Kontakt: Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, tel. +48 18 443 53 08, +48 18 44 86 500

Niedziela, 05 października 2025 r.    Imieniny obchodzą: Igor, Apolinary, Placyd, Rajmund

Projekty uchwał Rady Miasta Nowego Sącza V kadencji

Projekt uchwały Rady Miasta
Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WAB
Data złożenia projektu: 2008-12-03
Data wydania decyzji: 2008-12-17
Status projektu: Projekt podjęty
Komisje opiniujące:
- Komisja Oświaty, Kultury i Sztuki
- Komisja Infrastruktury Komunalnej
- Komisja Ochrony Środowiska
- Komisja Budżetowo-Gospodarcza
- Komisja Zdrowia i Opieki Społecznej

Projekt - druk nr 283

 
Uchwała Nr ……./……../2008
Rady Miasta Nowego Sącza
z dnia …………… 2008 r.
 
w sprawie: zmiany uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2008.
 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 roku, Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) – na wniosek Prezydenta Miasta Rada Miasta Nowego Sącza uchwala co następuje:
 
§ 1
 
1.     Dokonuje się zmian w dochodach budżetu miasta, jak w załączniku nr 1, cz. I do niniejszej uchwały.
2.     Dokonuje się zmian w przychodach budżetu miasta, jak w złączniku nr 1, cz. II do niniejszej uchwały.
3.     Dokonuje się zmian w wydatkach budżetu miasta, jak w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.
 
§ 2
 
Zmniejsza się deficyt budżetowy o kwotę 461 186 zł.
 
 § 3
 
W Uchwale Budżetowej Miasta Nowego Sącza na rok 2008 wprowadza się zmiany wynikające z załącznika nr 1, nr 2, nr 3  i nr 4 do uchwały niniejszej.
 
§ 4
 
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
 
§ 5
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.
 


Przewodniczący Rady Miasta
Artur Czernecki
 


Załącznik Nr 1


do Uchwały Rady Miasta
Nr................ ................
z dnia...........................
 
Cęść I
 
Zmiany w budżecie po stronie dochodów.
 
 
 

Dział

Treść

Zwiększenie

Zmniejszenie

758

Różne rozliczenia

339 631

 

 

Dochody bieżące

339 631

 

 

w tym:

 

 

 

Środki na uzupełnienie dochodów gmin (§ 2750)

142 300

 

 

Subwencje ogólne z budżetu państwa (§ 2920)

197 331

 

801

Oświata i wychowanie

221 228

 

 

Dochody bieżące

8 363

 

 

w tym:

 

 

 

Wpływy z różnych dochodów (§ 0970)

6 014

 

 

Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin (związków gmin), powiatów, (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł (§ 2707)

2 349

 

 

Dochody majątkowe

212 865

 

 

Dotacje otrzymane z funduszy celowych na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek sektora finansów publicznych (§ 6260)

212 865

 

852

Pomoc społeczna

1 757 183

 

 

Dochody bieżące

1 757 183

 

 

w tym:

 

 

 

Wpływy z różnych opłat (§ 0690)

27

 

 

Wpływy z usług (§ 0830)

400

 

 

Pozostałe odsetki (§ 0920)

30 005

 

 

Wpływy z różnych dochodów (§ 0970)

1 717 737

 

 

Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami (§ 2360)

9 014

 

853

Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

268 040

 

 

Dochody bieżące

268 040

 

 

w tym:

 

 

 

Wpływy z różnych dochodów (§ 0970)

268 040

 

 

Razem dochody:

2 586 082

 



Część II

Zmiany w budżecie po stronie planowanych przychodów.

§

Treść

Zwiększenie

Zmniejszenie

952

Przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym

 

8 500 000

955

Przychody z tytułu innych rozliczeń krajowych

8 038 814

 

 

Razem:

8 038 814

8 500 000

 

Ogółem zmniejszenie przychodów:

x

461 186

 

Załącznik Nr 2

do Uchwały Rady Miasta
Nr................ ................
z dnia...........................
 
Zmiany w budżecie po stronie wydatków

 

Dział

Rozdz.

§

Treść 

Zwiększenie

Zmniejszenie

600

 

 

Transport i łączność

756 983

756 983

 

60015

 

Drogi publiczne w miastach na prawach powiatu

 

605 327

 

 

 

Wydatki majątkowe

 

605 327

 

60016

 

Drogi publiczne gminne

756 983

151 656

 

 

 

Wydatki bieżące

756 983

 

 

 

 

Wydatki majątkowe

 

151 656

700

 

 

Gospodarka mieszkaniowa

1 400 000

1 400 000

 

70005

 

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

1 400 000

1 400 000

 

 

 

Wydatki bieżące

1 400 000

 

 

 

 

Wydatki majątkowe

 

1 400 000

750

 

 

Administracja publiczna

160 000

160 000

 

75023

 

Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)

160 000

160 000

 

 

 

Wydatki bieżące

160 000

160 000

 

 

 

w tym:

 

 

 

 

 

Wynagrodzenia

160 000

 

 

 

 

Pochodne od wynagrodzeń

 

120 000

801

 

 

Oświata i wychowanie

2 742 228

2 365 669

 

80101

 

Szkoły podstawowe

1 478 000

9 000

 

 

 

Wydatki bieżące

169 511

9 000

 

 

 

Wydatki majątkowe

1 308 489

 

 

80104

 

Przedszkola

244 000

 

 

 

 

Wydatki bieżące

190 000

 

 

 

 

Wydatki majątkowe

54 000

 

 

80110

 

Gimnazja

329 000

 

 

 

 

Wydatki bieżące

284 000

 

 

 

 

Wydatki majątkowe

45 000

 

 

80120

 

Licea ogólnokształcące

 

34 000

 

 

 

Wydatki bieżące

 

34 000

 

80123

 

Licea profilowane

 

41 823

 

 

 

Wydatki bieżące

 

41 823

 

 

 

w tym:

 

 

 

 

2540

Dotacja podmiotowa z budżetu dla niepublicznej jednostki systemu oświaty

 

41 823

 

80130

 

Szkoły zawodowe

612 349

2 280 846

 

 

 

Wydatki bieżące

462 349

2 280 846

 

 

 

w tym:

 

 

 

 

 

Wynagrodzenia

 

809 446

 

 

 

Pochodne od wynagrodzeń

 

1 071 400

 

 

2540

Dotacja podmiotowa z budżetu dla niepublicznej jednostki systemu oświaty

 

400 000

 

 

 

Wydatki majątkowe

150 000

 

 

80134

 

Szkoły zawodowe specjalne

72 865

 

 

 

 

Wydatki majątkowe

72 865

 

 

80195

 

Pozostała działalność

6 014

 

 

 

 

Wydatki bieżące

6 014

 

 

 

 

w tym:

 

 

 

 

 

Pochodne od wynagrodzeń

914

 

851

 

 

Ochrona zdrowia

40 000

40 000

 

85154

 

Przeciwdziałanie alkoholizmowi

40 000

40 000

 

 

 

Wydatki bieżące

40 000

40 000

 

 

 

w tym:

 

 

 

 

 

Wynagrodzenia

 

20 000

 

 

2820

Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom 

 

14 000

 

 

2830

Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji pozostałym jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych

 

6 000

852

 

 

Pomoc społeczna

1 706 337

 

 

85201

 

Placówki opiekuńczo - wychowawcze

1 706 337

 

 

 

 

Wydatki majątkowe

1 706 337

 

853

 

 

Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

6 000

6 000

 

85333

 

Powiatowe urzędy pracy

6 000

6 000

 

 

 

Wydatki bieżące

6 000

6 000

 

 

 

w tym:

 

 

 

 

 

Wynagrodzenia

 

6 000

854

 

 

Edukacyjna opieka wychowawcza

52 000

10 000

 

85403

 

Specjalne ośrodki szkolno - wychowawcze

52 000

 

 

 

 

Wydatki bieżące

52 000

 

 

85410

 

Internaty i bursy szkolne

 

10 000

 

 

 

Wydatki bieżące

 

10 000

900

 

 

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

10 535

10 535

 

90078

 

Usuwanie skutków klęsk żywiołowych

 

10 535

 

 

 

Wydatki majątkowe

 

10 535

 

90095

 

Pozostał działalność

10 535

 

 

 

 

Wydatki majątkowe

10 535

 

 

 

 

w tym:

 

 

 

 

6300

Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych

10 535

 

 

 

 

Razem:

6 874 083

4 749 187

 

 

 

Ogółem zwiększenie wydatków:

2 124 896

x

 

Załącznik Nr 3

do Uchwały Rady miasta
Nr................ ................
z dnia...........................
 
Zmiany w Załączniku Nr 8 do Uchwały Budżetowej
"Wydatki majątkowe budżetu miasta Nowego Sącza w 2008 roku"

Lp.

Nazwa

Zwiększenie

Zmniejszenie

 

600 - Transport i łączność

 

756 983

 

60015 - Drogi publiczne w miastach na prawach powiatu

 

605 327

1.

 Ul. Długoszowskiego - budowa kanalizacji deszczowej

 

400 000

2.

Obwodnica Zachodnia - opracowanie dokumentacji

 

100 000

5.

Dokumentacja techniczna przyszłościowa-Obwodnica Południowa

 

5 327

6.

Projekt ul. Biegonickiej

 

100 000

 

60016 - Drogi publiczne gminne

 

151 656

2.

Ulica Wybickiego

 

113 000

6.

Dokumentacja przyszłościowa

 

36 900

8.

Przebudowa ul. Jagiellońskiej na odcinku od Rynku do ul. Kościuszki

 

1 756

 

700 - Gospodarka mieszkaniowa

 

1 400 000

 

70005 - Gospodarka gruntami i nieruchomościami

 

1 400 000

1.

Wykup nieruchomości położonej w Nowym Sączu przy ul. Krakowskiej 34

 

1 400 000

 

801 - Oświata i wychowanie

1 630 354

 

 

80101 - Szkoły podstawowe

1 308 489

 

1.

Kontynuacja termomodernizacji szkół, w tym Szkoła Podstawowa Nr 2 ul. Jagiellońska 32

1 000 000

 

6.

Modernizacja budynku Szkoły Podstawowej Nr 8 dla potrzeb dostępu dla osób niepełnosprawnych położonym przy Al. Batorego 76 w Nowym Sączu

308 489

 

 

80104 - Przedszkola

54 000

 

4.

Zakup kuchenki gazowej z piekarnikiem dla Zespołu Przedszkoli w Nowym Sączu

9 000

 

5.

Modernizacja instalacji elektrycznej w budynku Przedszkola Nr 3 położonym przy ul. Szujskiego 16 w Nowym Sączu

45 000

 

 

80110 - Gimnazja

45 000

 

4.

Modernizacja instalacji elektrycznej w budynku Gminazjum Nr 1 położonym przy ul. Długosza 5 w Nowym Sączu

45 000

 

 

80130 - Szkoły zawodowe

150 000

 

2.

Adaptacja pomieszczeń dla potrzeb montażu podnośników w budynku Warsztatów Zespołu Szkół Samochodowych położonym przy ul. Rejtana 18 w Nowym Sączu

150 000

 

 

80134 - Szkoły zawodowe specjalne

72 865

 

2.

Zakup samochodu do przewozu osób niepełnosprawnych w Zespole Szkół Specjalnych ul. Magazynowa

72 865

 

 

852 - Pomoc społeczna

1 706 337

 

 

85201 - Placówki opiekuńczo - wychowawcze

1 706 337

 

1.

Zespół Placówek Opiekuńczo - Wychowawczych ul. Lwowska 59 - budowa nowej siedziby 

1 706 337

 

 

900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

10 535

10 535

 

90078 - Usuwanie skutków klęsk żywiołowych

10 535

10 535

1.

Usuwanie szkód powodziowych na potoku Szczubanowski w km. 0+600-2+600 w m. Nowy Sącz

 

10 535

 

90095 - Pozostała działalność

10 535

 

7.

Przeciwdziałalnie powstawaniu szkód powodziowych na potoku Szczubanowski w km. 0+600-2+600 w m. Nowy Sącz

10 535

 

 

Razem:

3 347 226

2 167 518

 

Ogółem zwiększenie wydatków majątkowych:

1 179 708

x

 

Załącznik Nr 4

do Uchwały Rady miasta
Nr................ ................
z dnia...........................

Zmiany w Załączniku Nr 7 do Uchwały Budżetowej 
"Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii w roku 2008"

2. Wydatki

Dział

Rozdz.

Treść

Zwiększenia

Zmniejszenia

851

 

Ochrona zdrowia

65 000

65 000

 

85154

Przeciwdziałanie alkoholizmowi

65 000

65 000

 

 

3. Świetlice                                                          - obsługa świetlic

 

45 000

 

 

4. Dotacja celowa (dofinansowanie) na zadania zlecone dla pozostałych jednostek nie zaliczanych do sektora finansów publicznych                                                              

 

 

 

 

(§ 2820: 50 000,-)

 

14 000

 

 

(§ 2830 : 35 000,-)

 

6 000

 

 

-rozstrzygnięcie wg konkursu ofert

 

 

 

 

7. Realizacja zadań o charakterze profilaktyczno - terapeutycznym i wychowawczym na rzecz dzieci i młodzieży zagrożonej,

65 000

 

 

 

Razem:

65 000

65 000



Uzasadnienie do projektu Uchwały w sprawie zmian
Uchwały Budżetowej Miasta Nowego Sącza na 2008 rok.
 
I.                Zmiany w budżecie po stronie planowanych dochodów
 
 
Dział 758 „Różne rozliczenia”                                                                     (+) 339 631,- zł
 
            Zwiększa się planowane dochody w w/w dziale o kwotę ogółem 339 631,- zł. W tym kwota 197 331,- zł, dotyczy środków uzyskanych z rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej, zgodnie z pismem znak: ST5/4822/27p/BKU/08 z dnia 18 listopada 2008 r., ST5/4822/27g/BKU/08 z dnia 18 listopada 2008 r., ST5/4822/30p/BKU/08 z dnia 21 listopada 2008 r., oraz ST5/4822/30g/BKU/08 z dnia 21 listopada 2008 r.
            Ponadto zwiększa się planowane dochody o kwotę 142 300,- zł, w związku z przyznaniem dla Miasta Nowego Sącza środków z rezerwy subwencji ogólnej, zgodnie z pismem znak: ST3/4822/72/DWX/08 z dnia 4 listopada 2008 r. W/w środki rezerwy w wysokości 142 300,- zł przeznaczone są na uzupełnienie dochodów Miasta.
 
Dział 801 „Oświata i wychowanie”                                                           (+) 221 228,- zł
 
            Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w w/w dziale o kwotę ogółem 221 228,- zł. Na w/w kwotę składają się:
-   ponadplanowe dochody w rozdziale 80101 – „Szkoły podstawowe” - 140 000,- zł w związku z otrzymaną dotacją z PFRON, w ramach „Programu wyrównywania szans między regionami” na sfinansowanie likwidacji barier architektonicznych w Szkole Podstawowej Nr 8,
-   zwiększa się planowane dochody w rozdziale 80130 – „Szkoły zawodowe” o kwotę 2 349,- zł. Środki te pochodzą z dotacji przekazanej przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji, z przeznaczeniem na odbycie wizyty przygotowawczej przez Dyrektora Zespołu Szkół Nr 1 w Nowym Sączu w ramach Programu „Uczenie się przez całe życie” zgodnie z Umową Nr PL/08/LLP/110.
-   w rozdziale 80134 – „Szkoły zawodowe specjalne” zwiększa się planowane dochody o kwotę 72 865,- zł, z tytułu otrzymanej dotacji z PFRON na likwidację barier architektonicznych w Zespole Szkół Specjalnych ul. Magazynowa w Nowym Sączu. Współfinansowanie z PFRON wynosi 50 % z wydatków.
-   zwiększa się planowane dochody w rozdziale 80195 – „Pozostała działalność” o kwotę 6 014,- zł. Środki te pochodzą z wpływów otrzymanych z Ministerstwa Edukacji Narodowej ze wskazaniem na nagrodę dla nauczyciela Zespołu Szkół Podstawowo – Gimnazjalnych Nr 1.
 
Dział 852 „Pomoc społeczna”                                                               (+) 1 757 183,- zł
 
            Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w w/w dziale o kwotę ogółem 1 757 183,- zł. Na powyższą kwotę składają się następujące zmiany:
-   zwiększa się planowane dochody tego działu o kwotę 50 846,- zł w związku z uzyskaniem wyższych niż pierwotnie planowano dochodów z różnych tytułów przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej – jednostkę budżetową miasta. Zwiększenie planowanych dochodów w rozdziale 85202 – „Domy pomocy społecznej” dotyczy odpłatności za pobyt pensjonariuszy w DPS, zwiększenie planowanych dochodów w pozostałych rozdziałach spowodowane jest wyższymi niż przewidywano wpłatami z tytułu nienależnie pobranych świadczeń, odpłatności rodziców za pobyt w rodzinach zastępczych oraz wpłat od dłużników alimentacyjnych. Zwiększenie dochodów w rozdziale 85219 – „Ośrodki pomocy społecznej” związane jest z wyższymi niż pierwotnie planowano wpływami z tytułu odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym jednostki, oraz zwrotem odpłatności za prywatne rozmowy telefoniczne,
-   ponadto zwiększa się planowane dochody w rozdziale 85201 – „Placówki opiekuńczo – wychowawcze” o kwotę 1 706 337,- zł. Kwota ta dotyczy zwrotu na rachunek budżetu miasta niewykorzystanych środków przeznaczonych na wydatki niewygasające z upływem roku 2008 przeznaczonych na zadanie inwestycyjne pn. „Zespół Placówek Opiekuńczo –Wychowawczych ul. Lwowska 59 – budowa nowej siedziby”.
 
Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej”                    (+) 268 040,-zł
 
Proponuje się zwiększenie planowanych dochodów w w/w dziale o kwotę ogółem 268 040,- zł. W tym w rozdziale 85321 – „Zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności” zwiększa się planowane dochody o kwotę 40,- zł stanowiącą wpływy za prywatne rozmowy telefoniczne.
Ponadto w rozdziale 85333 – „Powiatowe urzędy pracy” zwiększa się planowane dochody o kwotę 268 000,- zł. Powyższej zmiany dokonuje się w związku z uzyskaniem nieplanowanych wpływów od Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie z tytułu zwrotu poniesionych przez Miasto Nowy Sącz nakładów na remont i modernizację budynku przy ul. Węgierskiej 146 w Nowym Sączu.
 
 
Zwiększa się planowane dochody ogółem o kwotę 2 586 082,-zł
 
 
II.              Zmiany w budżecie po stronie planowanych wydatków
 
Dział 600 „Transport i łączność”                                                                        ---------------
 
            Proponuje się przesunięcie środków w wysokości 756 983,- zł z planowanych wydatków majątkowych na wydatki bieżące w ramach planu finansowego Miejskiego Zarządu Dróg – jednostki budżetowej miasta. Na powyższą kwotę wpływ mają następujące zmiany:
-   zmniejsza się planowane wydatki majątkowe w rozdziale 60015 – „Drogi publiczne w miastach na prawach powiatu” o kwotę ogółem 605 327,- zł, w tym o kwotę 400 000,- zł proponuje się zmniejszyć środki zaplanowane pierwotnie na zadanie inwestycyjne pn. „Ulica Długoszowskiego – budowa kanalizacji deszczowej”. W związku z brakiem pozwolenia na budowę, nie było możliwości wszczęcia procedury przetargowej na wykonanie zadania i wydatkowania w roku bieżącym zaplanowanych środków finansowych. O kwotę 100 000,- zł planuje się zmniejszyć środki zaplanowane pierwotnie na zadanie inwestycyjne pn. „Obwodnica Zachodnia – opracowanie dokumentacji”, w/w zadanie ujęte jest w planie budżetu na 2009 rok. O kwotę 5 327,- zł planuje się zmniejszyć środki zaplanowane pierwotnie na realizację zadania pn. „Dokumentacja techniczna przyszłościowa – Obwodnica Południowa”. Kwota powstała z oszczędności uzyskanych po przetargu. Ponadto zmniejsza się o kwotę 100 000,- zł planowane środki przeznaczone na opracowanie projektu przebudowy ulicy Biegonickiej. W związku z unieważnieniem przetargu nieograniczonego na wykonanie dokumentacji powstały oszczędności w w/w wysokości.
-   Zmniejsza się planowane wydatki majątkowe w rozdziale 60016 – „Drogi publiczne gminne” o kwotę ogółem 151 656,- zł, w tym o kwotę 113 000,- zł proponuje się zmniejszyć środki zaplanowane pierwotnie na przebudowę ulicy Wybickiego. Po przetargu uzyskano oszczędność w w/w wysokości. O kwotę 1 756,- zł zmniejsza się wydatki zaplanowane na zadanie inwestycyjne pn. „Przebudowa ul. Jagiellońskiej – na odcinku od Rynku do ul. Kościuszki” – oszczędności w w/w wysokości wynikają z końcowego rozliczenia zadania. Ponadto zmniejsza się o kwotę 36 900,- zaplanowane środki przeznaczone na opracowanie dokumentacji przyszłościowej ze względu na brak ofert na opracowanie projektu architektonicznego na przedmiotowe zadanie.
-   Zwiększa się planowane wydatki bieżące w rozdziale 60016 – „Drogi publiczne gminne” o kwotę ogółem 756 983,- zł, w tym środki w wysokości 656 983,- zł proponuje się przeznaczyć na remonty ulic o nawierzchni z mieszanki bitumicznej (w tym remonty cząstkowe oraz remonty odcinków nawierzchni w miejscach zniszczonych, nie posiadających odpowiedniej równości, szorstkości) oraz na remonty nawierzchni żwirowych. Natomiast kwotę 100 000,- zł proponuje się przeznaczyć na obsługę strefy płatnego parkowania.
 
Dział 700 „Gospodarka gruntami i nieruchomościami”                          -------------
 
            Proponuje się przesunięcie środków w wysokości 1 400 000,- zł z planowanych wydatków majątkowych na wydatki bieżące w w/w dziale, w rozdziale 70005 – „Gospodarka gruntami i nieruchomościami”. Powyższa zmiana dotyczy środków zaplanowanych pierwotnie na zadanie inwestycyjne pn. „Wykup nieruchomości położonej w Nowym Sączu przy ul. Krakowskiej 34”. Z uwagi na fakt, iż nabycie w/w nieruchomości nastąpi z mocy prawa oparciu o przepisy ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, niezbędne jest dokonanie zmiany klasyfikacji budżetowej i przeniesienie kwoty 1 400 000,- zł z planowanych wydatków majątkowych na wydatki bieżące - do § 4590 – „Kary i odszkodowania wypłacane na rzecz osób fizycznych”.
             
Dział 750 „Administracja publiczna                                                  ---------------
 
            Proponuje się przesunięcie kwoty 160 000,- zł z wydatków bieżących na wynagrodzenia. Powyższą kwotę Prezydent Miasta zamierza przeznaczyć na wypłaty jednorazowych nagród rocznych dla pracowników Urzędu Miasta.
Kwota powyższa pochodzi z oszczędności na narzutach od płac w związku z długotrwałymi chorobowymi i urlopami macierzyńskimi, które pokrywane są ze środków ZUS, oraz oszczędności na pozostałych wydatkach bieżących.
 
Dział 801 „Oświata i wychowanie”                                             (+) 376 559,- zł
 
            Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków w/w działu o kwotę ogółem
376 559,- zł. Na powyższą kwotę składają się następujące zmiany:
 
-   W rozdziale 80101 – „Szkoły podstawowe” zmniejsza się planowane wydatki bieżące o kwotę 9 000,- zł, natomiast zwiększa się planowane wydatki majątkowe o kwotę
308 489,- zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Modernizacja budynku Szkoły Podstawowej Nr 8 dla potrzeb dostępu dla osób niepełnosprawnych położonym przy Al. Batorego 76 w Nowym Sączu”. Na powyższe zadanie uzyskamy dotacje z funduszu PFRON w wysokości 140 000,- zł. Ponadto zwiększa się wydatki majątkowe o kwotę 1 000 000,- zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Kontynuacja termomodernizacji szkół – Szkoła Podstawowa Nr 2”. Dodatkowo zwiększa się planowane wydatki bieżące o kwotę 169 511,- zł z przeznaczeniem na remonty budynków szkół podstawowych.
 
-   W rozdziale 80104 – „Przedszkola” zwiększa się planowane wydatki bieżące o kwotę 190 000,- zł z przeznaczeniem na remonty budynków oświatowych oraz planowane wydatki majątkowe o kwotę 54 000,- zł, z czego kwotę 9 000,- zł proponuje się przeznaczyć na zakup kuchenki gazowej z piekarnikiem dla Zespołu Przedszkoli w Nowym Sączu. Natomiast 45 000,- zł przeznacza się na sfinansowanie zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja instalacji elektrycznej w budynku Gimnazjum Nr 1 położonym przy ul. Długosza 5 w Nowym Sączu”.
 
-   W rozdziale 80110 – „Gimnazja” zwiększa się planowane wydatki bieżące o kwotę
284 000,- zł z przeznaczeniem na remonty budynków oświatowych oraz planowane wydatki majątkowe o kwotę 45 000,- zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Modernizacja instalacji elektrycznej w budynku Gimnazjum Nr 1 położonym przy ul. Długosza 5 w Nowym Sączu”.
 
-   W rozdziale 80120 – „Licea ogólnokształcące” proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków bieżących o kwotę 34 000,- zł w związku z oszczędnościami jakie pojawiły się po przeprowadzonych postępowaniach przetargowych na zadaniach remontowych budynków oświatowych.
 
-   W rozdziale 80123 – „Licea profilowane” zmniejsza się planowane wydatki bieżące o kwotę 41 823,- zł, przeznaczoną pierwotnie na dotacje dla szkół niepublicznych.
 
-   W rozdziale 80130 – „Szkoły zawodowe” proponuje się zmniejszenie planowanych wydatków bieżących o kwotę ogółem 2 280 846,- zł. Natomiast zwiększa się planowane wydatki majątkowe o kwotę 150 000,- zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Adaptacja pomieszczeń dla potrzeb montażu podnośników w budynku Warsztatów Zespołu Szkół Samochodowych położonym przy ul. Rejtana 18 w Nowym Sączu”. Ponadto zwiększa się planowane wydatki bieżące o kwotę 2 349,- zł, z przeznaczeniem na pokrycie wydatków związanych z podróżą służbową Dyrektora Zespołu Szkół Nr 1 w Nowym Sączu w ramach Programu „Uczenie się przez całe życie” zgodnie z Umową Nr PL/08/LLP/110 (środki pochodzą z funduszy pomocowych). Ponadto zwiększa się planowane wydatki bieżące o kwotę 460 000,- zł z przeznaczeniem na remonty placówek oświatowych.
 
-   W rozdziale 80134 – „Szkoły zawodowe specjalne” proponuje się zwiększenie planowanych wydatków majątkowych o kwotę 72 865,- zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Zakup samochodu do przewozu osób niepełnosprawnych w Zespole Szkół Specjalnych ul. Magazynowa” w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami” zgodnie z umową Nr WRR/000071/12/D z dnia 14 sierpnia 2008 roku (środki pozyskane z PFRON).
 
-   W rozdziale 80195 – „Pozostała działalność” proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących o kwotę 6 014,- zł. Środki te obejmują wypłatę nagrody otrzymanej z Ministerstwa Edukacji Narodowej wraz z pochodnymi od wynagrodzeń.
 
Dział 851 „Ochrona zdrowia”                                                                -------------
 
            Proponuje się dokonanie zmiany w w/w dziale, w rozdziale w rozdziale 85154 – „Przeciwdziałanie alkoholizmowi” polegającej na przesunięciu planowanych wydatków bieżących w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na kwotę ogółem 40 000,- zł. Przesunięcia wynikają z konieczności zabezpieczenia środków na sfinansowanie działalności bieżącej świetlic środowiskowych, zorganizowanie imprez okolicznościowych (mikołajki, spotkania wigilijne itp.). Analiza wykonania budżetu wykazała oszczędności w przyznanych i przekazanych dotacjach dla stowarzyszeń i pozostałych jednostek niezaliczanych do sektora finansów publicznych, na łączną kwotę 20 000,- zł, oraz w pozycji wynagrodzeń, które pierwotnie zaplanowane były w Zespole Świetlic Środowiskowych w wysokości 20 000,- zł.
 
Dział 852 „Pomoc społeczna”                                                    (+) 1 706 337,- zł 
 
            Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków majątkowych o kwotę 1 706 337,- zł w związku ze zwrotem do budżetu, miasta niewykorzystanych środków         przeznaczonych pierwotnie na wydatki niewygasające z upływem roku 2008. Powyższą kwotę w wysokości 1 706 337,- zł proponuje się przeznaczyć nadal na zadanie inwestycyjne pn. „Zespół Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych ul. Lwowska 59 - budowa nowej siedziby”, z terminem realizacji w 2009 roku.
 
Dział 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej”           -----------------
 
            Proponuje się dokonanie zmiany polegającej na przesunięciu kwoty 6 000,- zł w ramach wydatków bieżących Sądeckiego Urzędu Pracy. Powyższa zmiana polega na zwiększeniu środków w § 4400 – „Opłaty za administrowanie i czynsze za budynki, lokale i pomieszczenia garażowe” z przeznaczeniem na zapłatę czynszu zgodnie z umową najmu części budynku przy ul. Węgierskiej 146. Środki powyższe w wysokości 6 000,- zł planuje się pozyskać z przesunięć oszczędności, które jednostka wykazała w § 4010 – „Wynagrodzenia osobowe pracowników”, związanych z wypłatą zasiłków chorobowych, w wyniku długotrwałych chorób pracowników Urzędu Pracy, oraz wypłacanymi zasiłkami macierzyńskimi, a także urlopami wychowawczymi pracowników.
 
Dział 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza”                              (+) 42 000,- zł
 
            Proponuje się zwiększenie planowanych wydatków bieżących w w/w dziale o łączną kwotę 42 000,- zł, w tym w rozdziale 85403 – „Specjalne Ośrodki Szkolno – Wychowawcze” zwiększa się planowane wydatki o kwotę 52 000,- zł, z przeznaczeniem na wymianę stolarki okiennej w budynku internatu Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego, natomiast w rozdziale 85410 – „Internaty i bursy szkolne” zmniejsza się planowane wydatki bieżące o kwotę 10 000,- zł. W związku z przeprowadzonym postępowaniem przetargowym na zadaniach remontowych budynków oświatowych uzyskano oszczędność w w/w wysokości.
 
Dział 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”              -----------------
 
            Proponuje się dokonanie przesunięcia kwoty 10 535,- zł w ramach działu, pomiędzy rozdziałami zaplanowanej pierwotnie w rozdziale 90078 – „Usuwanie skutków klęsk żywiołowych” na zadaniu inwestycyjnym pn. „Usuwanie szkód powodziowych na potoku Sczubanowski w km. 0+600-2+600 w m. Nowy Sącz”. Z uwagi na fakt, iż dotychczas nie powstały szkody powodziowe na w/w potoku, a istnieje zagrożenie ich wystąpienia, nie planuje się ich usuwania tylko zapobieganie ich wystąpienia w przyszłości. W związku z powyższym prawidłowa nazwa przedmiotowego zadania winna brzmieć: „Przeciwdziałanie powstawaniu szkód powodziowych na potoku Szczubanowski w km. 0+600-2+600 w m. Nowy Sącz”, a kwota 10 535,- zł winna być przesunięta do rozdziału 90095 – „Pozostała działalność”.
 
Zwiększa się planowane wydatki ogółem o kwotę 2 124 896 zł

III.            Zmiany w budżecie po stronie planowanych przychodów
 
           
Zwiększa się planowane przychody z tytułu innych rozliczeń o kwotę 8 038 814,- zł, stanowiącą pozostałość niewykorzystanych środków na koniec roku 2007. Ponadto w związku z przyjęciem dodatkowych nieplanowanych dochodów zmniejsza się planowany deficyt budżetu miasta o kwotę 461 186,- zł. Przyjęcie pozostałości niewykorzystanych środków w w/w wysokości oraz zmniejszenie deficytu pozwoli na obniżenie planowanego do zaciągnięcia kredytu o kwotę 8 500 000,- zł.
 
 
UWAGI:
Powrót do listy projektów uchwał

Warto zobaczyć:

Centrum Informacji Turystycznej Budżet obywatelski Nowego Sącza dotacje-ochrona-srodowiska Zwiazek Powiatów Polskich Programy realizowane ze środków z budżetu państwa e-PUAP Nowosądeckie Forum Seniorów Nowosądecka Karta Rodziny Interwencja w sprawach nieporządku na terenach miejskich Stowarzyszenie Sądecki Obszar Funkcjonalny Punkt konsultacyjno-informacyjny programu Czyste Powietrze Realizujemy zadanie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Młodzieżowa Rada Miasta Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Copyright © 2002-2025 Urząd Miasta Nowego Sącza WCAG 2.0 (Level AAA) W3C

Polityka Prywatności i Cookies