Kategoria: Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
Informacja Marszałka Województwa Małopolskiego dotycząca odpadów azbestowych oraz PCB.
W dniu 31 stycznia 2012 r. upływa termin przedłożenia Marszałkowi Województwa informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania oraz o wyrobach zawierających azbest, których wykorzystywanie zostało zakończone za rok 2011, jak również aktualizowanej na bieżąco informacji
o wykorzystywanych polichlorowanych bifenyli i polichlorowanych trifenyli (PCB/PCT).
Obowiązek ten dotyczy przedsiębiorców oraz osób prawnych (m.in. spółdzielni mieszkaniowych) będących właścicielami, zarządcami lub użytkownikami miejsc w których był lub jest wykorzystywany azbest lub wyroby zawierające azbest.
Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z Dyrektywą Rady 96/59/WE z dnia 16 września 1996 r. w sprawie unieszkodliwiania polichlorowanych bifenyli i polichlorowanych trifenyli (PCB/PCT) narzucono obowiązek Państwom Członkowskim poddania dekontaminacji lub unieszkodliwieniu urządzeń zawierających PCB. Termin realizacji tego obowiązku minął z końcem 2010 r., tym samym z dniem 1 stycznia 2011 r. urządzenia zawierające PCB stały się odpadami w rozumieniu przepisów ustawy o odpadach. Należy zaznaczyć, że obowiązek ten dotyczył urządzeń o objętości powyżej 5 dm3, a działania w zakresie wycofania z rynku PCB wciąż trwają, gdyż dotyczą one także urządzeń poniżej wskazanej objętości.
Formularze dotyczące ewidencji informacji o rodzaju i ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska można pobrać ze strony internetowej:
www.malopolskie.pl/gospodarkaodpadami
Dokumenty można składać osobiście bądź na adres korespondencyjny:
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego
Departament Środowiska, Rolnictwa i Geodezji
Wydział Ochrony Środowiska
ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków
tel.: 12 63 03 140, fax 141
Autor: Marszałek Województwa Małopolskiego
Marek Sowa
Dodano: 2012-01-05 15:08:27