Kontakt: Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, tel. +48 18 443 53 08, +48 18 44 86 500

Poniedziałek, 06 października 2025 r.    Imieniny obchodzą: Artur, Brunon

Dzisiaj 6 października 2025 (poniedziałek) od 14.00 nastąpi przerwa w działaniu telefonii stacjonarnej dla całego urzędu.
W tym czasie kontakt telefoniczny z urzędem będzie niemożliwy zarówno dla petentów, jak i urzędników.

Projekty uchwał Rady Miasta Nowego Sącza V kadencji

Projekt uchwały Rady Miasta
Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB
Data złożenia projektu: 2008-08-26
Data wydania decyzji: 2008-09-09
Status projektu: Projekt podjęty
Komisje opiniujące:
- Komisja Oświaty, Kultury i Sztuki
- Komisja Infrastruktury Komunalnej
- Komisja Praworządności
- Komisja Ochrony Środowiska
- Komisja Budżetowo-Gospodarcza
- Komisja Zdrowia i Opieki Społecznej
- Komisja Sportu i Turystyki
        Projekt - druk nr 211 
Uchwała Nr ……………
Rady Miasta Nowego Sącza
z dnia …………………..
 
w sprawie: zmiany uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2008
 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) – na wniosek Prezydenta Miasta Rada Miasta Nowego Sącza uchwala co następuje:
 
§ 1
 
1.     Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały
2.     Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 2
 
W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2008 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika nr 1, nr 2 i nr 3 do uchwały niniejszej.
 
§ 3
 
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
 
§ 4
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.
 
 
Przewodniczący Rady Miasta
Artur Czernecki
 

    Załącznik nr 1  
    do Uchwały Rady Miasta  
    nr……………z dnia……..  
         
Zmiany w budżecie po stronie dochodów      
         

Dział

Nazwa

Zwiększenia

Zmniejszenia

 
010 Rolnictwo i łowiectwo 43    
  Dochody bieżące 43    
  w tym:      
  Wpływy z tytułu pomocy finansowej udzielanej między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących (§ 2710) 43    

600

Transport i łączność 21 000    
  Dochody bieżące 21 000    
  w tym:      
  Wpływy z usług (§ 0830) 800    
  Wpływy z różnych dochodów (§ 0970) 20 200    

700

Gospodarka mieszkaniowa 246 700    
  Dochody bieżące 246 700    
  w tym:      
  Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami (§ 2360) 246 700    

750

Administracja publiczna 1 151    
  Dochody bieżące 1 151    
  w tym:      
  Grzywny, mandaty i inne kary pieniężne od osób fizycznych (§ 0570) 200    
  Grzywny i inne kary pieniężne od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych (§ 0580)      
  Wpływy z różnych opłat (§ 0690) 43    
  Wpływy z różnych dochodów (§ 0970) 908    

756

Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem 330 375 300  
  Dochody bieżące 330 375 300  
  w tym:      
  Podatek rolny (§ 0320) 90 100    
  Wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw (§ 0490) 52 675    
  Zaległości z podatków zniesionych (§ 0560) 74 000    
  Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat (§ 0910) 113 600    
  Pozostałe odsetki (§ 0920)   300  

801

Oświata i wychowanie 19 173    
  Dochody bieżące 19 173    
  w tym:      
  Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze (§ 0750) 6 428    
  Wpływy z różnych dochodów (§ 0970) 12 745    

852

Pomoc społeczna 182 674 2 000  
  Dochody bieżące 182 479 1 000  
  w tym:      
  Grzywny i inne kary pieniężne od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych (§ 0580) 4 832    
  Wpływy z różnych opłat (§ 0690) 12    
  Wpływy z usług (§ 0830) 153 046    
  Pozostałe odsetki (§ 0920) 22 000    
  Wpływy z różnych dochodów (§ 0970)   1 000  
  Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami (§ 2360) 2 589    
  Dochody majątkowe 195 1 000  
  w tym:      
  Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych (§ 0870) 195 1 000  

854

Edukacyjna opieka wychowawcza 5 278    
  Dochody bieżące 5 278    
  w tym:      
  Wpływy z różnych dochodów (§ 0970) 5 278    

900

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 31 771    
  Dochody bieżące 31 771    
  w tym:      
  Odsetki od dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości (§ 0900) 1    
  Wpływy z różnych dochodów (§ 0970) 31 770    

926

Kultura fizyczna i sport 13 000    
  Dochody bieżące 13 000    
  w tym:      
  Pozostałe odsetki (§ 0920) 13 000    
  Razem: 851 165 2 300
  Ogółem zwiększenie dochodów 848 865  

                Załącznik Nr 2
                do Uchwały Rady Miasta
                Nr ……….……./2008
                z dnia …………….. 2008 r.
                   

Zmiany w budżecie po stronie wydatków

 

 

 

 

           
                  (w zł.)

Dział

Rozdz.

§

Treść 

Zwiększenie

Zmniejszenie

010     Rolnictwo i łowiectwo 1 810  
  01030   Izby rolnicze   1 810  
      wydatki bieżące   1 810  
      w tym:      
    2850 Wpłaty gmin na rzecz izb rolniczych w wysokości 2% uzyskanych wpływów z podatku rolnego 1 810  
600     Transport i łączność 4 550 000 3 750 000
  60004   Lokalny transport zbiorowy   200 000  
      wydatki bieżące   200 000  
  60015   Drogi publiczne w miastach na prawach powiatu 3 650 000 3 650 000
      wydatki bieżące   3 550 000  
      wydatki majątkowe   100 000 3 650 000
  60016   Drogi publiczne gminne   700 000 100 000
      wydatki bieżące   700 000  
      wydatki majątkowe     100 000
750     Administracja publiczna   30 000  
  75075   Promocja jednostek samorządu terytorialnego 30 000  
      wydatki bieżące   30 000  
754     Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

150 000

 
  75404   Komendy wojewódzkie Policji

100 000

 
      Wydatki bieżące

75 000

 
      w tym    
    3000 Wpłaty jednostek na fundusz celowy

75 000

 
      Wydatki majątkowe

25 000

 
      w tym:    
    6170 Wpłaty jednostek na fundusz celowy na finansowanie lub dofinansowanie zadań inwestycyjnych

25 000

 
  75411   Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej

50 000

 
      wydatki bieżące

10 000

 
      wydatki majątkowe

40 000

 
756     Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

13 055

 
  75647   Pobór podatków, opłat i niepod. należności budż.

13 055

 
      wydatki bieżące

13 055

 
851     Ochrona zdrowia  

20 000

  85195   Pozostała działalność  

20 000

      Wydatki bieżące  

20 000

      w tym:        
    2710 Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących  

20 000

852     Pomoc społeczna

341 267

 
  85202   Domy pomocy społecznej

254 000

 
      Wydatki bieżące

254 000

 
      w tym:    
      Wynagrodzenia

81 000

 
  85203   Ośrodki wsparcia

17 267

 
      wydatki majątkowe

17 267

 
  85220   Jednostki specjalistycznego poradnictwa, mieszkania chronione i ośrodki interwencji kryzysowej

70 000

 
      Wydatki bieżące

70 000

 
853     Pozostałe zadania z zakresu polityki społecznej

2 733

 
  85311   Rehabilitacja zawodowa i społeczna osób niepełnosprawnych

2 733

 
      Wydatki bieżące

2 733

 
      w tym:      
    2580 Dotacja podmiotowa z budżetu dla jednostek niezaliczanych do sektora finansów publicznych

2 733

 
900     Gospodarka komunalna i ochrona środowiska  

700 000

  90001   Gospodarka ściekowa i ochrona wód     600 000
      wydatki majątkowe     600 000
  90095   Pozostała działalność  

100 000

      Wydatki majątkowe  

100 000

921     Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

247 600

17 600

  92105   Pozostałe zadania w zakresie kultury   230 000  
      wydatki bieżące   230 000  
  92109   Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby

17 600

17 600

      Wydatki bieżące

17 600

 
      w tym:    
    2480 Dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury

17 600

 
      Wydatki majątkowe  

17 600

      w tym:    
    6220 Dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych innych jednostek sektora finansów publicznych  

17 600

      Razem: 5 336 465 4 487 600
      Ogółem zwiększenie wydatków: 848 865 x
 
              Załącznik Nr 3
              do Uchwały Rady Miasta
              Nr ………………….../2008
              z dnia ……………. 2008 r.
                 
                 

Zmiany w Załączniku Nr 8 do Uchwały Budżetowej

"Wydatki majątkowe budżetu miasta Nowego Sącza w 2008 roku"

                 
                 
                (w zł.)

Lp.

Nazwa

Zwiększenie

Zmniejszenie

  600- Transport i łączność 100 000 3 750 000
  60015- Drogi publiczne w miastach na prawach powiatu 100 000 3 650 000
1. Ulica Długoszowskiego - budowa kanalizacji deszczowej   2 600 000
2. Obwodnica zachodnia - opracowanie dokumentacji   900 000
4. Chodnik ul. Poręba Mała (dokończenie)   150 000
6. Projekt ul. Biegonickiej 100 000  
  60016- Drogi publiczne gminne   100 000
6. Dokumentacja przyszłościowa   100 000
  754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 65 000  
  75404 - Komendy wojewódzkie Policji 25 000  
2. Dotacja dla Komendy Miejskiej Policji w Nowym Sączu na sfinansownaie zakupu wideorejestratora  25 000  
  75411- Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej 40 000  
2. Dofinansowanie zakupu samochodu operacyjnego oraz specjalistycznego sprzętu ratowniczego dla potrzeb KM PSP 40 000  
  852- Pomoc społeczna 17 267  
  85203- Ośrodki wsparcia 17 267  
1. Adaptacja budynku na potrzeby Środowiskowego Domu Samopomocy 17 267  
  900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska   700 000
  90001- Gospodarka ściekowa i ochrona wód     600 000
3. Przepięcie kanalizacji deszczowej na skrzyżowaniu ul. I Brygady i Al. Piłsudskiego z odpr. wód opadowych do rzeki Kamienica   600 000
  90095 - Pozostała działalność   100 000
3. Działania przeciwpowodziowe - regulacja potoku Łubinka w km 4+410 - 7+170,5 w Nowym Sączu   100 000
  921- Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego   17 600
  92109- Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby   17 600
1. Przebudowa - modernizacja i rozwój infrastruktury Miejskiego Ośrodka Kultury   17 600
  Razem: 182 267 4 467 600
  Ogółem zmniejszenie wydatków majątkowych: x 4 285 333
Nowy Sącz,26.08.2008 r.
 
Uzasadnienie do projektu Uchwały w sprawie zmian
Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2008 rok.
 
I.                Zmiany w budżecie po stronie planowanych dochodów
 
Po przeanalizowaniu wykonania dochodów budżetu za okres I półrocza br. proponuje się wprowadzenie następujących zmian po stronie planowanych dochodów budżetowych:
 
Dział 010- Rolnictwo i łowiectwo                                                                           (+) 43 zł
 
            Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów tego działu o kwotę 43 zł, która stanowi uzupełnienie dotacji przyznanej w roku ubiegłym na realizację projektu „Bezpieczny Wał”.
 
Dział 600- Transport i łączność                                                                              (+) 21 000 zł
 
            Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów tego działu o kwotę ogółem 21 000 zł. W tym kwota 800 zł została pozyskana z tytułu refakturowania odsprzedaży zużycia wody i ścieków dla instytucji użytkujących pomieszczenia w budynku MZD, tj. Samorządowego Kolegium Odwoławczego oraz Krajowego Biura Wyborczego. Przekroczenie zaplanowanych wpływów wynika z wyższych opłat za wodę i ścieki naliczanych przez Sądeckie Wodociągi. Kwoty 16 181 zł oraz 410 zł zostały pozyskane z tytułu kar umownych, natomiast kwota 3 609 zł stanowi zwrot do budżetu miasta pozostałości niewykorzystanych środków przeznaczonych na wydatki niewygasające z upływem roku 2007 na zadanie pn. „Dojazd, parking i most dla Miasteczka Galicyjskiego”. Na w/w zadanie wydatkowano w ramach wydatków niewygasających kwotę 985 849,46 zł.
 
Dział 700- Gospodarka mieszkaniowa                                                       (+) 246 700 zł
 
            Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów tego działu o kwotę 246 700 zł, która stanowi ponadplanowe dochody Miasta wypracowane w związku z realizacją zadań z zakresu gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Skarbu Państwa.
 
Dział 750- Administracja publiczna                                                           (+) 1 151 zł
 
            Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów tego działu o kwotę 1 151 zł. Na powyższą zmianę składają się następujące kwoty:
- zwiększenie planowanych dochodów z tytułu grzywien, mandatów i kar pieniężnych od osób fizycznych o kwotę 200 zł w związku z wypracowaniem wyższych niż pierwotnie planowano wpływów z tego tytułu.
- zwiększenie planowanych dochodów z tytułu różnych opłat o kwotę 43 zł w związku z wypracowaniem wyższych niż pierwotnie planowano wpływów z tego tytułu.
- zwiększenie planowanych dochodów o kwotę 908 zł przekazaną przez Urząd Miasta Kiskunhalas na Węgrzech stanowiącą zwrot kosztów z tytułu transportu poniesionych przez miasto Nowy Sącz w związku z uczestnictwem w uroczystościach „Święta Winobrania” we wspomnianym mieście partnerskim.
 
Dział 756- Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od
innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz
wydatki związane z ich poborem                                                               (+) 330 075 zł
 
            Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów tego działu o kwotę ogółem 330 075 zł w związku z uzyskaniem wyższych niż pierwotnie planowano wpływów z tytułu podatków i opłat lokalnych, w tym:
- zwiększa się wpływy z podatku rolnego o kwotę 90 100 zł,
- zwiększa się wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw, w tym opłaty za wpis do ewidencji działalności gospodarczej o kwotę 52 675 zł,
- zwiększa się wpływy z zaległości z podatków zniesionych o kwotę 74 000 zł
- zwiększa się wpływy z odsetek od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat o kwotę 113 600 zł
- natomiast zmniejsza się planowane dochody z tytułu pozostałych odsetek o kwotę 300 zł. Ponieważ w I półroczu br. wpływy takie nie wystąpiły proponuje się stosowne zmniejszenie planu w w/w pozycji dochodowej.
 
Dział 801- Oświata i wychowanie                                                                          (+) 19 173 zł
 
            Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów tego działu o kwotę ogółem 19 173 zł. W tym kwota 6 428 zł stanowi wpływy z tytułu czynszu za wynajem pomieszczeń dla Akademickiego Liceum i Gimnazjum. Natomiast kwota 12 745 zł stanowi inne nieplanowane wpływy, w tym kwota 7 890 zł z tytułu zwrotu dotacji przez Zespół Szkół Katolickich, kwota 3 855 zł z tytułu zwrotu dotacji przez Jezuickie Centrum Edukacji oraz kwota 1 000 zł, która wpłynęła na rachunek Urzędu Miasta z tytułu wyroku sądowego.
 
Dział 852 „Pomoc społeczna”                                                                            (+) 180 674 zł
 
              Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów tego działu o kwotę ogółem 180 674 zł. W tym kwota 4 832 zł stanowi karę pieniężną za zwłokę w wykonaniu umowy dotyczącej projektu nowej siedziby Zespołu Placówek Opiekuńczo- Wychowawczych. Kwota 12 zł stanowi nieplanowane wpływy z tytułu różnych opłat pozyskane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej – jednostkę budżetową miasta. Kwotę 1 046 zł pozyskał Zespół Placówek Opiekuńczo- Wychowawczych z tytułu wpłat za pobyt w placówce dzieci z innych placówek. Zwiększenie o kwotę 152 000 zł wynika z wyższych wpływów z tytułu odpłatności za pobyt pensjonariuszy w Domach pomocy społecznej oraz z przewidywanych wyższych wpływów z tytułu opłat za pobyt osób nietrzeźwych w Sądeckim Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Nowym Sączu.Kwota 22 000 zł stanowi odsetki od środków na rachunkach bankowych Domów pomocy społecznej. Kwota 2 589 zł stanowi wyższe niż planowano wpływy z tytułu realizacji przez miasto zadań z zakresu administracji rządowej. Kwota 195 zł stanowi drobne nieplanowane wpływy z tytułu sprzedaży składników majątkowych przez jednostki budżetowe miasta, w tym Zespół Placówek Opiekuńczo- Wychowawczych, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej oraz Ośrodek Adopcyjno- Opiekuńczy.
              Ponadto zmniejsza się planowane dochody o kwotę ogółem 2 000 zł, w tym kwota 1 000 zł zaplanowana pierwotnie w planie finansowym Sądeckiego Ośrodka Interwencji Kryzysowej oraz 1 000 zł zaplanowane w planie finansowym Domu Pomocy Społecznej przy ul. E. Plater 20. Ponieważ w I półroczu br. wpływy takie nie wystąpiły proponuje się stosowne zmniejszenie planu w w/w pozycjach dochodowych.
  
Dział 854- Edukacyjna opieka wychowawcza                                                      (+) 5 278 zł
 
              Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów tego działu o kwotę 5 278 zł pozyskane z tytułu zwrotu dotacji przez Technikum Gastronomiczne – Hotel Sióstr Niepokalanek.
 
Dział 900- Gospodarka komunalna i ochrona środowiska                                    (+) 31 771 zł
 
              Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów tego działu o kwotę ogółem 31 771 zł. W tym kwota 31 683 zł stanowi zwrot do budżetu miasta środków przeznaczonych na wydatki niewygasające z upływem roku 2007 na zadanie pn. „Stabilizacja osuwiska w dz. Falkowa wraz z naprawą zniszczonej infrastruktury”. Natomiast kwota 87 zł wpłynęła na rachunek Urzędu Miasta z tytułu naprawy szkód. Ponadto kwota 1 zł wpłynęła na rachunek Urzędu Miasta z tytułu nieterminowego zwrotu dotacji przez Fundację Karpacką Zielone Technologie.
 
Dział 926- Kultura fizyczna i sport                                                           (+) 13 000 zł
 
              Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów tego działu o kwotę 13 000 zł, która stanowi ponadplanowe dochody z tytułu oprocentowania środków na rachunku bankowym Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji – jednostki budżetowej miasta.
 
Zwiększa się planowane dochody ogółem o kwotę 848 865 zł
 
II.              Zmiany w budżecie po stronie planowanych wydatków
 
Dział 010- Rolnictwo i łowiectwo                                                               (+) 1 810 zł
 
            Zwiększa się planowane wydatki bieżące tego działu o kwotę 1 810 zł z przeznaczeniem na wpłatę miasta na rzecz Izby Rolniczej. Zgodnie z obowiązującymi przepisami wpłatę powyższą miasto dokonuje w wysokości 2% uzyskanych wpływów z podatku rolnego. Ponieważ przewiduje się osiągnięcie wyższych wpływów z podatku rolnego niż pierwotnie planowano zachodzi konieczność przeznaczenia dodatkowych środków na w/w wpłatę.
 
Dział 600- Transport i łączność                                                                  (+) 800 000 zł
 
            Zwiększa się planowane wydatki tego działu o kwotę ogółem 800 000 zł. Na powyższą zmianę składają się następujące kwoty:
- zwiększenie wydatków bieżących w rozdziale 60004- „Lokalny transport zbiorowy” o kwotę 200 000 zł z przeznaczeniem na częściowe pokrycie strat z lat ubiegłych dla Spółki Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Nowym Sączu.
- zwiększenie planowanych wydatków bieżących w rozdziale 60015- „Drogi publiczne w miastach na prawach powiatu” o kwotę 3 550 000 zł, w tym kwotę 2 100 000 zł planuje się przeznaczyć na remont Al. Piłsudskiego z uwagi na zły stan nawierzchni i wysokie koszty ponoszone corocznie na remonty cząstkowe wymienionej ulicy. Kwotę 1 225 000 zł planuje się przeznaczyć na wykonanie remontów nawierzchni ulic oraz na remonty chodników w najbardziej zniszczonych ciągach pieszych. Pozostałą kwotę w wysokości 225 000 zł planuje się przeznaczyć na montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz na wymianę oznakowania pionowego.
- zwiększenie planowanych wydatków majątkowych w rozdziale 60015- „Drogi publiczne w miastach na prawach powiatu” o kwotę 100 000 zł z przeznaczeniem na wykonanie projektu ul. Biegonickiej w związku ze zwiększonym natężeniem ruchu na w/w ulicy i koniecznością przebudowy ulicy.
- zmniejszenie planowanych wydatków majątkowych w rozdziale 60015- „Drogi publiczne w miastach na prawach powiatu” o kwotę 3 650 000 zł, w tym o kwotę 2 600 000 zł proponuje się zmniejszyć środki zaplanowane pierwotnie na zadanie pn. „Ulica Długoszowskiego – budowa kanalizacji deszczowej”. W związku z przedłużającą się procedurą wykonania projektu budowlanego oraz uzyskania pozwolenia na budowę nie jest możliwa realizacja w/w zadania inwestycyjnego w roku bieżącym. Dlatego też planuje się przesunąć inwestycję na rok 2009, a w roku bieżącym wykonać jedynie odprowadzenie kanału deszczowego do rzeki Kamienicy. O kwotę 900 000 zł planuje się zmniejszyć środki zaplanowane pierwotnie na zadanie pn. „Obwodnica Zachodnia – opracowanie dokumentacji”. Zgodnie z uzgodnieniami w tym zakresie z Zarządem Województwa Małopolskiego i Starostwem Powiatowym w Nowym Sączu w/w zadanie inwestycyjne będzie realizowane w roku 2009, natomiast w roku bieżącym planuje się jedynie wykonanie niezbędnych analiz. Ponadto zmniejsza się o kwotę 150 000 zł planowane środki przeznaczone na dokończenie przebudowy chodnika w ul. Mała Poręba. W związku z rozstrzygnięciem przetargu na realizację w/w zadania inwestycyjnego powstały oszczędności w w/w wysokości.
- zwiększenie planowanych wydatków bieżących w rozdziale 60016- „Drogi publiczne gminne” o kwotę 700 000 zł z przeznaczeniem na wykonanie remontów nawierzchni z mieszanki bitumicznej oraz na remonty chodników w najbardziej zniszczonych ciągach pieszych, jak również wykonanie odwodnienia ulic. Ponadto planuje się przeznaczyć dodatkowe środki na montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz na wymianę oznakowania pionowego.
- zmniejszenie planowanych wydatków majątkowych w rozdziale 60016- „Drogi publiczne gminne” o kwotę 100 000 zł przeznaczoną pierwotnie na wykonanie dokumentacji projektowej. Kwotę powyższą proponuje się przenieść do rozdziału 60015- „Drogi publiczne w miastach na prawach powiatu” z przeznaczeniem na dokumentację projektową ul. Biegonickiej.
 
Dział 750- Administracja publiczna                                                           (+) 30 000 zł
 
            Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących tego działu o kwotę 30 000 zł z przeznaczeniem na promocję miasta Nowego Sącza, w tym m. in. na organizację imprez masowych, wydarzeń rocznicowych, jubileuszy, spotkań, festynów i mityngów o charakterze promocyjno- informacyjnym.
 
Dział 754 „Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa”            (+) 150 000,- zł
 
            Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w w/w dziale o kwotę 140 000 zł. W tym kwotę 100 000 zł proponuje się przeznaczyć jako udział miasta w projekcie Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa „Razem bezpieczniej – zero tolerancji” realizowanym przez Komendę Miejską Policji w Nowym Sączu. W tym:
- kwotę 25 000,- zł proponuje się przeznaczyć na współfinansowanie zakupu wideorejestratora – w  ramach wydatków majątkowych, stosownie do wniosku Komendy Miejskiej Policji w Nowym Sączu,
-   kwotę 25 000,- zł proponuje się przeznaczyć na sfinansowanie dodatkowych patroli,
-   kwotę 50 000,- zł proponuje się przeznaczyć na pokrycie wydatków modernizacyjnych, remontowych a także zakupy towarów i usług niezbędnych do funkcjonowania jednostki Policji.
Natomiast kwotę 50 000 zł proponuje się przeznaczyć dla Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej, stosownie do wniosku Komendy, w tym 10 000 zł na wydatki bieżące z przeznaczeniem na przeprowadzenie bieżących prac renowacyjnych pomieszczeń w budynku strażnicy Jednostki Ratowniczo- Gaśniczej PSP nr 1 przy ul. Grybowskiej. Natomiast kwotę 40 000 zł proponuje się przeznaczyć na wydatki majątkowe na częściowe dofinansowanie zakupu samochodu operacyjnego.
 
Dział 756- Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od
innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz
wydatki związane z ich poborem                                                               (+) 13 055 zł
 
            Zwiększa się planowane wydatki bieżące tego działu o kwotę 13 055 zł z przeznaczeniem na pokrycie wyższych niż pierwotnie planowano kosztów egzekucji należności podatkowych.
 
Dział 851- Ochrona zdrowia                                                                       (-) 20 000 zł
 
       Zmniejsza się planowane wydatki bieżące tego działu o kwotę 20 000 zł. Zaplanowane w budżecie środki na współfinansowanie programów realizowanych przez Małopolski Ośrodek Profilaktyki i Terapii Uzależnień w chwili obecnej nie zostały wydatkowane, zatem proponuje się przesunięcie w/w środków na inne zadania.
 
Dział 852 „Pomoc społeczna”                                                                            (+) 341 267 zł
 
              Zwiększa się planowane wydatki tego działu w rozdziale 85202 – „Domy pomocy społecznej” o kwotę ogółem 254 000,- zł.
              W tym zwiększa się planowane wydatki bieżące w ramach planu finansowego Domu Pomocy Społecznej przy ul. Nawojowskiej 159 o kwotę 150 000 zł na pokrycie niezbędnych wydatków związanych z funkcjonowaniem DPS. Powyższą kwotę proponuje się przeznaczyć na zakup materiałów i wyposażenia, w tym m. in. środków chemicznych, a także pozostałego wyposażenia, koniecznego do obsługi mieszkańców tj. odzież, pościel itp., na zakupy produktów spożywczych dla mieszkańców DPS, na opłaty związane z poborem energii elektrycznej i gazu a także wykonanie naprawy i konserwacji dachu w budynku mieszkalnym i świetlicy oraz na wymianę i remont podłogi na świetlicy, pozostałą kwotę proponuje się przeznaczyć na pokrycie kosztów związanych z odprowadzaniem ścieków oraz wywozem śmieci i nieczystości stałych.
              Zwiększa się również planowane wydatki w ramach planu finansowego Domu Pomocy Społecznej przy ul. Nawojowskiej 155 o kwotę 81 000,- zł z przeznaczeniem na wynagrodzenia dla pracowników DPS-u oraz nagrody z okazji dnia „Pracownika Socjalnego”. Z uwagi na pogarszający się stan zdrowia mieszkanek (ok. ¼ znajduje się na wózkach) konieczne jest zapewnienie odpowiedniej fachowej i całodobowej opieki przez cały rok. Praca jest bardzo ciężka i wyczerpująca, wymagająca dużego zaangażowania
i poświęcenia ze strony personelu. Niskie płace w tym sektorze powodują rezygnację z pracy pracowników profesjonalnie przygotowanych do tego zawodu i o wysokiej etyce zawodowej. Powyższa zmiana ma zatem na celu zahamowanie odpływu wyspecjalizowanego personelu do pracy w innych zawodach.
              Ponadto zwiększa się planowane wydatki bieżące Domu Pomocy Społecznej przy
ul. Emilii Plater 20
o kwotę 23 000,- zł, z przeznaczeniem na pokrycie wzrostu cen żywności
w drugim półroczu br., opłacenie wyższych rachunków związanych ze wzrostem cen energii elektrycznej, ciepła i wody, a także zakupu dodatkowego telefonu dla pracowników działu medycznego sprawującego całodobową opiekę na terenie budynku.
              W rozdziale 85203- „Ośrodki wsparcia” proponuje się zwiększenie planowanych wydatków majątkowych o kwotę 17 267 zł z przeznaczeniem na dokończenie budowy nowej siedziby Środowiskowego Domu Samopomocy, w tym na dokończenie budowy drogi, wykonanie boiska sportowego oraz zagospodarowania terenu zielenią.
              Dodatkowo zwiększa się wydatki bieżące w rozdziale 85220 – „Jednostki specjalistycznego poradnictwa, mieszkania chronione i ośrodki interwencji kryzysowej” na kwotę 70 000,- zł, z przeznaczeniem na pokrycie bieżącej działalności Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Nowym Sączu, związanej z usługami medycznymi i pozostałymi.
 
Dział 853- Pozostałe zadania z zakresu polityki społecznej                    (+) 2 733 zł
 
              Zwiększa się planowane wydatki bieżące tego działu o kwotę 2 733 zł z przeznaczeniem na dotację dla Warsztatów Terapii Zajęciowej w związku ze zmianą ustawy o rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych, która wprowadziła zasadę partycypowania w kosztach utrzymywania WTZ przez Miasto.
 
Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”                           (-) 700 000,- zł
 
              Zmniejsza się planowane wydatki majątkowe tego działu o kwotę 100 000,- zł.
W związku z rozlicznymi wątpliwościami odnośnie możliwości formalno-prawnych inwestowania przez Miasto Nowy Sącz w zadania związane z regulacjami cieków wodnych będących w zarządzie innych jednostek, nie podległych Prezydentowi Miasta, proponuje się do czasu wyjaśnienia przedmiotowych kwestii wstrzymanie wydatków inwestycyjnych na zadanie pn. „Działania przeciwpowodziowe – Regulacja potoku Łubinka w km 4+410-7+170,5 w Nowym Sączu”.
              Środki z przedmiotowego zadania proponuje się przesunąć do działu 754 – „Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa” jako udział miasta w projekcie Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa „Razem Bezpieczniej – zero tolerancji” – realizowanym przez Komendę Miejską Policji w Nowym Sączu.
              Ponadto zmniejsza się planowane wydatki majątkowe tego działu o kwotę 600 000 zł zaplanowaną pierwotnie na zadanie inwestycyjne pn. „Przepięcie kanalizacji deszczowej na skrzyżowaniu ul. I Brygady i Al. Piłsudskiego z odprowadzeniem wód opadowych”. Ponieważ zakres zaplanowanych robót nie rozwiązuje kompleksowo problemu odwodnienia dzielnicy inwestycja nie będzie realizowana w roku bieżącym, natomiast w roku 2009 w porozumieniu ze Spółką Sądeckie Wodociągi inwestycja będzie realizowana w poszerzonym zakresie.
 
Dział 921 „Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego                                   (+) 230 000 zł
 
              Zwiększa się planowane wydatki bieżące tego działu o kwotę 230 000 zł z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu upowszechniania kultury, w tym na dofinansowanie imprez dla mieszkańców takich jak: koncert z okazji Dnia Papieskiego, koncert jubileuszowy w ramach obchodów rocznicy lokacji miasta, występy artystyczne podczas Sądeckiej Wigilii.
              Ponadto proponuje się przesunięcie środków w kwocie 17 600 zł z planowanych wydatków majątkowych do wydatków bieżących Miejskiego Ośrodka Kultury w Nowym Sączu. W związku z uzyskanymi oszczędnościami na wydatkach majątkowych w związku z uzyskaniem zwrotu podatku VAT proponuje się w/w kwotę uzyskanych oszczędności przeznaczyć na zwiększenie dotacji przeznaczonej na działalność jednostki.
 
 
 
Zwiększa się planowane wydatki ogółem o kwotę 848 865 zł.

 

UWAGI:
Powrót do listy projektów uchwał

Warto zobaczyć:

Centrum Informacji Turystycznej Budżet obywatelski Nowego Sącza dotacje-ochrona-srodowiska Zwiazek Powiatów Polskich Programy realizowane ze środków z budżetu państwa e-PUAP Nowosądeckie Forum Seniorów Nowosądecka Karta Rodziny Interwencja w sprawach nieporządku na terenach miejskich Stowarzyszenie Sądecki Obszar Funkcjonalny Punkt konsultacyjno-informacyjny programu Czyste Powietrze Realizujemy zadanie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Młodzieżowa Rada Miasta Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Copyright © 2002-2025 Urząd Miasta Nowego Sącza WCAG 2.0 (Level AAA) W3C

Polityka Prywatności i Cookies