Kategoria: Komunikaty Biura Prezydenta
Dziś (8 maja) uruchomiony został Punkt Informacyjno-Kasowy Urzędu Miasta Nowego Sącza w Galerii Trzy Korony. Placówka mieści się na poziomie -2, tuż obok stoiska Poczty Polskiej. Działa przez 6 dni w tygodniu.
Punkt nie tylko przyjmuje podania, wnioski i pisma od interesantów, ale i udziela szczegółowych informacji, jak załatwić sprawę. Można pobrać właściwe druki, a pracownicy Urzędu pomagają w ich wypełnieniu. Udzielają także szczegółowych informacji, czym zajmują się poszczególne komórki Urzędu Miasta i kiedy są czynne.
- Dzisiaj otwieramy Punkt Informacyjno-Kasowy Urzędu Miasta w Galerii Trzy Korony. Jest to wyjście naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, by przez 6 dni w tygodniu do późnych godzin wieczornych. mogli załatwiać swoje sprawy urzędowe. Będzie to ułatwienie dla wielu mieszkańców, którzy nie mają czasu w ciągu dnia, aby zgłosić się do odpowiednich wydziałów Urzędu Miasta - powiedział prezydent Ryszard Nowak. - Chcemy, aby z czasem mieszkańcy mogli coraz więcej spraw załatwiać właśnie tutaj. W wielu innych miastach takie punkty funkcjonują i cieszą się powodzeniem. Galeria jest dzisiaj miejscem, w którym wielu Sądeczan bywa i wydaje się, że jeśli mieszkańcy będą wiedzieli, że taki punkt funkcjonuje to będą z niego często korzystać - dodał prezydent.
Zakres działania Punktu jest bardzo szeroki. Przyjmowane są wnioski dotyczące między innymi Nowosądeckiej Karty Rodziny i Karty Seniora, a także udzielenia ulg podatkowych. Można składać także wnioski dotyczące zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, o objęcie ubezpieczeniem zdrowotnym, a także o wydanie odpisów aktów stanu cywilnego, zaświadczeń o stanie cywilnym, a nawet przyznawania odznaczeń za wieloletnie pożycie małżeńskie.
Dodatkowo Punkt udziela informacji, jakie wydarzenia kulturalne i sportowe odbędą się w najbliższym czasie w naszym mieście. Punkt nie prowadzi tylko działalności dotyczącej spraw meldunkowych, dowodów osobistych i praw jazdy, a także rejestracji pojazdów i działalności gospodarczej.
Placówka funkcjonuje jako punkt kasowy, w którym można wnieść opłaty między innymi z tytułu należnych podatków czy opłat lokalnych.
W najbliższym czasie w placówce będzie pełnił dyżur Miejski Rzecznik Praw Konsumentów, a także będzie można także doładować elektroniczne bilety MPK. Placówka czynna jest przez 6 dni w tygodniu: od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 20:00 oraz w soboty od 10:00 do18:00. Zapraszamy również do kontaktu pod numerem telefonu 18 442-38-97, a także poprzez adres mailowy: bom3k@nowysacz.pl.
![]() | ![]() | ![]() |
Autor: Referat Komunikacji Społecznej UM
Dodano: 2017-05-08 08:53:59