Kategoria: Programy i granty - aktualności
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską
ze środków Funduszu Spójności
w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko
Działania 9.3 Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej
Projekt pn. "Szkoła–Środowisko–Energia – Termomodernizacja obiektów szkolnych w Nowym Sączu" obejmuje prace modernizacyjne w 11 obiektach oświatowych w Nowym Sączu. Wśród nich są: Zespół Szkół Podstawowo-Gimnazjalnych nr 2 im. Orląt Lwowskich przy ul. Bora Komorowskiego 7 oraz Gimnazjum nr 3 przy ul. Królowej Jadwigi 29 w Nowym Sączu.
Gimnazjum nr 3 im. Henryka Sienkiewicza w Nowym Sączu, powołano w 1999 r. Od tamtej pory mury szkoły opuściło 2161 absolwentów. Obecnie do gimnazjum uczęszcza 322 uczniów. Szkołą kieruje mgr Danuta Bojarczuk. Placówka dysponuje 20 salami lekcyjnymi, w tym dwiema pracowniami komputerowymi oraz pracowniami: biologiczną, chemiczną i fizyczną. W ubiegłym roku szkolnym oddano do użytku nowoczesną pracownię plastyczną. Młodzież ma też do dyspozycji Multimedialne Centrum Informacji. Kilka lat temu, jako jedyna wówczas sądecka szkoła, Gimnazjum nr 3 zainicjowało zajęcia terapeutyczno – wyrównawcze dla uczniów z dysleksją, które prowadzone są do dzisiaj.
Młodzież gimnazjum ma bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych, w tym: Szkolne Koło Miłośników Teatru, Koło Teatralne "Maska", koła przedmiotowe, Koło Miłośników Astronomii. Ci, którym w przyszłości marzy się kariera dziennikarska mają szansę doskonalić swój warsztat w ramach Koła Dziennikarskiego redagującego szkolną gazetkę "Szatnia", która wielokrotne zdobywała laury w konkursach organizowanych m. in. przez redakcję "Dziennika Polskiego".
Od roku szkolnego 2009/2010, Gimnazjum nr 3 jako jedyne sądeckie gimnazjum, uczestniczy w Konkursie Projektów Naukowych Uniwersytetu Jagiellońskiego "FENIKS". Tradycją stało się organizowanie corocznych wycieczek zagranicznych, podczas których uczniowie nie tylko wypoczywają, ale również doskonalą język, poznają zabytki kulturę innych narodów, zawierają znajomości. Młodzież miała już okazję odwiedzić Szkocję, Anglię, Belgię, Holandię, Luksemburg, Włochy, Francję, Hiszpanię.
Szkoła nosząca imię sławnego Noblisty, od wielu lat bierze udział w Zlotach Szkół Sienkiewiczowskich.
Podejmowane przez gimnazjum inicjatywy są dostrzegane i doceniane. Placówka została uhonorowana certyfikatami: "Szkoła klasą", "Akademia szkoły z klasą", "Szkoła promująca zdrowie", "Szkoła promująca bezpieczeństwo" - przyznany przez KW Policji w Krakowie oraz certyfikatem Polskiego Towarzystwa Dyslektycznego.
Prace termomodernizacyjne w Gimnazjum nr 3, prowadzane w ramach realizacji projektu "Szkoła–Środowisko–Energia – Termomodernizacja obiektów szkolnych w Nowym Sączu", współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko 2007–2013, planuje się zakończyć 1 grudnia 2010 r. Zadanie obejmuje: wymianę stolarki okiennej i drzwiowej z wykonaniem szpalet wewnętrznych, ocieplenie dachu wraz z wymianą obróbek blacharskich, ocieplenie ścian, gzymsu, kominów, szpalet wraz z wymianą parapetów zewnętrznych, modernizację centralnego ogrzewania, oraz roboty towarzyszące: wymiana rynien oraz instalacji odgromowej.
Zespół Szkół Podstawowo-Gimnazjalnych Nr 2 im. "Orląt Lwowskich" przy ul. Bora Komorowskiego 7 tworzą: Szkoła Podstawowa nr 16 oraz Gimnazjum nr 10. Dyrektorem placówki jest mgr Janusz Chruślicki.
ZSPG nr 2 im. "Orląt Lwowskich" w Nowym Sączu wychodzi naprzeciw oczekiwaniom nie tylko środowiska lokalnego, ale również zaznacza swoją obecność na terenie Nowego Sącza. Placówka organizuje m.in. międzyszkolne konkursy (m.in. literacko – plastyczny "Literacka hulajnoga", "Z wyobraźnią w świat", "Kocham moje miasto - Nowy Sącz") czy akcje społeczne z udziałem lokalnej społeczności (np. Wigilia dla Seniorów, Kolędowanie dla pensjonariuszy Domu Pomocy Społecznej). Ponadto, szkoła wspiera rodziców w edukacji i wychowaniu dzieci niepełnosprawnych, jak również współpracuje ze Wspólnotą Polską i Towarzystwem Miłośników Lwowa i Kresów Południowo – Wschodnich oraz z polskimi szkołami we Lwowie. W ramach tej współpracy organizowane są wyjazdy, wymiana i spotkania uczniów szkoły z Polakami we Lwowie i na Kresach Południowo – Wschodnich.
ZSPG nr 2 był prekursorem działań integrujących dzieci niepełnosprawne z pełnosprawnymi na terenie Polski południowej. Aby szkoła była bardziej przyjazna dzieciom niepełnosprawnym zlikwidowano bariery architektoniczne. W latach 1994 - 2010 funkcjonowało 7 klas integracyjnych w szkole podstawowej i 5 w gimnazjum.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Prace termomodernizacyjne w Zespole Szkół Podstawowo-Gimnazjalnych nr 2 przeprowadzone w ramach realizacji projektu pt. „Szkoła – Środowisko – Energia – Termomodernizacja obiektów szkolnych w Nowym Sączu”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013, zakończono 15 listopada 2007 roku. W ramach projektu docieplono ściany styropianem, docieplono stropodach, wymieniono stolarkę okienną i drzwiową. Wykonano także roboty towarzyszące w postaci obróbki blacharskiej attyki, wymiany rynien, przebudowy kominów, wymiany rur spustowych, wymiany opaski, remontu schodów, remontu daszków wejściowych, wymiany opaski z płyt betonowych, instalacji odgromowej i instalacji oświetleniowej.
Kierownictwo Zespołu Szkół Podstawowo-Gimnazjalnych nr 2 tak ocenia efekty wykonanych prac: "Wymienione czynności temomodernizacyjne przyniosły duże korzyści w zakresie ochrony środowiska, gdyż szkoła w okresie grzewczym nie emituje do otaczającej atmosfery szkodliwych gazów i pyłów. Remont ten przyniósł też korzyści finansowe, ponieważ ogrzewanie szkoły głównie gazem okazało się tańsze od ogrzewania paliwem stałym (węglem). Wymiana okien na PCV oraz ocieplenie ścian budynku szkoły styropianem (..) spowodowało, że wewnątrz łatwiej można utrzymać wyższą temperaturę co zapewnia pracownikom i uczniom lepsze warunki do pracy i nauki. Ocieplenie stropu sali gimnastycznej i przyległych do niej pomieszczeń umożliwia utrzymanie prawidłowej temperatury podczas prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego. (…) Podsumowując wszystkie powyższe czynności polepszyły warunki pracy i nauki oraz sprawiły, że działająca szkoła stała się bardziej przyjazna dla środowiska naturalnego".
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko 2007–2013.
www.pois.gov.pl
Autor: -
Dodano: 2010-11-08 10:43:51