Poniedziałek, 23 października 2017 Imieniny obchodzą: Seweryn, Marlena
Szukaj:

WYDZIAŁ ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ

 

Rynek 22, I piętro
telefon: +48 18 44 86 780

fax: +48 18 44 86 788

 

Godziny przyjęć:

poniedziałek-piątek: 7:30-15:30

 

Dyrektor Wydziału: Grzegorz Chochla
 

Katalog usług

Katalog usług Referat ds. Osób Niepełnosprawnych

 

W skład wydziału wchodzą:

Referat Ochrony Zdrowia

Referat ds. Osób Niepełnosprawnych

Zespół Stanowisk ds. Pomocy Społecznej

Stanowiska ds. Społeczności Romskiej

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

 

 

Podstawowym zadaniem Wydziału Zdrowia i Opieki Społecznej jest realizacja polityki zdrowotnej Miasta, programów profilaktyki i promocji zdrowia, a w szczególności:

  1. Analizowanie stanu zdrowotnego ludności i kreowanie polityki prozdrowotnej na podstawie wyników prowadzonych analiz.
  2. Wspomaganie, obsługa i kontrola działań promujących zachowania prozdrowotne finansowanych z budżetu Miasta.
  3. Tworzenie i realizowanie programów w zakresie profilaktyki zdrowotnej oraz opieki społecznej na terenie miasta Nowego Sącza.
  4. Organizowanie komunikacji społecznej w zakresie zagadnień dotyczących ochrony zdrowia.
  5. Współpraca z Narodowym Funduszem Zdrowia w zakresie kontraktowania usług medycznych.
  6. Nadzorowanie i koordynowanie działalności:
  • Sądeckiego Ośrodka Interwencji Kryzysowej,
  • Centrum Administracyjnego Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych,
  • Rodzinnych Domów Dziecka,
  • Żłobka Miejskiego,
  • Zespołu Świetlic Środowiskowych, 
  • Ośrodka Wsparcia i Terapii Rodzin.
  1. Planowanie i nadzór nad realizacją budżetu we wszystkich jednostkach podporządkowanych oraz innych jednostkach.
  2. Przygotowywanie projektów uchwał, obsługa planistyczno- sprawozdawcza, finansowo-ekonomiczna jednostek podległych.
  3. Tworzenie i realizacja:
  • Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
  • Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii;
  • Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie.
  1. Współdziałanie z organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w zakresie:
  • ochrony zdrowia oraz rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych;
  • profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych;
  • przeciwdziałania bezrobociu;
  • pomocy społecznej.
  1. Realizacja ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w zakresie:
  • prowadzenie polityki w zakresie ilości punktów ze sprzedażą napojów alkoholowych, a w szczególności prowadzących sprzedaż napojów o zawartości powyżej 4,5% alkoholu;

  • prowadzenie postępowania administracyjnego zmierzającego do wydawania zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych w placówkach handlowych i zakładach gastronomicznych na terenie Miasta;

  • przyjmowanie oświadczeń o wartości sprzedaży napojów alkoholowych, weryfikacja i naliczanie należnej opłaty za korzystanie z zezwoleń;

  • współpraca z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;

  • współpraca z przedsiębiorcami w zakresie przestrzegania przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

  1. Obsługa merytoryczna i finansowa Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  2. Udzielanie pomocy finansowej na zagospodarowania dla repatriantów.
  3. Prowadzenie całokształtu spraw dotyczących społeczności Romów, a w szczególności:
  • monitorowanie warunków życiowych Romów - mieszkańców Nowego Sącza, przygotowywanie programów dotyczących poprawy ich sytuacji życiowej;

  • współpraca z samorządami gminnymi i powiatowymi w przygotowywaniu, a następnie wdrażaniu rządowego programu na rzecz społeczności romskiej;

  • organizowanie lub współorganizowanie spotkań lub konferencji dotyczących mniejszości romskich;

  • ścisła współpraca z nowosądeckimi wójtami romskimi, konsultowanie z nimi przygotowywanych programów, organizowanie spotkań z przedstawicielami społeczności romskiej - zarówno z własnej jak i ich inicjatywy;

  • koordynacja/wnioski o środki pomocowe na współfinansowanie programów na rzecz Romów nowosądeckich;

  • interweniowanie we właściwych instytucjach w sprawach dotyczących całej społeczności romskiej Nowego Sącza lub jej części;

  • informowanie Prezydenta o zagrożeniach związanych z realizacja programów na rzecz Romów i o napięciach między Romami a pozostałymi mieszkańcami Miasta.

  1. Nadzorowanie jednostek organizacyjnych zdrowia i opieki społecznej, obejmujące kontrolę i ocenę ich działalności, w szczególności w zakresie:
  • realizacji zadań statutowych, dostępności i poziomu udzielanych świadczeń;

  • prawidłowości gospodarowania mieniem;

  • gospodarki finansowej.

  1. Ustalanie zakresu inwestycji i remontów w jednostkach służby zdrowia i opieki społecznej.
  2. Planowanie i realizacja zakupów inwestycyjnych.
  3. Współpraca z samorządem pielęgniarek i położnych, Izbą Lekarską i Aptekarską.
  4. Aktualizacja - po zasięgnięciu opinii samorządów zawodów medycznych - planu                  zabezpieczenia ambulatoryjnej opieki zdrowotnej na obszarze ich działania.
  5. Ustalanie dyżurów aptek w celu zapewnienia pacjentom całodobowego dostępu do leków.
  6. Zapewnienie szkolenia i doskonalenia zawodowego kadr służby zdrowia i pomocy społecznej z terenu Miasta.
  7.  Współpraca z niepublicznymi żłobkami i klubami dziecięcymi, działającymi na rzecz dzieci w ramach świadczenia opieki nad dziećmi do lat 3 ( w tym prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych).
  8.  Współpraca z instytucjami i jednostkami organizacyjnymi wewnętrznymi i zewnętrznymi w zakresie wykonywania zadań Wydziału (m.in. Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego, Wojewodą Małopolskim, Państwową Inspekcją Pracy, Państwową Inspekcją   Sanitarną, Małopolskim Centrum Organizacji i Promocji Zdrowia, Miejskim Inspektoratem    Weterynarii, Agencją Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji).
  9. Realizacja zadań administracji rządowej zleconych ustawami gminie i powiatowi w zakresie   zdrowia i pomocy społecznej.

 

 

 Referat Ochrony Zdrowia Rynek 22, I piętro, pok. 4, 6

Pracownicy:

Urszula Kożuch - inspektor                         18 44 86 785

Magdalena Krzebiot - inspektor                   18 44 86 782

Anna Michalak - podinspektor                     18 44 86 790

Zofia Serafin - inspektor                             18 44 86 784

Agnieszka Szeliga - inspektor                       18 44 86 787

 

 

 

Zespół Stanowisk ds. Pomocy Społecznej Rynek 22, I piętro, pok. 5

Pracownicy:

Anna Burnagiel - inspektor                          18 44 86 781

Marta Gryzło - inspektor                             18 44 86 780

Ewa Waligóra-Dobosz - inspektor                   18 44 86 786

 

 

 

Referat ds. Osób Niepełnosprawnych

ul. Żywiecka 13, parter - (pokoje nr 4,5,6)

 

Pracownicy:

Ewa Bartkowiak - Kierownik Referatu

tel. 18 441 30 03

Dorota Gorczowska - pomoc administracyjna

tel. 18 441 91 27

Anna Klimczak - inspektor

tel. 18 441 91 27

Kinga Kmak - podinspektor

tel. 18 441 91 27

Anna Rozum - referent

tel. 18 441 91 27

Anna Zemła - podinspektor

tel. 18 449 13 50

 

 

  

Stanowiska ds. Społeczności Romskiej

ul. Jagiellońska 31, II piętro

 

Pracownicy:

Krzysztof Popiela - Pełnomocnik ds. Romów

tel. 18 547 45 77

Teresa Kozik- podinspektor

tel. 18 547 45 77

 

  

                      

 

 

 

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Rynek 3 (parter)

tel. 18 415 65 73
 

Godziny przyjęć:

poniedziałek i czwartek: 14:00-15:30

 

Prowadzenie spraw między innymi z zakresu:

  • zgłoszeń osób nadużywających alkoholu,
  • motywowania osób nadużywających alkohol do podjęcia leczenia odwykowego,
  • wydawania opinii lokalizacyjnej dotyczącej usytuowania punktów sprzedaży bądź podawania napojów alkoholowych.