Sobota, 20 kwietnia 2019 Imieniny obchodzą: Agnieszka, Czesław, Szymon
Szukaj:

Komisja Finansów Publicznych

Skład osobowy Komisji:

  1. Krzysztof Dyrek - Przewodniczący
  2. Teresa Cabała - Wiceprzewodnicząca
  3. Grzegorz Fecko - Wiceprzewodniczący
  4. Michał Kądziołka
  5. Andrzej Pancerz
  6. Jakub Prokopowicz

Zakres pracy Komisji Finansów Publicznych:

  • opiniowanie projektu budżetu Miasta i sprawozdania z wykonania budżetu,
  • szczegółowa analiza tej części projektu budżetu i sprawozdania z jego wykonania, którymi nie zajmują się inne Komisje Rady Miasta np.: administracja publiczna

  • przedstawienie wniosków zmian w projekcie budżetu oraz inne czynności wynikające z przyjętej procedury uchwalania budżetu,

  • opiniowanie uchwał w sprawie:

                    a) cen usług komunalnych,

                    b) podatków i opłat lokalnych

  • opiniowanie finansowej oceny działalności jednostek budżetowych oraz spółek skarbu gminy,

  • ocena efektywności gospodarki nieruchomościami gminy,

  • opiniowanie spraw związanych z przekazywaniem mienia jednostkom pomocniczym i spółkom gminy

  • opiniowanie projektów uchwał w sprawie:

                    a) diet radnych,

                    b) przepisów gminnych z zakresu zarządu mieniem oraz zasad i trybu korzystania z gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej,

  • przyjmowanie wniosków poszczególnych Komisji w sprawie wskazówek do budżetu na rok następny oraz zmian do projektu budżetu zgłaszanych przez poszczególne Komisje,

  • sprawy wynikające z art. 18 ust. 2 pkt. 9,10,11,12 u.s.g.,

  • analiza stanu zadłużenia miasta,

  • udział w komisji przetargowej do wyboru banku,

  • opiniowanie zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,

  • opracowywanie wniosków do Prezydenta w zakresie objętym działaniem Komisji,

  • rozpatrywanie i opiniowanie bieżących spraw i wniosków z zakresu działania Komisji. 

Plan Pracy Komisji Finansów Publicznych na rok 2019:


1. Opiniowanie przedłożonych projektów uchwał dotyczących zmian w dochodach i wydatkach budżetu miasta oraz
zmian dotyczących przesunięć środków inwestycyjnych tj.:

  • zmian do wieloletniej prognozy finansowej Miasta
  • Nowego Sącza oraz
  • zmian uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza na
  • rok 2019 - na bieżąco.

2. Opiniowanie innych projektów uchwał skierowanych do Komisji przez Przewodniczącego Rady Miasta Nowego Sącza,
a w szczególności dotyczących:

  • cen usług komunalnych,
  • podatków i opłat lokalnych,
  • przepisów gminnych z zakresu zarządu mieniem oraz zasad i trybu korzystania z gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej - na bieżąco.

3. Opiniowanie projektów uchwał dotyczących gospodarki mieniem gminnym, w tym projektów uchwał dotyczących przekazywania mienia jednostkom pomocniczym i spółkom gminy.    Na bieżąco
4. Sprawy wynikające z art. 18 ust. 2 pkt 9, 10, 11, 12
ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym.    Na bieżąco
5. Opracowywanie wniosków do Prezydenta w zakresie objętym działaniem Komisji.    Na bieżąco
6. Rozpatrywanie i opiniowanie bieżących spraw i wniosków
kierowanych do Komisji przez mieszkańców Miasta, Prezydenta Miasta poprzez merytoryczne Wydziały Urzędu Miasta tj.: Wydział Księgowy oraz Wydział Architektury, Budownictwa i Geodezji.    Na bieżąco
7. Omówienie m.in. sprawozdania z:

  • działalności i realizacji wydatków budżetowych za rok 2018 Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Sączu,
  • realizacji zadań za rok 2018 „Programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy dla Miasta Nowego Sącza na lata 2016 - 2020” - kwiecień.

8. Omówienie:

  • rocznego sprawozdania z wykonania budżetu Miasta
  • Nowego Sącza za rok 2018 zawierającego zestawienie dochodów i wydatków wynikających z zamknięć rachunków budżetu Miasta,
  • rocznych sprawozdań z wykonania planu finansowego instytucji kultury w 2018 r., (Miejski Ośrodek Kultury, Nowosądecka Mała Galeria, Sądecka Biblioteka Publiczna),
  • sprawozdania z dokonanych w roku 2018 umorzeń, odroczeń terminu spłaty albo rozłożeń na raty płatności całości lub części należności przypadających Miastu Nowy Sącz lub
  • jego jednostkom organizacyjnym - kwiecień.

9. Omówienie sprawozdania z realizacji „Programu współpracy miasta Nowego Sącza z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2018”.    Maj
10. Informacja dotycząca działalności Spółki „Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne” za 2018 rok z uwzględnieniem przewidzianych kierunków rozwoju Spółki - maj.
11. Informacja dotycząca działalności Spółki „Sądeckie Wodociągi” za rok 2018 ze szczególnym uwzględnieniem bilansu finansowego Spółki - lipiec.
12. Informacja na temat pozyskiwania i wykorzystania środków zewnętrznych od miesiąca stycznia do miesiąca września 2019 r., z wskazaniem wartości otrzymanego oraz planowanego do otrzymania dofinansowania do projektów - październik.
13. Przyjmowanie wniosków poszczególnych stałych Komisji Rady Miasta Nowego Sącza i pojedynczych radnych do projektu budżetu na rok 2020 - listopad/grudzień.
14. Opracowanie zbiorczych wniosków stałych Komisji i pojedynczych radnych do projektu budżetu na rok 2020 i przekazanie ich Przewodniczącemu Rady Miasta zgodnie
z Uchwałą Nr LXXIV/724/2010 Rady Miasta Nowego Sącza z dnia 14 października 2010 r., w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza oraz
Uchwałą Nr III/27/2010 Rady Miasta Nowego Sącza z dnia 14 grudnia 2010 r., w sprawie zmiany Uchwały Nr LXXIV/724/2010 Rady Miasta Nowego Sącza z dnia 14 października 2010 r., w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Miasta Nowego Sącza - grudzień.