Kontakt: Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, tel. +48 18 443 53 08, +48 18 44 86 500

Poniedziałek, 06 października 2025 r.    Imieniny obchodzą: Artur, Brunon

Projekty uchwał Rady Miasta Nowego Sącza V kadencji

Projekt uchwały Rady Miasta
Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB
Data złożenia projektu: 2008-10-13
Data wydania decyzji: 2008-10-27
Status projektu: Projekt podjęty
Komisje opiniujące:
- Komisja Infrastruktury Komunalnej
- Komisja Ochrony Środowiska
- Komisja Budżetowo-Gospodarcza
- Komisja Zdrowia i Opieki Społecznej
- Komisja Sportu i Turystyki
Projekt - druk nr 242  


Uchwała Nr ……../……/2008
Rady Miasta Nowego Sącza
z dnia ………………… r.
 


w sprawie: zmiany uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2008.


 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 roku, Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) – na wniosek Prezydenta Miasta Rada Miasta Nowego Sącza uchwala co następuje:
 
§ 1
 
1.     Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.
2.     Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.
 
§ 2
 
W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2008 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika nr 1, nr 2 i nr 3 do uchwały niniejszej.
 
§ 3
 
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
 
§ 4
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.

Przewodniczący Rady Miasta
Artur Czernecki


Załącznik Nr 1
do Uchwały Rady Miasta
Nr.....................................
z dnia...............................
Zmiany w budżecie po stronie dochodów
 

Dział

Treść

Zwiększenie

Zmniejszenie

010

Rolnictwo i łowiectwo

200

 

 

Dochody bieżące

200

 
 

w tym:

   
 

Wpływy z różnych opłat (§ 0690)

200

 
020

Leśnictwo

30

 
 

Dochody bieżące

30

 
 

w tym:

   
 

Pozostałe odsetki (§ 0920)

30

 
150

Przetwórstwo przemysłowe

26 394

 
 

Dochody bieżące

26 394

 
 

w tym:

   
 

Odsetki od dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości (§ 0900)

8

 
 

Wpływy z różnych dochodów (§ 0970)

26 386

 
600

Transport i łączność

16 434

 
 

Dochody bieżące

16 434

 
 

w tym:

   
 

Wpływy z różnych dochodów (§ 0970)

16 434

 
700

Gospodarka mieszkaniowa

39 000

 
 

Dochody bieżące

39 000

 
 

w tym:

   
 

Pozostałe odsetki (§ 0920)

10 000

 
 

Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami (§ 2360)

29 000

 
750

Administracja publiczna

420

 
 

Dochody bieżące

420

 
 

w tym:

   
 

Grzywny, mandaty i inne kary pieniężne od osób fizycznych (§ 0570)

200

 
 

Wpływy z różnych opłat (§ 0690)

180

 
 

Pozostałe odsetki (§ 0920)

14

 
 

Wpływy z różnych dochodów (§ 0970)

26

 
754

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

680

 
 

Dochody bieżące

680

 
 

w tym:

   
 

Wpływy z różnych dochodów (§ 0970)

680

 
756

Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

329 221

 
 

Dochody bieżące

329 221

 
 

w tym:

   
 

Podatek rolny (§ 0320)

76 000

 
 

Podatek leśny (§ 0330)

100

 
 

Podatek od środków transportowych (§ 0340)

60 000

 

 

Wpływy z opłaty eksploatacyjnej (§ 0460)

2 000

 
 

Wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw (§ 0490)

37 121

 
 

Podatek od czynności cywilnoprawnych (§ 0500)

100 000

 
 

Zaległości z podatków zniesionych (§ 0560)

10 000

 
 

Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat (§ 0910)

44 000

 
758

Różne rozliczenia

  142 302
 

Dochody bieżące

  142 302
 

w tym:

   
 

Subwencje ogólne z budżetu państwa (§ 2920)

 

142 302

852

Pomoc społeczna

250 560

 
 

Dochody bieżące

250 560

 
 

w tym:

   
 

Wpływy z usług (§ 0830)

230 000

 
 

Pozostałe odsetki (§ 0920)

15 000

 
 

Wpływy z różnych dochodów (§ 0970)

5 560

 

853

Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

62 500

12 740
 

Dochody bieżące

62 500

12 740
 

w tym:

   
 

Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin (związków gmin), powiatów, (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł (§ 2708)

  4 740
 

Wpływy z usług (§ 0830)

43 000

 
 

Pozostałe odsetki (§ 0920)

9 500

 

 

Wpływy z różnych dochodów (§ 0970)

10 000

8 000
900

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

49 330

 
 

Dochody bieżące

49 330

 
 

w tym:

   
 

Pozostałe odsetki (§ 0920)

3 960

 
 

Wpływy z różnych dochodów (§ 0970)

45 370

 
921

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

8 015

 
 

Dochody bieżące

8 015

 
 

w tym:

   

Odsetki od dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości (§ 0900)

15

 
 

Wpływy ze sprzedaży wyrobów (§ 0840)

8 000

 
926

Kultura fizyczna i sport

140 130

 
 

Dochody bieżące

130

 
 

w tym:

   
 

Odsetki od dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości (§ 0900)

130

 
 

Dochody majątkowe

140 000

 
 

w tym:

   
 

Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł (§ 6290)

140 000

 
 

Razem dochody:

860 414 155 042
 

Ogółem zwiększenie dochodów:

705 372

x



Załącznik Nr 2
do Uchwały Rady Miasta
Nr.....................................
z dnia...............................
Zmiany w budżecie po stronie wydatków

Dział Rozdz. § Treść          Zwiększenie Zmniejszenie
150     Przetwórstwo przemysłowe    

10 640

3 640

  15011   Rozwój przedsiębiorczości    

10 640

3 640

      Wydatki bieżące      

10 640

3 640

      w tym:            
      Wynagrodzenia      

3 550

 
      Pochodne od wynagrodzeń    

90

3 640

851     Ochrona zdrowia      

12 528

12 528

  85154   Przeciwdziałanie alkoholizmowi    

12 528

12 528

      Wydatki bieżące      

12 528

12 528

      w tym:            
      Wynagrodzenia      

3 794

8 940

      Pochodne od wynagrodzeń      

3 588

852     Pomoc społeczna      

450 973

200 413

  85201   Placówki opiekuńczo - wychowawcze  

75 000

75 000

      Wydatki bieżące        

75 000

      Wydatki majątkowe      

75 000

 
  85202   Domy pomocy społecznej    

345 000

100 000

      Wydatki bieżące      

265 500

 
      w tym:            
      Wynagrodzenia      

173 000

 
      Pochodne od wynagrodzeń    

34 000

 
      Wydatki majątkowe      

79 500

100 000

  85203   Ośrodki wsparcia      

25 413

25 413

      Wydatki bieżące        

25 413

      Wydatki majątkowe      

25 413

 
  85226   Ośrodki adopcyjno - opiekuńcze    

5 560

 
      Wydatki bieżące      

5 560

 
853     Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

44 500

4 740

  85305   Żłobki        

44 500

 
      Wydatki bieżące      

31 689

 
      Wydatki majątkowe      

12 811

 
  85333   Powiatowe urzędy pracy      

4 740

      Wydatki bieżące        

4 740

      w tym:            
      Pochodne od wynagrodzeń      

644

900     Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

10 535

 
  90078   Usuwanie skutków klęsk żywiołowych  

10 535

 
      Wydatki majątkowe      

10 535

 
      w tym:            
    6300 Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych

10 535

 
926     Kultura fizyczna i sport    

397 517

 
  92605   Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu  

397 517

 
      Wydatki bieżące      

257 517

 
      w tym:            
    2820 Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom

257 517

 
      Wydatki majątkowe      

140 000

 
      Razem:        

926 693

221 321

      Ogółem zwiększenie wydatków:  

705 372

x

 
Załącznik Nr 3
do Uchwały Rady Miasta
Nr.....................................
z dnia...............................

Zmiany w Załączniku Nr 8 do Uchwały Budżetowej
"Wydatki majątkowe budżetu miasta Nowego Sącza w 2008 roku" 
Lp. Nazwa Zwiększenie Zmniejszenie

852 - Pomoc społeczna

179 913

100 000

  85201 - Placówki opiekuńczo - wychowawcze

75 000

 
2. Zakup dwóch zmywarek do placówki interwencyjnej w Trzycierzu i placówki socjalizacyjnej w Nowym Sączu

15 000

 
3. Wykonanie prac adaptacyjnych na poddaszu budynku placówki interwencyjnej w Trzycierzu

50 000

 
4. Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej

10 000

 
  85202 - Domy pomocy społecznej

79 500

100 000

2. DPS ul. Nawojowska 155 - wykonanie instalacji podgrzewania wody z zastosowaniem kolektorów słonecznych   

40 000

3.1. DPS ul. Nawojowska 159 - wykonanie instalacji podgrzewania wody z zastosowaniem kolektorów słonecznych  

60 000

3.2. Adaptacja pomieszczeń byłej kotłowni węglowej na warsztat techniczny - DPS ul. Nawojowska 159

12 000

 
4. Zakup urządzeń do rehabilitacji ruchowej oraz do pielęgnacji i higieny mieszkańców Domu Pomocy Społecznej ul. Nawojowska 159

22 000

 
5. Zakup szafy chłodniczej do przechowywania żywności

5 500

 
6. Zakup pojazdu akumulatorowego "Melex" dla Domu Pomocy Społecznej ul. Nawojowska 155

30 000

 
7. Zakup pługa wirnikowego do odśnieżania terenu dla Domu Pomocy Społecznej ul. Nawojowska 155

10 000

 
  85203 - Ośrodki wsparcia

25 413

 
1. Adaptacja budynku na potrzeby Środowiskowego Domu Samopomocy

25 413

 
  853 - Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

12 811

 
  85305 - Żłobki

12 811

 
2. Wymiana kuchni gazowej oraz zakup zmywarki z wyparzaczem w Miejskim Żłobku w Nowym Sączu

12 811

 
  900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

10 535

 
  90078 - Usuwanie skutków klęsk żywiołowych

10 535

 
1. Usuwanie szkód powodziowych na potoku Szczubanowski w km. 0+600-2+600 w m. Nowy Sącz

10 535

 
  926 - Kultura fizyczna i sport

140 000

 
  92605 - Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu

140 000

 
4. Budowa boisk ze sztuczną nawierzchnią przy Szkole Podstawowej Nr 7 w Nowym Sączu

140 000

 
  Razem: 343 259 100 000
  Ogółem zwiększenie wydatków majątkowych:

243 259

x



Uzasadnienie do projektu Uchwały w sprawie zmian
Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2008 rok.
 
 
I.                Zmiany w budżecie po stronie planowanych dochodów
 
Dział 010 „Rolnictwo i łowiectwo”                                                                              (+) 200,-
 
            Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę 200 zł pozyskaną z tytułu opłat za wydanie karty wędkarskiej, w związku z pozyskaniem wyższych niż pierwotnie planowano wpływów z tego tytułu.
 
Dział 020 „Leśnictwo”                                                                                                   (+) 30,-
 
            Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę 30 zł pozyskaną z tytułu naliczonych odsetek od nieterminowej zapłaty faktur za sprzedaż drewna.
 
Dział 150 „Przetwórstwo przemysłowe”                                                                (+) 26 394,-
 
            Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w w/w dziale o kwotę 26 394 zł. W tym kwotę 7 000 zł pozyskał Nowosądecki Inkubator Przedsiębiorczości od Firmy produkcyjno-usługowej „Posform” wynajmującej lokale w Inkubatorze, z tytułu zwrotu kosztów zużycia energii elektrycznej. Kwotę 19 394 zł pozyskano z tytułu kary umownej. Natomiast kwota 8 zł stanowi odsetki od dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości.
 
Dział 600 „Transport i łączność”                                                                           (+) 16 434,-
 
             Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów tego działu o kwotę 16 434,- zł. Powyższa kwota stanowi zwrot do budżetu miasta pozostałości niewykorzystanych środków przeznaczonych na wydatki niewygasające z upływem roku 2007 na zadanie pn. „Wykup gruntów pod planowane inwestycje drogowe”.
 
Dział 700 „Gospodarka mieszkaniowa”                                                                (+) 39 000,-
 
            Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę ogółem 39 000 zł. W tym kwotę 10 000 zł pozyskano z tytułu odsetek. Natomiast kwota 29 000 zł stanowi ponadplanowe dochody Miasta wypracowane w związku z realizacją zadań z zakresu gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Skarbu Państwa.
 
Dział 750 „Administracja publiczna”                                                                     (+) 420,-
 
            Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę ogółem 420 zł. W tym kwota 200 zł została pozyskana z tytułu mandatów i kar od osób fizycznych, kwota 180 zł stanowi opłaty za materiały przetargowe, kwota 14 zł stanowi odsetki, natomiast kwotę 26 zł pozyskano z tytułu zwrotu za rozmowy telefoniczne.
 
Dział 754 „Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa”                  (+) 680,-
 
            Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę 680 zł pozyskaną z tytułu zwrotu nadpłaconego ubezpieczenia OC samochodu będącego w użytkowaniu Straży Miejskiej.
 
Dział 756 „Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych
jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z
ich poborem                                                                                                             (+) 329 221,-
 
            Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę ogółem 329 221 zł, w związku z pozyskaniem wyższych niż pierwotnie planowano wpływów z tytułu podatków i opłat. W tym zwiększa się wpływy z podatku rolnego o kwotę 76 000 zł, wpływy z podatku leśnego o kwotę 100 zł, wpływy z podatku od środków transportowych o kwotę 60 000 zł, wpływy z opłaty eksploatacyjnej o kwotę 2 000 zł, wpływy z opłat za wpis do ewidencji działalności gospodarczej o kwotę 37 121 zł, wpływy z podatku od czynności cywilnoprawnych o kwotę 100 000 zł, zaległości z podatków zniesionych o kwotę 10 000 zł oraz odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat o kwotę 44 000 zł.
 
Dział 758 „Różne rozliczenia”                                                                               (-) 142 302,-
 
            Zmniejsza się planowane dochody tego działu o kwotę 142 302 zł w związku z otrzymaną decyzją Ministra Finansów znak ST3/4826/W08-181/DWX/08 z dnia 18.09.2008 r. zmniejszającą część równoważącą subwencji ogólnej dla Miasta Nowego Sącza o w/w kwotę.
 
Dział 852 „Pomoc społeczna”                                                                                (+) 250 560,-
 
            Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w/w działu o kwotę ogółem 250 560,- zł. Na powyższą kwotę składają się następujące zmiany:
-     zwiększa się planowane dochody w rozdziale 85202 - „Domy pomocy społecznej”
o kwotę 245 000,- zł w ramach planu finansowego Domu Pomocy Społecznej ul. Nawojowska 159. Zwiększenie planowanych dochodów wynika z przewidywanych wyższych wpływów z tytułu odpłatności za pobyt pensjonariuszy o kwotę 192 000,- zł,  oraz z tytułu naliczonych odsetek od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych o kwotę 15 000,- zł. Wyższe przewidywane wykonanie dochodów związane jest z waloryzacją rent i emerytur mieszkańców. Pozostałe dochody w wysokości 38 000,- zł dotyczą odpłatności wnoszonej przez mieszkańców domu z tytułu nabycia praw do zasiłku pielęgnacyjnego zgodnie z nowoobowiązującymi przepisami.
- ponadto zwiększa się planowane dochody w rozdziale 85226 – „Ośrodki Adopcyjno – Opiekuńcze” o kwotę 5 560,- zł. Zwiększone dochody stanowią odszkodowanie za uszkodzony w wyniku wyładowania atmosferycznego sprzęt elektroniczny i piec centralnego ogrzewania w Ośrodku Adopcyjno – Opiekuńczym w Nowym Sączu.       
 
Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej”                            (+) 49 760,-
 
            Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w dziale 853 – „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej” o kwotę ogółem 49 760,- zł. Na powyższą kwotę składają się następujące zmiany:
-     zwiększa się planowane dochody w rozdziale 85305 – „Żłobki” o kwotę 44 500,- zł na wniosek Miejskiego Żłobka w Nowym Sączu. W tym środki w wysokości 43 000,- zł stanowią wpływy z tytułu odpłatności za zwiększoną liczbę dzieci uczęszczających do żłobka, oraz z tytułu wzrostu czesnego, natomiast pozostała kwota w wysokości 1 500,- zł stanowi odsetki od środków na rachunku bankowym.
-     zmniejsza się planowane dochody w rozdziale 85333 – „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej” o kwotę 4 740,- zł. Zmniejszenie dochodów wynika z końcowego rozliczenia projektów pn. „Przeciw wykluczeniu” i „Uwierz w siebie” realizowanych przez Sądecki Urząd Pracy. Ponadto dokonuje się zmiany w planie dochodów SUP polegającej na zmniejszeniu o kwotę 8 000 zł planowanych różnych dochodów i zwiększeniu o tę samą kwotę planowanych wpływów z odsetek. Powyższe zmiany konieczne są z uwagi na fakt, iż w 2008 r. Sądecki Urząd Pracy osiąga dochody w ramach § 0970 tylko i wyłącznie z tytułu zwrotów za prywatne rozmowy telefoniczne pracowników jak również z tytułu korekty składek ZUS z lat ubiegłych, nie będzie możliwe wypracowanie dochodów planowanych, natomiast zostaną przekroczone dochody osiągnięte z tytułu odsetek od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych.
- Ponadto zwiększa się planowane dochody o kwotę 10 000 zł z tytułu wpływów na pokrycie kosztów obsługi Państwowego Funduszu Rehabilitacji osób niepełnosprawnych.
       
Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”                                (+) 49 330,-
 
            Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów tego działu ogółem o kwotę 45 370,- zł, która stanowi zwrot do budżetu miasta pozostałości niewykorzystanych środków przeznaczonych na wydatki niewygasające z upływem roku 2007. W tym kwota 36 728,- zł, na zadanie pn. „Wykonanie systemu nawodnienia zieleńców w reprezentacyjnych miejscach Miasta Nowego Sącza”, natomiast kwota 8 642,- zł, na zadanie pn. „Dobudowa, rozbudowa oświetlenia ulicznego, osiedlowego”. Ponadto zwiększa się planowane dochody o kwotę 3 960 zł w związku z pozyskaniem odsetek od należności z tytułu dzierżawy naczepy.
 
Dział 921- Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego                                        (+) 8 015,-
 
            Zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę ogółem 8 015 zł. W tym kwota 15 zł stanowi odsetki od dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości. Natomiast kwotę 8 000 zł miasto pozyskało ze sprzedaży wydawnictw.
 
Dział 926 „Kultura fizyczna i sport”                                                                    (+) 140 130,-
 
            Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w w/w dziale w rozdziale 92605 – „Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu” o kwotę 140 000,- zł. Kwota powyższa stanowi dofinansowanie ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej zadania inwestycyjnego pn. „Budowa boisk ze sztuczną nawierzchnią przy Szkole Podstawowej Nr 7 w Nowym Sączu”. Ponadto zwiększa się planowane dochody o kwotę 130 zł, która stanowi odsetki od dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości.
 
Zwiększa się planowane dochody ogółem o 705 372,- zł
 
II.              Zmiany w budżecie po stronie planowanych wydatków
 
Dział 150 „Przetwórstwo przemysłowe”                                                                 (+) 7 000,-
 
            Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących w dziale 150 – „Przetwórstwo przemysłowe” o kwotę 7 000,- zł, z przeznaczeniem na pokrycie zwiększonych wydatków związanych z poborem energii elektrycznej w Nowosądeckim Inkubatorze Przedsiębiorczości. Ponadto dokonuje się przesunięć kwoty 3 640,- zł pomiędzy paragrafami wydatkowymi w obrębie planu finansowego Nowosądeckiego Inkubatora Przedsiębiorczości, które wynikają z podpisania umowy z Sądeckim Urzędem Pracy odnośnie zatrudnienia pracownika i refundacji części kosztów wynagrodzenia i pochodnych osoby zatrudnionej w ramach prac interwencyjnych.
 
Dział 851 „Ochrona zdrowia”                                                                                    ------------
           
            Proponuje się dokonanie zmian w w/w dziale w rozdziale 85154 – „Przeciwdziałanie alkoholizmowi” polegających na przesunięciu kwoty 12 528,- zł pomiędzy paragrafami wydatkowymi. Na powyższą kwotę składają się następujące zmiany:
- dokonuje się przesunięcia kwoty 2 432,- zł z wydatków zaplanowanych pierwotnie na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w Zespole Placówek Oświatowo – Wychowawczych do wydatków bieżących, z przeznaczeniem na zakup sprzętu sportowego i gier, które będą wykorzystywane podczas zajęć dzieci i młodzieży.
- dokonuje się przesunięcia kwoty 10 096,- zł w ramach planu finansowego Zespołu Szkół Podstawowo – Gimnazjalnych Nr 3 w Nowym Sączu. Powyższa zmiana dotyczy oszczędności uzyskanych na wydatkach zaplanowanych pierwotnie na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń powstałych w związku z długotrwałą chorobą pracownika.
W związku z czym konieczne jest zabezpieczenie środków w wysokości 3 794,- zł
na § 4170 – „Wynagrodzenia bezosobowe” z przeznaczeniem na zatrudnienie dodatkowej osoby na umowę zlecenie dla zabezpieczenia opieki nad dziećmi i prawidłowego funkcjonowania świetlicy. Pozostałe środki w wysokości 6 302,- zł przeznacza się na zakup pomocy naukowych dla dzieci uczęszczające na zajęcia w świetlicy.
 
Dział 852 „Pomoc społeczna”                                                                                (+) 250 560,-
 
            Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków działu 852 – „Pomoc społeczna”
o kwotę ogółem 250 560,- zł. Na powyższą kwotę składają się następujące zmiany:
 
            W rozdziale 85201 – „Placówki opiekuńczo – wychowawcze” proponuje się przesunięcie kwoty 75 000,- zł z planowanych wydatków bieżących na wydatki majątkowe
w ramach planu finansowego Zespołu Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych w Nowym Sączu, w tym:
- kwotę 15 000,- proponuje się przeznaczyć na zadanie inwestycyjne pn. „Zakup dwóch zmywarek do placówki interwencyjnej w Trzycierzu oraz placówki socjalizacyjnej w Nowym Sączu”. Zakup jest konieczny ze względu na wymagania sanepidu. Nowoczesna technologia procesu mycia i wyparzania pozwoli ekonomicznie zużywać wodę oraz prąd co w przyszłości przyniesie korzyści ekonomiczne. Placówka posiada wyeksploatowane urządzenia, co wiąże się z bardzo częstymi naprawami, a brak części zamiennych wydłuża okres naprawy. Koszty napraw są wysokie i nie gwarantują bezpiecznego i bezawaryjnego funkcjonowania tych urządzeń.
-   kwotę 50 000,- zł proponuje się przeznaczyć na zadanie inwestycyjne pn. „Wykonanie prac adaptacyjnych na poddaszu budynku placówki interwencyjnej w Trzycierzu”. Powyższa zmiana pozwoli na utworzenie pomieszczeń przeznaczonych do zajęć terapeutycznych (zajęcia grupowe socjoterapeutyczne, zajęcia indywidualne z psychologiem i pedagogiem). Pomieszczenia takie są wymagane do spełnienia standardów określonych w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 października 2007 r. w sprawie placówek opiekuńczo – wychowawczych. Standardy zawarte w w/w rozporządzeniu trzeba spełnić bezwarunkowo aby placówka została wpisana do rejestru Wojewody Małopolskiego jako placówka opiekuńczo – wychowawcza.
-     kwotę 10 000,- zł proponuje się przeznaczyć na zadanie inwestycyjne pn. „Opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej”.
            W rozdziale 85202 – „Domy pomocy społecznej” dokonuje się przesunięcia kwoty 40 000,- zł w ramach planu finansowego Domu Pomocy Społecznej ul. Nawojowska 155. Powyższa kwota pierwotnie zaplanowana była na zadaniu inwestycyjnym pn. „Wykonanie instalacji podgrzewania wody z zastosowaniem kolektorów słonecznych”. W związku z tym, iż w roku bieżącym w/w zadanie nie będzie realizowane, środki w wysokości 40 000,- zł proponuje się przeznaczyć na nowe zadania inwestycyjne. W tym kwotę 30 000,- zł proponuje się przeznaczyć na zadanie pn. „Zakup pojazdu akumulatorowego „MELEX”, natomiast kwotę 10 000,- zł proponuje się przeznaczyć na zadanie pn. „Zakup pługa wirnikowego do odśnieżania terenu”. Powyższe zmiany konieczne są z uwagi na fakt, iż znajdujący się w posiadaniu placówki sprzęt jest już stary, zniszczony i wymaga ciągłych napraw.
            W tym samym rozdzialedokonuje się zwiększenia planowanych wydatków o kwotę ogółem 245 000,- zł w ramach planu finansowego Domu Pomocy Społecznej ul. Nawojowska 159. W tym:
- środki w wysokości 207 000,- przeznacza się na wypłatę wynagrodzeń wraz z pochodnymi dla pracowników placówki oraz wypłatę nagrody z okazji dnia „Pracownika Socjalnego”. Powyższa zmiana konieczna jest aby zahamować odpływ wyspecjalizowanego personelu do pracy w innych zawodach,
- środki w wysokości 20 500,- zł przeznacza się na wydatki bieżące tj. zakup wyposażenia pokoi mieszkalnych, części zamiennych do urządzeń wykorzystywanych w kuchni, zakup odzieży zimowej, pościeli oraz środków czystości,
- środki w wysokości 12 000,- zł proponuje się przeznaczyć na zwiększenie limitu środków zaplanowanych na zadanie inwestycyjne pn. „Adaptacja pomieszczeń byłej kotłowni na warsztat techniczny”, ze względu na wzrost cen materiałów technicznych oraz dodatkowe wykonanie wylewki podłogowej,
- natomiast środki w wysokości 5 500,- zł proponuje się przeznaczyć na wydatki majątkowe, na zadanie inwestycyjne pn. „Zakup szafy chłodniczej do przechowywania żywności” dla Domu Pomocy Społecznej ul. Nawojowska 159 i sąsiednich DPS.
Dodatkowo w ramach planu finansowego Domu Pomocy Społecznej ul. Nawojowska 159 dokonuje się przesunięcia kwoty 60 000,- zł. Powyższa kwota pierwotnie zaplanowana była na zadaniu inwestycyjnym pn. „Wykonanie instalacji podgrzewania wody z zastosowaniem kolektorów słonecznych”. Ze względu na brak możliwości pozyskania środków unijnych w roku bieżącym na wykonanie w/w zadania odstępuje się od jego realizacji, a środki przeznacza się na nowe zadanie inwestycyjne pn. „Zakup urządzeń do rehabilitacji ruchowej oraz do pielęgnacji i higieny mieszkańców Domu Pomocy Społecznej ul. Nawojowska 159” w kwocie 22 000,- zł. Natomiast pozostałą kwotę w wysokości 38 000,- zł proponuje się przeznaczyć na wydatki bieżące związane z pokryciem wzrostu cen energii.
W rozdziale 85203 – „Ośrodki wsparcia” proponuje się przesunięcie kwoty 25 413,- zł z planowanych wydatków bieżących na wydatki majątkowe z przeznaczeniem na dokończenie budowy nowej siedziby Środowiskowego Domu Samopomocy, w tym na doprowadzenie drogi rehabilitacyjnej, budowę boiska sportowego oraz wykonanie altany ogrodowej dla użytkowników. Powyższa zmiana pozwoli na dokończenie robót zaplanowanych do realizacji w roku bieżącym.
            Ponadto dokonuje się zwiększenia planowanych wydatków w rozdziale 85226 – „Ośrodki adopcyjno – opiekuńcze” o kwotę 5 560,- zł na wniosek Ośrodka Adopcyjno –Opiekuńczego w Nowym Sączu. Powyższą kwotę proponuje się przeznaczyć na wydatki bieżące związane z naprawą sprzętu elektronicznego i pieca centralnego ogrzewania uszkodzonych w wyniku wyładowania atmosferycznego.
 
Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej”                            (+) 39 760,-
 
Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w dziale 853 – „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej” o kwotę ogółem 39 760,- zł. Na powyższą kwotę składają się następujące zmiany:
-     zwiększa się planowane wydatki o kwotę ogółem 44 500,- zł na wniosek Miejskiego Żłobka. W tym środki w wysokości 31 689,- zł proponuje się przeznaczyć na wydatki bieżące tj.: zakup środków czystości, żywienie oraz niezbędne wyposażenie żłobka, natomiast pozostałe środki w wysokości 12 811,- zł proponuje się przeznaczyć na zadanie inwestycyjne pn. „Wymiana kuchni gazowej oraz zakup zmywarki z wyparzaczem dla Żłobka Miejskiego”.
-     zmniejsza się planowane wydatki o kwotę 4 740,- zł na wniosek Sądeckiego Urzędu Pracy, w związku z końcowym rozliczeniem projektów pn. „Przeciw wykluczeniu” i „Uwierz w siebie” współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. W ramach w/w projektów nie została wykorzystana w całości kwota dofinansowania przyznana przez Instytucję Wdrażającą zgodnie z umową o dofinansowanie, dlatego też należy plan finansowy w zakresie dochodów jak i wydatków skorygować do faktycznie otrzymanych środków i rzeczywiście poniesionych wydatków.
 
Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”                               (+) 10 535,-
 
            Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków majątkowych w w/w dziale w rozdziale 90078 – „Usuwanie skutków klęsk żywiołowych” o kwotę 10 535,- zł. Powyższa zmiana realizowana jest w związku z podjęciem przez Radę Miasta Nowego Sącza Uchwały Nr XXIX/360/2008 z dnia 22 lipca 2008 r. sprawie upoważnienia Prezydenta Miasta Nowego Sącza do zaciągnięcia zobowiązania przekraczającego rok budżetowy na wydatki związane z realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Usuwanie szkód powodziowych na potoku Szczubanowski w km. 0+600-2+600 w m. Nowy Sącz”.
 
Dział 926 „Kultura fizyczna i sport”                                                                    (+) 397 517,-
 
            Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w w/w dziale w rozdziale 92605 – „Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu” o kwotę ogółem 397 517,- zł. W tym proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących o kwotę 257 517,- zł z przeznaczeniem na zwiększenie dotacji celowych z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom działającym w zakresie kultury fizycznej i sportu.
            Ponadto proponuje się zwiększenie planowanych wydatków majątkowych o kwotę 140 000,- zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Budowa boisk ze sztuczną nawierzchnią przy Szkole Podstawowej Nr 7 w Nowym Sączu”. Powyższa zmiana wynika z zawartej umowy Nr 053/08/034 o dofinansowanie przedsięwzięcia inwestycyjnego ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej, w związku z zakwalifikowaniem w/w inwestycji do Wieloletniego Programu Rozwoju Bazy Sportowej Województwa Małopolskiego na lata 2008 – 2010.
             
Zwiększa się planowane wydatki ogółem o 705 372 zł     
 
UWAGI:
Powrót do listy projektów uchwał

Warto zobaczyć:

Centrum Informacji Turystycznej Budżet obywatelski Nowego Sącza dotacje-ochrona-srodowiska Zwiazek Powiatów Polskich Programy realizowane ze środków z budżetu państwa e-PUAP Nowosądeckie Forum Seniorów Nowosądecka Karta Rodziny Interwencja w sprawach nieporządku na terenach miejskich Stowarzyszenie Sądecki Obszar Funkcjonalny Punkt konsultacyjno-informacyjny programu Czyste Powietrze Realizujemy zadanie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Młodzieżowa Rada Miasta Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Copyright © 2002-2025 Urząd Miasta Nowego Sącza WCAG 2.0 (Level AAA) W3C

Polityka Prywatności i Cookies