Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB Data złożenia projektu: 2008-12-03 Data wydania decyzji: 2008-12-17 Status projektu: Projekt podjęty Komisje opiniujące: - Komisja Oświaty, Kultury i Sztuki - Komisja Infrastruktury Komunalnej - Komisja Ochrony Środowiska - Komisja Budżetowo-Gospodarcza - Komisja Zdrowia i Opieki Społecznej - Komisja Sportu i Turystyki |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Projekt - druk nr 284 Uchwała Nr ...
Rady Miasta Nowego Sącza
z dnia ...
w sprawie: ustalenia wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego.
Na podstawie art. 191, ust. 2 i 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005r. nr 249, poz. 2104 z późniejszymi zmianami) Rada Miasta Nowego Sącza na wniosek Prezydenta Miasta
uchwala
§ 1
Z upływem roku budżetowego 2008 nie wygasają nie zrealizowane kwoty wydatków zamieszczone w budżecie miasta zgodnie z załącznikami nr 1 i nr 2 do niniejszej uchwały
§ 2
Szczegółowy plan wydatków, o których mowa w § 1 oraz ostateczne terminy ich realizacji określa załącznik nr 1 do niniejszej uchwały
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.
Przewodniczący Rady Miasta
Artur Czernecki
Załącznik Nr 1
do Uchwały Rady Miasta
Nr.......................................
z dnia................................
Wykaz wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego
Załącznik Nr 2
do Uchwały Rady Miasta
Nr.......................................
z dnia................................
Plan finansowy wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego
Uzasadnienie do projektu Uchwały nr .......... Rady Miasta Nowego Sącza z dnia .............. w sprawie ustalenia wydatków nie wygasających z upływem roku budżetowego Przedstawione propozycje wymieniające wydatki nie wygasające z upływem roku 2008 dotyczą wydatków, które nie będą możliwe do wydatkowania do końca br., a niezbędne jest aby zostały wydatkowanie na cel wskazany w budżecie miasta na 2008 rok.
Kwota 165 132 zł dotyczy wydatków zaplanowanych na opracowanie dokumentacji projektowo- kosztorysowej Obwodnicy Północnej. Przedmiotowy projekt jest na ukończeniu, jednak nie uzyskano jeszcze wszystkich wymaganych decyzji administracyjnych. Przyczyną opóźnień jest systematyczne wnoszenie protestów przez mieszkańców oraz zaskarżanie decyzji administracyjnych przez Urząd Gminy Chełmiec. Projekt budowlany bez stosownych uzgodnień i opinii nie może stanowić przedmiotu odbioru końcowego zatem konieczne jest przesunięcie odbioru projektu i zapłaty faktury na rok przyszły.
Kwota 280 000 zł przeznaczona była w budżecie miasta na 2008 rok na wypłaty odszkodowań za grunty zajęte pod drogi publiczne. Do wypłaty w/w odszkodowań niezbędne jest m. in. sporządzenie operatu szacunkowego. Z uwagi na terminy określone w umowach na sporządzenie operatów szacunkowych, ilością zleceń dla rzeczoznawcy majątkowego oraz nieuregulowany stan prawny niektórych nieruchomości nie ma możliwości wykonania tych operatów szacunkowych w roku bieżącym. Przesunięcie środków finansowych na wydatki niewygasające z terminem realizacji do 30.09.2009 r. umożliwi wypłatę odszkodowań w sprawach toczących się w roku bieżącym.
Kwota 1 400 000 zł dotyczy wydatków zaplanowanych w budżecie miasta na 2008 rok na wykup nieruchomości położonej w Nowym Sączu przy ul. Krakowskiej 34. Nabycie w/w nieruchomości nastąpi w oparciu o przepisy ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2008r., nr 193, poz. 1194). Ponieważ w roku bieżącym nie będzie możliwe uzyskanie ostatecznej decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego dlatego też nie będzie możliwa wypłata odszkodowania.
Kwota 1 499 800 zł dotyczy wydatków zaplanowanych na zadanie inwestycyjne pn. „Zaprojektowanie i wykonanie lokali socjalnych dla Miasta Nowego Sącza”. Z uwagi na trwające procedury w sprawie wydania decyzji pozwolenia na budowę oraz w związku z pojawiającą się możliwością powiązania projektu pod względem wspólnego wykorzystania infrastruktury technicznej z planowanym zakupem mieszkań komunalnych proponuje się przesunąć w/w kwotę na wydatki niewygasające.
Kwota 3 500 000 zł przeznaczona była w budżecie 2008 roku na pozyskiwanie lokali komunalnych. W dniu 10 listopada br. Katowicka Izba Skarbowa wydała opinię o możliwości zakupu przez Miasto mieszkań komunalnych. Na podstawie w/w opinii Zespół Radców Prawnych Urzędu Miasta Nowego Sącza opracowuje projekt umowy, który zostanie przedłożony do zatwierdzenia Radzie Miasta. Jednak ze względu na krótki okres czasu do końca roku budżetowego nie jest możliwe wydatkowanie w/w środków.
Kwota 1 520 000 zł dotyczy wydatków zaplanowanych na remonty placówek oświatowych, w tym: szkoły podstawowe kwota 385 000 zł, przedszkola kwota 225 000 zł, gimnazja kwota 340 000 zł, licea ogólnokształcące kwota 60 000 zł, szkoły zawodowe kwota 510 000 zł. Zadania zostały przyjęte do realizacji w grudniu br. w związku z uzyskaniem dodatkowej subwencji oświatowej przeznaczonej na ten cel oraz wygospodarowaniem dodatkowych środków z tytułu oszczędności na innych zadaniach. W związku z krótkim okresem czasu do końca roku budżetowego nie ma możliwości zakończenia w/w zadań w roku bieżącym.
Kwota 1 930 460 zł przeznaczona była w budżecie miasta na 2008 rok na zadanie inwestycyjne pn. „Kontynuacja termomodernizacji szkół – Szkoła Podstawowa nr 2”. W związku z koniecznością przeprowadzenia procedury przetargowej na wybór wykonawcy robót proponuje się przeniesienie w/w kwoty na wydatki niewygasające z upływem roku budżetowego, co pozwoli na dokończenie realizacji w/w zadania.
Kwota 168 489 zł dotyczy zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja budynku Szkoły Podstawowej nr 8 dla potrzeb dostępu dla osób niepełnosprawnych”. Zadanie zostało przyjęte do realizacji w grudniu br. i nie ma możliwości zakończenia go do końca roku budżetowego.
Kwota 45 000 zł dotyczy zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja instalacji elektrycznej w budynku Miejskiego Przedszkola nr 3”. Zadanie zostało przyjęte do realizacji w grudniu br. i nie ma możliwości zakończenia go do końca roku budżetowego.
Kwota 45 000 zł dotyczy środków przeznaczonych w budżecie miasta na 2008 rok na zadanie inwestycyjne pn. „Modernizacja instalacji elektrycznej w budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1”. Zadanie zostało przyjęte do realizacji w grudniu br. i nie ma możliwości zakończenia go do końca roku budżetowego.
Kwota 150 000 zł dotyczy środków przeznaczonych na zadanie pn. „Adaptacja pomieszczeń dla potrzeb montażu podnośników w budynku Warsztatów Zespołu Szkół Samochodowych”. Zadanie zostało przyjęte do realizacji w grudniu br. i nie ma możliwości zakończenia go do końca roku budżetowego.
Kwota 90 000 zł dotyczy środków przeznaczonych w budżecie miasta na 2008 rok na zadanie inwestycyjne pn. „Wymiana urządzeń w kotłowni budynku Zespołu Szkół Budowlanych”. Zadanie powyższe zostało wprowadzone do budżetu miasta w dniu 25.11.2008r. Zgodnie z przyjętym harmonogramem realizacji ostateczne zakończenie zadania uwzględniające czynności odbiorowe nastąpi w styczniu przyszłego roku.
Kwota 2 696 333 zł przeznaczona była w budżecie miasta na 2008 rok na budowę nowej siedziby Zespołu Placówek Opiekuńczo- Wychowawczych. Z uwagi na trwającą procedurę przetargową przewidywane rozpoczęcie robót może nastąpić z końcem grudnia br. Tak więc w roku bieżącym nie przewiduje się fakturowania robót.
Kwota 52 000 zł dotyczy środków przeznaczonych na wymianę stolarki okiennej w budynku internatu Specjalnego Ośrodka Szkolno- Wychowawczego. Zadanie zostało przyjęte do realizacji w grudniu br. i nie ma możliwości zakończenia go do końca roku budżetowego.
Kwota 100 000 zł przeznaczona była w budżecie miasta na 2008 rok na wykonanie odwodnienia nieruchomości położonych przy ul. Nawojowskiej w okolicy ul. Górki Zawadzkie. W/w kwota nie została do chwili obecnej wykorzystana bowiem wobec braku oferentów postępowanie przetargowe zostało unieważnione. Ogłoszono kolejny przetarg, jednak ze względu na krótki okres czasu do końca roku oraz warunki pogodowe nie ma możliwości wykonania w/w zadania w roku bieżącym.
Kwota 38 000 zł dotyczy środków przeznaczonych na wykonanie małej architektury na terenach miejskich. Zadanie było planowane do wykonania w IV kwartale br. Jednak z uwagi na czasochłonność procedur wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych realizacja całości zadania jest niemożliwa w bieżącym roku.
Kwota 220 000 zł przeznaczona była w budżecie miasta na 2008 rok na zadanie inwestycyjne pn. „Przebudowa – modernizacja i rozwój infrastruktury Miejskiego Ośrodka Kultury”. Z uwagi na braki uniemożliwiające odbiór oraz inne zastrzeżenia do opracowanej dokumentacji projektowej realizowanej przez Biuro Projektowe BM art. Projekt Kielce nie przewiduje się płatności w roku bieżącym.
Kwota 85 400 zł dotyczy środków przeznaczonych na budowę hal sportowych na osiedlach: Przydworcowe, Nawojowska, Przetakówka. W ramach tego zadania zlecono opracowanie dokumentacji projektowej hali sportowej na terenie Zespołu Szkół Ekonomicznych przy ul. Grodzkiej 34. Jednak z uwagi na braki uniemożliwiające odbiór dokumentacji projektowej nie przewiduje się płatności w roku bieżącym.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
UWAGI: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |