Wnioskodawca: Prezydent Miasta/WOR Data złożenia projektu: 2010-03-29 Data wydania decyzji: 2010-03-30 Status projektu: Projekt podjęty Komisje opiniujące: - Komisja Infrastruktury Komunalnej - Komisja Budżetowo-Gospodarcza |
---|
Projekt - druk nr 515 Uchwała Nr ... .... ...
Rady Miasta Nowego Sącza
z dnia ... ... ...
w sprawie: upoważnienia Prezydenta Miasta Nowego Sącza do zaciągnięcia zobowiązania przekraczającego rok budżetowy na wydatki związane z najmem części nieruchomości przy ul. Rynek 5 w Nowym Sączu z przeznaczeniem na pomieszczenia biurowe dla potrzeb Urzędu Miasta Nowego Sącza.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 10 oraz art. 58 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r., Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miasta
Nowego Sącza, na wniosek Prezydenta Miasta, uchwala co następuje: § 1. Upoważnia się Prezydenta Miasta Nowego Sącza do zaciągnięcia zobowiązania w łącznej kwocie 301.800,00 zł (słownie: trzysta jeden tysięcy osiemset zł 00/100) na wydatki związane
z najmem części nieruchomości przy ul. Rynek 5 w Nowym Sączu z przeznaczeniem na pomieszczenia biurowe dla potrzeb Urzędu Miasta Nowego Sącza, w tym: 2011 rok do kwoty 120.700 zł;
2012 rok do kwoty 120.700 zł;
2013 rok do kwoty 60.400 zł.
§ 2. Źródłem pokrycia wydatków wymienionych w § 1 będą dochody Miasta w latach 2011 - 2013.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Nowego Sącza.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Miasta
(-) Artur Czernecki
U Z A S A D N I E N I E
do projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania przekraczającego rok budżetowy na wydatki związane z najmem części nieruchomości przy ul. Rynek 5 w Nowym Sączu z przeznaczeniem na pomieszczenia biurowe dla potrzeb Urzędu Miasta Nowego Sącza.
Konieczność zaciągnięcia zobowiązań na okres 3 lat z tytułu najmu części nieruchomości przy ul. Rynek 5 o łącznej powierzchni około 412 m², jest niezbędna celem zapewnienia pomieszczeń biurowych dla potrzeb Wydziału Architektury i Budownictwa (wraz z podręcznym archiwum) oraz Wydziału Rozwoju Miasta. Pismem z dnia 23 lutego 2010 r. znak OK.III.2020-15-10 Dyrektor Generalny Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie wypowiedział Urzędowi Miasta Nowego Sącza, umowę użyczenia pomieszczeń w budynku przy ul. Jagiellońskiej 52 z dniem 30 kwietnia 2010 r. Pomieszczenia w budynku przy ul. Rynek 5 zlokalizowane są na I piętrze i poddaszu. Zagospodarowanie tych pomieszczeń nie będzie wymagało wykonywania prac związanych z ich adaptacją. Pomieszczenia po kapitalnym remoncie, dostosowane do pracy biurowej, wyposażone w sieć okablowania strukturalnego, chronione w formie monitorowania i ochrony obiektu w systemie dyskretnego ostrzegania rozszerzonym o system kamer monitorujących wejścia do budynku, korytarze i część pokoi biurowych (obrazy z kamer rejestrowane są na dysku komputera zainstalowanego w budynku) przez Przedsiębiorstwo Usługowe „SEZAM” Sp. z o.o. w Nawojowej. Pokoje biurowe na poddaszu dodatkowo wyposażone są w klimatyzację. Pomieszczenia wyposażone są w odrębne liczniki pomiaru zużycia energii elektrycznej oraz każde pomieszczenie posiada licznik zużycia ciepła. Rozliczenie za zużycie wody i odprowadzenie ścieków ryczałtowe. Łączna powierzchnia pomieszczeń przy ul. Rynek 5 wynosi około 412 m² w tym powierzchnia biurowa 241,00 m². Miesięczny koszt wynajmu pomieszczeń w budynku przy ul. Rynek 5 wyniesie około 8.240,00 zł. netto (10.052,80 brutto) – bez kosztów mediów. Urząd Miasta za wynajem pomieszczeń w budynku Delegatury Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Nowym Sączu przy ul. Jagiellońskiej 52 o łącznej powierzchni 272,27 m² w tym powierzchni biurowej 233,10 m² ponosił miesięczne koszty w wysokości 10.136,26 zł. brutto- wraz z kosztami mediów. Wynajmowana powierzchnia w budynku Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego nie obejmowała korytarzy oraz klatki schodowej. Kwota ta pokrywana byłaby dochodami budżetu miasta. Wynajem pomieszczeń, o których mowa w projekcie uchwały zakłada się na okres do 30 czerwca 2013 roku z możliwością wcześniejszego rozwiązania. Z uwagi na pilną konieczność zapewnienia pomieszczeń dla powyższych jednostek organizacyjnych zachodzi potrzeba wynajmu nieruchomości z przeznaczeniem na pomieszczenia biurowe dla potrzeb Urzędu Miasta. Pomieszczenia te znajdują się w dogodnej dla Urzędu lokalizacji pozwalającej na zgrupowaniu agend Urzędu w rejonie centrum miasta. |
UWAGI: |
![]() |