego działu o kwotę 87 817,- zł, w rozdziale 92605 – „Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu”. Powyższa kwota przekazana została na rachunek Miasta, po zakończeniu likwidacji Nowosądeckiego Ośrodka Rekreacyjno – Sportowego
w Nowym Sączu.
 
 
Zwiększa się planowane dochody ogółem o kwotę 554 915,- zł
 
 
II.              Zmiany w budżecie po stronie planowanych wydatków
 
 
Dział 600 „Transport i łączność”                                                                        (+) 84 598,- zł
 
 
            Zwiększa się planowane wydatki majątkowe o kwotę 220 000,- zł w rozdziale 60016 – „Drogi publiczne gminne”, z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Przebudowa ulicy Ruczaj”. W wyniku przeprowadzonego przetargu nieograniczonego na realizację w/w zadania okazało się, że wartość najniższej ważnej oferty przekracza zaplanowane w budżecie miasta środki finansowe na ten cel w 2008 roku o 220 000,- zł (kwota planowana 1 700 000,- zł). Na w/w zadanie planuje się przesunąć środki w kwocie 135 402,- zł zaplanowane pierwotnie na remonty ulic w rozdziale 60015 - „Drogi publiczne w miastach na prawach powiatu”. Natomiast środki w kwocie 84 598,- zł pochodzą z dodatkowych nieplanowanych dochodów zaproponowanych do wprowadzenia do budżetu miasta niniejszym projektem uchwały.
 
 
Dział 750 „Administracja publiczna”                                                              (+) 190 500,- zł
 
              Zwiększa się planowane wydatki bieżące tego działu o kwotę 190 500,- zł
z przeznaczeniem na zadanie pn. „Remont budynku Ratusza”. Zakończenie realizacji w/w zadania nastąpiło zgodnie z umową w dniu 25 kwietnia 2008 roku. Jednakże z uwagi na fakt, iż wykonawca prac dostarczył ostateczny, sprawdzony i zatwierdzony przez inspektora nadzoru inwestorskiego kosztorys powykonawczy wraz z fakturą dopiero w dniu 30 maja 2008 r. wypłata środków nie była możliwa w wyznaczonym terminie.
 
 
 
Dział 754 „Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa”            (+) 180 000,- zł
 
            Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków majątkowych w w/w dziale
o kwotę 180 000,- zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Dokończenie adaptacji budynku przy ulicy Lwowskiej 71 w Nowym Sączu dla potrzeb Komendy Straży Miejskiej”. Przesunięte środki pozwolą na dokończenie adaptacji budynku przy ul. Lwowskiej 71.
Planowany zakres robót modernizacyjnych obejmować ma utwardzenie drogi dojazdowej i parkingu w obrębie siedziby KSM, dostosowanie wejścia do budynku dla potrzeb osób niepełnosprawnych a także przeprowadzenia działań związanych z estetyzacją powierzchni zielonej wokół budynku.
 
 
Dział 801 „Oświata i wychowanie”                                                                   (-) 525 500,- zł
 
            Zmniejsza się planowane wydatki tego działu o kwotę 525 500,- zł. Na powyższą kwotę składają się następujące zmiany:
-       Przesunięcie  kwoty 180 000,- zł z planowanych wydatków majątkowych w/w działu na wydatki majątkowe do działu 754 – „Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa”. W wyniku przeprowadzonego przetargu na realizację zadania inwestycyjnego pn. „Kontynuacja termomodernizacji szkół, w tym: Gimnazjum Nr 3 w Nowym Sączu ul. Królowej Jadwigi 29 – Modernizacja wraz z termomodernizacją” uzyskano oszczędność środków finansowych w w/w wysokości. Zaoszczędzoną kwotę proponuje się przeznaczyć na zadanie inwestycyjne pn. „Dokończenie adaptacji budynku przy ulicy Lwowskiej 71 w Nowym Sączu dla potrzeb Komendy Straży Miejskiej”.
 
-       Przesunięcie kwoty 350 000,- zł z planowanych wydatków majątkowych tego działu na wydatki majątkowe działu 92605 – „Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu”.
Na podstawie uchwały nr XVIII/272/08 z dnia 25 kwietnia 2008 roku, Sejmik Województwa Małopolskiego skierował do dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej – w ramach Wieloletniego Programu Rozwoju Bazy Sportowej Województwa Małopolskiego” na lata 2008 – 2010 - zadanie inwestycyjne pn. „Budowa wielofunkcyjnego boiska ze sztuczną nawierzchnią przy Szkole Podstawowej Nr 7 w Nowym Sączu ulica GrotaRoweckiego15”.
W budżecie miasta na 2008 rok przedmiotowe zadanie ujęte zostało w rozdziale 80101 – „Szkoły podstawowe” pn. „Budowa boiska wielofunkcyjnego na terenie Szkoły Podstawowej Nr 7 w N. Sączu ul. Grota Roweckiego 15” z limitem wydatków w wysokości 350.000 złotych.
W związku z otrzymaną informacją o zakwalifikowaniu budowy wielofunkcyjnego boiska ze sztuczną nawierzchnią przy Szkole Podstawowej Nr 7 w Nowym Sączu do Wieloletniego Programu Rozwoju Bazy Sportowej Województwa Małopolskiego na lata 2008 – 2010 w dziale „926 –„Kultura fizyczna i sport” i ujęciu jej w planie dofinansowań na dany rok kalendarzowy - koniecznym jest ujednolicenie klasyfikacji budżetowej i nazwy zadania.
 
-       Zwiększenie wydatków bieżących o kwotę 4 500,- zł, z przeznaczeniem na zakup wyprawek szkolnych dla dzieci z rodzin romskich. Dotację na ten cel otrzymano z budżetu państwa w wysokości 13 500,- zł , a całkowity koszt zadania to 18 000,- zł.
 
 
 
 
 
 
Dział 852 „Pomoc społeczna”                                                                            (+) 176 500,- zł
 
              Zwiększa się planowane wydatki tego działu w rozdziale 85202 – „Domy pomocy społecznej” o kwotę 133 000,- zł na wniosek Domu Pomocy Społecznej przy ul. E. Plater 20, w tym:
-        100 000,- zł – proponuje się przeznaczyć na wynagrodzenia osobowe pracowników. Kwota ta dotyczy planowanych podwyżek od miesiąca czerwca 2008 roku dla pracowników zatrudnionych w Domu Pomocy Społecznej ul. Emilii Plater 20
(średnio w kwocie 110,- zł brutto miesięcznie)
-        20 800,- zł - z przeznaczeniem na zakup materiałów i wyposażenia, wynikający
z potrzeby uzupełnienia wyposażenia części pokoi mieszkańców,
-        2 000,- zł – z przeznaczeniem na opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej,
-        10 200,- zł – zwiększenie wynika z konieczności naliczenia funduszu socjalnego
od 8 osób zatrudnionych w ramach robót publicznych na okres 5 m-cy w porozumieniu z Urzędem Pracy. W związku z przyjęciem tych osób wzrósł wskaźnik zatrudnienia
i zwiększył się odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.
 
              Ponadto zwiększa się wydatki bieżące tego działu na wniosek Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej na kwotę 43 500,- zł, na powyższą kwotę składają się następujące zmiany:
-            Zwiększenie wydatków bieżących o kwotę 20 000,- zł z przeznaczeniem na wydatki jednostki związane ze zwrotem dotacji do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.
-            Zwiększenie wydatków o kwotę 28 000,- zł z przeznaczeniem na wypłatę zasiłków celowych,
-            Przesunięcie wydatków w kwocie 4 500,- zł do działu 801 – „Oświata i wychowanie” z przeznaczeniem na zakup wyprawek szkolnych dla dzieci z rodzin romskich.
 
 
Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”                            (+) 11 000,- zł
 
              Dokonuje się zwiększenia wydatków bieżących w/w działu o kwotę 11 000,- zł z przeznaczeniem na opracowanie audytów energetycznych, potwierdzających osiągnięcie efektu ekologicznego w wyniku przeprowadzonej termomodernizacji szkół, oraz modernizacji kotłowni Niepublicznego Przedszkola Katolickiego ul Nadbrzeżna 12, celem przedłożenia do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie.
 
 
Dział 926 „Kultura fizyczna i sport”                                                                (+) 437 817,- zł
 
             Zwiększa się planowane wydatki tego działu o kwotę ogółem 437 817,- zł, w tym kwota 60 000,- zł na wydatki majątkowe na zadanie inwestycyjne pn. „Naprawa ogrodzenia wraz z wymianą bramy w obiekcie stadionu „SANDECJA”. Kwotę w wysokości 27 817,- zł planuje się przeznaczyć na wydatki bieżące związane z konserwacją i remontem obiektów sportowych administrowanych przez jednostkę.
             Ponadto zwiększa się planowane wydatki majątkowe tego działu o kwotę 350 000,- zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Budowa wielofunkcyjnego boiska ze sztuczną nawierzchnią przy Szkole Podstawowej Nr 7 w N. Sączu ul. Grota Roweckiego 15”.
 
 
 
Zwiększa się planowane wydatki ogółem o kwotę 554 915,- zł.
UWAGI:
Powrót do listy projektów uchwał

Warto zobaczyć:

Centrum Informacji Turystycznej Budżet obywatelski Nowego Sącza dotacje-ochrona-srodowiska Zwiazek Powiatów Polskich Programy realizowane ze środków z budżetu państwa e-PUAP Nowosądeckie Forum Seniorów Nowosądecka Karta Rodziny Interwencja w sprawach nieporządku na terenach miejskich Stowarzyszenie Sądecki Obszar Funkcjonalny Punkt konsultacyjno-informacyjny programu Czyste Powietrze Realizujemy zadanie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Młodzieżowa Rada Miasta Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Copyright © 2002-2025 Urząd Miasta Nowego Sącza WCAG 2.0 (Level AAA) W3C

Polityka Prywatności i Cookies