Środa, 22 listopada 2017 Imieniny obchodzą: Cecylia, Marek
Szukaj:

Komisja Statutowo- Prawna

         Skład osobowy Komisji: 

    1.      Wicher Patryk – Przewodniczący;

    2.      Cisoń Tomasz;

    3.      Gryźlak Józef; 

    4.      Lachowicz Piotr;

    5.      Legutko Konstanty - Wiceprzewodniczący; 

           Zakres pracy Komisji Statutowo-Prawnej

  • opracowywanie Statutu Miasta oraz zmian w Statucie we współpracy z innymi Komisjami,
  • opracowywanie Statutów Osiedli oraz zmian w tych Statutach,
  • dostosowywanie Statutu Miasta do obowiązujących przepisów prawnych, poprzez sporządzenie i przedłożenie Radzie Miasta stosownego projektu uchwały,
  • przygotowywanie projektów uchwał w sprawach dotyczących wewnętrznej organizacji Rady oraz innych dotyczących jej działalności,
  • przedkładanie Radzie Miasta pisemnych opinii w sprawie interpretacji zapisów Statutu Miasta,
  • przedkładanie Radzie Miasta pisemnych opinii w sprawie interpretacji zapisów Statutów Osiedli,
  • nadzór nad prawidłową realizacją postanowień Statutu Miasta,
  • opracowywanie wniosków do Prezydenta w zakresie objętym działaniem Komisji,
  • rozpatrywanie i opiniowanie bieżących spraw i wniosków z zakresu działania Komisji.

 

 Plan pracy Komisji Statutowo-Prawnej na 2017 rok: 

  1. Opracowanie planu pracy Komisji Statutowo – Prawnej na 2017 rok – styczeń 2016,
  2. Opracowywanie projektów uchwał dotyczących zakresu pracy Komisji Statutowo – Prawnej – na bieżąco,
  3. Opracowanie Regulaminu przyznawania Tarczy Herbowej „Zasłużony dla Miasta Nowego Sącza” oraz nadawania Honorowego Obywatelstwa Miasta Nowego Sącza, 
  4. Opiniowanie projektów uchwał przekazanych przez Przewodniczącego Rady Miasta – na bieżąco, 
  5. Współpraca z Zespołem Radców Prawnych UMNS – na bieżąco,
  6. Współpraca ze stałymi Komisjami Rady Miasta Nowego Sącza – na bieżąco,
  7. Przeprowadzenie procedury związanej ze zmianami do Statutu Miasta Nowego Sącza.